Scorito vuelta 2026

1 2 ... 86 ... 92 93
madeinstars

Laatste issue: Mas en Coquard/Cobo/Hofstetter of Groves en Buitrago/Tuckwell... Ergens grote FOMO bij Groves, maar die 1,5 miljoen GC renners doen het ook niet echt voor me.

Reus
TourDeFranceUnchained
Wat ziet toch iedereen in Nordhagen? De enige reden waarom die jongen misschien in de top 10 eindigt...

Er zijn wat meer klim ritten dan sprint ritten. Dus de eventuele teampunten groen/bollen kan je met Nordhagen vaker inzetten dan met laporte in de sprint. Daarbij nog eigen punten van top 5 JK en dan is een plek 14 in de etappe toch al mooi genoeg? 

RuJo

Wat zien jullie als ideale verdeling?

Zelf heb ik:

6 AK

3 Klimmers

8 Sprint (incl Laporte en Kung)

3 Aanval

TourDeFranceUnchained
madeinstars
Nordhagen heeft echt wel het potentieel om bij de 10 beste klimmers te horen hoor. Zie UAE en Romand...

UAE en Romandie zijn nu net die koersen waar de echte toppers niet in topvorm aan de start staan. Of het is het begin van het seizoen of einde van klassiekers waar bijna geen enkele topper die Giro/Tour rijdt aan mee doet en als ze mee doen is het niet een groot doel van ze. Dat Nordhagen in dit soort koersen dan hoog eindigt, zegt me niet zoveel. In diezelfde koersen eindigt Plapp ook 3e en 5e, nog beter dan Nordhagen dus. Zouden we hem dan ook moeten zien als pakweg nr 6-7 in dit deelnemersveld voor AK?

En ja @KV ik kijk zowel elke ronde die op TV is als pure wielerliefhebber, maar ik zie het gewoon simpelweg niet gebeuren deze Vuelta voor Nordhagen. Zoals ik zei kan hij uiteindelijk prima 9e worden ofzo als hij elke rit aanhaakt voor plekje 12-20, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ik vind hem een beetje overhyped door de media en dat gebeurt al snel als je uit Scandinavie komt en bij Visma fietst, opeens ben je dan de opvolger van Vingegaard. Ik zie het simpelweg (nog) niet.

KV
TourDeFranceUnchained
UAE en Romandie zijn nu net die koersen waar de echte toppers niet in topvorm aan de start staan. Of...

Fair enough. We zullen zien. Als je trouwens alle verwachte teampunten/jongerenpunten meerekend, zie ik hem eigenlijk als een 1 of 1,5m renner. Dan wil ik dit gokje met hoge upside wel aangaan. 

PS: Gasten als Lipo zijn ondertussen wel van zo'n niveau dat ze elke rondje dat ze rijden, top zijn. Als je daar dan bijzit, zegt dit wel iets. 

Jeffrey81

Het valt me op dat zo'n beetje alle teams die gedeeld worden zonder Vine en Almeida zijn. Die laatste vind ik echt veel te duur, maar aangezien ik Vine er wél bij heb lijkt dat alsnog behoorlijk doorslaggevend te zijn.

Het gevolg van Vine meenemen is oa dat ik Skjel en Carapaz niet mee heb. Bij Skjel heb ik daar niet echt fomo bij. Ik denk dat hij na zijn lange seizoen gaat tegenvallen. Carapaz zou ik er wel graag bij hebben. Ik heb hem bijna altijd, en hij levert ook altijd. Maar het lukt me gewoon niet om hem erin te krijgen zonder Vine te slachtofferen. Aangezien ik er ook wel van hou om een beetje van de gebaande paden af te wijken, ga ik het zo laten... Denk ik... 😅

Voor wie het boeit dus een iets ander team dan de meesten:

AK: Pogacar, Vine, Gall, Onley, Mas, Kuss, Brenner (in ieder geval voor een week, en anders maar als klimaanvaller) en Tuckwell (ook voor wit)

Sprint: Pedersen, Van Aert, Brennan, Laporte, Turner, Macias, Coquard

En een gevarieerde aanval/tt: Fortunato, Castrillo, García Pierna, Bisieaux, Leknessund

Dagopstellingen, een sterk VLab en een Vine die niet van zijn fiets lazert zullen doorslaggevend zijn. 

