Matig begin! Maar als je nu al hoog staat is je ploeg waarschijnlijk ook niet goed uitgebalanceerd. Ik sluit me overigens ook aan bij de kritiek op Bobbie en Jan die 2 zijn niet uit te houden, dan maar Renewi Tour waar Karst en babbelbelg dr wel zijn! De bergritten worden een strafkamp deze Vuelta met UAE controle en dan een stervenssaaie solo van Pog, en dan ook nog dat gelul van die 2 op de achtergrond
Lol, niet uitgebalanceerd? Meeste punten kon je gewoon pakken met best "simpele" kleppers. Hooguit Tarling cap die niet iedereen had... maar voor de rest, WVA, Pedersen, Pogacar, Laporte, kung, hebben prima punten gereden.
Denk dat er niet veel mensen zijn die 3 pure tijdrijders mee hebben. Zelf ook belabberd begin op 45%. Ook wel lekker om weer te kunnen stijgen na de tour 20 etappes boven 99 staan om op de laatste dag buiten de boot te vallen. Dus in plaats van andere mensen met een goede score "uitgebalanceerde teams te noemen" van je eigen kracht uit gaan: Ik heb een prachtig gebalanceerd team waar ik vertrouwen in heb dus kan lekker stijgen 😉
Hier dan mijn definitieve team. Heb echt genoten van alle gesprekken en uiteenzettingen. Is toch deel van de voorpret!
GC: Pogacar, Onley, Gall, Carapaz, Mas, Riccitello
Potentieel GC: Kuss, Tejada, Castrillo, Romo, Ormzel
Sprint: Pedersen, Brennan, Wout, Meeus, Turner (+Laporte)
Sprint+: FFB
Aanval: RGP, Kung
De zes voor GC verwacht ik ook voor GC top 10. De anderen kunnen allemaal falen of ook meedoen voor top 20. Zou heb ik het benaderd.
Qua sprint wist ik gewoon niet wat ik kon kiezen onder de 1/750.000, daar was voor bijna iedereen een casus te maken. Keuze voor Turner en Meeus is dat ze bewezen hebben te kunnen winnen. Dit gaf voor mij de doorslag. Winnaars will be winnaard.;)
Vandaag minder goed begonnen dan gehoopt, maar even verder kijkend:
- Mas rijdt een goede tijdrit. Carapaz idem.
- Gall en Riccitello verliezen "slecht" 15 seconden op Skjelmose, waarbij die laatste prettig genoeg is tegengevallen voor mij.;) Hiermee zeg ik niet dat hij slecht reed, maar had hier wel al mijn eerste paar punten achterstand voor Gall mee ingeschat.
- Onley dan weer wel echt tegenvallend.
- Laporte is goed.
- Toch wel veel "aanvallers". Ik kwam er gewoon niet meer uit. Maar goed, verder blij tot nu toe met mijn keuzes.
Veel plezier allen!
Verschil in de Vuelta lijkt mij ook te maken in het jongerenklassement, daar dus voor onley ricitello widar rodriguez tickwell en ormzel gegaan. Gall thuis gelaten voor Vine van wie ik toch de yates rol verwacht, mee in ontsnappingen en dan kom je automatisch hoog in het bergklassement, tijdrit. Ik weet niet of Gall zomaar 2e wordt, Carapaz Almeida zijn misschien wel beter, en mas en onley zijn of goedkoper of hebben jongeren voordeel.
Mee eens dat prijzen later aanpassen een positief effect heeft op de diversiteit van de teams, echter zijn ze nu nog steeds verschillend genoeg. In het wielerflitsforum kringetje natuurlijk niet, daar lul je na 3 weken elkaar na hetzelfde team toe, wat ook ergens de bedoeling is toch ? Vandaag had je je eerste verschil kunnen maken door Pogi te cappen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.