Scorito vuelta 2026

1 2 ... 43 44 45 46
floda
TourDeFranceUnchained
Pogacar gaat in de grote rondes ook niet voor de bergtrui, maar hij heeft hem toch al een paar keer...

Ook eens, dus daarom sluit ik dat ook zeker niet uit, en daarmee is ploeggenoot van Mads voor 500 of 750 ook zeker een optie. Naast een potentiële plus voor skjelmose. Daar hoor ik overigens weinig mensen hierover. Is met 2 tijdritten, goede punch/spint en veel unipuerto's toch best een optie? 

TourDeFranceUnchained
floda
Ook eens, dus daarom sluit ik dat ook zeker niet uit, en daarmee is ploeggenoot van Mads voor 500 of...

Dat klopt helemaal, maar hoe zeker ben je er van Pedersen of een Visma wint? Ze zijn natuurlijk niet voor niets zo aantrekkelijk geprijsd vanwege de onzekerheid en het ontbreken van een echte topfavoriet.

floda
TourDeFranceUnchained
Dat klopt helemaal, maar hoe zeker ben je er van Pedersen of een Visma wint? Ze zijn natuurlijk niet...

Wie anders? Pog die niet meedoet met tussensprints? 

Ecco
floda

Groves?

TourDeFranceUnchained
floda

Ik bedoel dat het ofwel Pedersen ofwel een Visma wordt. Dus hoe zeker ben je dan ervan dat die 2 Visma's die je meeneemt voor teampunten ook daadwerkelijk teampunten gaan krijgen? Dan kun je wel zeggen dat ze goedkoper zijn, maar wat als je 2 visma's meeneemt en blijkt dat Pedersen de puntentrui heeft. Dan zit je er mooi mee. Van Pogacar weet je gewoon dat die 5 etappes wint en de rode trui pakt. Daar betaal je dan dus ook voor.

Thomberg
TourDeFranceUnchained
Ik plaats dit soort berichten eigenlijk zelden, maar aangezien de Vuelta zo een speeltuin is op dit...

Moet hij hopelijk eerst 500k worden. Maar je bent niet de enige die ik die naam vandaag heb horen noemen :-)

Thomberg
Wicked Wout
Of die vader uit dat kinderliedje

Ben ik al hele jaar hyped over in de hoop dat hij 500k wordt ergens. Idealiter in Vuelta 

PascalT
Mazzel1986
Ik zie in de voorlopige teams die hier voorbij komen weinig UAE-renners. Enerzijds snap ik dat er tw...

En jij denkt dat Pogacar dit laat gebeuren, hij wil de Vuelta winnen...

Rad

Graat gaat hoogstwaarschijnlijk geen Vuelta rijden..jammer had ik genoteerd als 500k pareltje die je ook in de sprintritten kon opstellen

Rafał Kišerlovski

Marijn rijdt Renewi i.p.v. Vuelta, kan Albanese interessant zijn.

Laatst gewijzigd
SonnySide
Jackie
Knip en klaar. Bedankt. Ook Sonnyside die al eerder reageerde.   Ik ga niet voor de veilige teampunt...

Mooi! Dat is toch ook wel het leukste. Ik ga ook het geld niet aan knechten besteden maar aan de jongens die zelf een bak punten gaan binnen fietsen. 

martijncr

Een leuke om brein te breken of argumenten te vuren: Gall vs Mas. Ja Gall zal nr 2 of 3 zijn in deze tour, maar Mas zal dan mss op 4 of 5 volgen. Is 1,5 mln verschil tussen deze mannen dan te rechtvaardigen? Loont het niet om die 1,5 mln van Gall (of Skjelmose) die je bespaart ergens anders te investeren? 

Laatst gewijzigd
klaas drr

Er doen toch ook wel paar eindbazen mee, neem een Loic, 9x goud en de laatste 7! spellen minimaal een bekertje, waarvan 1 gouden.   Krijgt Laurence een + met onley in de witte trui?    Uae 1 2 3 dat zou pijnlijk uitpakken hier.

Vergane Glorie
martijncr
Een leuke om brein te breken of argumenten te vuren: Gall vs Mas. Ja Gall zal nr 2 of 3 zijn in deze...

Hier zit ik de laatste dagen op de broeden. Sinds ik met Almeida ben gaan puzzelen, kwamen deze vragen ook.