Laatst gewijzigd
Vergane Glorie
TourDeFranceUnchained
UAE en Romandie zijn nu net die koersen waar de echte toppers niet in topvorm aan de start staan. Of...

denk dat we allemaal toch ook nu wel in onze eigen tunnel zitten. We hebben keuzes gemaakt en proberen daar naartoe te redeneren (ik doe niets anders.;)). Ik heb lang niet in riccitello geloofd en nu staat ie er soort van vast in en zie ik enkel nog positieve kansen.

Zelfde als ik de sprintteams zie, dan vind ik het steeds logischer voor mezelf dat ik Meeus meeneem...Ja misschien sprint hij maar 3-5x maar in dit veld is hij wel de enige die de Visma's kan verslaan. Je wint niet voor niets in Parijs na een lange tour. Dat ik hiermee geen skjelmose kan nemen (of ik moet Gall offeren, maar allebei gaat niet voor me) maakt me heel onrustig vanwege de upside. Echter moet me bij mijn plan houden. Mas en Kuss moeten mee en die maken de puzzel aan de ene kant makkelijker aan de andere kant lastiger....

Zit nu enkel met 3x aanvaller movistar en dat vind ik lastig, maar Romeo gaat mee en Castrillo zou dan gewisseld worden voor Widar. Dat is dan nog een laatste gok die ik kan wagen....maar verder niet meer te veel wisselen, dat is mijn grootste uitdaging.

FRdustin

Allereerst superleuk om hier mee te lezen! Sinds kort ben ik door de Scorito-spellen steeds meer geïnteresseerd geraakt in wielrennen. 😄

Tot nu toe nooit echt iets gepost, maar wel veel meegelezen.

Mijn team is inmiddels bijna rond, alleen nog één laatste dilemma:

MAS + THJ
of
SKJEL + CORT

Ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Welke combinatie zouden jullie kiezen?

Reus
TourDeFranceUnchained

Ik kan je goed volgen.
Dus hij pakt elke bergetappe 14-18 punten op de uitslag en nog 3JK punten plus wat teampunten groen en evt bollen. Da's toch 7x 25 punten. 

gaat een THJ, Cian, Riccitello, Buitrago, Tuckwell dat ook pakken? 

Natnael Tankstation

Vwb Nordhagen, zijn beste resultaat dit jaar is misschien wel een 26e plaats in de TARA in de rit voordat hij ziek werd. Komt daar in een bergrit eigenlijk samen binnen met Ayuso en Skjelmose in opbouw naar de Tour. Dus dat hij het enkel laat zien in C-koersen, daar ben ik het niet helemaal mee eens. (Trouwens: Martinez was in Romandië ook echt wel in vorm: 2e geworden in Catalonië en de week ervoor 8e in de Waalse Pijl. In mijn herinnering was Nordhagen in Romandië minstens net zo overtuigend bergop.)

Zelf heb ik na wat wijzigingen her en der de balans in mijn team gevonden, maar wel met 250k over. Mijn laatste sprinter Romele kan daarmee naar De Schuyteneer of Hofstetter, maar word ik daar ook beter van? Andere 750k --> 1M upgrades zie (of wil) ik niet.

CyclingDonkey
FRdustin
Allereerst superleuk om hier mee te lezen! Sinds kort ben ik door de Scorito-spellen steeds meer geï...

MAS MAS MAS 

IlFalco
Pedaleur
Waar kun je zijn voorbeschouwing lezen?

https://sport.tv2.dk/cykling/2026-06-03-axelgaards-optakt-til-1-etape-af-vuelta-a-espana

Even doorklikken voor de volgende etappes. Zijn sterrenverdeling voor AK is ook altijd interessant. Zoals gezegd, ook dit is natuurlijk niet heilig, maar deze man heeft er verstand van.

mirkodek

Dat interview van Mas in El Pais dat de wond op zijn hand nog steeds opengaat (ook al heeft hij geen pijn meer) en dat ie zichzelf als één van de 8 ziet en zich dus niet specifiek uitspreekt om voor klassement/podium te gaan.... dat is toch aardig wat twijfel voor 3M. Het is natuurlijk Mas in de Vuelta en er zijn niet perse andere alternatieven die beter zijn of meer zekerheid bieden in mijn ogen (de twee Visma boys geloof ik niet zo in en THJ heb ik er graag bij maar met zijn al gereden Tour ook onzeker of die weer 3 weken kan presteren). Dus ik denk dat ik toch maar gewoon vasthoud aan mijn keuze (Mas staat er al een hele tijd in) en niet meer alles om ga gooien.

