Scorito vuelta 2026

1 2 ... 67 68 69 70
BigMig
Spakeloos
Ik bedoel eigenlijk op en af met vooral een steile klim tot de finish. Denk dat etappe 9 meest in de...

Etappe 9 is toch gewoon een bergetappe met een lange slotklim?

BigMig
KV
Laurance én Turner doen mee. "Fast finisher" wordt wel bij Laurance vermeld en bij de korte beschrij...

Maar is Ivo dan onderdeel van je vaste sprintkern? Ik vind 3 miljoen nogal duur daarvoor.

martijncr
Jackie
He he eindelijk bekend   Ineos: Haig Tarling Onley Laurance Hamilton Carlos R Embret Svestad-Bardsen...

Misschien blijft ik naast Onley verder wel af van de Ineos namen. Ik krijg er niet helemaal een topgevoel bij. De press release geeft idd het idee dat Laurance nog wat zal springen en aanvallen, maar er wordt met geen woord gerept over Turner's ambities of mogelijkheden. Beetje Carapaz-light press release: we zijn hier voor Onley. 

Witte87
martijncr
Misschien blijft ik naast Onley verder wel af van de Ineos namen. Ik krijg er niet helemaal een topg...

Springen of sprinten? Wel een verschil namelijk.

TilburgsTrots

Neem hem niet mee, maar het is Josh Tarling gegund om de tijdrit te winnen zaterdag. Hoop het van harte!

Laatst gewijzigd
oli4g
martijncr
Misschien blijft ik naast Onley verder wel af van de Ineos namen. Ik krijg er niet helemaal een topg...

Dit stond er ook nog bij

Axel Laurance, 25, France. A versatile and combative racer, Laurance is capable of animating breakaways and playing a key role for the team on the hillier stages.

Ben Turner, 27, Great Britain. A powerful and versatile rider, Turner adds strength on the flatter stages and in crosswinds.

Ragnar Lolbroek

Zo veel flat stages zijn er niet deze Vuelta. Wel wat meer hilly stages. Anyway, het zijn vage tekstjes.

KV
BigMig
Maar is Ivo dan onderdeel van je vaste sprintkern? Ik vind 3 miljoen nogal duur daarvoor.

Ivo is onderdeel van elke kern natuurlijk. En dus logischerwijs wel op te stellen in de (zwaardere) sprintritten waar hij evt zelf punten kan behalen. Juist het principe toch van de 2de UAE'er dat je hem liefst altijd opstelt als Pogi in het rood (en evt bollen) rijdt. 

Maar net als zoveel hier nog sterk in dubio hierover. Punt is gewoon dat ik geen interesse heb in een dure sprinter (>1m) buiten de 3 en eigenlijk ook tevreden ben over mijn AK kern en hierin geen "valse upgrades" wil doen. Vraag me dus oprecht af aan wie ik Ivo's munten dan moet spenderen. 

Bamibrick41

Hmm zowel Laurance als Turner. Dat gaat een beetje dubellop dan denk ik. Even de prijzen afwachten maar voor 1.5m krijgt turner wel een stoeltje

Bamibrick41

Hmm zowel Laurance als Turner. Dat gaat een beetje dubellop dan denk ik. Even de prijzen afwachten maar voor 1.5m krijgt turner wel een stoeltje

Cyclia

VPP heeft een hele hoge gunfactor bij mij, maar ik heb zelden iemand zichzelf zo kapot zien rijden tijdens een Tour. Daar ging bij mij direct een hele ferme streep doorheen, helaas. 

Jackie
Cyclia
VPP heeft een hele hoge gunfactor bij mij, maar ik heb zelden iemand zichzelf zo kapot zien rijden t...

Ik neem m wel.  750 mooi prijsje

Carapaz gaat voor AK zoals t nu lijkt.

Vine valt denk ik zelfs met de zijwieletjes van Ecco.

Pogi heeft alleen maar belang bij rood dus verwacht een leuk gevecht tussen Fortunato en VPP

Vergane Glorie
Aberastuuurrriii
Is Riccitello niet gewoon mee als voornaamste helper van Gall? Zoals in de tour bij Seixas. Vorig ja...

Ik denk dat Muhlberger dat is, daarom ook onbegrijpelijk dat die niet naar de Tour ging (ja ja ik weet dat hij weggaat etc). Ook Bisiaux was in Burgos prima als helper. Hiermee zeg ik niet dat Riccitello niet hoeft te knechten, maar met Pogacar in het spel hoeft hij nooit wat te doen. Enkel in een scenario waarin het team all-in gaat (zoals bij Seixas) zou hij moeten knechten..Al denk ik dat dit niet hoeft voor Gall, als ze in slagorde naar de laatste klim rijden, dan is hij degene met de meeste kans op plek 2 achter Pogacar. Dat vertrouwen heeft hij wel opgedaan na de Giro. 

Wel denk ik dat het veld sterker is hier (mede doordag Pellizari slecht was) voor plek 2 en dat komt door Onley en met name Carapaz. En dan heb ik het nog niet eens over het enigma Almeida....kortom, Gall gaat zo'n 300-350 punten halen. Meer zit er niet in. Wel voor Skjelmose, Vine, Almeida, maar daar is de zekerheid veel minder groot. Dus ja, officieel gaat hij zijn punten waarschijnlijk niet waar zijn, maar een zekere P2-4 in het eindklassement is hij natuurlijk wel. 

