Scorito vuelta 2026

1 2 ... 42 43 44 45 »
SanMark
Spakeloos
Widar heeft zich mijn team weer ingewerkt. Kan volledig zijn gang gaan met deze ploeg. Kan ook wel e...

Scorito podcast kwam wel met een zeer interessante opmerking. Ze hebben al 2 jaar lang niet 1 renner kunnen klaar spelen voor een grote ronde. Eetvelt is steeds ziek zwak en misselijk. De Lie doet het steeds nie .

Dat vond ik aardig goede argumenten om Widmar links te laten liggen.

huubiedam

Lastig keuzes deze Vuelta heb ik voor het eerst!! Wie neem je wel mee en wie niet? 
Ik heb op dit moment staan:

Pogi

Gall

Carapaz

Onley

Nordhagen

Brenner

Fortunato

Pedersen

Van Aert

Brennan

Pithie

Van den Berg

Coquard 

Dainese

Laurance

V. Paret-Peintre

Romeo 

Hayter

Moet nog 2 renners met een budget van 2,5 mil.

KV
SanMark
Scorito podcast kwam wel met een zeer interessante opmerking. Ze hebben al 2 jaar lang niet 1 renner...

Denk dat zelfs UAE het moeilijk zou hebben om De Lie klaar te stomen voor een AK in een ronde. Qua sprinten daarentegen deed hij het niet slecht in de Tour de vorige jaren. 

klaas drr

Eetvelt valt altijd, vorm niks mis mee, reed nog een goede giro tot zijn val met Zana erbij . Deze tour volgens mij ook gevallen. Artz sprintte aardig mee in de Tour. 

huubiedam, pak geen sprinter meer en je kunt geen 2x 1.25 doen want die zijn er niet.   Wel 2 en 0,5 of 1,5 en 1 of 1,5 en 0,75. Hou je 250 over, op zich niets mis mee, maar er zijn scoritospelers die daarvan wel even moeten bijkomen op de divan van de psych. 

Legrandgogo

Even wat nieuwtjes uit de Belgische pers: 

-Widar heeft geen klassementsambities en ze mikken bij Lotto op een aantal top-5 noteringen in de daguitslag met Widar. -Nys neemt uiteindelijk wel deel aan de Vuelta. Zijn trainingswaarden zijn goed genoeg om te starten aan een grote ronde. Zijn trainer geeft aan dat hij goed hersteld is en goed heeft kunnen trainen alleen weten ze niet hoe ver hij staat tov de concurrentie. 

ProScoritoManager
Rondejager
Ik verbaas mij om hier telkens zoveel twijfel te lezen over de bergtrui. Als ik naar het parcours ki...

Er blijft wellicht weinig over voor aanvallende klimmers vwb kansen op ritzeges, maar dat zegt toch helemaal niks over hun kansen voor de bollentrui? Zoals ik al eerder gesteld heb, de bergtrui gaat na etappe 4 al welhaast in een plooi liggen. Na 25km koers (klimmen) zijn daar 20 punten op te rapen, dan na 60km nog eens 10 en na 78km nog eens 10. Mijn verwachting/voorspelling is dat de sterkste klimmende aanvaller daar sowieso de eerste 2x volle punten pakt, misschien zelfs ook de 3e keer, maar ik zou er ook niet van staan kijken als Pogi daar een aanval plaatst en iedereen achter zich laat. Dit betekent dat een type Carapaz/VPP/Fortunato (lees: sterke klimmer die een doel heeft gemaakt van de bollen) hier met een inspanning van 60km 30 bergpunten kan pakken. Om even in perspectief te zetten hoeveel punten dat zijn relatief tov hoeveel er in de rest van het parcours liggen: Pogacar zal om 30 punten te moeten pakken daarna in etappes 6, 7 én 9 als eerste boven moeten komen op de cat1 klim die als laatste klim van die dag bedwongen dient te worden. Allemaal niet per se onmogelijk natuurlijk (hoewel er vast ook minstens 1 naar de vlucht zal gaan), maar dan moet je ook bedenken dat er in die 3 etappes bij elkaar onderweg ook nog 55 bergpunten te behalen zijn die hoogstwaarschijnlijk naar de vluchters van de dag gaan, waar de sterke klimmer met bollendrang vast bij zal zitten. Nee, die bollen voor Pogi geloof ik niet zo in. En daarmee worden uae teampunten dit spel wel echt heel duur.

Nijmos
ProScoritoManager
Er blijft wellicht weinig over voor aanvallende klimmers vwb kansen op ritzeges, maar dat zegt toch...

Is het niet zo dat in de vuelta meer punten liggen op categorie 1 als het de aankomst is?

ditisdavid
ProScoritoManager
Er blijft wellicht weinig over voor aanvallende klimmers vwb kansen op ritzeges, maar dat zegt toch...

De eerste klim in etappe 4 is eerste categorie en geen buitencategorie, dat wordt dus ook 10 punten, toch?

Verder wel eens met de strekking, dit is helemaal geen gunstig parcours voor de bollen voor Pogacar. Kan hem natuurlijk nog steeds winnen maar dan zie ik eerder een Tour 2021/2022 scenario voor me waar hij laat, misschien pas met de enorme mep aan punten in etappe 20, in de trui komt.

KV
ditisdavid
De eerste klim in etappe 4 is eerste categorie en geen buitencategorie, dat wordt dus ook 10 punten,...

In 20 zal hij toch net niet in de bollen komen, maar er net uit? Beetje zoals in de Tour. De beste klimmende aanvaller kan die 4 eerste klimmen (waaronder drie Cat 1) nog ronden en dan pakt Pogi inderdaad wel die HC maar volgens mij geen dubbele punten bij aankomst bergop (maar kan mij vergissen).

