Scorito vuelta 2026

1 2 ... 70 71 72 73
Ragnar Lolbroek
RuJo
Ik had Groves met de Giro 😅 Als het zo is dat Kung toch mee gaat doen dan komt ie er wel gewoon wee...

In het  De Lead Out forum ( forum voor Sporza Wielermanager) meldt iemand dat Küng in een interview heeft gezegd te mogen mee punchen/sprinten in de heuvelritten. Er werd geen link gedeeld naar dat specifiek interview. Ik kan het dus niet bevestigen. To be continued m.a.w.

Zou wel enigszins leuk zijn want Küng heeft geen recent overleden broertje...

Nevermind bovenstaande: was niet in het Vueltatopic, maar het Tour topic😢

Laatst gewijzigd
Coureurs du Courage

Na de bekendmaking van de ploeg van INEOS ben ik toch maar weer eens terug gegaan naar de tekentafel. Vooral het opnieuw evalueren van de (eerste) etappes en hoe ik die zie verlopen was erg verhelderend. Ik deel graag even mijn ongefilterde mening van hoe ik eea zie verlopen:

Etappe1: Wout van Aert wint de TT of staat dermate kort dat hij in etappe 2 het rood kan overnemen.

Etappe 2: Dit is echt een soort punch aankomst en de kans dat dit gecontroleerd wordt door Lidl, Movistar, Visma of een andere sprint+ ploeg is levensgroot. Gaat echt een machtssprint worden voor de sterke mannen. WvA in het rood & groen. Fortunato begint vandaag zijn sprokkeltocht voor bergpunten en pikt er 6 op en staat dan dus in de bollen.

Etappe 3: Dit profiel nodigt allesbehalve uit voor onze Sloveense veelvraat om al uit z'n kot te komen. Hij kan nog lekker de boel laten controleren door Visma of welk team dat in t rood staat. Ik acht, zeker met Visma, de kans levensgroot dat de aanvallers het redden vandaag en dan heb je een winnaar die een leuke voorsprong kan pakken in t AK, dagzege meepakt en mogelijk ook de bergtrui. Aangezien het lange lopers zijn die nergens echt steil worden, komen veel renners in aanmerking. De pure klimmers zijn in mijn optiek in het nadeel. Aanvallers als Berrade, Kamna, RGP, Laurance zie ik hier wel winnen.

Etappe 4: Deze etappe gaat naar Pogacar. Punt. Vraag is dan, vanaf wanneer gaat hij aan? Het scenario dat hij vanaf de laatste col van 1ste categorie aangaat lijkt me waarschijnlijk; die comella is een nietszeggende pukkel. Kans dat dus op de cols ervoor Fortunato genoeg sprokkeld om de bergtrui weer te pakken is aanwezig en Pogi pikt zelf 13 punten voor t BK op. In het kielzog van Pogacar zullen goede klimmers en AK kandidaten binnendruppelen. Kuss verwacht ik hoog in de daguitslag en zelfs Pogacar volgen/uitdagen voor de dagwinst. Toch een thuiswedstrijd voor hem en hij is bergop op dit soort klimmetjes niet onder te doen voor hem. Groen nog steeds voor WvA en wit Onley of Riccitello.

Etappe 5: Dit zal een sprint worden, misschien met iedereen, misschien gereduceerd. Maar dat maakt voor je selectie niet zoveel uit. Brennan topfavoriet. Zie de truien hier niet wisselen.

Etappe 6: Lijkt me een van de leukste etappes om te gaan kijken. Zeker met die gravelstrook in de finale: dat is echt waar Pogacar deze ronde gaat beslissen. Zie hem hier meer als een minuut pakken en in de afzink dit uitbouwen. Bollen zie ik toch bij Fortunato blijven aangezien er genoeg colletjes voor liggen om te sprokkelen.

Rest van de etappes ga ik even niet verder analyseren - de contouren van klassementen en verhoudingen heb ik hiermee redelijk geschetst denk ik. Mijn conclusies dus:

• Pogacar rijdt alleen in t rood deze ronde. Zal hoog staan in BK (logisch), maar niet eigenaar zijn.
  • Fortunato vindt een parcours waar ie heerlijk kan sprokkelen, zonder maar één daguitslag te hoeven rijden.
  • Wout pakt t rood in t begin en gaat een groot gedeelte van de ronde in t groen rijden. Wellicht zelfs alles. Pedersen vind dit prima, die kan niet blijven knallen. Hij concentreert zich op 2/3 etappes die hij naar zijn hand zet.
  • Wit vind ik lastig te voorspellen.
  • Etappe 3 gaat naar de aanvallers.

berggie1987
Mister_Roan
Mijn team staat als een huis, terwijl vanochtend alleen Pogacar, Pedersen, Pogacar 100% zeker was. O...

