Scorito vuelta 2026

1 2 ... 45 46 47 48
IlFalco
Mooi weer fietser
We zijn wel een beetje in cirkels aan het draaien omtrent de uae knechten. Volgens mij is de conclus...

Eens. En om hier nog aan te toe te voegen, iemand noemde het gisteren ook al. Stel jezelf deze simpele vraag.
Kan ik met Almeida een gouden beker halen als hij door het ijs zakt? Waarschijnlijk niet, zeer kleine kans.
Kan ik zonder Almeida een gouden beker halen wanneer hij een goed klassement rijdt? Daarop luidt het antwoord: JA.

Voor Vine ligt dat waarschijnlijk nog iets genuanceerder. Wanneer hij voor de bollentrui mag gaan en daar in slaagt kan hij m.i. wel een onmisbare pion op weg naar goud betekenen.

Conclusie: Almeida is voor mij geen breinbreker, Vine (helaas) wel.

NOAD1912
klaas drr
Afgelopen tour hadden ze hun waarde, echter niet noodzakelijk gisteren al gesteld dat er in top 5 sc...

Haha nee hoor, prima input van je. Hier op het Wielerflitsforum streven we allemaal hetzelfde doel na (bekertje), we kruizen onze degens wel in voetbalfora (al moeten we wel eerst zelfde niveau spelen, maar het kan snel verkeren weet jij ook als kruikenzeiker 😎 ).

Laatst gewijzigd
Jackie
Subjective
Ik zat met precies hetzelfde Zolderman, vooral omdat ik denk dat Skjelmose wel echt een verschilmake...

Had tijdens de Tour toch een klein beetje het idee dat Skjelmose ietwat chagrijnig was dat Ayuso bij het begin de kopman was.

Skjelmose deed het beter en denk (hoop) dat ie wil gaan knallen tijdens deze Vuelta.

Maar of ie het kan......?

Mooi weer fietser
Ragnar Lolbroek
Ik begin net meer te overwegen om Skjelmose mee te nemen in plaats van Gall. Gall heeft weinig extra...

Skjelmose bij mij al sinds begin rotsvast in. Volgens mij is er maar 1 reservering, kan hij het twee rondes achter elkaar.

Terechte vraag, maar wel eentje met best wat upside. Hij heeft in ieder geval al 1,5 tijdrit waar die een hap meer punten pakt dan zijn ak concurrenten en mogelijk bonuspunten met Pedersen.

Gall moet zijn Giro wel herhalen om zijn waarde waar te maken. Mogelijke bonuspunten met riccitello, maar daar reken ik niet op (overigens ook niet dé reden voor Skjelmose icm Pedersen, dat is natuurlijk ook niet zeker).

Onley reed een leuke Burgos, maar is ook nog maar even afwachten.

Voor nu overigens heb ik ze allemaal. Zijn wel de namen die ik steevast in de top 5/7 verwacht van de ak mannen. Die moet je toch ook genoeg hebben.

Neig wel om Gall bijvoorbeeld naar Mas te downgraden voor wat extra ruimte, maar dat laat ik nog mede afhangen van wat er nog wordt toegevoegd aan de startlijst 

Ecco
NOAD1912
Hoe los je dat dan op bij de sprint(+)etappes waar ook 9 stoeltjes gevuld moeten worden? Edit.. heb...

De sprintetappes los je op met vijf à zes rappe mannen + mannen die hoog in de klassementen staan dan wel teamgenoten van de mannen in de truien. 

Bijvoorbeeld met WVA in het groen stel je een Nordhagen op voor zes puntjes. Wellicht staat diezelfde Nordhagen ook nog hoog in het JK en/of AK. En als Wout of Brennan de sprint wint is het helemaal prijs.

Het lijkt hier soms wel alsof alleen de UAE'ers teampunten kunnen scoren.

NOAD1912
Ecco
De sprintetappes los je op met vijf à zes rappe mannen + mannen die hoog in de klassementen staan da...

Snap je, maar toch, als je voor zekerheid wilt gaan (toch 1 van die ongeschreven scoritoregels) dan bieden UAE'ers meer houvast dan VLAB'ers imho. Heb btw Pedersen net iets hoger staan dan Wout voor Groen, ondanks zijn zandstrooi opmerkingen erover.

Edit.. natuurlijk zijn VLAb'ers wel veel gunstiger geprijsd, valt wat voor te zeggen ja.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff
KV
Ok. De ochtendshift bij Scorito mag dan beginnen. Ik wacht ook nog altijd op het prijsje van Lukaku....

Hoop wel dat we de Everton Lukaku te zien krijgen en niet de Chelsea2.0 variant :). (1Mil gok ik toch wel?)

Mooi weer fietser
Ecco
De sprintetappes los je op met vijf à zes rappe mannen + mannen die hoog in de klassementen staan da...

+1

Subjective

Hoppa, zo komen er toch ineens allemaal extra kaarten op tafel :)

Benieuwd naar de prijzen, dat gaat toch het belangrijkste zijn!

IlFalco
NOAD1912
Snap je, maar toch, als je voor zekerheid wilt gaan (toch 1 van die ongeschreven scoritoregels) dan...

