Scorito vuelta 2026

1 2 ... 70 71 72 73
Mooi weer fietser
Jackie
Ik zit heel erg te dubben tussen Roglic en Skjelmose  Skjelmose: goede Tour.  Geen ervaring met Tour...

Denk dat je vooral de regels rondom teampunten even moet lezen 😉 

Resumé, voor teampunten hoef je niet de renner die de trui of etappe heeft zelf in je eigen team te hebben.

Dus: go Skjelmose 

Daanfrfc

yo! Ik ben een fanatiek wielrenner, maar niet helemaal thuis in de sport. Nou doe ik al jaren mee aan de scorito poule, en met 1 uitzondering na word ik altijd dik laatste. Ik weet niet wat ik fout doe. Kunnen jullie mijn team raten en tips geven?

Pogi, Gall, Skjelmose, Carapaz, Kuss, Fortunato, Castrillo, Pedersen, WvA, Brennan, Groves, Miquel, Hofstetter, Armirail, Leknessund, Romeo, Cort, Pierna, Torres, Double 

NOAD1912
PadeyTogacar
AK: Pogi, Gall, Skjelmose, Onley, Uijtdebroeks, Carapaz, Kuss, THJ Klimkleppers: Fortunato, Beloki S...

Dit is dus wel het gevaar met GPT, bij mij kwam hij op een heel ander team uit. Ook na doorvragen (moet je altijd doen hè.. heel vaak zegt hij, weet je dat heb je helemaal goed gezien, ik moet terugkomen op mijn eerdere conclusies). Helaas zijn die AI modellen nog steeds geprogrammeerd om hun meesters (wij dus) te dienen. De kunst is doorvragen aan de hand van de kennis die je zelf hebt.. de gouden updat van GPT is dat ze live al het nieuws meenemen. Dus stel je voor.. Carapaz heeft net zijn kleine teentje gebroken (5 minuten oud nieuws) dan wordt dat meegenomen in zijn nieuwe beoordeling, maar ga er nooit blind vanuit zonder door te vragen. Ben kritisch op de output.

Coureurs du Courage

Zucht, denk je de puzzel net gelegd te hebben, komen ze met Turner 1,5M en Laurance die toch wel meedoet. Met de upside van Onley in het wit, erg interessante mannen. Maar wie kies je? Turner staat er nou niet om bekend om elke kans die hij krijgt aan te grijpen om mee te sprinten, dus die zal zo'n rit of 4 er aan te pas komen. Laurance is dan weer niet op de vlakkere aankomsten zo interessant. Denk toch dat ik naar Laurance neig voor het laatste 1M die ik heb. Nog eens de profielen kijken van de etappes.

dephazz

Hot take: 

Carapaz strooit ons allen zand in de ogen en gaat met prioriteit voor het bergklassement.

Argumenten:

• Op de website van EF wordt Carapaz niet een klein beetje bewierookt, maar zo enorm dat het je wenkbrauwen fronst als een fietsenrek voor mountainbikes.
  • Het tactisch / strategisch vernuft is een van de eigenschappen van Richie die veel complimenten krijgt. Bedoelen ze wellicht: wink, wink, nudge, nudge, deze tekst hoort bij zijn strategie?
  • Carapaz wordt gequote met dat hij aangeeft de Vuelta te kunnen winnen (?) I call bullshit...
  • Carapaz zou de eerste renner kunnen worden DIE DE BERGTRUI VAN DE TOUR EN VUELTA IN EEN SEIZOEN WINT.
  • Carapaz heeft de bewezen kwaliteiten om de bergtrui weg te kunnen kapen voor de neus van VPP.
  • Beloki, Shaw en Albanese hoeven hun kwaliteiten niet onder stoelen of banken te steken.

Thoughts?

NOAD1912

Postte ik een paar pagina's terug nog dat ik zo blij was mijn team helemaal rond te hebben, word ik door jullie en de Scoritopodcast alsnog in vertwijfeling gebracht her en der. Bedankt hè 🤣 (ps wat een heerlijke spellen zijn dit toch).

