Tronchon (!?), Wout, kopman Romele, FFB en Coquard in de punten. Heerlijk Scorito dagje zo.
Gisteren en vanochtend onophoudelijk m'n hoofd gebroken over de kopman. Uiteindelijk leek Romele de minst onveilige keuze. Na het startinterview met Wout nog wel getwijfeld of ik toch nog moest switchen naar Mads, blij dat ik daar niet nog een keer ingetrapt ben.
Laat me bij dit soort moeilijker voorspellen etappes toch wat meer leiden door de bookies.
WvA stond op 1 op 3.25 en Brennan op 2 met 3.75. Heb daarom WvA cap gemaakt. Gelukkig maar
Verder is de uitslag verrassend maar ook niet heeeeel verrasend (op de ritwinnaar na)
Bij de eerste 10 van de etappe voorspeld door de bookies zaten ook WvA , Laurance, Coquard, Romele met vlak daarachter namen als Cort, Aular en Nys.
Maar inderdaad Mads, Brennan, Meeus in geen velden of wegen gezien.
2.5 procent gestegen. Sta op 79.1.
Weet niet of het haalbaar is maar nu ik steeds beter leer hoe de teampunten werken ga ik voor de 90 procent
Blij dat ie met pensioen gaat. Wat een totale Scorito tragedie is die vent.
Mijn les van dit wielerjaar: blijf van Uno-X af. Kan die Scandinaviërs totaal niet lezen. THJ in de Tour, nu weer Cort. Opstellen 0 punten, niet opstellen en ze rijden top-3. Enige uitzondering was Waerenskjold.
Mads Pedersen twijfelt of hij nog doorgaat in de Vuelta a España, zo verklaarde hij na etappe 10. De Deen ging in de finale al vroeg overboord, nadat hij voor de start had verklapt dat hij al een tijdje wat ziek is. De kopman van Lidl-Trek rijdt de Vuelta als voorbereiding op het WK in Montréal, maar moet de plannen misschien wijzigen.
Goede, uitgebreide reactie. Deels mee eens. Een zeer valide opmerking dat Turner door de jaren heen als type renner van een klassiekertype naar een meer sprint(+)/puncheur achtig type is getransformeerd, en de vergelijking van zijn eerdere seizoenen met de laatste 2-3 seizoenen daardoor niet helemaal opgaat.
Wat wel een feit is, is dat zijn uitslagen doorheen alle seizoenen gewoon erg wisselvallig zijn, en Turner daardoor onvoorspelbaar is (en daarmee geen fijne Scorito renner).
Hij heeft absoluut de nodige mooie uitslagen bij elkaar gereden, maar rijdt minstens zo vaak in de anonimiteit rond.
Zeker, hij had deze Vuelta een paar plusjes die jij benoemd hebt. Maar daarentegen was de combinatie van Turner met Laurance juist een duidelijke min (icm zijn prijs).
Zijn wispelturigheid maakt in ieder geval voor mij dat hij al een tijdje op de zwarte lijst staat.
Nog even over Romele, hier veel over gelezen en vandaag proberen te ontdekken hoe hij sprint, was vandaag wat minder zichtbaar achter de rug van Tronchon. Als geïnteresseerde wielervolger (niet super-fanatiek) zei me deze naam voor de Vuelta niets. Nu hij zo vaak voorbijkomt gekeken naar zijn resultaten voor de Vuelta en die zijn niet erg opvallend toch?
2 vragen aan de echte wielerkenners: Hoe/waar hebben jullie hem gespot?
Hoe komen jullie aan zijn bijnaam (1.86 is niet klein, maar toch?)?
Ben erg benieuwd
@Maarten Koning: Tronchon heeft na 4x opstellen 96 punten opgeleverd. Het begon met een nulpunter in rit 2 (24ste), daarna werd hij 12de, 7de en nu dus 1ste. Die 12de plek was waar ik vooraf ongeveer op rekende, 7de leek me zo ongeveer zijn plafond en deze ritwinst komt compleet uit de lucht vallen.
@GLo: Romele rijdt dit seizoen voornamelijk als leadout voor Malucelli. Daardoor zien zijn resultaten op pcs er op het eerste gezicht niet denderend uit. Maar toen hij in Polen een keer voor eigen kans mocht sprinten werd hij meteen 3de en hij was ook sterk in die gekke sprint heuvelop in de UAE Tour. Dit in combinatie met een obscuur filmpje op Facebook, waarin hij aangaf zich deze Vuelta in de sprints te gaan smijten, was voor mij voldoende aanleiding om voor 750K het gokje te wagen.
Big Rom komt van Big Romelu Lukaku.
Als je uitslagen van vooral sprinters bekijkt, kijk of ze daar met een andere sprinter zaten. Malucelli was daar de sprinter. in NK was hij 3e, kon je vinden op Youtube. Hij valt gewoon niet snel stil. In UAE was hij met Malu 4 en 5. Weer heel lang op die finish die DT won. Wat mij vooral opvalt is hoe makkelijk hij positie kiest. Deels reden waarom hij reageerde op die uitval van Pogacar en Wout in 2. Fortunato reed vandaag ook nog in dienst, na een vrij hopeloze uitval achter Dunbar en VPP aan. VPP viel ook helemaal stil.
Overigens over cappen voor de etappe van vandaag. Er waren van de 2 hoofdrolspelers wel quotes.
Mads: "Ben een beetje ziek". Gadver, wat moet je daar nou mee?
Wout: "We willen sprinten" maar ook "Ik heb deze aangeduid". Visma had vooraf al aangegeven etapeps te verdelen, en als je morgen ziet, dan is die nog meer voor Brennan, vandaar toch de gok voor Wout. Big Rom even cap gehad, misschien is die wel de minst risicovol.
Bovenstaande moet je wel in de gelegenheid zijn te lezen, vaak valt het in een lunchpauze dus dan kan het sowieso wel even.
Denk vooral dat Visma deze finale heeft onderschat.
De ploeg is niet sterk genoeg om zo'n rit te controleren en de vluchters (waarom lieten ze Dversnes daar nog naar toe rijden) te sterk. Kan toch niet zo zijn dat Laporte als een na laatste man nog km achter vluchters aan moest rijden. Tronchon wint ook 'alleen' maar omdat die de leadout wel op orde hadden. Astana leek helemaal in controle, en lieten toen Federov wegrijden en Romele die weer iets te gretig aangaat, achter zijn ploeggenoot aan (en dat volgens mij laat zag).
Naar mijn mening was dit echt een Clusterfuck. Te sterke kopgroep laten rijden, en zelf niet sterk genoeg om op die klim controle te houden. Morgen een iets lastiger klim (4km a 5,5%) maar ook een veel makkelijker aanloop. Denk wel dat we dezelfde gasten zien om chaos te veroorzaken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.