Scorito vuelta 2026

1 2 ... 77 ... 80 81
Poeksel

Over Skjelmose: ik verwacht dat zijn Vuelta vergelijkbaar is met die van Gall van vorig jaar (die toen vijfde in de Tour was geëindigd). Begon goed, zakte op het einde er doorheen, uiteindelijk achtste met diverse toptienplaatsen in etappes.

Poule d'Or
Jackie
helemaal met je eens.  Alle UAE-ers ( behalve Pogi) zijn zo belachelijk duur gemaakt dat het bijna l...

De UAE'ers zijn voor het eerst goed geprijsd. Het probleem is dat Scorito de overige klassementsmannen te duur heeft gemaakt. Gall en Skjelmose zouden 3,5 moeten zijn, Onley misschien ook. Die hele rij aan 2 miljoeners had 1,5 moeten zijn. Het hele middenveld is iets te duur geprijsd. Hierdoor hou je geen geld over om een extra UAE'er te overwegen. De consensus dat van Aert en Pedersen allebei mee moeten drukt ook flink op het budget.

sprintgeit
KV
Als hij er nog even moet inkomen, dan wordt 5 volgens mij ook een lastig verhaal als de rest ook een...

Ik keek even niet goed naar het profiel, maar 3,9 km 6.6% lijkt beetje op die giro klim waar Pedersen vorig jaar z'n team op kop zette en iedere sprinter zo'n beetje eraf reedt. Had toen wel een veel beter team om zich heen.

Ja dat wordt dan ook al een 50/50,  misschien. Afhankelijk van vorm en hoe hard Visma en Trek het maken. 

Ecco
ivo001
Voelen mensen zich echt belemmer dat ze maar 4 Movistar kunnen nemen? Ik heb met twijfel er net 1 in...

Haha, weet je het zeker? Heb je alle 75 pagina's gelezen?

Ecco
sprintgeit
Wat betreft Groves... 2 en 10 zie ik niet echt gebeuren als hij er in ADAC al finaal vanaf gereden w...

Als sprintgeit zal jij het wel weten. Ik ben zelf meer het type klimbom.

Freek_FVK

Huidig team met nog 500k over. Wie upgraden/vervangen??

• Klassement: T. Pogačar, F. Gall, G. Onley, R. Carapaz, E. Mas, M. Riccitello, J. Widar
  • Klimmers: S. Kuss, L. Fortunato, P. Castrillo
  • Sprinters: M. Pedersen, W. van Aert, M. Brennan, B. Turner, D. González, C. Macias, V. Albanese
  • Aanvallers/overig: F. Fisher-Black, B. Armirail, S. Küng

brakobama
Ecco
Haha, weet je het zeker? Heb je alle 75 pagina's gelezen?

Ik dus niet, pas gisteren begonnen met puzzelen en had geen behoefte om 75 pagina's te lezen. Voorlopig ook slechts één Movistar in het team. Welke 4 moet je hebben dan? Of: Waarom moet je Movistars hebben?

Coureurs du Courage
martijncr
Ik merk dat ik tot iets kom met de sprint(+) puzzel. Naast Mads (ja hij staat er weer in...), Wout e...

Leuke uiteenzetting weer Martijn, kuddos (dan maar zo als er geen duimpje kan ;-)).

Voor mij zijn die 2 jongens teveel vergane glorie, maar ze kunnen in dit veld prima meesprinten in veel ritten voor een deftige top 10.

Ik blijf, ondanks alle berichtgeving, geloof houden in Groves. In de etappes 2 & 10 kan ik genoeg andere namen opstellen en bovendien weten we tegen die tijd van E10 ook hoe de vorm is van onze Kaden. Dure gok, maar de alternatieven bieden wat mij betreft allerminst garanties op punten (Aular, Turner of Meeus). Zelfs al komt hij maar 4x aan sprinten toe, dan is het maar zo. Dure stoel, maar door het skippen van de UAE-trein, Roglic & Skjel is er op zich wel budget 'over'. Is hij echter maar half in orde, dan biedt hij mij een goede cap optie in die vlakke etappes in week 3. Al is dat reserve naast Brennan, maar ik heb graag voor elke etappe een goed alternatief qua cappen en die vlakkere sprints zullen WvA en Pedersen wellicht zelfs helemaal laten lopen.

