Nee ik kan me wel in je verhaal vinden. Ik moet ook toegeven dat ik, na eerder wat interessant te hebben gedaan in uiteenzettingen hier over het creëren van potentiële upside, zelf vooral ben gegaan voor het proberen maken van een goed gebalanceerd team. Dat heeft te maken met problemen die hier eerder al genoemd zijn: een soort hyperinflatie van de prijzen van iedereen die wel eens een resultaat heeft gereden of enige potentie heeft, en een parcours dat toch wel sterk vraagt om het selecteren van zowel WVA als Mads, met dan nog een Brennan als aparte sprintkopman. Dan probeer ik de etappes alvast te bestuderen en een 20-tal uit te balanceren waarmee ik zoveel mogelijk dagen bovengemiddeld kan scoren. Momenteel ben ik alleen over mijn klassementsteam nog niet helemaal tevreden, maar ik kan de juiste upgrade niet vinden. In de categorie 500k t/m 1 miljoen zitten een heleboel leuke renners die dan wat upside kunnen creëren, maar daarbij vind ik het ook belangrijk mee te wegen hoe ik ze specifiek kan inzetten. Ik zie dan nog niet zo snel het voordeel van pak 'm beet een Omrzel over een Castrillo. Ik ben nu zelf in die categorie meer gegaan voor al bekende intrinsieke kwaliteit waar ik wel vertrouwen in heb dan onbekende potentie. Maar ik moet zeggen dat ik sowieso maar beperkt geïnvesteerd heb in de breedte voor het JK. Teveel onduidelijkheid voor mij.
Meer mensen die 250k overhouden. Metk dat ik 3 namen echt interessant vindt en echt wil hebben voor mijn balans. 1 500k man die ik wil en de rest 1M plus. Hoe groot schatten jullie de kans dat Tarling wint morgen. 50%? 60%?. Eerder laatste stoeltje voor een Onley of een Laporte die ook nog kans maakt op top 20? Denk dat met toch veel dezelfde Ak teams echt elk puntje uitmaakt in het opstellen deze Vuelta. Mooie teams voor bij zien komen hier. Ook veel die verdacht veel op die van mij lijken 🤔. Ik zie het maar als een goed teken en dat we hier boven gemmideld niveau zitten. Succes iedereen!!
Kan ik me zeker in vinden. Qua tijdritten zit ik goed bezet dus daar heb ik een Castrillo niet per se nodig. Dus voor mij valt de keuze dan op klassement potentie t.o.v. jouw vluchtpotentie denk ik zo. Al moet ik daar misschien nog even op terugkomen aangezien de Vuelta natuurlijk vaak een paradijs voor vluchters is.
Het team en de tactiek staan inmiddels; ik heb alleen nog de ietwat irrationele drang om Tuckwell toch weer in het team te puzzelen. Iets in mij zegt dat hij er meteen gaat staan en een goed klassement gaat neerzetten, maar het is op weinig concreets gebaseerd. In principe rijdt RB de grote rondes nu al een tijdje met twee kopmannen en zou hij dus de logische tweede man moeten zijn. Daarnaast lijken, met alle twijfels rondom Roglic, alle signalen op groen te staan dat hij gedurende de Vuelta naar voren geschoven gaat worden als eerste man. De twijfels rondom Tuckwell (net terug van een lichte blessure, eerste grote ronden) zijn helaas ook niet mals.
Het hart zegt ja, maar het verstand zegt nee…
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.