Scorito vuelta 2026

1 2 ... 74 ... 92 93
Wicked Wout

Even een zijstapje: zonde dat Alaphillipe zo per direct stopt. Die gun je toch nog een jaar een mooi afscheidsrondje

FrankSteenbergen

Ik lees een paar pagina's terug meerdere opmerkingen dat er toch niet zoveel sprint+ etappes worden verwacht, omdat die snel naar vluchters zouden gaan. Wat is daar de gedachte achter? Ik denk aan etappe 5, 8, 10, 11, 15. Dat etappe 15 een vlucht wordt kan ik wel inkomen, maar de rest toch niet? Daar hebben Visma/Lidl/Movi/... toch genoeg reden om te controleren?

KV
Coureurs du Courage
Ik moet eerlijk bekennen dat ik etappe 1 van Burgos niet gezien heb. Dus wellicht is Brennan ook een...

Je kan natuurlijk ook "gokken" en al je Visma mannen opstellen. Zijn dan al 4 plekjes voor velen + Mads en Pogi + sterke sprinters waarvan iedereen er ook wel een stuk of 2 van zal hebben + puncher à la FFB/Laurance. Dan is er al snel geen plaats meer voor andere AK mannen.

KV
FrankSteenbergen
Ik lees een paar pagina's terug meerdere opmerkingen dat er toch niet zoveel sprint+ etappes worden...

10 kan ook wel een vlucht worden denk ik. 

Maar 2, 5, 8 en 11 zou sprint+ moeten worden (met 10 en 15 vermoedelijk eerder sprint+ mannen in de vlucht?), 16/17 massasprint. 

NetNietNieuw
Blijfeensrecht
2 teams op papier waarvan het eerste de voorkeur geeft: Pogi Gall Skjelmose Only Carapaz Kuss Crod W...

Herkenbaar, want ik zit met een exact dezelfde twijfel. 

Alleen jij hebt Meeus, daar heb ik dan nog voor gekozen voor een 1.5 AK/klim renner. 

Ecco
Coureurs du Courage
Na de bekendmaking van de ploeg van INEOS ben ik toch maar weer eens terug gegaan naar de tekentafel...

Een kanttekening: Fortunato zelf geeft aan pas in etappe 4 te gaan knallen. Die wegen kent hij ook goed en hij is al eens derde geweest op die laatste klim.

Weet zo snel niet meer precies waar ik dat gelezen heb..

Frankd85

Heb nog 1 vraagteken.... Wie gaat er meer punten halen denken jullie: Aular of THJ? Heb nu Aular, maar THJ gaat er natuurlijk vaak bijzitten in de aanval. Plus dan kan ik nog een 500K upgraden. lastig, lastig

Rad
ditisdavid
De laatste 1.1 kilometer van etappe 2 zijn dezelfde die in de afgelopen 6 jaar 4x zijn gebruikt in d...

Ik krijg bij FFB best wel Vacek vibes.. goed in de voorbereiding, niks in de grote ronde. Vorig jaar ook nergens in de Vuelta (zelfs niet in de TT) Kan iemand mij overtuigen hem mee te nemen boven een Kung/Tarling?

Ecco
sprintgeit
Etappe 3 is wel erg makkelijk te controleren en Pogacar heeft dan waarschijnlijk al 2 hele etappes n...

Haha, ook dit is een puike analyse. Kort maar krachtig.

Ecco
Groetemeule
@mooi weer fietser @ecco Voorlopig pogi, gall, onley, carapaz, mas, THJ, 6 mannen waarvan ze zelf he...

13 klimmers vind ik wel veel ja, je kan er maar negen opstellen. En hoe vul je je sprint- en heuveletappes in?

klaas drr

@frank85D, ik heb nog wel 10 vraagtekens dus je bent al goed bezig.  Verder zijn er wel 1000 mogelijkheden zonder de rest van je team te kennen. Dus ik zou Aular kiezen en een triple le Fort openen om het weekend te beginnen. 

Mooi weer fietser
Frankd85
Heb nog 1 vraagteken.... Wie gaat er meer punten halen denken jullie: Aular of THJ? Heb nu Aular, ma...

Die stel je toch niet in dezelfde etappes op? Die behalen dus hele "andere" punten. Als je al goed in je berg/ak etappes zit en krapper in sprint+ etappes, kunnen 100 punten van aular belangrijker zijn dan 150 van THJ.

De getallen hierboven zijn maar snel bedacht, maar het geeft even weer dat het afhankelijk van je verdere team is.