KV
Coureurs du Courage
Zucht, denk je de puzzel net gelegd te hebben, komen ze met Turner 1,5M en Laurance die toch wel mee...

Zoveel echt punchy aankomsten zijn er natuurlijk niet. Ik neem dan bv liever FFB mee dan Laurance aangezien Turner er meer/langer zal bijzitten dan Meeus toch? 

Hoe denken we over de finish in 2 eigenlijk? Vind geen heel goede percentages terug, maar enkel dat het "vals plat" is. Te zwaar voor Meeus? Te zwaar voor Turner?

valowitz

Iemand die nu ook Oscar Onley, Ben Turner, Axel Laurance en Joshua Tarling in zijn team heeft? 😂

sprintgeit
NOAD1912
Postte ik een paar pagina's terug nog dat ik zo blij was mijn team helemaal rond te hebben, word ik...

Wat zijn nu je grote twijfels?

sprintgeit
KV
Zoveel echt punchy aankomsten zijn er natuurlijk niet. Ik neem dan bv liever FFB mee dan Laurance aa...

3000HM totaal. Ik zie een soort meertraps klim van 12K a 4.5%-5% oid op 100K van de meet, klimmetje van 2.6 km. 6% op 60k, laatste 1K 3.5%.

Mannen als Brennan, Turner, Aular, Pedersen zullen er nog wel bij zitten. Meeus beetje vraagteken in mijn optiek. Dus dat bevestigt je punt over FFB vs Laurance. 

Laatst gewijzigd
RuJo

Nog meer mensen die tevreden waren met hun team en nu toch weer aan het puzzelen zijn door INEOS om Turner erin te krijgen en en de afweging Kung/Tarling?

FCmBongoAbediPele
RuJo
Nog meer mensen die tevreden waren met hun team en nu toch weer aan het puzzelen zijn door INEOS om...

Zowel Turner als Tarling m'n selectie ingefietst.. ben benieuwd!

Laatst gewijzigd
Mister_Roan

Mijn team staat als een huis, terwijl vanochtend alleen Pogacar, Pedersen, Pogacar 100% zeker was.

Outsider voor het rood dag 1: Laporte... hoewel ik Tarling cap heb. 

Verder een toptalentje mee, waarvan ik veel verwacht. Dat wordt mn gouden bekertje 😌

NOAD1912
sprintgeit
Wat zijn nu je grote twijfels?

Zowel Skjelmose (die ik dus niet in mijn team heb, ultieme FOMO) en Pedersen (dat is een klepper die ik normaal steevast er in zet, denk dat ik nog nooit hem niet mee heb genomen). Ik geloof zijn niet-groene ambities overigens niet, zeker niet wanneer hij vanzelf op een mooie plek staat in dat klassement (kan zomaar eens nr. 1 zijn vanaf e2). Maar ik denk serieus dat WvA enorm gaat huishouden. Overal waar je Mads kan cappen kan je Wout ook veilig cappen. Dus Mads als C is niet noodzakelijk. Is hij dan zijn 5 miljoen nog wel waard? Dat zijn mijn grootste breinbrekers, maar een team samenstellen zonder MP voelt ook totaal niet lekker. Levert altijd.

Rider
Mister_Roan
Dit seizoen kende hij slechts 20 koersdagen, maar daarin reed hij wel 14 keer bij de beste 10. En er...

Keurige copy/paste van indeleiderstrui, ik denk wat een bekende tekst 🤣

RuJo
FCmBongoAbediPele
Zowel Turner als Tarling m'n selectie ingefietst.. ben benieuwd!

Bij mij is Kuss de enige 1,5 miljoen in m'n team en wil niet te veel omgooien. Zou Aular eruit kunnen doen en dan Turner +1 miljoen ergens anders extra besteden. Alleen zie Aular bij meer sprints meedoen dan Turner

Ragnar Lolbroek
RuJo
Nog meer mensen die tevreden waren met hun team en nu toch weer aan het puzzelen zijn door INEOS om...

