Even hierop inhaken: Met de komst van AI is het lastiger om hoog te eindigen als veel spelers deze gaan gebruiken. Het komt dan meer op kennis van AI aan en hoe deze het beste te gebruiken dan op specifieke wielerkennis. Daarbij dan ook de vraag: Hoe leuk is het dan nog om Scorito te spelen? Ik ga weer volop voor renners waarvan ik de naam (her)ken en die ik een beetje kan plaatsen. En voor renners die ik graag zie winnen. Benieuwd of ik dan een team heb waar ik mee tussen de 70 en 80% kan eindigen. En er zit (weer) geen UAE-er bij😀
Laatste dilemma:
Een combinatie van een mogelijke AK-man/klimmer + aanvaller voor €1,75:
Brenner + Leknessund
Omrzel + Küng
Lastig, maar mijn voorkeur neigt nu toch naar Omrzel + Küng, puur omdat ik het gevoel heb dat deze twee wat duidelijker opstelbaar zijn.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat Leknessund een goede Vuelta gaat rijden, maar je kunt hem zó vaak opstellen dat hij waarschijnlijk ook meerdere 0-punters gaat pakken. Met Küng heb je dat toch wat minder, en wie weet sprint hij af en toe nog mee.
Wat vinden jullie, of misschien nog een andere combinatie van twee renners?
Even een gedachtespinsel. Gaan al die B/C-garnituur sprinters die iedereen selecteert echt zo vaak scoren? Veel van die mindere goden zijn toch ofwel alleen goed in lastige aankomsten, of kunnen echt nog geen pukkel verteren. Nou is het zo dat bijna alle ritten wel een paar pukkels hebben, maar geen lastig aankomst.
Rit 2: 5km a 3,5% is niet zwaar, maar wel pittig. Je type Aular gaat hier punten pakken, maar er gaan ook een paar verdwaalde Puncheurs tussen zitten. Zeker geen types Dainese, en C-garnituur sterke sprinters ook niet.
Rit 5: Twee scenarios mogelijk, wat het lastig maakt qua kiezen wie je nodig hebt.
- A. In de heuvelzone gaat het er hard en toe en veel vlakke sprinters gaan er af.
- B. Niemand vindt het de moeite waard om gas te geven, en je krijgt een gewone vlakke sprint (zonder B/C-garnituur sterke sprinters).
Rit 8: Ik denk dat bijna iedereen er hier wel bij zal zitten, waardoor ik geen plek zie voor C-garnituur sterke sprinters zoals een Cobo in de top 20. Heel misschien dat C-garnituur vlakke sprinters ook gelost worden.
Rit 10: Ik denk dat dit gewoon een vlucht is. Daar kan een Pedersen of van Aert best bij zitten, maar dat is het dan ook wel.
Rit 11: Hetzelfde als rit 8.
Rit 16: Een vlakke sprint, maar kan ook zomaar naar vluchters gaan. Ik gok weinig B/C sterke sprinters in de top 20.
Rit 17: Een vlakke sprint. Ik gok weinig B/C sterke sprinters in de top 20.
Rit 21: Een soort Montmatre-rit, maar dan wel die van 2025, niet die van 2026. Ik verwacht sterke sprinters, wat verdwaalde puncheurs, en een enkele vlakke sprinter.
Ik zie types Pedersen, Van Aert, Bennan, Aular, Turner, en mogelijk Groves in bijna al deze ritten wel mee doen, maar alle types daaronder eigenlijk in maar de helft. Een type Cobo zal misschien in 3 ritten scoren, en een type Brustenga misschien in 4 ritten.
Ik denk dat dit per persoon verschilt, en hoeveel je het gebruikt (+ hoe erg je er op leunt). Het is echt niet anders dan podcasts luisteren + dit forum meelezen en wel of niet blind de adviezen volgen.
Het is een tool waarmee je op duizenden manieren kunt werken. Ik heb overigens nog steeds veel meer plezier van het sparren met mijn scorito-buddy + zelf de samenvattingen van de (grote) rondes te kijken + verslagen te lezen. Mijn wielerkennis is nog niet geweldig, maar goed je moet ergens beginnen. En uiteindelijk is het ook simpelweg een stukje kansberekening + statistiek + logisch nadenken (en wel/geen risico's willen nemen).
En ach nu Google z'n eerste hit altijd een ai antwoord is geworden, gebruikt iedereen het eigenlijk al wel.
De juiste puzzle leggen en vervolgens goede dagsopstellingen maken, en de juiste cap kiezen is het mooiste. 50% die Jonas capt in de giro tijdrit, 30% die Pogi capt in de laatste tdf etappe, het gevloek daarna in je eigen poultjes of hier, dat is toch extra genieten als je dan zelf de juiste keuze hebt gemaakt. Gee-west meenemen in de Giro omdat hij de weg omhoog in geslagen is, en dat ook daadwerkelijk doet.
Als je wil tendexen en niet alles kan volgen, dan is Ai /podcasts een welkom hulpmiddel, maar ben ik echt blij met mijn zilveren beker tennis omdat ik toevallig ooit Swiatek heb aangeklikt ?
Goedemiddag,
Ook hier nog flink aan het puzzelen en het liefst al voor vertrek naar Lowlands de puzzel af. Het afwachten van een aantal interviews weegt niet op tegen het risico dat ik uit brakke onzekerheid mijn hele team op zaterdagochtend in de tent nog omgooi.
Dank voor alle tot nu toe geschreven posts! Mijn vierde echt serieuze spel nu en we blijven doorleren. Korte vraag van de dag, wie o wie uit de 750k bak is nog interessant, ik heb I. Romeo al, maar heb er nog wel eentje nodig die richting sprint + neigt..
Zou Widar meenemen. Niet omdat ik helemaal overtuigd ben dat hij veel uitslagen gaat rijden, maar omdat ik denk dat zijn pick rate hoog gaat zijn. Indien het geval hij wel presteert je veel punten t.o.v. andere spelers gaat verliezen.
Heeft er ook zeker lang in gestaan, maar ik verwacht toch dat hij vaak net te kort gaat komen. Eindigt dan zo 10-20 in AK en een enkele vluchtrit wordt hij er af gereden, uiteindelijk weinig punten. Maargoed.. dat is een gevoel.
Dat vind ik wel een slechte reden om iemand mee te nemen, als je niet overtuigd van hem bent en hij heeft een hoge pickrate kan je juist verschil maken door iemand anders dan hem te kiezen.
Hoe kan ik meer punten halen dan m'n concurenten > hoe kan ik zo min mogelijk punten verliezen
Goffer Lowlands, those were the days, dan moet je inderdaad wel van je poultje afblijven, of van al het andere spul uit de Equipo Kern Pharma wat daar genomen wordt. Line up net zo onbekend als die van Burgos Burpellet BH overigens, ouwe lul dat ik word, Royal Blood en Boys Noize zou ik pakken, Veel plezier.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.