Scorito vuelta 2026

1 2 ... 45 46 47 48
KV
NOAD1912
Serieuze vraag.. hoe lang is het geleden dat ploegmakkers van Pogi tijdens hun GC niet hun waarde he...

Omdat ze in het verleden ook steeds minstens een miljoen goedkoper waren. Er komt altijd een moment waarop ze niet meer héél interessant zijn tov alternatieven. 

TimTornTeut

Op PCS is Pithie er zojuist afgehaald en - interessant wellicht - is Tobias Halland Johannessen erbij gekomen.

NOAD1912
Ragnar Lolbroek
Ik begin net meer te overwegen om Skjelmose mee te nemen in plaats van Gall. Gall heeft weinig extra...

Ja dat is zo, één van de breinbrekers. De uitgesproken klassementskopman van een heel sterke ploeg (die wel op meerdere fronten meespeelt). Zijn grote nadeel is natuurlijk een Tour in de benen waarin hij alles gegeven heeft. De praktijk wijst eigenlijk altijd uit dat de alleen de absolute kampioenen 2 rondes vlak na elkaar aan kunnen op hetzelfde niveau.

Zolderman
TimTornTeut
Op PCS is Pithie er zojuist afgehaald en - interessant wellicht - is Tobias Halland Johannessen erbi...

Pithie die niet meedoet gaat veel andere mogelijkheden bieden, wel jammer want verwachtte een goede vuelta van hem.

ditisdavid
KV
Omdat ze in het verleden ook steeds minstens een miljoen goedkoper waren. Er komt altijd een moment...

Daarbij is het budget hier ook duidelijk lager dan in de Tour. Dus effectief ben je per UAE-er bijna twee keer zo'n groot deel van je budget kwijt als in de Tour, en dat zonder een Del Toro om extra punten te harken. Ik heb in het verleden vaak voor 4x UAE gepleit, maar deze keer worden het er maximaal 2 bij mij.

NOAD1912
KV
Omdat ze in het verleden ook steeds minstens een miljoen goedkoper waren. Er komt altijd een moment...

Is zo, maar minstens een miljoen? Hoeveel GC's is het geleden dat Pogiluitenanten 1,5 gekost hebben? Ja UAE is die andere breinbreker, dat wel, maar nogmaals mijn stelling.. wat doe je bij sprintetappes in juist die laatste fase? Dan zijn UAE knechten imo onontbeerlijk, tenzij je 3 extra plekjes inruimt voor de Daineses van het peloton.

deraadkevin
martijncr
Het is idd een goed vergelijk. Wel een kanttekening: Jonas is zeker weten steeds de nr 2. Gall is da...

Dit is wat je inderdaad van tevoren verwachtte, maar uiteindelijk blijkt toch ook voor Vingegaard niet op te gaan (2 x 2e, 2 x 4e, 1 x 7e) 

Denk dat Gall hier ook wel op meer weerstand stuit dan tijdens zijn enorm sterke Giro. Hierdoor verwacht ik bij hem eenzelfde soort scenario. Zeker als een Almeida en evt Vine echt fit zijn. 

Daardoor ga ik Gall iig skippen, of beter gezegd alle 4.5 miljoen mannen skippen. 

NOAD1912
ditisdavid
Daarbij is het budget hier ook duidelijk lager dan in de Tour. Dus effectief ben je per UAE-er bijna...

Zeer goed punt ter overweging.. heb wel enorme FOMO bij Vine.

ditisdavid
TimTornTeut
Op PCS is Pithie er zojuist afgehaald en - interessant wellicht - is Tobias Halland Johannessen erbi...

Vraag me echt af wie in de gereduceerde sprints de 7 of 8 plekjes in de toptien die niet bezet worden door Pedersen plus Van Aert en/of Brennan gaan innemen, spoeling is onderhand belachelijk dun.

FrankSteenbergen

Ik lees een paar keer dat er weinig ritten zijn voor de klimmende aanvallers. Maar het klinkt toch aannemelijk dat Pogacar in de eerste bergritten weer harder gaat huishouden dan ze op de Huishoudbeurs zouden doen, en dan richting het WK een beetje rustig aan doet? Dan zijn er toch nog aardig wat bergritten over voor de klimmende aanvallers (zowel van UAE als van andere ploegen...)

NOAD1912
KV

Het zijn wel 95% zekerheden dat ze minimaal 250 punten halen itt best veel anderen. Zelfs een Novak.

Laatst gewijzigd
NOAD1912
deraadkevin
Dit is wat je inderdaad van tevoren verwachtte, maar uiteindelijk blijkt toch ook voor Vingegaard ni...