Wanneer je de nummer twee of drie van het AK in je team hebt, en een van beiden zul je wel hebben, pak je ook 8 of 6 truipunten. Zo heb je vast nog wat renners in je team die op dat moment top 5 in een klassement staan. Pogi in rood levert je ook slechts 8 teampunten op. Daar kunnen eventueel bergtrui teampunten bij komen (6), maar dat is nog allerminst een uitgemaakte zaak. Het hangt dus van jouw verwachtingen af. UAE zal op zeker geen sprint etappes gaan winnen, dus daar hoef je het niet voor te doen.

Laatst gewijzigd
KV
Daan Brakenhoff
Hoop wel dat we de Everton Lukaku te zien krijgen en niet de Chelsea2.0 variant :). (1Mil gok ik toc...

Hij staat nog aan het begin van zijn carrière dus zal dan wel de Everton variant zijn zeker ;-)

IlFalco

De selectie van Tudor valt wel tegen. Helaas geen sprint(+) pareltje daar. Of Küng moet het weer op z'n heupen krijgen zoals in die Vuelta van 2024.

TimTornTeut

Gaat Finn Fisher-Black niet gewoon sprintkansen krijgen in etappes waar Meeus er niet meer bij zit? 

Natnael Tankstation

Toevoeging van Aular is dubbel interessant omdat er naast Lidl nu een extra ploeg is die in die wat lichtere overgangsetappes niet enkel een Dainese en Meeus, maar ook een Brennan en Groves eraf zal willen rijden. Vraag is of dat lukt, maar daar hebben ze deze keer natuurlijk wel een perfect team voor. Toch weer een klein plusje voor alle sprinters-plus.

NOAD1912
IlFalco
Wanneer je de nummer twee of drie van het AK in je team hebt, en een van beiden zul je wel hebben, p...

Je vergeet in je berekening de teampunten van de 5 tot 7 etappes die Pogacar gaat winnen, maar het is een afweging die ik ook nog moet maken.

Ragnar Lolbroek

Groves, Meeus, Aular. Is Brennan dan nog de rapste of degene die er altijd bij zal zitten...?

KV
IlFalco
De selectie van Tudor valt wel tegen. Helaas geen sprint(+) pareltje daar. Of Küng moet het weer op...

Zeer triest inderdaad. Ze hebben daar volgens mij echt moeten smeken wie mee wou naar Spanje. 
Brenner en Barta(?!) zijn de klimmers/AK van dienst. En Kung gaat ook voor breakaways. Zou leuk geweest zijn als "reduced finishes" ook vermeld zou zijn. Met zijn zware blessure ga ik daar toch niet van uit. 

NOAD1912
Natnael Tankstation
Toevoeging van Aular is dubbel interessant omdat er naast Lidl nu een extra ploeg is die in die wat...

Brennan en vooral Groves (Alpecin rijdt vol voor hem) gaat moeilijk worden, maar Aular zeker interessante optie.

IlFalco
NOAD1912
Je vergeet in je berekening de teampunten van de 5 tot 7 etappes die Pogacar gaat winnen, maar het i...

Die heb ik bewust buiten beschouwing gelaten omdat jouw vraagstelling zich tot de sprint(+) etappes beperkte.

Dat Pogacar een etappe of 6 gaat winnen zijn we het over eens, dus dat neem je vanzelfsprekend mee in je afweging om wel/niet een of meerdere UAE-knechten mee te nemen.

Rad

Ik vraag me oprecht af hoe je deze types gaat kunnen inpassen als je ook een fatsoenlijke AK-kern wil hebben. En de meesten hebben minimaal 6 a 7 AK/UAE kleppers. Dan heb je toch geen geld meer voor een degelijke sprinterskern??

KV

Big Rom 750k. Interessant. 

IlFalco
TimTornTeut
Gaat Finn Fisher-Black niet gewoon sprintkansen krijgen in etappes waar Meeus er niet meer bij zit? 

Waarschijnlijk wel, maar hij heeft er niet altijd zin in. HIj kan behoorlijk rap aankomen in een uitgedunde punch sprint. Maar het is een wispelturige renner, en Scorito technisch daarmee wel een erg onzekere factor.

Ecco
NOAD1912
Je vergeet in je berekening de teampunten van de 5 tot 7 etappes die Pogacar gaat winnen, maar het i...

Je vraag ging toch over de sprintetappes? 

IlFalco

Haha, het lijkt of Scorito een wijziging heeft doorgevoerd. Voor sprinters bestaat er geen prijscategorie van EUR 500K meer.

De toevoeging van Aular kan inderdaad wel de dynamiek van een aantal etappes gaan veranderen, zoals al benoemd. Maar Aular zelf zie ik niet als een serieuze optie voor mijn team. Die zal toch niet minder dan 2,5mln kosten. Zijn uitslagen vallen al het hele jaar tegen, en ook zijn Giro was behoorlijk teleurstellend. De tactiek die Movistar daar hanteerde zal in deze Vuelta minder zijn vruchten afwerpen simpelweg omdat er minder vlakke sprinters zijn om er af te rijden en meer sterke sprinters die ze er niet zomaar af gaan rijden. Gaat hij dan telkens voor een plek 6 sprinten? Daarbij zie ik Mas en Cian hier echt niet mee op kop rijden, die hebben zo hun eigen doelen (itt tot de Giro voor wat betreft Mas).

madeinstars

Ook bij UNOX geen sprint(+) type erbij. Ervan uitgaande dat we Cort op dat vlak wel hebben afgeschreven. En toch gaat er elke sprint ook iemand 6e moeten worden.

1 2 ... 45 46 47 48

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.