Kee

Ineens zonder extra UAE, maar dan wel met Pedersen (en Skjelmose). Laporte als teampuntenman erbij na dat interview van Kuss met IDL, als Wout zo vol voor groen gaat geloof ik daar wel in. Voelt een beetje paradoxaal, dat door meer vertrouwen in Wout ik Pedersen er weer in puzzel ten koste van een extra UAE man

Coureurs du Courage
brakobama
Ik dus niet, pas gisteren begonnen met puzzelen en had geen behoefte om 75 pagina's te lezen. Voorlo...

Zijn veel leuke namen: Castrillo RGP en Romeo interessant voor vlucht, Mas en Uijtdebroeks voor AK en Aular voor de sprint. Die eerste 3 kunnen bovendien best aardig tijdrijden, wat ze extra opstel mogelijkheden geeft.

BigMig
Coureurs du Courage
Leuke uiteenzetting weer Martijn, kuddos (dan maar zo als er geen duimpje kan ;-)). Voor mij zijn di...

Ik zit in een vergelijkbare situatie. Ik kan Groves wel downgraden, maar het vrijgespeelde budget kan ik dan ook weer niet echt goed besteden. Misschien is er nog een variant waarbij Torres een leuke verschilmaker kan blijken. Maar dat vind ik ook nog vrij onzeker.

Mooi weer fietser

Bij deze mijn selectie met analyse:

AK: Pogi, Skjelmose, Onley, Carapaz, Mas, Riccitello

AK light/klimmers: Kuss, Tejada, Beloki, Omrzel

Sprint (+): Pedersen, van Aert, Brennan, Meeus, Coquard, Turner

Overig: Fisher-Black, Armirail, Romeo, Kung

Overwegingen.

Skjelmose/Gall: Heb ik hier al veelvuldig gepost. Skjelmose heeft veel meer opstelbaarheid. Als ik geld moet zetten in wie er hoger in het klassement eindigt ga ik voor Gall. Maar de meeste scoritopunten zet ik bij Skjelmose

Beloki & Omrzel kijk ik eerst aan hoe ze gaan. Potentieel stel ik ze niet/weinig op, maar fijn om ze achter de hand te hebben

Sprinttrein voelt goed zo. Meeus sprint niet vaak, maar kan daarin wel hoge ogen gooien itt de rest van de grabbelbak. Coquard mag de grote woorden van de ploeg waarmaken

FFB, multi-inzetbaar. Ook gevaarlijk, zie hier potentieel veel frustratie, maar dat zou ook voor Laurance gelden

Armirail, 2 tijdritten en hoop teampunten

Romeo: Topvluchter met tt punten

Kung/Tarling: Twijfel nog steeds. Nu Kung met hoop dat ie het elders nog gaat laten zien. Maar vooral zie ik Tarling ook als groot risico met het overlijden van zijn broer.

Voordat de prijzen uberhaupt bekend waren had ik al een overzicht gemaakt van alle etappes en kansen van (toen bekende) renners: Vanuit dat overzicht moesten zeker mee; Pogi, Wout, Mads, Vine, Almeida & Skjelmose. Hiervan bleken de UAE boys toch te duur, maar de rest staat er dus met zekerheid in.

Tot slot levert het me al wel opstelstress bij rit 1 op. Onley en Turner nu niet opgesteld, maar potentieel 27 teampunten al, dat is toch fors. Ik slaap er nog een nachtje over.

Sjaam

Hallo! Natuurlijk traditiegetrouw weer tot het laatste moment gewacht om met veel zenuwen mijn (voorlopige) team te selecteren. 

AK / klassement

Pogačar, Gall, Onley, Carapaz, Riccitello, THJ, Nordhagen & Kuss

Klimmers / aanvallers

Fortunato, Tejada & Beloki

Sprinters / sprint+

Pedersen, WvA, Brennan, Groves & Turner

Aanvallers / punch / TT

Romeo, Cort, Dversnes & Pierna

Bewust vrij zwaar ingezet op AK/klimmers (wel twijfels over Gall > Skjellmose) maar volgens mij heb ik met Pedersen/WvA/Brennan/Groves/Turner genoeg voor de sprint- en sprint+-ritten.

