Uijtdebroeks: "Ik heb een week in bed doorgebracht en toen ik rustig wilde herbeginnen, werkte mijn lichaam in het begin niet mee."
Widar: "Het beste ervan gemaakt om hier zo goed mogelijk te staan"
THJ:"Ik ben stevig ziek geweest na de Tour en heb bijna 2 weken niet gekoerst. Ik voelde me wel goed toen ik weer begon te trainen."
De mannen hebben er sowieso allemaal zin in :D
Hier mijn team. Johannessen wordt wellicht eerder luxe-aanvaller dan AK-man, maar dat mag op zich ook. Geen lastminute wijzigingen dus. Succes iedereen en dank voor de goede inhoudelijke discussies!
AK: Pogacar, Gall, Onley, Carapaz, Riccitello, Nordhagen, Johannessen
Klimmers: Kuss, Tejada, Widar, Omrzel
Sprinters: Pedersen, Van Aert, Brennan, Turner, Coquard, Dainese
Overig: Fisher-Black, Laurance, Romeo
Pogacar
Onley
Vine
Carapaz
Mas
Johannessen
Nordhagen
Omrzel
Castrillo
Vpp
Widar
Aert
Pedersen
Laurance
Brennan
Meeus
Hofstetter
Laporte
Tarling
Thornley
Ik mis gall heel erg. Heb carapaz > gall en dan mas > uijtdebroeks overwogen, maar uiteindelijk denk ik dat deze twee samen meer punten ophalen en stabieler zijn.
Vond het een moeilijke puzzel, veel onzekerheden en veel potentie.
Succes allemaal
Beetje een vreemde puzzel voor mij geweest, er waren 15 renners die vastgebeiteld waren maar op de laatste 5 plekjes ben ik heel veel aan het schuiven geweest, tot 10 minuten voor de deadline aan toe.
Kernprobleem was dat ik zonder UAE-knechten met geld bleef zitten dat ik enkel in 1 of 2 van Aular, Uijtdebroeks, THJ, Turner en Meeus kon steken waar ik niet echt gelukkig van werd, maar ik met één UAE-er erbij het idee had dat ik er qua balans en puntenpotentieel niks mee opschoot (of Oliveira moet vandaag in een tijdrit die hem an sich wel ligt uit zijn slof schieten in combinatie met een winnende Vine of Pogacar). Uiteindelijk toch voor optie A gekozen.
1. Pogacar
2. Gall
3. Onley
4. Carapaz
5. Mas
Tenzij Almeida er toch wel staat of Skjelmose toch wel twee rondes op rij op de toppen van zijn kunnen kan rijden, denk ik eigenlijk dat dit veruit de meest logische topvijf van het algemeen klassement is (volgorde achter Pogacar nog te bepalen natuurlijk), en dus nul twijfel gehad om ze allevijf mee te nemen.
6. Nordhagen
Zoals altijd was er weer veel discussie over verschilmakers. Eveneens zoals altijd veel mensen die dan vooral kijken naar afwijkende keuzes maken in de duurste segmenten. In mijn beleving ga je dan de verkeerde kant uit, want je hebt minder risico en evenveel upside als je op zoek gaat naar de iets goedkopere renners met de hoogste puntenplafonds. Nordhagen is een schoolvoorbeeld: hij zou onderhand eigenlijk gewoon klaar moeten zijn voor toptien AK, en met de truipunten van het wit en eventuele teampunten kan het dan heel hard gaan.
7. Halland Johannessen
Is op weg om een soort Carapaz-light te worden, iemand die linksom of rechtsom wel zijn punten pakt. Grote slag om de arm is natuurlijk wel dat hij nog nooit eerder twee grote rondes in hetzelfde jaar reed en het dus afwachten is hoe hij dat trekt, maar uiteindelijk had ik hem wel echt liever dan iemand met het trackrecord van Uijtdebroeks.
Ik had trouwens wel graag dat startinterview iets eerder gezien dan 10 seconden voor de deadline... maar goed, die kwam sowieso te laat om iets goed beredeneerds te doen wat niet een op een te ruilen met Uijtdebroeks was en die spreekt nou ook niet echt vertrouwen uit...