Terugkomend op Riccitello: Ergens lijkt het me ook stug dat Riccitello voluit moet gaan knechten voor iemand die weggaat bij de ploeg. Zegt niet dat ie zelf goed gaat zijn, maar wat Steijn Kling ook terecht zei: hij was de derde week echt sterk. De inhoud heeft hij.

KV
Vergane Glorie
Ik denk dat Muhlberger dat is, daarom ook onbegrijpelijk dat die niet naar de Tour ging (ja ja ik we...

Gall durft wel zijn ploeg aan te sturen om druk te zetten op de tegenstand. Hij zal waarschijnlijk wel wat tijd willen goedmaken (of erop willen anticiperen) voor hetgeen hij in de lange TT zal verliezen op bv Onley (of Almeida moest die toch goed blijken). 

Ragnar Lolbroek

Hoe enthousiast waren ze bij De scorito podcast over het nemen van extra UAE-ers? Heb nog niet geluisterd.

Ragnar Lolbroek

Hoe enthousiast waren ze bij De scorito podcast over het nemen van extra UAE-ers? Heb nog niet geluisterd.

BigMig
KV
Ivo is onderdeel van elke kern natuurlijk. En dus logischerwijs wel op te stellen in de (zwaardere)...

Behalve van de Equipo Kern Pharma natuurlijk. Nee, ik snap dat hij multifunctioneel is, maar ik vraag me af hoeveel hij gaat meesprinten. Ik moet nog een grondigere analyse van de sprint(+)etappes doen, maar het lijkt zoals hier eerder werd benoemd toch wel vaak óf een sprint met bijna iedereen te worden, óf vluchtersgeweld, niet veel van die gereduceerde sprints waar ik hem zou zien meedoen. 3 miljoen vind ik dan gewoon erg veel voor iemand die je in bergetappes opstelt zonder dat hij zelf in de punten rijdt en in sprintetappes opstelt voor misschien maar 8 puntjes, terwijl je daar bijvoorbeeld ook een Vismarenner kunt neerzetten. Of hij in die 2e tijdrit goed gaat scoren moet ik ook nog maar zien.

Maar goed, als je verder geen upgrades ziet en daardoor het geld over hebt, waarom ook niet.

Vergane Glorie
KV
Gall durft wel zijn ploeg aan te sturen om druk te zetten op de tegenstand. Hij zal waarschijnlijk w...

Dat ben ik met je eens, maar daar is Riccitello ook niet de ideale persoon voor, dat wilde ik aangeven. Die zal er het langste bijblijven. En UAE kennende (deed Visma ook in de Giro) nemen die het dan wel over op de laatste klim. Ik denk dus dat Riccitello niet heel veel aan helpen hoeft toe te komen. 

Het blijft een grote investering, maar een helper denk ik echt niet dat hij gaat worden!

Mooi weer fietser

Joh, ik had helemaal gemist dat Gall naar lidl-trek gaat.

Dan gaat Skjelmose helemaal gebrand zijn, dat kan nog eens een mooi duel in de wedstrijd worden.

En een plusje voor riccitello, geloof nu al helemaal niet dat ie hoeft te knechten.

Nijmos

Ik vond Riccitello vooral gewoon niet zo geweldig in vorm in de tour. Los van zijn rol.

Mooi weer fietser

Tarling zal wel een miljoen worden. Heb daar nu kung voor en twijfel dan wel. Zie alleen een groot risico ivm zijn persoonlijke omstandigheden.

Overigens twijfel ik hiermee ook om Onley een plekje te geven zaterdag. Als tarling wint pakt ie 3 truien lijkt me plus etappewinst = 27 teampunten. Echter heb ik wel 9 toppers denk ik en kan ook nog voor extra teampunten met kuss gaan.

Mooi weer fietser
Nijmos
Ik vond Riccitello vooral gewoon niet zo geweldig in vorm in de tour. Los van zijn rol.

Deed daar toch gewoon een "kussje". Ik zie weinig problemen 

TimTornTeut
Ragnar Lolbroek
Hoe enthousiast waren ze bij De scorito podcast over het nemen van extra UAE-ers? Heb nog niet gelui...

Niet heel erg. De Visma-trein was populairder

Vergane Glorie
Mooi weer fietser
Tarling zal wel een miljoen worden. Heb daar nu kung voor en twijfel dan wel. Zie alleen een groot r...

Los van de eerste tijdrit (daar is Tarling meer favoriet dan Kung), heeft Kung toch meer potentie? Als Pedersen en Wout gaan spelen, is hij altijd iemand die dat wel mee wil gaan doen.

Vergane Glorie
TimTornTeut
Niet heel erg. De Visma-trein was populairder

De dreamer wil ze alle 8 meenemen....dus minstens 4 is noodzakelijk.;)

Maar UAE, maximaal 1 naast Poga en geen Almeida en Vine bij de heren (voor wat het waard is)

1 2 ... 67 68 69 70

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.