Zouden jullie nog wat wijzigen? Na de tour bewust er voor gekozen geen 3/4x uae mee te nemen. Dat ontneemt mij toch wat speelplezier. Ik merk dat ik het toch altijd lastig vind om renners waar ik een zwak voor heb thuis te laten... ;-)

Wicked Wout
Jackie
Ik snap mezelf achteraf ook wel. Wat voor jullie ervaren Scorito spelers gesneden koek is , is dat v...

Ja onderschat die teampunten niet. Daardoor kan soms (niet in deze vuelta) bv ook de leadout van een topsprinter best interessant zijn

BigMig
Wicked Wout
Ja onderschat die teampunten niet. Daardoor kan soms (niet in deze vuelta) bv ook de leadout van een...

Volgens mij juist in deze Vuelta is dat ook het geval toch?

mirkodek

Voor de mensen die Laporte overwegen, in welke etappes stel je hem dan op? Dezelfde etappes als waar je WvA en Brennan opstelt? In die gevallen gaan ze dan toch altijd voor één van die twee? Dan heb je dus kans op 10 punten en wellicht een 15e plek ofzo?

Natnael Tankstation
Coureurs du Courage
Leuke uiteenzetting weer Martijn, kuddos (dan maar zo als er geen duimpje kan ;-)). Voor mij zijn di...

Maar heb je met Van Aert niet gelijk je back-up als kopman mocht Brennan uitvallen? In dit veld komt hij met zijn snelheid heel ver. Enige gevaar is misschien dat hij een keer de sprint aantrekt voor Laporte, maar ik denk dat hij automatisch al zo hoog in het puntenklassement staat dat hij er volledig voor gaat als Brennan uitvalt.

martijncr
ProScoritoManager
Vooropgesteld dat ik de wijsheid ook niet in pacht heb, maar dit klinkt toch wel heel erg toeredener...

Wordt zeer gewaardeerd! Want ook al zegt AI dat ik interessant ben om te volgen op dit forum, ik heb met mijn prijzenkast maar weinig recht van spreken omdat goud nog steeds ontbreekt. Maar eigenlijk komt het zonder wensdenken neer op: hoeveel neem je mee als sprintkern? En ik denk dus dat je met een kleinere sprintkern deze Vuelta wel aan kan gaan. Ik denk dat als het budget het me toeliet ik Meeus nog zou willen toevoegen voor extra zekerheid in sprint(+) ritten. Maar 1.5 miljoen weghalen uit je GC team is gewoon best behoorlijk.

Wat betreft je wissel Kung / Romeo, ik durf Romeo niet thuis te laten hoor. In mijn huidige selectie zie ik daar ook het grote probleem wat Kees Cornellisen in de Scorito podcast ook al aanhaalde: ik wil Garcia Pierna, Romeo en Castrillo alledrie hebben omdat ik het écht niet trek als ik precies de verkeerde thuislaat die dan per ongeluk een ET en rood pakt (voor een aantal dagen). Zie het ze alle drie doen! Maarja, dan ga je vanuit fomo wss geregeld twee opstellen, mss soms alle drie, en dat gaat gewoon niet lukken in dagselecties. Dan moet je dán de stresskeuze maken... 

Dus ik zit nog enorm te wikken en te wegen. Tegelijkertijd zou je kunnen beargumentere: Pierna is 500k. Die mag het eerst bewijzen voor je hem gaat opstellen. En anders is het nauwelijks weggegooid geld. 

KV
Mooi weer fietser
Bij deze mijn selectie met analyse: AK: Pogi, Skjelmose, Onley, Carapaz, Mas, Riccitello AK light/kl...

Turner toch zeker opstellen morgen. Kans op (veel) teampunten maar kan vooral zelf nog een sterk resultaat rijden. 

TankinkforPresident
Poule d'Or
De UAE'ers zijn voor het eerst goed geprijsd. Het probleem is dat Scorito de overige klassementsmann...

Precies mijn gedachten! Scorito heeft de mannen die al vroeg op de startlijst stonden, te duur gemaakt. Ook eens dat bijvoorbeeld een Skjelmose, Gall en Riccitello goedkoper hadden moeten zijn. Met de tour waren de meeste goede klassementsrenners (buiten Pogi en Vin) ook tussen 2,5 en 3,5 miljoen.