Als je Laporte als kanshebber ziet zou ik ff elders wat inzetten odd van 81

Cyclia

Zeer zeldzaam probleem voor mij. 1 stoeltje over waar ik voor 1.5 miljoen iemand in mag klikken. Wat ook best een prima groep renners is. Welke categorie renner zouden jullie aanraden als dit mijn huidige verdeling is:

Klassement 7
Sprinter 6
Wout van Aert 1
Bergaanvaller 4
TT (Laporte & Olivieira) 2

Laatst gewijzigd
Reus
Coureurs du Courage
Na de bekendmaking van de ploeg van INEOS ben ik toch maar weer eens terug gegaan naar de tekentafel...

Leknessund voor etappe 3.

Coureurs du Courage
Cyclia
Zeer zeldzaam probleem voor mij. 1 stoeltje over waar ik voor 1.5 miljoen iemand in mag klikken. Wat...

Deel dan je hele ploeg.. nu kan ik wel roepen Kuss of Turner, maar die heb je mogelijk al.

Coureurs du Courage
Reus
Leknessund voor etappe 3.

Leuke naam! Ga hem meenemen in de overweging. Alleen bang dat ik dan Omrzel of Widar moet laten sneuvelen.

Rad
Coureurs du Courage
Na de bekendmaking van de ploeg van INEOS ben ik toch maar weer eens terug gegaan naar de tekentafel...

Dus jij zou een VPP niet meenemen en eerder een sterke klimmer?

Coureurs du Courage
Rad
Dus jij zou een VPP niet meenemen en eerder een sterke klimmer?

Nee, geloof niet zo in VPP. Die kwam al bekaf over na de Tour en zal wel weer ziek worden na 2 dagen Vuelta. Vel over been.

Ik had 'em wel in de Tour, maar heeft niet echt overtuigd; dat speelt mee natuurlijk. Voor mij zijn Fortunato (uitgesproken), Kuss, Vine of een Tejada de favoriet.

Overigens: Pogacar start niet met startnummer 11, maar met 14. En Tulett als 31 van Visma. Opvallend, maar tegelijk nikszeggend.

sprintgeit
Coureurs du Courage

Etappe 3 is wel erg makkelijk te controleren en Pogacar heeft dan waarschijnlijk al 2 hele etappes niet gewonnen..

floda

Team klaar. Nog nooit zover voor de deadline gevoel dat het ook goed is. Enige wat nog 2 wijzigingen zou kunnen brengen is als Kung zegt inderdaad meet te gaan sprinten/punchen. 

Groetemeule

Zit even wat etappes in te vullen en kom erop uit dat ik iedere bergetappe 9x AK mannen opstel. Vind het lastig om ruimte te maken voor klimmende aanvallers in dag opstellingen. En het parcours te lezen en te gokken waar die aanvallers het dan zouden gaan doen. Ik zie zelf alleen etappe 6 en 15 als duidelijke kansen voor de vlucht, tot nu toe. 

Hoe pakken jullie dit aan? Houden jullie in bergetappes steevast een stoeltje over voor een aanvaller (als 9e man)? Zien jullie specifieke bergetappes naar de vlucht gaan?

Mooi weer fietser
Groetemeule
Zit even wat etappes in te vullen en kom erop uit dat ik iedere bergetappe 9x AK mannen opstel. Vind...

Heb jij 9 hardcore ak mannen dan? Zou er niet eens 9 kunnen noemen, daar zitten geheid potentiële aanvallers tussen.

In de Vuelta kan iedere bergrit eigenlijk voor de aanvallers zijn. Nu met pogi vast iets minder, maar etappe 3 al zou prima naar een aanvaller kunnen gaan.

Ecco
Groetemeule
Zit even wat etappes in te vullen en kom erop uit dat ik iedere bergetappe 9x AK mannen opstel. Vind...

Heb jij negen uitgesproken AK mannen dan?

Lijkt mij erg veel

ProScoritoManager

500k op de bank en ik zie gewoon geen upgrade. 6x 750k maar geen 1 miljoeners waar ik meer van verwacht in dezelfde rol. Nieuwsberichten als een Kung die zegt te gaan sprinten kunnen nog een upgrade teweeg brengen, maar anders zou het zomaar kunnen dat het spel dit jaar gewonnen gaat worden door iemand met een halve millie op de bank!

