Is het dan niet verstandiger om geen 3x VLAB mee te nemen en buiten Pedersen één extra man van Lidl. Het is natuurlijk geen garantie dat Wout of Brennan de groene trui ophaalt. Pederseren blijft een meer dan geduchte concurrent.
Op het moment Pedersen groen heeft en niet Wout mis je teampunten en ga je achter de feiten aanlopen als je ook geen UAE knecht mee hebt ben ik bang.
het team wat ik heb staan kan me eigenlijk nog niet echt bekoren, maar ik kan dan ook niet echt duiden waar ik dan moet aanpassen:
pogi , Gall, Onley, Carapaz, Mas, Kuss, Tuckwell, C. Rod (astana), Tejada, Widar,
Pedersen, WVA, Brennan, Groves, Coquard, Laurance
Kung, Romeo, Fortunato, Laporte.
Hebben jullie nog ideeen voor kleine wissels, om toch nog skjel er in te werken? Of toch een FFB?
Wil het toch nog een keer hebben over Skjelmose voor 4.5m. Klopt hij kan tijdrijden en misschien de bonuspunten voor een pedersen.
Maar lopen we niet te makkelijk langs het feit dat hij ook al een voorjaar er op heeft zitten, daarnaast de tour gereden.
Ik snap de beweegredenen om hem mee te nemen maar zie niemand over zijn zware jaar praten.
Ja allemaal wel leuk en aardig dat het een ronde is waar talent kan doorbreken, maar als die potentie al in de prijs is doorberekend wordt dat toch al minder interessant. Del Toro kon je in die Giro voor 1 miljoen selecteren ofzo? Afgelopen Giro kon je leuk een Rondeltje of Pinarellootje klikken voor 500k op een reserveplekje om te zien of t wat werd. Maar als je dan voor Torres 3,5, Nordhagen 2 en Tuckwell 1,5 miljoen moet betalen, terwijl het al lastig is om de balans goed te krijgen met veel duurgeprijsde toppers, blijf ik daar toch lekker vanaf denk ik.
Wat ik heb geproefd in de discussie is denk ik juist wel deze zorg, maar de laatste dagen komt ie toch naar boven borrelen (ook bij mij). Het was vanaf het begin heel simpel voor me: Poga, Gall, Mass, Carapaz, Onley vormen de kern van mijn GC. Heb nu zelfs Riccitello (nooit echt overwogen eerst) en verder goedkope jonge renners (en Kuss). Dit ook omdat ik in iets meer gevestigde namen als Buitrago/CRod niet echt geloof. Tuckwell wel echt een jasje heeft uitgedaan en we een paar jaar geleden hebben gezien dat het zo heet kan worden in Zuid-Spanje dat ik daar even ben gaan kijken.
Wat bij mij speelt is de eeuwige twijfel én het feit dat Skjelmose natuurlijk wel in theorie een parkoers op maat krijgt. Rationeel neem ik hem gewoon niet mee...
Verder denk ik dat Wout gewoon ook op het vlakke gaat meesprinten. Laport is de leadout (die alleen al is briljant) en de echt vlakke etappes 16/17 zijn zo laat in de koers dat Wout op dat moment (althans in mijn berekening) of 1 of 2 (achter Pedersen) staat. Dan wil hij echt wel die vlakke sprints meenemen. Zaten de vlakke sprints in 5/6/7 o.i.d. dan had ik hem daar niet verwacht.
Zie je een betere optie?.. kom je op vine almeida roglic.. die heb ik niet.. voor wie moet ik hem wisselen??? Met wat zekerheid...kom je op 2 in plaats van 1 x skjemose.. kom je in tuckwell buitrago riccitello land...tja
Ja het blijft wikken en wegen, Skjelmose had hiervoor nog nooit een grote ronde goed uitgereden. Wat betreft sprinters vind ik het ook lastig. WvA en Pedersen zitten er bij ondanks dat Pedersen aangaf niet voor de trui te gaan (hij heeft ze immers allemaal gewonnen) maar die van de Vuelta had die het jaar daarvoor ook al gewonnen, dus ik vertrouw hem niet :P. Wat ik hierboven al zei, ik zie Groves niet oppeens extreem presteren hier voor 2,5m. Hetzelfde voor een Aular.