Hoe kan bijvoorbeeld een Pau Miquel duurder zijn dan Turner en Meeus, een Kuss goedkoper is dan een Tullet en Nordhagen? Voor mijn gevoel zijn de waardebepalingen van de renners deze vuelta helemaal scheef.

De UAE-ers zijn inderdaad perfect geprijst. Iets te duur, zodat je echt gaat twijfelen om 1 of 2 Pogi-ploeggenoten mee te nemen. 

Maarja, de prijzen zijn voor iedereen hetzelfde dus het maakt in principe niets uit. Maar ik was bijvoorbeeld bij de afgelopen Tour een stuk tevredener met mijn team. 

martijncr
Coureurs du Courage

En meer dan geregeld viceversa! 

Ik vond het eerder al een interessante take die je had ja. Groves gaat een absolute verschilmaker zijn als ie de dakpannen van de Vuelta rijdt. Dan heb je 'm mooi maar mee, en ga je een dikke groene-trui-punten afrekening hebben. Dus je kan 'm zo beredeneerd eigenlijk domweg niet missen áls ie presteert. Dus die voel ik wel ja. Als het scenario echter niet uitkomt en hij blijkt uitgewrongen te zijn, ja dan is het billen tegen elkaar of je net de juiste pareltjes bij GC hebt weten te vissen zodat je daar niet te krapjes uitkomt. 

Edit: kom nu dit interview tegen met Groves... dat laat je meer en meer twijfelen, denk ik?

Laatst gewijzigd
Ferumbras
PadeyTogacar
Toevoeging Turner idd, kan je mij wat aanvullingen onderkant noemen, Riccitello heb ik namelijk omda...

Ik heb voorlopig Rodriguez (ineos), Brenner, Coquard, Laurance, Armirail, Omrzel, Widar
Jij hebt Riccitello, Schuyteneer, Macias, Fisher-Black, Cversnes, Tronchon, Double

Ik zou best Rodriguez willen ruilen voor Uijtdebroeks of Riccitello. Die upside is eenvoudig te zien. Want mijn jongerenklassement is daarmee minder zwak (mis nu Riccitello, Uijtdebroeks, Nordhagen, Torres). Daarom zijn Brenner, omrzel en Widar voor mij belangrijk. Als 1 van de 3 de Giro-Rondel van de Vuelta wordt, is dat lekker meepakken. En anders leuke mannen voor vluchtdagen. Hoge upside en relatief lage kosten, maar wel duurder dan de 500k picks.

Verder kijk ik vooral naar teampunten (Laurance -> Only wit, Armirail -> Brennan/van Aert groen). En Coquard wordt door velen denk ik onderschat.

martijncr

Oef, even goed de interviews checken mensen. Ik krijg nu toch wel twijfel bij Kuss om hem als GC kandidaat te zien. Denk dat ie meer zal laten lopen dan me lief is. 

martijncr
Natnael Tankstation
Maar heb je met Van Aert niet gelijk je back-up als kopman mocht Brennan uitvallen? In dit veld komt...

Ik vind de Brennan tandem heel moeilijk te voorspellen. Maar ik heb het idee dat linksom of rechtsom je punten gaat harken met beide renners. Want op vlakke aankomsten is Brennan gewoon een topper met een supertrein. Dan pak je inderdaad met Laporte en WvA 10 punten bij overwinning, en vallen er vast nog wat teampunten in het VLAB laadje. En Laporte is erg vriendelijk geprijst voor een renner die eigenlijk altijd wel levert (als antwoord op mirko). Ik wil 'm denk ik gewoon in mijn team hebben en gedurende de Vuelta kijken hoe ik hem het beste inzet. 

valowitz
HaagseHaas
Ik ook inderdaad. Mads + Wout vind ik veel geld aangezien ze in dezelfde etappes kanshebber zijn en...

Maar wat heb je dan aan Almeida want in de etappes dat hem opstelt, stel je ook Pogi op en die is dan jouw capo neem ik aan en niet Almeida. 

1 2 ... 77 ... 80 81

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.