Edit: even opgezocht. Voor Cat 1 10 ptn, HC 15 ptn. De Cima lijkt dit jaar de eerste col in etappe 4 te zijn: normaal 20 punten te verdienen maar aangezien deze klim maat Cat 1 is en geen HC, zijn er toch maar 10 punten.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
ditisdavid
De eerste klim in etappe 4 is eerste categorie en geen buitencategorie, dat wordt dus ook 10 punten,...

Die eerste klim gaat over het hoogste punt van deze Vuelta, vandaar dat daar eenmalig 20 punten liggen voor de eerste doorkomer.

@Nijmos: Volgens mij niet, bij de Giro was dit volgens mij wel het geval, maar voor de/deze Vuelta heb ik daar niks over kunnen vinden.

ditisdavid
ProScoritoManager
Die eerste klim gaat over het hoogste punt van deze Vuelta, vandaar dat daar eenmalig 20 punten ligg...

Vorig jaar waren de extra punten voor de Angliru terwijl Bola del Mundo de hoogste klim was (en in dezelfde categorie was ingedeeld). Op de site van de Vuelta zie ik nog steeds alleen de reglementen van vorig jaar, maar neem aan dat Alguacil als enige HC ook de enige klim met extra punten zal zijn.

ditisdavid
KV
In 20 zal hij toch net niet in de bollen komen, maar er net uit? Beetje zoals in de Tour. De beste k...

Als er één rit is waar ik Pogacar er vroeg aan zie beginnen is het die rit. Zou ook wel passen bij wat we in de Giro in 2024 zagen.

klaas drr

Uae en in de ontsnapping, yates heeft er in de Tour meerdere malen vooruit gezeten, werd x  8e maar daarna ziek.  Balen want hiervoor had ik hem oa.  Almeida is del Toro en Vine is Yates, die combi had echt een karrenvracht aan punten binnen gefietst of is Almeida nog goed genoeg? 
@Proscoritomanager, zo denk ik erook over, moet niet alles prijsgeven.

KV
ditisdavid
Als er één rit is waar ik Pogacar er vroeg aan zie beginnen is het die rit. Zou ook wel passen bij w...

Ik geloof er niet echt in dat hij nog eens sloten aan energie zou verspillen als hij al 8min voorstaat en het wk 2 weken later op de planning staat.

Laatst gewijzigd
ProScoritoManager
ditisdavid
Vorig jaar waren de extra punten voor de Angliru terwijl Bola del Mundo de hoogste klim was (en in d...

Hmm hoe meer ik zoek, hoe minder duidelijkheid ik krijg. Ik was inderdaad iets te kortaf in mijn beschrijving: de Cima Fernando Hernández gaat niet per definitie naar de hoogste klim van de ronde, maar kan ook toebedeeld worden aan de meest iconische klim, zoals vorig jaar dus gebeurd is.

Een week of twee geleden, toen ik hier voor het eerst ingedoken ben, gaf de google AI samenvatting aan dat die Envalira klim in etappe 4 dit jaar de Cima Fernando Hernández zou zijn. Nou ben ik niet zo van het gelijk vertrouwen van AI beweringen en zeker niet die van google search. Heb destijds na verder uitpluizen geen bevestiging kunnen vinden, maar ook niks dat het tegensprak. Heb dan dus maar aangenomen dat het inderdaad die klim zou zijn. Maar als ik nu dezelfde zoekopdracht uitvoer, vertelt de AI samenvatting mij dit keer dat het inderdaad de Alguacil is die is uitgeroepen tot Cima Fernando Hernández. Echter bij geen enkele link die AI zelf aanvoert als bron krijg ik dat bevestigd (ook niet ontkracht, maar dat terzijde). Nul duidelijkheid dus, maar neig wel naar jouw aanname dat het logisch zou zijn om de enige HC klim te bombarderen tot Cima FH.

En dan om terug te komen op waar deze discussie vandaan kwam: Denk alsnog niet dat het heel veel impact zal hebben op de bollenstrijd. Er zijn nog altijd heel erg veel punten onderweg op te pikken. Dusdanig veel dat een aanvaller die zich er specifiek op toelegt, Pogi uit die trui zal kunnen houden vermoed ik.

Fieljepper

Routeboek geeft inderdaad de slotklim van etappe 20 (Alguacil) aan als de Categoria Especial. Neem aan dit de 20 punten klim is wat dan wel weer gunstig is voor Pogacar.

Overigens ga ik er ook vanuit dat als een sterke klimmer (Fortunato bijvoorbeeld) er vanaf het begin een doel van maakt dat die nog steeds het meeste kans maakt. Als er echter meerdere gaan vechten om die Cat1 klimmen onderweg en de punten dus verdeeld worden dan kan Pogacar weleens de lachende derde zijn.

Zolderman

Ik merk dat ik nog met Skjelmose op mijn shortlist sta, terwijl hij voor bijna iedereen hier al afgeschreven is omdat hij te duur is. Ik weet niet of ik hier blij mee moet zijn of meer moet gaan twijfelen over hem in mijn eindselectie. Ik zie hem namelijk wel als een top 5 AK man die op Pogacar na de beste punch heeft (en hierdoor een aantal etappes ook 2e kan worden).

Hiernaast ben ik ook benieuwd op hoeveel 500k mannen jullie uitkomen? ikzelf heb er 4 uit het lijstje; Double, Cort/Dversnes, Pickering, Garcia Pierna, Berthet, Covi en Zana. Voorlopig is het nog een stoelendans, hoop dat er nog wat fijne 500k keuzes bijkomen de komende dagen die boven deze keuzes uitsteken.

1 2 ... 42 43 44 45 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.