Piet of Henk zonder context is lui profiteren op het forum

Ferumbras
Rad
Ik krijg bij FFB best wel Vacek vibes.. goed in de voorbereiding, niks in de grote ronde. Vorig jaar...

Vacek heeft een dijk van een tour gereden. Alleen niet wat betreft ons Scorito-fans (ik ben er zelf 1 van). Maar hoe hij in dienst van Skjelmose/Ayuso sommige bergen omhoog sleurde en dan de dag ervoor en erna weer voor Pedersen werkte was indrukwekkend. Een vent naar mijn hart die ik elke grote ronde ga meenemen zolang z'n prijs schappelijk is en/of er teamgenoten truipunten genereren.

Absoluut 1 van de toppers afgelopen tour (alleen heel erg in dienst van).

ivo001
Chef83
Iemand nog een leuk sprintertje  van  500.000 in de aanbieding ?😄😜

Sente Sentjens in de aanbieding!

Carlos Canal, Floris van Tricht, Magnus Cort, Henok Mulubrhan

GLo
Gellemuun750jaarstad
Dat gebeurt hier wat minder gelukkig. Sommigen plaatsen wel eens een nieuwtje zonder de bron te verm...

Aldus de zandstrooier

Ferumbras

Nou ik ben er uit hoor. Begonnen met 4x UAE en 4x Movistar. Eindig met 1 + 1, en 4x Visma en 4x Ineos. Wat een rollercoaster deze voorbereiding.

Succes allemaal met de laatste loodjes. Beter vandaag knopen doorhakken en morgen niet meer aanzitten. Laatste dag aanpassingen zorgen altijd voor huilen tijdens de ronde.

Ecco
Coureurs du Courage
Dank. Etappe 2 finisht met laatste KM 3,5% stijging. Dat is vertekenend, want t is eerder zo'n 600m...

Dit is precies de reden dat ik Pedersen toch maar meeneem. Duidelijke cap voor de ritten waarin je bij Visma twijfelt tussen Wout en Brennan. Of je moet een Groves of Aular durven cappen natuurlijk...

KV
Rad
Ik krijg bij FFB best wel Vacek vibes.. goed in de voorbereiding, niks in de grote ronde. Vorig jaar...

Vrees er ook wel een beetje voor. Niet heel voorspelbare renner. Vorig jaar wel met Hindley én Pelli in het team. Nu met een kreupele Roglic. Zal toch wel meer zijn ding mogen (en hopelijk kunnen) doen denk ik. 

Laatst gewijzigd
Groetemeule
Ecco
13 klimmers vind ik wel veel ja, je kan er maar negen opstellen. En hoe vul je je sprint- en heuvele...

Heb netjes 5 sprinters en 2 puncheurs :) ik overweeg om nog een sprinter extra te nemen. Blijft lastig de balans in de Buelta 

Rodelantaarn

Mijn puzzel is zo goed als gelegd, toch nog twijfel over Meeus (opstelstress)

Pogi

Gall

Onley

Carapaz

Mas

Johannessen

Nordhagen

Kuss

Fortunato

Beloki

Ormzel

Widar

Castrillo

Romeo

Garcia Pierna

Pedersen

WVA

Brennan

Meeus

Turner

Twijfels:

750man inwisselen voor Romele

Meeus inwisselen voor miljoen en 750 sprinter

El_Andino

Team staat, nog 2.5m over maar ben wel tevreden zo 🤔

Rad

Is het een hele rare gedachte om Castrillo wel mee te nemen, maar niet op te stellen op dag 1? Heb voor mijn gevoel daar 9 betere opties. Maar dat zou me niet moeten tegenhouden om hem mee te nemen toch? Heeft altijd de tweede tijdrit nog en reed de voorbije 2 jaar al goed in de Vuelta. 

KV
El_Andino
Team staat, nog 2.5m over maar ben wel tevreden zo 🤔

Had ook dat gevoel na het weglaten van Ivo. Dan toch maar THJ er nog ingelapt, hoewel in hel eigenlijk niet echt wou. Maar meestal wel een leuke aanvallend ingestelde renner om erbij te hebben. 

RuJo

Laatste loodjes wegen het zwaarst. Keuze is tussen de combo Kuss/Aular of Riccitello/Turner, waar zouden jullie voor gaan?

Ferumbras
RuJo
Laatste loodjes wegen het zwaarst. Keuze is tussen de combo Kuss/Aular of Riccitello/Turner, waar zo...

Kuss/Riccitello

1 2 ... 74 ... 92 93

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.