Wie was ik VI

« 1 2 3 4 ... 7 8
Pédaleur de charme

Geboren uit nostalgie en behoefte te mijmeren over een rijk verleden: wie WAS ik?
‘Wie ben ik’ gaat vanaf het jaar 2000, wie WAS ik’ gaat van 1980 t/m 1999. Renners die hun carrière zijn begonnen in de jaren ’70 en in de jaren ’80 nog gekoerst hebben, mogen worden meegenomen. Wie het eerst 10 punten haalt, wint de editie.

winnaars:
editie I: zacht
editie II: zacht
editie III: Tutu888
editie IV: Pédaleur de charme
editie V: Pédaleur de charme

Bijna op vakantie, maar het zou zonde zijn als dit leuke spelletje nog langer stil zou liggen. Daarom toch een nieuwe editie.

De eerste opgave:
Als ik ik nu had geleefd, zou ik in mijn land als een grote meneer worden gezien. Maar in mijn tijd waren de verwachtingen zo hooggespannen dat men de resultaten die ik boekte als enigszins teleurstellend beschouwde. Toch reed ik eens top-10 in een grote ronde en wist ik twee klassiekers te winnen. Dat palmares stak echter nogal schril af tegen dat van een succesvolle plaatsgenoot uit een verder verleden.

Tutu888

Leuk dat je het spel weer leven in blaast!

Eerste idee: Fons De Wolf?

Pédaleur de charme

Nee, die is het niet. Je zoekt wel in de goede hoek.

Tutu888

Stom, te veel aan de monumenten gedacht bij klassieke overwinningen.
Ik weet hem, maar laat het even aan een ander want vandaag op vakantie.

Tutu888

Niemand meer geprobeerd? Dan toch maar zelf: Daniel Willems

Kristoffan

Ik heb geen flauw benul.

Pédaleur de charme

Daniel Willems is goed. Reed in een ondankbare tijd: net na het stoppen van Merckx, toen de verwachtingen bij de Vlaamse fans torenhoog waren. Kwam uit Herentals, net als 'keizer' Van Looy.

Tutu888

Tutu888 1

Ik begon mijn carriere als lid van een kwartet grote talenten uit mijn land die de grote tijden van K&K moesten doen herleven. Die opzet is niet helemaal geslaagd mede omdat ik en één van de anderen van het kwartet betrokken raakten bij een schandaal.
Niettemin heb ik de verwachtingen wel enigszins waargemaakt met 2 podiumplekken in een grote ronde, 3 overwinningen in etappewedstrijden die nu tot de World Tour horen en na het schandaal nog een overwinning in een klassieker in eigen land.
Let op: het einde van mijn loopbaan liep nog door in het nieuwe millennium.

anonymous

Laurent Dufaux?

Pédaleur de charme

Je bent me net voor, anonymous.

Tutu888

Punt voor anonymous

anonymous

Tutu888 1
anonymous 1

Ik heb alle drie de grote rondes uitgereden, in elke daarvan heb ik een goede eindklassering gehaald. Ik won nooit een etappe, maar haalde wel nog een keer een bepaalde prijs. Ik reed 7 jaar lang voor dezelfde ploeg, al was elk jaar de volledige naam van de ploeg anders. Het eerste jaar dat ik niet meer voor die ploeg reed, won ik een ronde die tegenwoordig tot de World Tour behoort.

Tutu888

Hernan Buenahora?

Reed 7 jaar voor Kelme met steeds een andere sponsor erbij. Won in 1995 de prijs voor strijdlust in de Tour en in 1998 na zijn vertrek bij Kelme de Ronde van Catalonie.

anonymous

Buenahora is goed.

Tutu888

Het leuke is dat Buenahora vier jaar geleden op 44-jarige leeftijd nog actief was in de Ronde van Colombia. Er gingen destijds zelfs geruchten dat hij eigenlijk 5 jaar ouder is (zijn geboortegegevens zijn verloren gegaan) maar dat hij zijn leeftijd drukte om aantrekkelijker te zijn voor ploegen.

Tutu888 2
anonymous 1

Ik was elf seizoenen actief als profrenner maar ben daarna altijd actief gebleven in de wielersport, niet altijd zonder kritiek.
Ik reed elke grote ronde, maar reed ze ook alle drie maar één keer uit. Wel met één etappezege als resultaat. In mijn eerste jaar als prof leek ik even op weg naar een zege in een klassieker in eigen land maar werd ik voorbij gereden door een veel meer ervaren landgenoot.

elrio

Nico Verhoeven?

Tutu888

Punt voor elrio

elrio

Tutu888 2
anonymous 1
elrio 1

Ik reed 9 jaar rond in het profpeloton. Ik heb alle drie de grote rondes uitgereden en heb zelfs tweemaal met de bloemen mogen zwaaien (lees een rit gewonnen). Ook heb ik verschillende truien gedragen, waarvan ik er eentje mee naar huis mocht nemen. Op hoge leeftijd ben ik teruggekeerd in het wielrennen en het is mij zowaar gelukt om nog een trui te veroveren!

Tutu888

Echt geen idee. Een gokje: Jesus Montoya?

elrio

Nee ik ben niet Jesus Montoya. Ik heb voor een aantal Nederlandse ploegen gereden, hoewel ik niet een Nederlander ben.

Pédaleur de charme

Dat zou zomaar Raul Alcala kunnen zijn...

elrio

Puntje voor Pedaleur de charme
Raul Alcala won in 2010 nog het tijdritkampioenschap van Mexico nadat hij in 2008 terug was gekomen in het peloton.

Pédaleur de charme

Tutu888 2
anonymous 1
elrio 1
Pédaleur de charme 1

Aan mijn achternaam kun je al horen uit welke (wielergekke) regio ik kom. Ik reed nog een tijdje samen met een achternaamgenoot. Negen keer voltooide ik een grote ronde, waarbij ik meerdere keren mijn kopman aan de overwinning hielp. Zelf won ik maar één wedstrijd van naam. Wat dat betreft kan ik niet in de schaduw staan van mijn vrouw, die vele grote successen vierde.

Tutu888

Mikel Zarrabeitia?

Pédaleur de charme

Nee, al zit je er dichtbij.

« 1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.