Mijn puzzel is net weer gewijzigd. Door de komst van Turner is Laurance ineens een pak minder interessant.
Voor dezelfde prijs van 1M kun je beter voor Fisher-Black gaan:
- Rijd sterke tijdritten
- Jongere (dus pak op etappe 1 al potentieel witte trui-punten)
- Aanvallersprofiel voor het middelgebergte
- Kan kort rijden in een uitgedund peloton
Laurance is z'n status als kopman in die gereduceerde sprints kwijt én heeft een mindere tijdrit in de benen. Lijken de punten bij Fisher-Black jou ook niet een stuk zekerder?
De puzzel is nu veel moeilijker. Dat spreekt veel mensen (ook mij) erg aan.
Verder vind ik Skjelmose terecht in dezelfde categorie zitten als Gall en Onley bijvoorbeeld. Ze zijn allemaal wat duur, maar iedere renner op een andere manier het potentieel wel waard.
Roglic natuurlijk wel heel hoog, ben benieuwd naar die pickrate
Eens met wat je zegt. Enige met FFB is wel dat hij zeer wispelturig is, en er niet altijd zin in lijkt te hebben en dus ook makkelijk kan laten lopen. Vorig jaar reed hij een uitermate teleurstellende Vuelta na ook prima vorm in Polen te hebben getoond.
Verschil was toen wel dat hij Met Hindley en Pellizzari twee klassementsmannen voor zich had en daardoor wellicht wat minder vrijheid kreeg. Ik verwacht dat dat nu anders zal zijn met Roglic die zijn ambities heeft getemperd.
Overigens is Laurance (in wat mindere mate) ook niet de meest betrouwbare renner. Met hem kan het ook alle kanten op. Maar zeker met de toevoeging van Turner een stuk minder interessant geworden. Het persbericht gaf ook niet heel veel weg.
Ik laat ze beiden links liggen, brengen allebei teveel onzekerheid en daarmee opstelstress met zich mee.
Zit hier nog een beetje met Groves in mijn maag. Het voor 2,5M is het best wat onzekerheid, al zou je verwachten dat als hij aan de start staat hij gewoon in orde is. Aan de andere kant, wie moet Alpecin anders sturen?
Maar de reden waarom ik hem waarschijnlijk toch wel meeneem, is dat de alternatieven niet veel meer zekerheid bieden. Om te beginnen met Aular, geen idee of je de Aular van deze Giro krijgt of die van vorig jaar. Meeus? Die krijgt wellicht 3-4 kansen waarvan ie er geheid 1 of 2 mist. Coquard zal z'n best gaan doen maar gaat dat meer dan 1-3 topnoteringen opleveren? Idem voor Dainese. Pau Miquel heeft meer kansen maar rijgt nou niet bepaald de resultaten aaneen dit seizoen. Turner zal zich ook niet in de meeste sprints gaan mengen gok ik (zie Giro), net als Laurance. De Schuyteneer en Hofstetter gaan ongetwijfeld meedoen maar diens upside is wel beperkt. Cobo neem ik waarschijnlijk sowieso al wel mee. En daaronder kom je ook in de grabbelbak waar je er sowieso wel een paar van wil/meeneemt.
Dan is het laatste alternatief nog om een man als Gonzalez te nemen en dan het overige geld in je AK te steken. En dan kom je dus uit bij een Buitrago of een Tuckwell (Kuss gaat al mee), sja.
Dus ondanks dit alles, gaat Groves toch maar gewoon mee denk ik.
Ik vind dit juist een van de minst interessante puzzels die ik heb moeten leggen in 11 jaar Scorito. Pedersen, Van Aert, Brennan en alle klassementsrenners waar ik vertrouwen in heb past makkelijk. Enige lastige is dat het maximum van 4 renners per ploeg deze keer vervelend is bij Visma en Movistar.
