Ja op zich leuk om er eentje mee te nemen voor een laatste plekje, maar voor veel meer heb ik ook geen stoeltjes beschikbaar. Kan leuk uitpakken, maar ik zie dat nou niet direct als de weg naar een gouden beker.
Ik denk dat ik mijn selectie eindelijk rond heb. Persoonlijk heb ik wel vertrouwen in Aular, maar om de balans te bewaren en het AK te upgraden (had maar 5 kleppers) hem van de hand gedaan. Enige pijnpunt in mijn selectie is de vraag of ik de juiste 2 750k sprinters heb. Was toch een aardige grabbelbak.
Hopelijk blijft iedereen de 1e etappe op zijn fiets zitten, er staat namelijk een rode trui op het spel en iedere bocht die je niet 100% neemt, verlies je tijd. Dus ben wel bang dat er flink wat risico's genomen gaan worden. Hopelijk zonder gevolgen.
Hot takes, of logisch?
Wie durft het aan met Tarling? Risico, zoals Thomas het zegt. Hoe zeker zijn die 100+ punten vanwege de tijdritten (want ik neem aan dat je hem nergens anders opstelt)?
Leukere gedachte, zoals ik nu heb: geen Gall en Skjel mee. Geeft enorm veel ruimte, en hoe zeker is het dat ze top 3 rijden? Waarom kan een Seppie, Onley, Richy, Henrdrik of zelfs Roglic (oke, misschien beetje opportunistisch dit – Tuckwell?) dit niet?
Aanvulling: ik vergeet nog even Almeida en Vine, mits ze in vorm zijn.
Blijf maar zitten met die 500k. Speel nu met de gedachte om 2 renners van 750k te vervangen voor 2 van 500k en dan riccitello te vervangen voor Torres. Denk dan wel dat ik die alleen op AK dagen ga opstellen en dan moet ie het wel heel goed doen om dat prijskaartje waar te maken. Lastig, lastig.
De opvulplekken kunnen nog wijzigen, maar voorlopig:
Klassement: Pogi, Onley, Gall, Skjelmose, Carapaz, THJ
Berg/heuvel: Kuss, Tulett, Omrzel, Widar, Fortunato
Sprint: Pedersen, Brennan, Turner, Aular, Gonzalez
Overig: Garcia Pierna, Romeo, Fisher-Black, Laporte
5 sprinters + 3 Visma lijken me zat voor de sprints, in combinatie met klassementsvullers.
Maar wie gaat bij jou dan het verschil maken? Want deze vuelta puzzel is niet heel moeilijk te leggen vind ik zelf met een paar dure jongens die je makkelijk kunt wegstrepen. Vervolgens vult het team zich wel redelijk vanzelf in. Wat ook te zien is aan de tot nu toe getoonde teams. Maar als je enkel puur logisch gaat invullen ga je zeker op 95% eindigen. Maar mijn beginvraag was dus; waarmee ga je het verschil maken om boven die 99% te komen. Dat zal toch moeten komen vanuit de goedkopere prijsklasses met renners die ruim boven hun prijs kunnen presteren. En dan kom ik toch op de talenten uit die misschien wel deze vuelta tot ontbolstering komen. Al is Laporte natuurlijk ook wel iemand die veel te goedkoop geprijsd is.
Heb toch zowel Gall als Pedersen erin weten te houden. Dat betekent wel dat ik géén UAE knecht heb! Ik vind dat ook veel leuker spelen, moet ik eerlijk zeggen. Wat ik dan wel weer heb, is Armirail voor de VLAB trui- en etappepunten (hopelijk!). Zelf heeft hij ook nog een leuke TR natuurlijk.
Er is één geval waar ik niet uitkom.... Widar vs. Omrzel, voor mijn laatste plekje. Dit is echt het 'joker'-plekje, de rest heb ik goed gevuld. Widar heeft natuurlijk een lastig seizoen en was ziek, ook is hij denk ik lastig op te stellen (in welke etappes kies je hem?). Aan de andere kant valt zijn talent en explosiviteit niet te ontkennen. Omrzel is wat meer onder de radar, maar fietst wel mooi en stabiele resultaten bij elkaar dit jaar. Maar voor hetzelfde geld sneeuwt hij wel onder in de Vuelta. Krijg het gevoel dat zijn intrinsieke potentie op dit moment misschien iets minder is dan die van Widar. Iemand een idee?
Kees Cornelissen, de alwetende. Die gasten hebben het spel ook nog nooit gewonnen, he. Sterker nog: die halen sporadisch een bekertje. Een procentje of 90 zit er vaak wel in, maar doe je het daarvoor, is de vraag..
Thornley, van Red Bull, is 500k en staat 10e bij de bookies voor de etappe van morgen. Werd onlangs 3e in de tijdrit van de Ronde van Polen. Iemand hem overwogen? Misschien een goede opvuller van je team. Kan je mogelijk bij twee tijdritten opstellen en wie weet of hij of zijn teamgenoten nog puntjes kunnen genereren voor hem!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.