Ik heb je hoog zitten KV, maar dit vind ik niet echt raak to be honest. Als je kijkt naar zijn 2025 seizoen: voldoende goede resultaten in bergritten en -rondes. Hij rijdt dit seizoen een vijfde plek in die Andorra classic, drie seconde achter Kuss wat gewoon keihard klimmen en klauteren is. Eerste etappe in TARA vind ik ook niet echt punchwerk, maar percentages beuken.
Dus ben benieuwd hoe of waarom jij 'm meer als puncheur ziet en geen klimmer? En die onvoorspelbaarheid vind ik ook wel meevallen.
Ik vind hem echt meer een Ardennenman/puncher dan een pure klimmer. Maakt niet zoveel indruk op mij dat hij in Andorra Simon Carr en een onuitspreekbare Spanjaard kan voorblijven. Waar heeft hij in het hooggebergte (en deze Vuelta is minder punchy/meer hooggebergte dan andere jaren) zich al gemeten met toppers? Ja, in San Sebastian, Luik, Fleche en Baskenland heeft hij goede resultaten geboekt. Maar rit 1 TARA was een peloton met de handrem waarbij dan een groepje mocht wegrijden. Meer representatief is zijn prestatie in de laatste rit en dat is meer zijn plaats waar hij volgens mij thuishoort op de zware dagen.
Ik verwacht hem dus niet op de zware AK dagen maar misschien neem jij hem voor iets anders mee?
Zijn teamgenoot heeft net wel al bewezen met de toppers mee te kunnen in het hooggebergte, maar niet consistent.
En onvoorspelbaarheid is zoals ik zei. Hoe kan je anders verklaren dat hij er dan doorzaakt in rit 2 Burgos?
Maar dus maar goed dat er verschillende zienswijzen zijn zodat we aan andere teams komen ;-)
Zit ik ook over na te denken. Gall was voor mij onbetwist nummer klimmer na Pogi. Zeker na bevestiging Burgos. Maar grote fomo voor Skjelmose, aangezien hij meer kansen op punten heeft (tijdrit, Waalse Pijl achtige etappes, goede punch, upside Pedersen) en vast ook een goed klassement rijdt maar minder dan Gall. Levert een beter eindklassement en hogere notering in AK-ritten meer punten op dan wat ik hierboven noemde? Denk het niet.
Maar mijn grootste dilemma is zekerheid. Skjemose heeft al een goed Tour gereden, waar hij mentaal en fysiek vast tot de max is gegaan. Kan hij deze drie weken goed aan? Hij zal de laatste week ook goed moeten zijn voor tijdrit en zekestellen eindklassement. Gaat hij dat er nog uit kunnen halen? Ben bang van niet. Daarom heb ik hem er niet in staan. Maar stel dat ie wel goed is....
Wordt vorig jaar wel 2x eerste in een 12 & 13km tijdrit en dit jaar 2e (achter REV). Durf alleen niet te zeggen hoe technisch de parcours daar waren.
Gaat om tijdrit UAE Tour 2025, 2026 en Giro 2025.
Dit is de Giro tijdrit die hij won: https://x.com/ammattipyoraily/status/1920930443299258442?s=46&t=_BmmoiojIM58XrCaTJHP0w
Vind dat ook redelijk technisch zo op eerste oog
Ik denk dat de eerste ITT vooral moeilijk te voorspellen zal zijn, maar ik ging wel uit van een grote kans op winst voor een renner van Visma, Bora, UAE, Lidl of Tudor. Daar komt Ineos nu ook bij aangezien Tarling ook korte technische ITT's prima aankan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.