Scorito vuelta 2026

1 2 ... 70 71 72 73 »
Jackie
Wicked Wout
Misschien lees ik hem verkeerd, maar je hoeft Pedersen niet te hebben om met Skjel teampunten voor h...

Kijk daar ga ik al he.

Eerste keer Scorito na 250 jaar Ploegleider.

Idd ik dacht dat je alleen teampunten kreeg als je ook daadwerkelijk je medeteamgenoot in je team hebt.

Coureurs du Courage
Rad
Tarling zekerheidje bij jullie?  Kan op dag 1 z'n geld al waard zijn + onley teampunten mogelijk. Bi...

Als die latere tijdrit van 30+km op dag 1 was geweest, misschien. Nu zekerheid dat hij niet er bij zit. Had in 2024 heel mijn tactiek afgestemd op winst van hem in de TT: werd ie 6de. Olympische spelen: valt in positie voor brons. Conclusie: het is geen winnaar. En dat moet ie wel zijn om z'n prijskaartje te valideren voor 2 tijdritten. En de eerste is niet eens gunstig voor hem. Enige factor die hem naar winst zou kunnen stuwen is de afschuwelijke tragedie die hem en zijn familie is overkomen. In dat geval zal ik met tranen in mijn ogen juichen voor hem.

Overigens geld het stukje geen winnaar zijn ook voor Kūng. Al kan t zijn dat hij een comeback heeft gemaakt na zijn laatste zware blessure en nu opeens wél 'n winnaar blijkt. Hier zal ik ook enorm voor juichen als fan van hem, maar mijn team haalt ie er niet mee.

Bring me the horizon

Nu alle selecties bekend zijn heb ik toch nog wat gesleuteld.

Blijft altijd gokken maar ben wel aardig tevreden met de volgende selectie: 

Pogacar - Gall - Onley - Nordhagen - Brenner - Kuss - Carapaz - Castrilo - Crod2

Omrzel - FFB - Romeo

Kung

V Aert - Pederson - Aular - Turner - Brennan - Groves - Mulubrhan

Kleine twijfel om Kung om te wisselen met Tarling. Heb het idee dat Kung deze Vuelta meer punten zal pakke als Tarling, hopelijk Kung ook wat meer in de aanval en misschien wel mee doen met de sprints, verwacht Tarling alleen bij de tijdritten te zien. Qua vorm beide lastig in te schatten, Kung in het voorjaar hard gevallen, maar Tarling in TARA ook hard onderuit. Ik zou Hayter nog als alternatief kunnen doen voor de zelfde prijs, maar dat lijkt me te grote gok.

BigMig
Aberastuuurrriii
Sinds ik Ivo eruit gejoekeld heb, merk ik dat ik redelijk tevreden raak met mijn selectie. Ik blijf...

Maar dat maakt ook wel dat deze ronde z'n eigen mysterieuze charme heeft. Want het is dan toch weer iets interessanter om te volgen, kijken wat er daadwerkelijk gaat gebeuren. (Ook al mis je soms wat belangrijke stukjes tussendoor vanwege matige regie). En uiteindelijk blijken alle etappes toch weer veel meer op en af te gaan dan je van tevoren had verwacht.

Coureurs du Courage
BigMig
Verwacht je dan dus ook dat etappe 2 te zwaar is voor Brennan? (Hele mooie analyse trouwens!)

Dank.

Etappe 2 finisht met laatste KM 3,5% stijging. Dat is vertekenend, want t is eerder zo'n 600m oid á 5 a 6 %. Doet mij enorm denken aan finish Brabantse Pijl en daar zou ik als VLAB eerder de kaart WvA spelen dan Brennan. Ja, Brennan is sneller maar WvA heeft zoveel meer inhoud wat op zo'n finish een rol speelt. Plus WvA heeft aangegeven het openingsweekend voor Rood te willen gaan. Dat is voor mij een teken dat deze etappe voor hem is. Overigens zou Brennan prima mee kunnen sprinten, dat bijt elkaar niet op zo'n aankomst. Maar de (C) gaat naar Van Aert of Pedersen.

Natnael Tankstation

Inmiddels voor het eerst een team waarbij ik het idee heb dat het in balans is én ik in renners 1 t/m 20 min of meer vertrouwen heb. Tenzij interviews/nieuwtjes nog hele nieuwe inzichten opleveren, denk ik dat er enkel in de marge nog iets gaat veranderen.

Ik mis op voorhand eigenlijk enkel in rit 2 nog een renner omdat je vooraf niet weet wie er na afloop van de rit in de trui(en) zal staan. Aan de andere kant: 3000 hoogtemeters en een laatste kilometer die aan 3.5% oploopt, dat is ook wel het type rit waarin wat explosievere klassementsrenners in de top-20 kunnen terechtkomen. Stellen jullie in deze rit ook mogelijk types als Carapaz en Onley op, of blijven die op de bank?

Dekkerony
Natnael Tankstation
Inmiddels voor het eerst een team waarbij ik het idee heb dat het in balans is én ik in renners 1 t/...

Lees het bericht van CdC boven jouw bericht en je hebt je antwoord...

BigMig
Coureurs du Courage
Dank. Etappe 2 finisht met laatste KM 3,5% stijging. Dat is vertekenend, want t is eerder zo'n 600m...

Ja, lastige etappe om op te stellen wel. Zet je dan ook meer in op sprint+renners, of middel je het met wat vlakke sprinters in je selectie? Zal er ook vanaf hangen hoe je een Groves of Meeus inschat, maar voor latere etappes lijk je toch wel zeker 3 à 4 keer sprinters nodig te hebben voor het vlakke. Waar bij veel dan weer de vraag is of ze de heuveltjes van de dag goed over komen...

Laatst gewijzigd
Poeksel
Ragnar Lolbroek
In het  De Lead Out forum ( forum voor Sporza Wielermanager) meldt iemand dat Küng in een interview...

Ik heb wel al verschillende keren gezien dat er nepnieuws gepost wordt op dat forum, dus het is oppassen bij bronloze beweringen daar.

KV
Coureurs du Courage
Dank. Etappe 2 finisht met laatste KM 3,5% stijging. Dat is vertekenend, want t is eerder zo'n 600m...

600m aan 6% is wel een beetje de Burgos aankomst en daar ging het niet zo slecht voor Brennan ;-) minder tegenstand uiteraard maar was toch met de vingertjes in de neus. Maar zoals je zegt gaan ze er misschien wel beiden voor, gegangmaakt door Tulett en Laporte. Wout was alleszins vrij duidelijk dat hij daar niet eventjes gewoon zal aantrekken. 

KV
Dekkerony
Lees het bericht van CdC boven jouw bericht en je hebt je antwoord...

Vind dit een terechte vraag die niet echt beantwoord is toch? 
Had die 2 inderdaad ook eerst in mijn dagopstelling staan, maar denk nu toch dat ze zich er niet mee gaan bemoeien en zou enkel punchers/sprint+ opstellen.

1 2 ... 70 71 72 73 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.