Aan Ecco en anderen: Mocht je reactie dubbel geplaatst worden dan kun je deze verwijderen door middel van wijzigen, dan alles weg te halen en er alleen een . te zetten. Als je alles weghaalt en er niet wat neerzet dan lukt me dat niet
Ze hadden Plowright kunnen sturen. Die leek zeker niet rotslecht. Maar ze sturen Groves. Mss (en hopelijk) valt het wel mee met de sprint/klimbenen. Weet i.i g.hoe het is om een Vuelta te rijden voor de knikkers i.t t Plowright. Aular is voor 2,5 miljoen ook aan de prijs. Turner voor 1,5 miljoen mag het ook beter doen dan in de Giro toen ie voor 1 miljoen af te halen was aan kassa 4. 🤷♂️
I feel you. Groves heeft in het verleden al aangetoond er ineens te kunnen staan. Dat maakt hem, zeker in dit deelnemersveld, toch wel interessant. Zijn potentieel ligt hoger dan bij Aular. In het persbericht gisteren temperde hij enerzijds de verwachtingen, en gaf hij aan in eerste instantie voor een etappezege te gaan. Dat is zijn hoofddoel. Maar tegelijkertijd zet hij de puntentrui niet op voorhand al uit zijn hoofd. Dan zal het toch wel goed zitten zou je denken. Lastig om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar ik denk dat hij prima in orde is.
Met een WvA (die bij mij vanzelfsprekend meegaat) die heeft gezegd dat hij liever een lead-out doet voor Brennan dan hem te verslaan in de sprint, is Groves zo'n slechte pion niet.
De enige sprinter in het lagere segment die ik toch wel interessant vind is Coquard. Hij kan tegenwoordig prima een heuveltje over, en bij hem weet je wel dat hij altijd door blijft sprinten tot op de meet. Ik verwacht van hem toch wel een paar noteringen tussen plekken 5-10. Voor 1 mln daarmee een relatieve zekerheid t.o.v. het overige sprintersveld voor mij. Kan ook zomaar redelijk hoog in het puntenklassement belanden, in de Tour al tweemaal een derde plaats in het groene trui klassement. Heeft dit jaar ook alles op de Vuelta gezet, itt voorgaande jaren.
Ik zit enorm te twijfelen over Carapaz. Ik had hem niet mee in de Tour de France en daar heb ik echt spijt van gehad. Nu ben ik bang dat hij tijdens deze Vuelta hetzelfde kunstje gaat uithalen. Maar is hij zijn punten/geld meer waard als hij voor het klassement (AK) gaat, of juist als hij op rittenkoers gaat? Ik overweeg om Nordhagen eruit te gooien, want die geeft me weinig zekerheid en is best duur, om zo plek te maken voor Carapaz.
Aangezien DM geen optie is steek ik deze veer toch even publiekelijk. Kan echt genieten van dit soort uitgewerkte posts!
(Er zijn overigens meer forumleden dit dit soms doen, zoals Martijn, PSM ea.)
Meer dan 4 movistars ja? Ik vind Cian en Aular niet echt interessant (voor die prijs). Heb er nu wel 3 (rarara) en wil nog wel graag Castrillo erbij (bv die 2de TT zit ik niet heel dik) maar dan zit je met 3 movistars in de vluchtbak en heb je waarschijnlijk nog wat ander vluchtmateriaal in je team. Misschien dan minder opstelstress om CRod2 te nemen en heb je hem niet (direct) nodig, so be it.
Nieuw op dit forum en nieuw met de Scorito spellen. Heb de Tour meegedaan en nu dan ook de Vuelta. Heb veel reacties gelezen en de podcast geluisterd en kom op dit team. Ben benieuwd naar jullie mening.
AK: Pogi, Gall, Onley, THJ, Carapaz, Mas
Klim: Kuss, Fortunato, Tejada, Castrillo
Sprint: WvA, Petersen, Brennan, Groesbeek, Schuyteneer
Overig: FFB, Laporte, Omrzel, VPP, Garcia-Pierna
Overweging voor 6 sprinters met Schuyteneer, maar wil hem wellicht nog wisselen met Kung?
Heb nu met AK en Klim 10 renners, twijfel of dat teveel is of juist weer te weinig mocht er iemand niet presteren of afvallen, maar heb zo geen ander alternatief in een andere groep. Want veel keus uit (goede) sprinters is er niet. En ik wil ook niet meer overige rijders, vind dit wellicht al teveel.