Astarloa
Reus
Ik kan je goed volgen. Dus hij pakt elke bergetappe 14-18 punten op de uitslag en nog 3JK punten plu...

Dit is wel heel positief berekend. Met name in de laatste week zullen in de bergetappes veel vluchters in de top 20 eindigen. Dat Nordhagen een eindsprintje mist is ook wel een minpunt voor een goed resultaat in de bergetappes. Ik denk dat Nordhagen geen slechte pick zal zijn maar 2 miljoen vind ik toch een half meloen teveel. 

brakobama

Ik zou zelf heel graag Bisiaux meenemen, maar met Gall en Riccitello voor zie ik er de meerwaarde niet helemaal van in. 

Heb overigens nog 2m over voor één renner, maar de kans is groot dat dat een 750k renner wordt, waardoor ik het spel misschien wel start met 1,25m op de bank. Raar..

Astarloa
mirkodek
Dat interview van Mas in El Pais dat de wond op zijn hand nog steeds opengaat (ook al heeft hij geen...

Tja, Carapaziaanse uitspraken zijn niet aan iedereen besteed. In dit veld moet hij toch minimaal top 6 kunnen halen zou je zeggen. 

Jeroen van Eekelen

Laatste dilemma: Leknessund of Tejada? 

Zou Tejada dan eerder voor wat zwaardere etappes gaan en Leknessund voor de heuvelachtige? En daardoor wat makkelijker opstelbaar?

Matsoe

Net een wissel gedaan: Mas, Riccitello en FFB voor Gall, Buitra en Garcia Pierna. Maar zit me toch niet helemaal lekker. 

Zie Gall en Mas in vrij dezelfde categorie renner (saaie renners met slechte sprint, maar wel goed bergop altijd goed erbij). Waar Gall natuurlijk wel een klasse beter is. 

Riccitello toch wel twijfel met Tour in de benen en Gall voor zich. Buitra brengt wel iets meer garantie voor punten, maar ook weer garant niet heel veel. De Amerikaan heeft natuurlijk een veel hoger plafond. 

FFB vond ik het moeilijkst om afstand van te nemen (zou hem evt nog kunnen inwisselen voor Laporte, heb nu 6 sprinters staan + Laporte). Beetje juichrenner, ben wel fan, met ontzettend hoog plafond. Garcia ook wel leuke renner maar niet ontzettend speciaal ofzo. 

Ik gok dat Gall zo'n 175 punten meer haalt dan Mas (425 tov 250). Die zekerheid neem ik denk ik toch wel. 

Ik weet dat ik al antwoord heb gegeven op mn eigen vraag, maar vraag toch om een gedachtewisseling. Mis ik iets, of heb je een andere tip voor een wissel. Ik hoor het graag. Hoop deze Vuelta dan toch echt op mn eerste gouden bekertje. (bij mij is vooral dagopstellingen het probleem daarvoor :(. )

Gracias en fijne Vuelta 

Vergane Glorie
Jeroen van Eekelen
Laatste dilemma: Leknessund of Tejada?  Zou Tejada dan eerder voor wat zwaardere etappes gaan en Lek...

Tejada is een betere renner. In de tour zat ie er ook bij heuveletappes bij.

Leknessund is wel zo'n type waar je ook zeker van weet dat ie in de Van Aert/Pedersen etappes er normaliter bij gaat zitten...

Mijn keuze is op Tejada gevallen.

KV
IlFalco
https://sport.tv2.dk/cykling/2026-06-03-axelgaards-optakt-til-1-etape-af-vuelta-a-espana Even doorkl...

Denk dat hij die voorlopige sterverdelingen per rit wel al enkele maanden geleden gemaakt heeft. Dus grote korrel zout. 

