Wat zouden jullie adviseren? Ik heb nu de hele tijd optie 1 erin staan, maar twijfel nu toch ineens om optie 2 te doen. Meeus misschien wel de beste sprinter in dit veld? Kan meer aan dan we denken en ik hoor weinig van hem op dit forum...
Optie 1: Aular + Mulubrhan
Optie 2: Meeus + Turner
Zie in de lijst met rugnummers toch een paar bijzondere renners met eindcijfer 1 (waarbij dat meestal niet alfabetisch te onderbouwen is); Lutsenko, Covi, Cort, Tejada, Buchmann.
Iemand die dat als hét argument ziet dat deze renner kopman is en gaat knallen, of is het toch vooral nietszeggend? Toont in ieder geval geen onomwonden vertrouwen in Coquard, Hofstetter, Double, Crod2 en THJ.
Ik heb dit inderdaad nog niemand anders horen noemen in interviews. Verder dan de geijkte namen die aan de trui gelinkt worden, zoals Vine en Carapaz, maar die dit zelf niet bevestigd hebben, kom ik niet.
Lijkt me een old skool vuelta-team naar de nasibal-wijsheid. 1 dure sprintcap + budgetsprinters + veel knaken in de AK-toppers. Lijkt me op zich niet verkeerd. Naar het schijnt heb je deze keer wel veel sprint+ nodig.😅
Ik ben inmiddels tot inzicht gekomen dat ik mijn laatste 1M voor de sprint(+)ritten ga besteden aan Laporte. En dus met 3 Visma's elk van deze ritten ga aanvangen. Ik zie ze echt huishouden in deze ritten en geregeld met 2 of 3 of zelfs 4 (Tulett) in de top 20 eindigen. Daarbij een sloot aan overwinningen fietsen, groene trui vanzelfsprekend om de schouders van een van deze mannen en dus qua teampunten al bijna een garantie van 16 punten. Met in etappe 2 nog evt de rode trui in de mix erbij. En wit voor Brennan is niet uitgesloten die etappe. Dan kan een Laporte het na 2 etappes al waard zijn. Bovendien is Laporte een serieuze kandidaat voor etappe 1.
Tja, zo kun je iedere suggestie dood beredeneren. Ik vind Widar en Omrzel erg interessant. Bisiaux ook toegewerkt naar deze ronde. Als links en rechts wat mensen tegen- en uitvallen en het hun een beetje meezit met een goeie vlucht hebben zij best een flink puntenpotentieel. Puur klimmend doen Omrzel en met name Widar voor niet heel veel mensen onder deze Vuelta. Aan Widar kleeft natuurlijk van alles maar hij zou ook best wat kunnen uitrichten.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.