Ben daarom erg benieuwd.
Ik merk dat ik tot iets kom met de sprint(+) puzzel. Naast Mads (ja hij staat er weer in...), Wout en Brennan heb ik Coquard en Hofstetter mee. De volgende redenatie heb ik daar voor gevonden: Coquard en Hofstetter zijn beide renners die 'moeten' sprinten. Beide teams hebben punten nodig. Coquard is notoir trui-punt-jager en heeft dit keer niet de Tour in z'n benen. Dan heb je mooi een vijftal op te stellen, maar... ik neem denk ik ook Kung mee. Die wil, zo is ook uitgesproken in persbericht, zich gaan mengen in de overgangsritten (naast de tijdritten). Misschien is ie mee op stap met Mads en Wout en 'sprint' ie naar een top-10 plek. Laporte gaat daarom ook mee, want heeft in zowel sprint als vluchtetappe kans op etappe-teampunten alswel truipunten alswel een per ongeluk eigen resultaat. Dan zit je op een kern van 6 a 7 die je in sprintritten kan opstellen. Met Pogacar vul je plekje 7 of 8 in, en heb je twee plekjes voor truipunten. Stel een Meeus lijkt enorm in vorm te zijn, die ik in dit geval niet heb, kan je met een FBB en Tuckwell restpunten pakken voor de plekken 8 en 9. Zelfde geldt natuurlijk voor een extra Lidl mannetje alswel de vierde VLAB.
Zo voelt de sprint(+) puzzel voor het eerst redelijk gelegd. Dan is het budget 'voldoende' om genoeg in je klim en GC kern te investeren. Zonder UAE-knechten, lukt het mij om Skjel en Gall mee te nemen en zit Carapaz daar nog prima bij in het wiel in mijn selectie :)
Dit bericht is voor mij inderdaad de reden om opnieuw te gaan puzzelen. Spreekt nul vertrouwen uit. Hij zal ongetwijfeld in die vlakke sprints aan het einde meesprinten (als hij dan nog in koers zit) en misschien hier en daar een sprintje wagen. Maar dit klinkt niet als iemand die zich in elke sprint gaat smijten, en voor 2,5M zoek ik dat wel. Misschien toch maar Aular, of iets heel anders. Terug naar de tekentafel!
Turner staat er hier in. Wel nog met potlood, maar ik zie niet zo snel hoe ik hem eruit krijg. Meeus of een 1M-sprinter (want ik zie nog wel ergens een plek voor een kleine upgrade) zijn opties, maar hoeveel kansen krijgen ze? Zeker Meeus wil je voor die prijs opstellen in de twee a drie 50/50-ritten, en daarvan kan hij er dus zo maar ook twee volledig missen (en dan is hij sowieso niet de meest consistente sprinter qua positionering, al zal dat in dit veld wat makkelijker gaan). De 1M-mannen hebben allemaal hun onzekerheden. Coquard gaat wel mee en ik had de Dainese van vorig seizoen ook meegenomen.
Turner heeft een plekje in mijn ploeg voor de openingstijdrit en alle mogelijke gereduceerde sprints (want in de klimvorm van de Giro zit hij daar altijd bij). Voor mijn team betekent hem niet meenemen dat ik zeker nog een a twee wijzigingen moet doen om het team voor die ritten op sterkte te brengen, en verder ben ik eigenlijk al grotendeels tevreden over de renners voor rollen. Maar die onzekerheid met ook Laurance voelt niet helemaal fijn nee.
Overigens: vorig jaar ging Bernal zeker in de eerste helft van de Vuelta nog voor het klassement, maar weerhield dat Turner er niet van om te sprinten.
Wat betreft Groves...
2 en 10 zie ik niet echt gebeuren als hij er in ADAC al finaal vanaf gereden wordt - en hijzelf dus blijkbaar ook niet -.
Wat blijft dan over? 5, 11, 16, 17? (21 misschien pelotonsprintje achter WvA en co)
Als hij prima in orde is kan hij natuurlijk top 3 rijden in die 4 ritten, maar de punten trui lijkt me op basis hiervan echt geen reden om hem mee te nemen.
