Tsja, weinig hoopgevend. Uiteraard twijfel ik wel om Groves mee te nemen. Maar dan zou ik gelijk wat grootsere aanpassingen maken met het vrijgekomen budget: Mas er ook uit en dan Skjelmose erin met een Coquard of Hofstetter. Of nog extremer: Vine en Labrosse.
De sprinters buiten de kern (Mads/WvA/Brennan) blijken toch wel het grootste hoofdpijndossier deze Vuelta.
Nog nooit Vuelta gespeeld dus momenteel redelijk radeloos met mn team:
AK:
Pogacar, Gall, Onley, Carapaz, Mas, Nordhagen en Brenner
Sprint:
WvA, Pedersen, Brennan, Turner & Coqaurd.
Klim: Fortunato, Kuss, Castrillo en Tejada
Overig: FFB, Albanse, Romeo en Tarling
Is dit redelijk gebalanceerd of ga ik hiermee de boot in?
Nog nooit Vuelta gespeeld dus momenteel redelijk radeloos met mn team:
AK:
Pogacar, Gall, Onley, Carapaz, Mas, Nordhagen en Brenner
Sprint:
WvA, Pedersen, Brennan, Turner & Coqaurd.
Klim: Fortunato, Kuss, Castrillo en Tejada
Overig: FFB, Albanse, Romeo en Tarling
Is dit redelijk gebalanceerd of ga ik hiermee de boot in?
Prima team om mee te beginnen. Misschien Fortunato er uit halen heeft een keer leuk gepresteerd in de Giro (Astana moest ook wel voor de punten) maar vindt hem sindien tegenvallen. Ik denk dat er betere pick zijn voor 1m
Prima team om mee te beginnen. Misschien Fortunato er uit halen heeft een keer leuk gepresteerd in de Giro (Astana moest ook wel voor de punten) maar vindt hem sindien tegenvallen. Ik denk dat er betere pick zijn voor 1m
Tsja, ook als hij de maximale potentiele upside zoals jij beschrijft niet waarmaakt hoeft het nog geen weggegooid geld te zijn toch? In dit veld kan hij prima 4x top3 sprinten volgens mij. Hij heeft in ieder geval een dedicated gelegenheisdlead-outtrein. Puntenklassement verwacht ik dan eerder p3 of p4 bij de eindafrekening, met ook nog Wout, Mads, Brennan en Pog. Maar ik zie verder naast Brennan geen enkele vlakke sprinter die hier met vorm én een goede lead-out naartoe komt.
Evenwicht technisch moet ik bijna wel.een ak laten sneuvelen.. wie kan onderbouwen wie eruit moet.. gall skjelmose of mas.. persoonlijk is de bijl nu gericht op gall.. 5x2e zoals de giro zal toch niet.. ik denk 4x top 5.. max 350-380 punten?.. skjelmose hetzelfde maar kans op teampunten.. als je ze allebei neemt zit je met de jetset van unox.. kron en cort en helden als pierna en vansevenant
Ik zou persoonlijk Gall er niet uithalen is toch een goede fietser en groote kans op een hoge klassering. Heeft de Giro alleen gereden. Skjellmose heeft al een voorjaar gereden en de Tour. Hij kan beter tijdrijden maar ik vind de Proloog nou ook geen Tijdrit. De enige Tijdrit zit in week 3 en ik ben benieuwd of die dan nog fris is. Hij had hiervoor nog nooit 3 weken goed gekoerst. Mas vind ik ook moeilijk thuis te laten is toch een echte Vuelta man.
Die switch heb ik nu inderdaad wel gemaakt. Groves, Brenner en Johannessen eruit voor Gall (Skjelmose heb ik al), Beloki en Garcia Pierna. Versterking voor het AK dus. Sprintkern is dan nu de grote 3, plus Macias, Romele en Cobo. Wat magertjes dus. Maar heb weinig vertrouwen in de andere opties. Misschien dat ik Cobo nog inwissel voor Coquard, die zal er in ieder geval vaak zich er tussen gaan smijten.
Ja, daarom. Ik laat het lekker zo. Denk dat we hier met zo'n 70% dezelfde kern uitkomen allemaal. Ik vond de puzzel, na het uitsluiten van de UAE mannen best redelijk te leggen. Bedankt allemaal voor de tips en veel plezier met kijken (vanaf) morgen.
Hahaha.. allemaal niet.. heb al geen enkele uae extra.. ga nu voor 8x 750k en 2x 500k.. wil gewoon evenwicht...weten wanneer je ze moet opstellen.. daar maak je het verschil mee.. heb ted turner maar geofferd.. makkelijk slachtoffer dan maar dainesse.. en 2x 500k geupgrade.. tejada en gonzales.. lang gedacht dat ik perse buitago wou.. geen idee waar dat vandaan kwam
Bedankt voor je reactie en feedback. De drang voor een tijdrijder was toch te groot, dus Kung en Romele erin voor VPP en Schuyteneer.
Zit ik wel met 3x astana, voelt ook niet helemaal senang, maar we kunnen nog ca. 26 uur nadenken..
Welke renner(s) in jullie teams gaan nu het verschil maken tussen 95% en 99%? Ik zelf ga in ieder geval voor de goedkope jonkies voor het klassement. Als je daar de juiste van hebt lijkt me dat de weg naar de gouden beker. Die goedkope sprinters die het leuk hebben gedaan in de Tour of Taiwan gaan dat zeker niet voor je klaarspelen.
Lees hier en ook op andere plekken best vaak de naam van Laporte, maar dan heb je 3 renners van 1 team voor de sprint, dat klinkt onlogisch, of neem je dan 1 van die andere 2 niet? In dat geval zal dat dan vermoed ik WvA zijn, waarvan ik wel verwacht dat die gaat huishouden. Of is het idee dan wel om ze alle 3 op te stellen in de sprint(+) etappes?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.