Turner staat er bij mij nog niet in. Had hem namelijk in de Giro. Groves heb ik echter wel nog. Küng heb ik voorlopig wel gewisseld voor Tarling. Hoop nog wel een interview te vinden met info of Küng de sprintbenen gaat aanvijzen of niet . Tronchon kreeg een upgrade naar Laurence. Je mot wat met je knaken als die UAE knecht het pand verlaten heeft.

BigMig
NOAD1912
Zowel Skjelmose (die ik dus niet in mijn team heb, ultieme FOMO) en Pedersen (dat is een klepper die...

Maar als je die allebei niet meeneemt, waar stop je dan je centen in? Vine/Almeida?

sprintgeit
NOAD1912
Zowel Skjelmose (die ik dus niet in mijn team heb, ultieme FOMO) en Pedersen (dat is een klepper die...

Ik snap je. 

Op het gebied Mads P heb ik ook op die lijn gezeten, maar als je dan bedenkt dat de alternatieven de kreupele Groves, en een Aular die in een vlakke sprint zomeer P16 eindigt zijn.. dan heb je in het AK wel wat betere vervanging van een Skjelmose/Almeida/Gall of andere dure renner. 

Skjelmose kan inderdaad een leuke pick zijn, maar termen als "puntenkanon" die ik zo af en toe hoor vind ik wat overdreven. In die Vuelta waarin hij 5e werd, was hij nog jongere en haalde hij 20 punten minder dan 3e plaats Mas en 80 meer dan 4e plaats Carapaz. Ook in die Vuelta zaten 2 ITTs. Maar goed.. als hij z'n vorm doortrekt vanaf de Tour dan is het natuurlijk een lekkere om erbij te hebben. 

floda

Hoopte op turner voor 1,5 miljoen want dan zou mijn team klaar zijn, en jawel dat gebeurt. Dus zou je denken boek dicht.... maar nu komt er toch ineens twijfel op, want nu gall en 0,5 man voor 7e sprinter/of vluchter maar gaat de combi mas/THJ dan niet meer opleveren? Want zelfs al is gall 7x2 in de etappes die pog wint (zwaardere finishes bergop) plus 2 in ak dan wordt in die etappes met dit deelnemers. Plus de 75 punten voor de 500k man (is al prima prestatie) Dan moeten thj en mas in die etappes gemiddelde 9e worden. Evenals 9e in ak. Dan heb je top gall en goede 500k man. denk dat combi top van die 2 samen hoger ligt. Dus nu alsnog twijfel....

RuJo
Ragnar Lolbroek
Turner staat er bij mij nog niet in. Had hem namelijk in de Giro. Groves heb ik echter wel nog. Küng...

Ik had Groves met de Giro 😅

Als het zo is dat Kung toch mee gaat doen dan komt ie er wel gewoon weer in, maar denk dan eerder voor FFB dan voor Tarling.

sprintgeit
floda
Hoopte op turner voor 1,5 miljoen want dan zou mijn team klaar zijn, en jawel dat gebeurt. Dus zou j...

Het is nooit af ;) Altijd wel ergens een upgrade te vinden.

Totdat de deadline voorbij is en je met een team vol 2 miljoen renners zit - die kunnen immers allemaal de punten van Pogacar, WvA en Mads samen wel "opvangen" - en denkt "Hoe heb ik het in hemelsnaam weer zover laten komen!". 

Kluns Klunsjes

Groves die niet in vorm is of turner die ook echt een vraagteken is maar wel een mil goedkoper?

En dan laurance of een zekere sprinter zoals coquard?

Laatst gewijzigd
valowitz
Ragnar Lolbroek
Hoe enthousiast waren ze bij De scorito podcast over het nemen van extra UAE-ers? Heb nog niet gelui...

Niet zo heel erg enthousiast. Stijn zei 1 of 2 van UAE. Kees en Eric nemen alleen Pogi mee hoogstwaarschijnlijk. 

floda
sprintgeit
Het is nooit af ;) Altijd wel ergens een upgrade te vinden. Totdat de deadline voorbij is en je met...

Hahaha zo herkenbaar.... want dan komt er via obscure site toch nog wat info over 1 van je twijfelgevallen ect.

1 2 ... 70 71 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.