Goede nuancering.
ik zit zelf in die tunnel met Riccitello. Ergens geloof ik wel in mijn beeld (sterke week 3, eigen kansen) maar ik houd ondertussen ook vast aan Gall want die zie ik toch tweede worden.
nordhagen is gesneuveld omdat ie van Ormzel verloor on de Giro nextgen. Dat is ook redeneren naar me toe.
dan blijft gevoel over en ergens weet ik het gewoon niet en blijf ik dubben. En dat is vaak funest voor mijn team. :)
nu weer castrillo eruit voor widar..of ik daar nu goed aan doe...
En dit maak het hele spel en wielrennen juist leuk! Riccitello was juist een van de eerste klikken in mijn team en heb geen enkel moment aan Nordhagen gedacht. Riccitello heeft het al bewezen, ook in een grote ronde (zie zijn 5e plek van Vuelta vorig jaar). Hij was ook tot de laatste etappe 1e in Tour de L'avenir die del Toro won door de laatste etappe. Dat hij voor Gall moet knechten kan inderdaad kloppen, maar met Muhlberger en Scotson zal hij de laatste man zijn en kan hij alsnog prima top 6-8 eindigen in alle AK etappes.
Het team staat eindelijk. Alleen de laatste details nog. Twijfel tussen Beloki/Omrzel/Widar..
Omrzel de grootste kans op een goed klassement, Widar het hoogste puntenplafond en Beloki vind ik een hele leuke renner en rijdt heel sterk dit seizoen + rijdt in eigen land.
Ik zie bij veel teams Omrzel, vooralsnog heb ik Beloki staan.
Mocht iemand zijn/haar gedachten hierover willen delen, lees ik het graag!
ik heb te weinig budget in de lange tijdrit zitten, mede daarom nu skjel ipv Gall. Gall zal meer punten pakken in de zware bergetappes en in eindafrekening maar best wat unipuerto achtige en 2 tijdritten plus eventueel toch de groene voor Mads maakt dat keuze voor Gall het evenwicht wat uit mijn selectie haalt en dan kom ik ineens voor veel wisselingen te staan om dat weer terug te brengen. Dus moet binnen nu en paar uur beslissen of ik de pijn in de lange tijdrit nog wat groter ga maken en toch voor Gall kies.
Lees nog eens wat hij schreef over Eulalio voorafgaand aan de Giro en oordeel zelf.
https://sport.tv2.dk/cykling/2026-05-05-her-er-axelgaards-favoritter-til-giro-ditalia
Zijn analyses zijn zeer uitgebreid en erg genuanceerd. En ja, ook hij slaat de plank wel eens flink mis.
De etappe voorbeschouwingen die er nu staan zijn slechts een indicatie. Die zal hij dagelijks aanpassen naar gelang het verloop van de Vuelta.
Ik moet bekennen dat ik nooit kijk naar wat de bookies zeggen. Misschien maar wel eens doen ;) maar het zou vreemd zijn als daar de uitkomst volledig anders zou zijn. Het zit hem in de details. En deze man leeft wielrennen.
Edit: In de Giro was hij vrij accuraat:
- Jonas
- Gall
- Pelli
- De Arend
- Storer
- Gee-West
- Hindley
Nogmaals, dit is op basis van potentieel en niet zijn voorspelling van het AK. Maar zo zie je maar dat waar er potentie zit het er vaak, maar niet altijd, uitkomt.
Bij Vine vs Gall vind ik het een vrij simpele afweging. Iedereen weet dat het puntenplafond van Vine veel hoger is dan Gall. Het gaat om zekerheid. Durf je het aan om Vine te nemen voor 5 miljoen met het vertrouwen dat hij 21 dagen op zijn fiets blijft zitten? Dan zou ik hem zeker kiezen boven Gall. Vine heeft een top TT, punten Pogi en is top 5 kandidaat voor de bergtrui. Als het Vine lukt en je hebt hem, is het een sleutel tot een gouden bekertje.
Als je wat meer zekerheid wil op 350 punten deze ronde voor die prijs, kies je Gall.
Thanks. Ik zal er toch nog eens goed induiken zo vlak voor de start :)
Mooi uitgebreide analyse per etappe in ieder geval. Altijd wel lekker om er zo doorheen te scrollen
Zo op het eerste oog lijken mijn renners goed uit zijn analyze te komen, maar wellicht zit er nog iets leuks bij als ik even goed tussen de regels door lees
Ik post effe mijn team (want sebiet geen tijd)
Algemeen Klassement
Pogacar, Onley, Skjelmose, Carapaz, Nordhagen, Buitrago
Klimmers, aanvallers, tijdrijders
Vine, Beloki, Fortunato, Garcia Pierna, Romeo, Oliveira Ivo, Armirail
Sprinters, Puncheurs
Nijs, Van Aert, Pedersen, Brustenga, Macias, Romele, Govekar
Dit wordt em, volgens mij een goed uitgebalanceerd team, mensen met andere inzichten of commentaar ik hoor het graag
groet
Stinokkio
Zat een beetje terug te scrollen en kwam deze tegen. Doet een wel recht aan hoe het er hier nu voor staat. Dat hele middensegment is een grote verzameling twijfelaars.
En dan kom je bij de oude wet, middensegmenters zijn een aanslag op je kapitaal en leveren maar matig op. Over performers zitten in de goedkopere categorie, stabiele toppers kosten munten.
dus nu met Gall én Skjelmose. En nu optoppen met 4 500k mannetjes.
Hij is een enorme frustratierenner die er maar net zin in moet hebben. Zeer wispelturig. Vorig jaar een beroerde Vuelta na een goede Ronde van Polen (tot zijn #DNF). High risk, high reward.
Zie bij vrijwel iedereen Fortunato terugkomen, en tot nu toe heeft hij op basis van bergtrui ambities er ook de hele tijd in gestaan. Maar merk dat ik hem eigenlijk nu niet opstel omdat ik in de etappes waarin hij zal gaan voor bergtrui eigenlijk 9 a 10 mensen heb waar ik nu meer in geloof. Omdat ik in die etappes waarin hij gaat niet de vlucht tot eind verwacht. En dan neem ik hem dus mee voor eindafrekening.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.