Edit: bij nader inzien toch al heel veel namen die natuurlijk nog maar 1 week bekend zijn. 

Laatst gewijzigd
mirkodek

Toch een en ander omgegooid omdat ik toch te weinig vertrouwen had in Macias (bij nader inzien). Ingeruild voor Coquard waarvan ik verwacht dat ie zich in veel sprints gaat smijten. Daardoor moest Omrzel het veld ruimen en omdat ik in de 500K weinig kans op punten zie (naast misschien Mulubrhan, Beloki en RGP die ik al had), Kuss eruit gewisseld zodat ik als 4e Visma man Kruijswijk mee kan nemen. In die 1,5M categorie zit voor het AK/klimmers niet veel soeps (Buitrago presteert al tijden niks en Tuckwell komt net kijken en het is mij nog steeds onduidelijk waarom hij nou in Burgos uitviel). Daardoor maar gekozen voor Meeus, samen met Coquard en de 'grote 3' in mijn ogen wel de meeste bewezen zekerheid in de sprints. Die kan ik dan aanvullen met Laporte en Kruijswijk voor de teampunten, plus Pogacar en truipunten.

AK nu gevuld met 6 kleppers (Pogi, Gall, Skjelmose, Onley, Carapaz en Maz). Aangevuld met wat klimmers/aanvallers die wellicht een leuk klassement erbij kunnen rijden: Fortunato en Romeo bijvoorbeeld.

ProScoritoManager
Vergane Glorie
denk dat we allemaal toch ook nu wel in onze eigen tunnel zitten. We hebben keuzes gemaakt en prober...

In hetzelfde bericht ben ik het tegelijk eens en oneens met je vwb tunneldenken haha. Nordhagen heeft mijn team niet gehaald omdat ik voor Laporte kies als vierde Visma man. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik hem niet zie presteren, sterker nog, smerige fomo bij hem. In Romandië ging ie toch echt met de allerbesten mee. Krijg een beetje giro-piganzoli vibes bij hem, daar was een groot deel van het forum ook niet van overtuigd, maar ben blij dat ik toen toch voor mn eigen gevoel ben gegaan. 

Op zijn AK plekje is riccitello gekomen en daar betrap ik mezelf wel weer heel erg op tunnel/wensdenken. Hang veel gewicht aan de argumenten dat ie sterk was in de derde tourweek en dat ie door vertrek van Gall wellicht niet volledig in dienst hoef te rijden. Maarja, als ie dat wel moet doen dan heb ik die 2,5M mooi weggegooid. Uiteindelijk is het probleem vooral dat ik er geen beter alternatief voor zie in die prijsklasse dus dat ik dan de gok maar waag. 

Spakeloos

Voor mij zit er vanaf gisteravond een slot op. Toch nog 1 behoudende wissel gedaan (CRod2 voor Widar) en nu is het klaar. Ik ben heel benieuwd, eerste Vuelta bij Scorito! Heb er vertrouwen in. En met Vine, die gaat iedereen op een hoop rijden! Wel mijn enige UAE naast Pogi. Gelukkig heb ik verder alle trui en etappewinnaars in mijn team, dus dat komt goed ;-) 

6 AK
2 klimmers (die mss ook AK kunnen halen)
6 sprint+/punch
6 klimmende aanvallers (waar mss ook AK bij gaat zitten als ze genoeg tijd pakken in de vlucht)

Succes allemaal!

IlFalco
KV
Denk dat hij die voorlopige sterverdelingen per rit wel al enkele maanden geleden gemaakt heeft. Dus...

In grote lijnen heeft hij dat zeker al bedacht, maar hij fine-tuned nog flink in de laastste dagen. Het is bizar hoeveel tekst hij uit zijn mouw schut in 24 uur, en welke informatie hij paraat heeft. Een wandelende wielerencyclopedie. Scroll voor de grap eens even door zijn artikelen heen.

Guido Maltempi
KV
Denk dat hij die voorlopige sterverdelingen per rit wel al enkele maanden geleden gemaakt heeft. Dus...

Hij was die sterren gisteravond/-nacht aan het plaatsen. Ik heb het live zitten volgen, elke paar minuten verscheen er een nieuwe etappe. 

1 2 ... 86 ... 92 93

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.