Jij durft! Maar snap deze overweging ook wel. Toch skip ik hem niet.. ik kom zo vaak net tekort in de afrekening van de AK kleppers, die fout wil ik niet meer maken.

Laatst gewijzigd
Mooi weer fietser

We zijn wel een beetje in cirkels aan het draaien omtrent de uae knechten.

Volgens mij is de conclusie:

• grote zekerheid aan minimaal 200/250 punten
  • Zijn flink aan de prijs
  • Voor het puntenpotentieel moet je ze wel 20x ofzo opstellen

Of bovenstaande voor- of nadelen zijn is een persoonlijke overweging, maar gaat geen nieuwe inzichten meer opleveren.

Of Vine en Almeida hun meerwaarde waard gaan zijn is helemaal een vraagteken. Heb ook fomo naar ze, maar op dit moment alleen pogi bij mij

NOAD1912
Mooi weer fietser
We zijn wel een beetje in cirkels aan het draaien omtrent de uae knechten. Volgens mij is de conclus...

Hoe los je dat dan op bij de sprint(+)etappes waar ook 9 stoeltjes gevuld moeten worden?

Edit.. heb mijn huidige klikteam ook overal ingevuld en inderdaad zijn de B-UAE'ers vrijwel in iedere etappe vertegenwoordigd. Heb er overigens 3 ipv 4. Bij Almeida blijf ik weg (niet eens twijfelpunt), maar kan wel verschilmaker worden.

Laatst gewijzigd
TimTornTeut
ditisdavid
Vraag me echt af wie in de gereduceerde sprints de 7 of 8 plekjes in de toptien die niet bezet worde...

Ja, als je daar de goede 500/750K man(nen) er uit pikt dan is dat waarschijnlijk de weg naar een beker.

Witte87

Kuss toegevoegd bij Visma.

RBBora heeft team bekend gemaakt. Pithie inderdaad eruit en Meeus toegevoegd... Benieuwd wat die gaat kosten.

Ongemerckxt

Zit hier ook iemand diep in de groene trui punt materie? Is het ook niet mogelijk dat veelvraat Pogi deze zelf opraapt, of in iedergeval lang draagt? Kan mij Vuelta's herinneren dat de Valverde's van deze wereld een heel eind kwamen in dit klassement.

Laatst gewijzigd
ditisdavid
TimTornTeut
Ja, als je daar de goede 500/750K man(nen) er uit pikt dan is dat waarschijnlijk de weg naar een bek...

Fabio Christen voor 500k kwam een jaar te vroeg.

Rad
NOAD1912
Hoe los je dat dan op bij de sprint(+)etappes waar ook 9 stoeltjes gevuld moeten worden? Edit.. heb...

Je kunt evt ook Visma's opstellen a la Nordhagen/Tulett in die sprintritten?

Jackie
RedDevil
Over opnieuw puzzelen gesproken: THJ is nu toegevoegd aan de startlijst op PCS...

Kuss en Armirail nu ook

ditisdavid

Meeus die erbij komt zal het tempo op de klimmetjes in ritten als 5 en 8 wel bevorderen, daar wil je als Lidl of Visma niet mee naar de streep.

klaas drr
NOAD1912
Serieuze vraag.. hoe lang is het geleden dat ploegmakkers van Pogi tijdens hun GC niet hun waarde he...

Afgelopen tour hadden ze hun waarde, echter niet noodzakelijk gisteren al gesteld dat er in top 5 scorito, 2 teams waren met enkel pogi en del Toro.  Toen waren de knechten 2 miljoen met stier wit en pogi 75% kans  bergtrui na de tourmalet etappe.  Nu 3 miljoen minimaal, maar ja blijkbaar lastig een nac-er te overtuigen vanuit Tilburg ;).

KV

Ok. De ochtendshift bij Scorito mag dan beginnen. Ik wacht ook nog altijd op het prijsje van Lukaku. 

Orluisje ondertussen ook toegevoegd. 

Laatst gewijzigd
valowitz
huubiedam
Lastig keuzes deze Vuelta heb ik voor het eerst!! Wie neem je wel mee en wie niet? Ik heb op dit mom...

Hey huubiedam Pithie start volgens PCS de Renewi Tour morgen en zal daarom hoogstwaarschijnlijk niet de Vuelta rijden. Misschien het overwegen waard om hem te vervangen met een andere sprint-plus renner als die er nog zijn. 

Koenb16

Aular ook toegevoegd volgens PCS. Movistar kan dus weer tempo gaan maken voor plek 5

1 2 ... 45 46 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.