Mooi weer fietser
ProScoritoManager
500k op de bank en ik zie gewoon geen upgrade. 6x 750k maar geen 1 miljoeners waar ik meer van verwa...

Mooi, hou van het zelfvertrouwen. Ben het met je eens dat er genoeg renners zijn in de 750k en 1 miljoen categorie waar de upgrade het niet waard is

KV
Groetemeule

Dit is vooraf eigenlijk niet in te schatten. Tijdens de ronde wordt het meestal wel duidelijker welke kant het per rit (meest waarschijnlijk) opgaat. En natuurlijk valt er links of rechts iemand weg. 

Vergane Glorie
Coureurs du Courage

Ik vind jouw analyses altijd heel mooi.

wel nog een concrete vraag: leidt deze analyse tot het niet meenemen van Pedersen?

verder zie ik etappe 3 eerder naar Pogi gaan en 4 naar de aanvallers maar deel wel de conclusie dat in 6 hij de trui definitief pakt.

Groetemeule
Mooi weer fietser
Heb jij 9 hardcore ak mannen dan? Zou er niet eens 9 kunnen noemen, daar zitten geheid potentiële aa...

@mooi weer fietser @ecco

Voorlopig pogi, gall, onley, carapaz, mas, THJ, 6 mannen waarvan ze zelf hebben aangegeven voor AK te gaan. Daarnaast heb ik zelf voor AK nog Riccitello, Nordhagen, Brenner en Omrzel opgenomen in mijn selectie, omdat ik verwacht dat zij mogelijk een AK kunnen rijden. 10 AK dus, eentje als backup AK man.

Als klimmende aanvallers heb ik Tejada, RPG en Double

Iets te AK heavy, vinden jullie? Het lijkt mij ook goed om voldoende AK mannen te hebben voor de bergritten waar je er 9 wilt opstellen. En er gaan geheid renners uitvallen..

@KV aha, van tevoren dus kiezen voor paar man waarvan je denkt dat ze gaan aanvallen in de bergetappes.

Laatst gewijzigd
Wicked Wout
Jackie
Ik zit heel erg te dubben tussen Roglic en Skjelmose  Skjelmose: goede Tour.  Geen ervaring met Tour...

Misschien lees ik hem verkeerd, maar je hoeft Pedersen niet te hebben om met Skjel teampunten voor hem te kunnen halen he

Rad

Tarling zekerheidje bij jullie?  Kan op dag 1 z'n geld al waard zijn + onley teampunten mogelijk. Bij mij blijven kung en ffb azen op dat stoeltje 

Coureurs du Courage
Vergane Glorie
Ik vind jouw analyses altijd heel mooi. wel nog een concrete vraag: leidt deze analyse tot het niet...

Nee, dit is een scenario waar ik het meest in geloof. Pedersen komt ook voor in veel scenario's en heeft een te hoog punten plafond (en ook kelder) om te laten liggen. Tijdens de podcast zij Stijn of Robin t wel treffend: een Pedersen, Van Aert of Pogacar steken zover boven dit maaiveld van middelmaat en totale onbekenden uit dat ze linksom of rechtsom wel punten gaan scoren.

klaas drr

groetemeule 9 ak is niks mis mee er vallen altijd mannen uit / tegen etc.  Aanvallers die Ak worden en vice versa, elke etappe 11 potentiële opstellers hebben is al heel wat.  

Mooi dat scorito blog, met het wegvallen van de wielerindex kun je je eigen toch nog een beetje vergelijken.

Gouden bekers bij de wielerspellen

#

Aantal spelers

15

1

11

3

10

3

9

10

8

17

7

30

6

80

5

174

4

302

3

714

2

1.886

1

7.338

BigMig
Coureurs du Courage

Verwacht je dan dus ook dat etappe 2 te zwaar is voor Brennan?

(Hele mooie analyse trouwens!)

Laatst gewijzigd
Aberastuuurrriii

Sinds ik Ivo eruit gejoekeld heb, merk ik dat ik redelijk tevreden raak met mijn selectie. Ik blijf van de dure mannen als Groves en/of Aular af, vind ik veel te onzeker voor zoveel geld. Ik doe het wel met Coquard en Gonzalez op hoop van zegen.

Ik neem liever de kleppers van het AK mee, van Gall verwacht ik in dit veld gewoon een top 5 klassement en in de daguitslagen niet veel minder. Ik zou graag Riccitello ook meenemen, maar daar kom ik helaas net 500k tekort voor om Nordhagen te upgraden.

Conclusie is wel dat (alle comments lezende) de Vuelta by far de moeilijkste rondepuzzel van het jaar is

1 2 ... 70 71 72 73

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.