In de Vuelta is het sowieso best lastig als sprinter om je daarin te mengen.
Maar goed je moet natuurlijk iemand nemen en een Aular, Turner of le Cocque is ook niet alles.
Echt een verschil maker wordt het mijns inziens vooral als hij er vrij snel doorheen komt, en ook in E10 meekan.
Maar voor een waarschijnlijker scenario (4 sprintkansjes zonder trui) is het wel veel geld als je Brennan of Mads ook als kopman kan uitspelen.
"Stel een Meeus lijkt enorm in vorm te zijn, die ik in dit geval niet heb, kan je met een FBB en Tuckwell restpunten pakken voor de plekken 8 en 9"
Dit schiet enkel op als Meeus een etappe wint of de puntentrui draagt. Ik denk dat zelfs in vorm die kans klein is in dit deelnemersveld. Wel kan hij zo een aantal keer op plek 3-5 eindigen.
Aardig van je! Ik mis enormmmmmmm een emoji-reactie button op het forum. Want ik vind hier ook de inhoudelijke bijdrages die mij enorm helpen in puzzelen en het is geen doen om steeds weer te reageren met 'geweldig!' of 'dankjewel'! Dat vervuilt het forum, ondanks dat het complimenten zijn. Met zo'n reactie-button zou ik in ieder geval veel vaker even wat credits willen geven aan inderdaad sommige hun fijne input en uitpluiswerk!
Als hij er nog even moet inkomen, dan wordt 5 volgens mij ook een lastig verhaal als de rest ook een Meeus er wil afrijden in die heuvelzone. Die 3de cat klim is geen lievertje en dan komen er daarvoor ook al wat puistjes.
Rit 8 lijkt me dan meer haalbaar.
Dit ziet er best prima uit. Zou t eerlijk gezegd niet meer wijzigen. Wil je er toch een tijdrijder bijzetten, dan zou ik VPP offeren. Je hebt al genoeg van dat soort renners in je team en hem en de Vuelta is geen goed huwelijk. Evt Schuyteneer een 750k grabbelton sprinter maken (Romele bijv) en dan kun je Kung erin zetten. Maar een Armirail of Romeo voor 750k zouden ook niet misstaan.
Vooropgesteld dat ik de wijsheid ook niet in pacht heb, maar dit klinkt toch wel heel erg toeredenerend naar een conclusie die je graag wilt. Ik heb ook 'de grote 3' + Laporte, waarvan ik verwacht dat ie voor zowel Brennan als Wout lead-out zal zijn en in die rol naar menig top10-20 plekje nog zal sprinten, zeker in de meer uitgedunde sprints waarin het voor Wout zal zijn. Dan net als jij 2 dedicated sprinters erbij, Cobo en Turner. Pogi stelt iedereen op dus dan zit je inderdaad op 7 gevulde plekken. Ik kom dus ook niet echt verder dan dat qua zekere plekjes, maar ga het van het moment laten afhangen wie die laatste 2 plekken gaan vullen. Hopelijk AK#2 met nog wat bergpuntjes in mijn team of Onley met truipunten uit 3 klassementen. Visma #4 (Kuss) zou ook nog kunnen als de combinatie Wout/Brennan zich echt zo dominant toont als we vooraf hopen/verwachten.
Maar als ik jou dan zie redeneren richting opvullen met een niet/wel/niet meesprintende Kung of FFB/Tuckwell bij een subliem presterende Meeus, voel ik de behoefte om je als gewaardeerd forum-genoot een beetje te behoeden voor overmatig wensdenken ;)
Overigens doet jouw redenering me wel opeens overwegen om Romeo te upgraden naar Kung. Ik acht ze gelijkwaardig in de tijdritten en als we dan wel de meesprintende Kung van 2 jaar terug krijgen zit je gebakken. Heb ergens alleen het gevoel dat Romeo zomaar een klassementje kan gaan rijden en dan wordt die natuurlijk weer op andere manieren interessant. Maja heb nog 500k slingeren dat ik niet opkrijg, nog even goed over nadenken..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.