Als ik dan kijk welk GC team ik nu heb, kom ik op Poga, Onley, Mas, Carapaz, Buitrago, C. Rodriguez en Tejada van Astana, Nordhagen en Double. 

Heb ik Oliviera nog als knecht en dan nog ruimte voor een goed sprintteam. 

Het enige nadeel is dat Gall een soort van 100% zekerheid geeft, die Mas, Buitrago en de goedkope renners niet hebben. Je levert daar zo veel op in....

Verder maakt de toevoeging van laporte het niet zo dat hij de leadout is van Brennan en Wout gewoon zijn eigen ding mag doen (in dienst van de truien?).

Om terug te komen op jouw Breinbreker: Gall is dan een beetje de vingegaard van deze ronde. Je hebt hem echt niet nodig (daar waren de meesten het hier over eens), maar je neemt wel meer risico door het geld te spreiden. Maar vraag terug: je kan toch makkelijk Gall, Onley, Mas en Carapaz meenemen?? Of staat een dure UAE er bij jou nu nog in?

klaas drr
martijncr
Een leuke om brein te breken of argumenten te vuren: Gall vs Mas. Ja Gall zal nr 2 of 3 zijn in deze...

Als je alles goed afgedekt heb, 4x groen 4x bollen en 3x wit 6x rood en elke etappe 2 mogelijke caps hebt plus 3/4 opvullers.  Dan  is met veel geld over Gall plekje rood  en minder geld over Mas. Maar als ze allebei top 5 eindigen dan kun je ze ook prima beide nemen en ergens anders een veer laten. 

BigMig
martijncr

Als je iemand betrouwbaar in de top3 AK verwacht gedurende de ronde, kun je die natuurlijk ook in andere etappes dan bergetappes opstellen voor de truipunten. 

martijncr
Vergane Glorie
Hier zit ik de laatste dagen op de broeden. Sinds ik met Almeida ben gaan puzzelen, kwamen deze vrag...

Het is idd een goed vergelijk. Wel een kanttekening: Jonas is zeker weten steeds de nr 2. Gall is dat niet zo zeker in deze ronde met deze namen. In mijn berekening komt hij uit op zo'n 300 punten. Evenals een Mas. Dan is het idd chill wat BigMig zegt: je kan 'm steevast naast Pogi opstellen in bijvoorbeeld een sprintrit, maarrrr stel Mas staat een of twee plekjes lager dan is het verschil verwaarloosbaar. 

Als ik mijn kern van Pogi, Onley, Carapaz, Pedersen, WvA, Brennan en Oliveira vastpin, vind ik het best lastig om balans te creëren door Gall erbij te klikken. Wetende dat Groves nog gaat komen. Als ik Mas ipv Gall klik, voel ik meer ruimte om overal body te hebben in m'n equipe. 

Wielerphilippe

Voor mijn doen dit jaar erg laat begonnen met de voorbereidingen voor de vuelta. Mooi om hier alweer mooie uiteenzettingen en analyses voor te zien komen. 
Na al een aantal keer puzzelen en weer opnieuw beginnen ben ik er toch wel achter dat de sleutel van mijn puzzel toch weer bij dat stomme uae dilemma ligt met Almeida en Vine en de inschatting van hoe dominant Pogi wil en kan zijn. Voor de rest denk ik zoals de meeste hier 5/6 Ak kleppers aangevuld met 1/2 subtop Ak, de grote 3 sprinters en dan aangevuld met hopelijke de juiste leuke sprint+/aanvallers parels.

Zie de eerste invloed van de bookies net binnestromen. Veel zoals verwacht. Onley natuurlijk favoriet voor jongeren gevolgd door Riccitello, Nordhagen. Wat ik wel zorgwekkend vind is dat Pogi voor de bollen toch ver favoriet is. Waar ik na analyse van het parcours toch wel eerder dacht dat dit naar een echte bollenhunter zou kunnen gaan. 
Brennan favoriet voor groen gevolgd door Pogi nog voor Pedersen. WvA hier nog niet meegenomen.
Ben benieuwd wat de bookies weten wat wij niet weten