8. Kuss
Staat er altijd in de Vuelta en mag hopen op veel teampunten, blinde klik.
9. Fortunato
Enige man die uitspreekt voor de bollen te gaan en heeft zich op dat gebied allang bewezen. Zou ook een stuk frisser moeten zijn dan vorig jaar. Bijna net zo'n makkelijke klik als Kuss.
10. Omrzel
Veel getwijfeld of en welke jonge 750k-klimmer ik wilde, uiteindelijk bij hem uitgekomen. Heeft sinds de Tour of the Alps eigenlijk overal goed gereden en daarnaast is het trackrecord van de tweede/derde klimmer bij Bahrain natuurlijk fantastisch. Keerzijde: het zou ook gewoon nog een jaar te vroeg kunnen zijn.
11. Pedersen
12. Van Aert
13. Brennan
Die hebben we allemaal wel, toch?
14. Turner
Ook hier weer veel twijfel gezien hoeveel sprints hij liet lopen in de Giro, maar de moeilijkere sprints deed hij wel consequent mee en daar loopt het deze Vuelta redelijk van over...
15. Romele
Dit had ook González kunnen zijn, of ik had het budget kunnen vrijmaken voor Coquard. Coquard is op papier natuurlijk de veel grotere naam, maar zijn trackrecord in de Vuelta is helemaal niet goed en hij sprint ook niet echt lekker dit jaar. González was veiliger geweest, maar ook wel heel erg low potential. Romele gaf gisteren bij Tuttobici aan dat hij zich 'in de sprints gaat storten', in combinatie met de kans op teampunten via Fortunato vond ik het gokje toch net iets interessanter. Was de allerlaatste keuze, een kwartier voor de deadline stond González er nog in..
16. Küng
Geweldig parcours voor hem, zou een van de meest frisse renners moeten zijn en lijkt op tijd weer in vorm.
17. Fisher-Black
Uitgebreid besproken op dit forum, onderaan de streep was ik veel meer onder de indruk van zijn potentieel dan bang voor zijn vloer en heb ik dus niet echt getwijfeld.
18. Romeo
19. Castrillo
Steken er echt bovenuit wat betreft de rittenkapers en kunnen ook nog goed tijdrijden, makkelijke keuzes.
20. Camprubí
Eigenlijk had ik dit plekje niet nodig, hooguit voor mannetje 9 in de tijdrit vandaag. Had dus Thornley kunnen nemen, maar die meerwaarde leek me wel heel beperkt. In plaats daarvan voor een joker gegaan, bewees in Zwitserland dat hij hoge ogen kan gooien vanuit een sterke vlucht en heeft daarna telkens bevestigd een grote stap gezet te hebben. Ik zie overeenkomsten met de Kern Pharma's van twee jaar terug, en mocht het er niet uit komen dan doet hem permanent banken ook weinig pijn.
Vandaag: Küng (C) - Pogacar - Pedersen - Van Aert - Brennan - FFB - Romeo - Castrillo - Turner
Route naar goud stuk mistiger dan in de Tour/Vuelta, en vermoedelijk daarvoor ook veel te "vanille" ingezet, maar we gaan het zien. Kijk vooral uit naar het maken van de dagopstellingen daar kan wel eens veel verschil gemaakt worden.
Complimenten wederom voor de "pricing". Verhoudingen worden steeds beter ingeschat, UAE teamgenoten kantelpunt lijkt eindelijk gevonden en budget dwingt tot keuzes in topsegment + mogelijkheden voor spotten van parels.
Teampie
Mannen die kunnen klimmen:
Pogacar, Gall, Onley, Carapaz, Mas, Uijtdebroeks, THJ, GC Kuss, Widar, Omrzel, Castrillo, Tejada
Mannen die kunnen punchen / sprinten:
Brennan, Wout van Aert, Pedersen, Turner, D. Gonzalez, Romele, Laporte, FFB
Historisch weinig renners die vol inzetten op het AK, en historisch veel dubieuze c-sprinters waaruit nauwelijks een weloverwogen keuze te maken was. Daarom het leeuwendeel van het budget geïnvesteerd in bewezen AK-mannen, inclusief een gokje op de durability van Skjelmose. Aangevuld met een paar jonkies van 750K waarvan er hopelijk 1 of 2 blijven plakken.
