Ja dat is zo, één van de breinbrekers. De uitgesproken klassementskopman van een heel sterke ploeg (die wel op meerdere fronten meespeelt). Zijn grote nadeel is natuurlijk een Tour in de benen waarin hij alles gegeven heeft. De praktijk wijst eigenlijk altijd uit dat de alleen de absolute kampioenen 2 rondes vlak na elkaar aan kunnen op hetzelfde niveau.
Daarbij is het budget hier ook duidelijk lager dan in de Tour. Dus effectief ben je per UAE-er bijna twee keer zo'n groot deel van je budget kwijt als in de Tour, en dat zonder een Del Toro om extra punten te harken. Ik heb in het verleden vaak voor 4x UAE gepleit, maar deze keer worden het er maximaal 2 bij mij.
Is zo, maar minstens een miljoen? Hoeveel GC's is het geleden dat Pogiluitenanten 1,5 gekost hebben? Ja UAE is die andere breinbreker, dat wel, maar nogmaals mijn stelling.. wat doe je bij sprintetappes in juist die laatste fase? Dan zijn UAE knechten imo onontbeerlijk, tenzij je 3 extra plekjes inruimt voor de Daineses van het peloton.
Dit is wat je inderdaad van tevoren verwachtte, maar uiteindelijk blijkt toch ook voor Vingegaard niet op te gaan (2 x 2e, 2 x 4e, 1 x 7e)
Denk dat Gall hier ook wel op meer weerstand stuit dan tijdens zijn enorm sterke Giro. Hierdoor verwacht ik bij hem eenzelfde soort scenario. Zeker als een Almeida en evt Vine echt fit zijn.
Daardoor ga ik Gall iig skippen, of beter gezegd alle 4.5 miljoen mannen skippen.
Vraag me echt af wie in de gereduceerde sprints de 7 of 8 plekjes in de toptien die niet bezet worden door Pedersen plus Van Aert en/of Brennan gaan innemen, spoeling is onderhand belachelijk dun.
Ik lees een paar keer dat er weinig ritten zijn voor de klimmende aanvallers. Maar het klinkt toch aannemelijk dat Pogacar in de eerste bergritten weer harder gaat huishouden dan ze op de Huishoudbeurs zouden doen, en dan richting het WK een beetje rustig aan doet? Dan zijn er toch nog aardig wat bergritten over voor de klimmende aanvallers (zowel van UAE als van andere ploegen...)
We zijn wel een beetje in cirkels aan het draaien omtrent de uae knechten.
Volgens mij is de conclusie:
- grote zekerheid aan minimaal 200/250 punten
- Zijn flink aan de prijs
- Voor het puntenpotentieel moet je ze wel 20x ofzo opstellen
Of bovenstaande voor- of nadelen zijn is een persoonlijke overweging, maar gaat geen nieuwe inzichten meer opleveren.
Of Vine en Almeida hun meerwaarde waard gaan zijn is helemaal een vraagteken. Heb ook fomo naar ze, maar op dit moment alleen pogi bij mij
Hoe los je dat dan op bij de sprint(+)etappes waar ook 9 stoeltjes gevuld moeten worden?
Edit.. heb mijn huidige klikteam ook overal ingevuld en inderdaad zijn de B-UAE'ers vrijwel in iedere etappe vertegenwoordigd. Heb er overigens 3 ipv 4. Bij Almeida blijf ik weg (niet eens twijfelpunt), maar kan wel verschilmaker worden.
Afgelopen tour hadden ze hun waarde, echter niet noodzakelijk gisteren al gesteld dat er in top 5 scorito, 2 teams waren met enkel pogi en del Toro. Toen waren de knechten 2 miljoen met stier wit en pogi 75% kans bergtrui na de tourmalet etappe. Nu 3 miljoen minimaal, maar ja blijkbaar lastig een nac-er te overtuigen vanuit Tilburg ;).
Hey huubiedam Pithie start volgens PCS de Renewi Tour morgen en zal daarom hoogstwaarschijnlijk niet de Vuelta rijden. Misschien het overwegen waard om hem te vervangen met een andere sprint-plus renner als die er nog zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.