Rondejager

Ik verbaas mij om hier telkens zoveel twijfel te lezen over de bergtrui. Als ik naar het parcours kijk dan 'mag' (hoeft niet) je er ook gewoon vanuit gaan dat er heel weinig overblijft voor de aanvallende klimmers deze ronde. Welke klimmer dit dan zou worden is voor de bookies ook lastig te voorspellen, dus meest voor de handliggende is dan toch gewoon veruit Pogi zelf?! Vingegaard deed vorig jaar na de Tour ook puur mee om de Vuelta af te kunnen vinken en werd samen met Almeida 1 en 2 in AK en daarmee 2 en 3 in bergklassement op slechts 5 punten van Vine, dus als type Carapaz hier geen doel van maakt zie ik hem echt alleen naar een Vine in vorm gaan. In dat geval blijven de punten nog steeds bij UAE. Kan natuurlijk anders lopen, echter dat vind ik meer op zoek gaan naar scenario's om maar iets anders te moeten verzinnen, voelt niet logisch. Zoals Cruijff altijd zei, het moeilijkste is om het spel simpel te houden. Maar goed, wat wist hij nou van wielrennen...😉🙃👍🚲

dephazz

Even een random post over leugens, halve waarheden en statistieken over de heilige Jesús Herrada en Burgos.

Wat een klasbak was dat 10 jaar terug. Koning van het middengebergte: alle hellingen van gemiddeld 5 a 6 procent waren zijn domein. Punch was zijn middle name. Aanvaller pur sang.

Dit is best een lastige categorie. Te makkelijk voor het klassement, te lastig voor sprint en de meeste sprint+-types. En nu wil het feit dat deze Vuelta vol zit met 5% beklimmingen.

Wie de percentages op een rijtje zet, bv. via www.la-flamme-rouge.eu, ziet dat er veel middelgebergte op het programma staat.

Moeten we dan allemaal Herrada gaan opvoeren, de aangewezen kopman Burgos? Helaas moet het antwoord dan nee zijn. Hoe groot dan ook de gunfactor, de beste man is 36. En zoals al eerder in dit forum gezegd: de piek van wielrenners zit op het jaar dat zij 27 worden.

Je ziet het terug in zijn resultaten, vaak boven de top 20. Meedoen is belangrijker dan winnen krijg je als gevoel. Ik hoop het heel erg voor hem, maar eigenlijk moeten we tegen een Burgos zeggen: voeg je samen met een ander UCI Proteam. Net als enkele anderen hoor. Maar resultaten uit het verleden bieden nu eenmaal geen garantie voor de toekomst.

Edit: Cofidis en Burgos met elkaar verward.

Laatst gewijzigd
Mister_Roan
Rondejager
Ik verbaas mij om hier telkens zoveel twijfel te lezen over de bergtrui. Als ik naar het parcours ki...

Cruijff: 

“Voetballen is heel simpel, maar simpel voetballen is het moeilijkste wat er is.”

Toch zie ik zoveel mensen twijfelen over echte toppers. Dat ene talent dat opeens goed gaat rijden... daar moet je beetje geluk bij hebben dat je die erin klikt.

Pogacar, WVA en Pedersen vaste clicks... 

Mas een no go. Landa te oud. Nou toch iets weggeven ;)

Spakeloos
Natnael Tankstation
Widar heeft wel echt een hoog plafond voor zijn prijskaartje. Ik denk dat ik het wel aandurf, als hi...

Widar heeft zich mijn team weer ingewerkt. Kan volledig zijn gang gaan met deze ploeg. Kan ook wel een leuke ITT rijden, tenminste bij de 'junioren'. Vorig jaar derde achter Seixas en Nordhagen (10,3 km). Etappe 1 top 15?

Spakeloos
martijncr
Het is een ingewikkelde afweging, maar ook ergens weer simpel. Paradoxaal!  Als je er van uitgaat da...

Ja beter voorspelbaar zijn die teamgenoten wel, maar ik ga natuurlijk gewoon de juiste winnaars kiezen en dan haal je toch meer punten dan de uae-ers ;-). Ik kies alleen Pogi en Vine (deze mag je niet missen!) 

martijncr
Spakeloos
Ja beter voorspelbaar zijn die teamgenoten wel, maar ik ga natuurlijk gewoon de juiste winnaars kiez...

Jij durft! 🙂

floda

Als pog meedoet dat zit er toch zelden tot nooit iemand van uae in de vlucht in de bergetappe? Wel in overgangsetappes zonder risico maar elders? En waarom dan vine? 

1 2 ... 43 44 45 46

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.