In de sprintploeg de logische 3 namen, aangevuld met Fisher-Black voor de ritten die te lastig zijn voor Meeus en dan nog Coquard, Romele en Tronchon als low budget opvullers met de minste minnetjes achter hun naam. Armirail erbij voor de ITT's en Garcia Pierna omdat ik geen betere 500K joker kon vinden voor plekje 20.
AK KLEPPERS
1. Pogacar
2. Gall
3. Carapaz
4. Onley
5. Mas
6. Skjelmose
AK/KLIM OPVULLERS
7. Kuss
8. Cr.Rodriguez
9. Widar
10. Bisiaux
11. Romeo
ITT/VLUCHT
12. Armirail
13. Garcia Pierna
14. Fisher-Black
SPRINT+
15. Pedersen
16. vAert
17. Brennan
18. Coquard
19. Romele
20. Tronchon
Ben ik 100% tevreden? Nee, niet helemaal. Skjelmose is eigenlijk m'n team binnengefietst vanwege een overschot aan budget (of beter gezegd: een tekort aan sprinters die ik hun prijskaartje waar zag maken). Last minute nog flink getwijfeld om Skjellie + Garcia P in te ruilen voor Nordhagen + Oliveira (en dan Castrillo ipv Armirail vanwege de Visma-limiet). Uiteindelijk toch maar vanaf gebleven, eens kijken hoe ik daar over 3 weken op terugkijk.
Dan hoop ik dat je het goed doet want dus maar 4 verschillen met eenzelfde verdeling maar dus wel meer TT potentieel bij jou (hoewel ik Castrillo niet persé heel hoog verwacht vandaag):
Omrzel - Widar
Kung - Coquard
Castrillo - Tejada
Camprubi - RGP
Als ik naar de percentages kijk, zit het budget eigenlijk bij iedereen op dezelfde plekken. 6 renners van 3.5+ miljoen in minimaal 78% van de teams is extreem, met de idioot hoge prijzen voor de UAE's (en Roglic, en de Aulars/Miquels) waren er gewoon te weinig serieuze opties om je geld in te steken en dat blijkt. Het is nu gewoon meer eenheidsworst dan in de rondes waar 4x UAE de beste strategie was, dan is de balans de andere kant op doorgeslagen.
Exact dit! Denk dat ze door Turner en Meeus 1,5 miljoen te maken, de boel nog enigszins gered hebben. Als ze die net als Pau en Marijn 2m hadden gemaakt, hadden de kiespercentages voor Groves of Aular waarschijnlijk een stuk hoger gelegen en nog meer eenheidsworst gecreëerd. Nu zou je kunnen zeggen dat hier nog wat verschil gemaakt kan worden.
Een deel van het probleem is dat ze chronisch dezelfde fouten maken. Zowel in de Giro als in de Tour als ook nu weer zijn de minst gekozen renners uit de midden/middellage prijscategorieën hoofdzakelijk sprinters, omdat Scorito ronde in ronde uit de B- en C-sprinters te duur maakt. Dus de baseline is al niet erg goed en dan zijn ze daarbovenop deze keer gaan klootviolen met de UAE's en ook wel de C-klassementsrenners (behalve Kuss en THJ is iedere klimmer voor 1.5 of 2 miljoen mede daardoor weinig gekozen), dan blijft er gewoon weinig over.
Ik had Wout van Aert dus uiteindelijk toch weer in mijn team gezet, nadat ik hem er eerder uit had gehaald. De doorgevoerde wissel was Aular + Gall voor Van Aert + Mas (Skjelmose en Groves had ik al). Vandaag heb ik hem uiteraard ook opgesteld, maar het verbaast me toch dat hij zoveel meer als captain gekozen is dan Pogacar.
Van Aert heeft in juli, als ik me niet vergis, vanwege die ellebooginfectie ook niet op zijn tijdritfiets kunnen trainen, omdat hij onmogelijk op zijn fiets kon steunen. Ik ben er daarom niet zo zeker van dat hij hier zomaar even wint. Voor mij dus gewoon Pogacar als captain.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.