Scorito vuelta 2026

1 2 ... 75 ... 91 92
HaagseHaas
Ecco
Dit is precies de reden dat ik Pedersen toch maar meeneem. Duidelijke cap voor de ritten waarin je b...

Ik ook inderdaad. Mads + Wout vind ik veel geld aangezien ze in dezelfde etappes kanshebber zijn en je er maar 1 kan cappen. Ik denk dat Brennan de meeste sprints gaat doen omdat die ook wel een heuveltje over komt.   Ik ga dan denk ik voor Mads+Brennan en investeer het Wout-geld in een beter overall sprintteam.  En door Wout weg te laten heb ik ook opeens geld voor Almeida en een 3e UAE.

PadeyTogacar

Laatste keuze is gemaakt! Cian en THJ eruit voor Turner en Riccitello! Uitermate tevreden met dit team zeg... Succes allen, op een mooie ronde!

AK: Pogačar, Gall, Skjelmose, Onley, Carapaz, Riccitello,
Klim: Kuss, Fortunato, Beloki
Sprint: Pedersen, Van Aert, Brennan, Turner, Schuyteneer, Macías
Aanval: FFB, Romeo, Dversnes, Tronchon, Double

mits jullie nog aanvulling / wijzigingen zien in het 1mln / 500k segment

Laatst gewijzigd
Zadelpijn

Wat me opvalt is dat hier bijna niemand Almeida overweegt. Natuurlijk brengt hij veel onzekerheden mee, maar kan dit nu niet een enorme verschilmaker zijn?

Ferumbras

"Tobias Halland Johannessen Stage-hunting role with the GC possibility kept open, especially through the first week."

"Jarno is a winner, and that is the mindset he takes with him to Monaco. We are aiming for a stage win. At the same time, he– and we as a team– could already be very proud if he manages to finish in the top five over the next three weeks. We deliberately don’t want to set a specific GC target. This is Widar’s very first Grand Tour. He has never raced for more than eight consecutive days before, so there is still a lot for him to learn."

Beide heren zie ik bij mensen in hun AK team staan. En ja beide "kunnen", maar hou ook rekening met een ander scenario. Overigens beide heerlijke renners om mee te nemen.

madeinstars
Zadelpijn
Wat me opvalt is dat hier bijna niemand Almeida overweegt. Natuurlijk brengt hij veel onzekerheden m...

Uiteraard kan dat, maar toch vooral in de negatieve zin des woords. Ik redeneer als volgt: kan ik goed scoren zonder Almeida, ook als hij 2e of 3e wordt in het klassement? Ja, ik denk het wel door dat geld goed te besteden. Kan ik goed scoren met Almeida, ook als hij er compleet doorzakt en geen rol speelt in het klassement? Nee, die 6,5 miljoen krijg ik dan met geen mogelijkheid gecompenseerd.

Ferumbras
PadeyTogacar
Laatste keuze is gemaakt! Cian en THJ eruit voor Turner en Riccitello! Uitermate tevreden met dit te...

Jij ziet meer in FFB dan in Laurance? Of komt dat door de toevoeging van Turner?

Verder veel zelfde keuzes. Ik heb de onderkant iets steviger waardoor Riccitello niet meer past. Maar snap je overweging heel erg goed.

Zadelpijn
madeinstars
Uiteraard kan dat, maar toch vooral in de negatieve zin des woords. Ik redeneer als volgt: kan ik go...

Snap ik! Hoeveel uae renners neem jij/jullie überhaupt mee?

Rad

Laatste keuze (vooralsnog haha) is de 750k klimmer. Ga ik voor een jeugdig talent a la Omrzel/Widar of voor een pure aanvaller als Castrillo/VPP/Leknessund. Of voor een saaie GC-er als Rodriguez?

Staat in principe op plek 9 in de bergritten.

Jackie
Jackie
Kijk daar ga ik al he. Eerste keer Scorito na 250 jaar Ploegleider.   Idd ik dacht dat je alleen tea...

Ik snap mezelf achteraf ook wel.

Wat voor jullie ervaren Scorito spelers gesneden koek is , is dat voor mij niet.

In de spelregels staat:  

3 Teampunten;

"Een renner verdient teampunten, als een teamgenoot de etappe wint of als een teamgenoot de leider is in een klassement "

Nu kun je "teamgenoot" op 2 manieren uitleggen:

1:  Je teamgenoot is je teamgenoot omdat hij in dezelfde ploeg rijdt (bv UAE)

2: Je teamgenoot is je teamgenoot als hij in het team zit die je zelf hebt samengesteld.

Ik las het dus als 2.  Ik dacht je kunt alleen punten halen met bv Skjelmose als je ook Pedersen hebt opgesteld.

Maar dat is dus niet zo.

Bedankt dat ik daar even op werd gewezen.

Zadelpijn

Gall of Skjelmose? Ik neig nu meer naar Skjelmose vanwege z'n plussen voor de tijdrit en de vele punch ritten. Anderzijds is Gall wellicht fitter en biedt hij wat meer zekerheid voor drie weken.

KV
Zadelpijn
Gall of Skjelmose? Ik neig nu meer naar Skjelmose vanwege z'n plussen voor de tijdrit en de vele pun...

Daar heb je het goed samengevat. Aan jou dus om de keuze te maken. 

RuJo
Ferumbras
Kuss/Riccitello

Met die combo mis ik net de balans in m'n team helaas. Zit dan op 12 ak/klim en 6 sprint (Laporte meegerekend). Zou dan een Tejada voor een 750k sprinter kunnen ruilen, maar zou niet weten welke, heb namelijk Gonzalez en Romele al erin staan.

PadeyTogacar
Ferumbras
Jij ziet meer in FFB dan in Laurance? Of komt dat door de toevoeging van Turner? Verder veel zelfde...

Toevoeging Turner idd, kan je mij wat aanvullingen onderkant noemen, Riccitello heb ik namelijk omdat er weinig alternatief is. Ben benieuwd waar we dan verschillen en of ik je mening deel

madeinstars
Zadelpijn
Snap ik! Hoeveel uae renners neem jij/jullie überhaupt mee?

Ik doe het voor het eerst in tijden met alleen Pogacar. Heb de teampunten strategie nooit heel leuk gevonden, maar de afgelopen paar grote rondes kon je er simpelweg niet omheen. Nu de prijzen zo hoog liggen en het 'maar de Vuelta' is, vind ik het zelf wel weer eens leuk om 'gewoon' 20 renners te selecteren waarvan ik kan hopen en verwachten dat ze zelf mooie punten rijden.

Stanro

Wie heeft het verhaal van Küng de sprinter bedacht? Want die heb ik nog nooit een fatsoenlijke sprint zien rijden. Leuk voor de tijdrit of een top 10 in een overgangsrit, maar hij is nooit de snelste van het groepje.

KV
Stanro
Wie heeft het verhaal van Küng de sprinter bedacht? Want die heb ik nog nooit een fatsoenlijke sprin...

Heeft ie zelf bedacht in de Vuelta 2024.

Gellemuun750jaarstad
GLo
Aldus de zandstrooier

😂🥳

Mooi weer fietser
RuJo
Laatste loodjes wegen het zwaarst. Keuze is tussen de combo Kuss/Aular of Riccitello/Turner, waar zo...

Zie hier de mindfuck van scorito.

Duurder is niet altijd beter, uiteindelijk ook maar een inschatting van een paar mensen bij scorito.

Ik zou voor Kuss/Turner gaan, maar die gaf je ongetwijfeld niet als optie omdat je dan geld overhoudt. Toch denk ik dat die beide meer punten opleveren dan het door jou gegeven alternatief.

Overigens heb ik van deze vergelijking beide klimmers wel en beide sprinters niet, maar dat terzijde

ivo001
KV
Heeft ie zelf bedacht in de Vuelta 2024.

Beetje net zoals Ganna in de Vuelta van 2023

Ecco
HaagseHaas
Ik ook inderdaad. Mads + Wout vind ik veel geld aangezien ze in dezelfde etappes kanshebber zijn en...

Dit bedoelde ik niet hoor; ik heb gewoon Wout, Mads én Brennan. Ik bedoel alleen dat het fijn is om voor elke etappe een makkelijke capkeuze te hebben.

Dat argument van je kan er maar één cappen gaat wat mij betreft niet op. Dan kan je net zo goed alleen Pogi meenemen voor het AK, en niet ook nog Gall, Pats, etc. Want die cap je toch niet.

Ecco
HaagseHaas
Ik ook inderdaad. Mads + Wout vind ik veel geld aangezien ze in dezelfde etappes kanshebber zijn en...

Dit bedoelde ik niet hoor; ik heb gewoon Wout, Mads én Brennan. Ik bedoel alleen dat het fijn is om voor elke etappe een makkelijke capkeuze te hebben.

Dat argument van je kan er maar één cappen gaat wat mij betreft niet op. Dan kan je net zo goed alleen Pogi meenemen voor het AK, en niet ook nog Gall, Pats, etc. Want die cap je toch niet.

Spaulding

Ik ben wel uit gepuzzeld. Grootste twijfel zit in Mas, maar echte alternatieven voor die prijs zijn er niet. Zou graag Skjelmose dan willen hebben, maar die kan ik er onmogelijk in puzzelen zonder grote concessies te doen. Dit moet hem maar worden

Pogi
Gall
Onley
Carapaz
Mas
Riccitello
THJ

Kuss
Fortunato
Beloki

Pedersen
WvA
Brennan
Turner
Gonzalez
Laporte

FFB
Romeo
Garcia Pierna
Cort

Succes allen

Zadelpijn

Ondanks het deelnemersveld, valt me op dat toch zo'n 85% van de teams die hier nu geplaatst worden hetzelfde zijn.

Kee
FrankSteenbergen
Ik lees een paar pagina's terug meerdere opmerkingen dat er toch niet zoveel sprint+ etappes worden...

Mijn idee: Wout gaat agressief mee in vluchten.

Pedersen wil niet te veel energie verspillen en gaat voor een aantal etappes, zeker niet alle 5. 

Dan blijft Movi over. Die kunnen op zijn Movi's de ijdele hoop hebben dat Aular al die sprints gaat winnen en er iedere etappe voor rijden (waarbij je ook nog maar moet zien of dat dan lukt tegen grote groepen zoals die in de vuelta vaak de vlucht in gaan). Of je gaat er dus van uit dat Wout en misschien Pedersen in die grote vlucht gaan en vanaf daar willen winnen, waarbij het dus meer een vlucht wordt die vooruit blijft dan een pure sprint

ditisdavid
Zadelpijn
Ondanks het deelnemersveld, valt me op dat toch zo'n 85% van de teams die hier nu geplaatst worden h...

Dat is ook geen wonder. Roglic, de UAE's en ook wel Skjelmose zijn allemaal zowat uit de markt geprijsd, dan blijven er weinig opties over om je geld in te steken. Ik zie veel mensen die positief zijn over de prijzen en het budget maar ik kan me daar dus niet in vinden.

1 2 ... 75 ... 91 92

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.