Wie was ik VI

1 2 3 4 ... 7 8
Tutu888

En inmiddels weet ik het, maar ik zal op mijn beurt wachten.

elrio

Ramón González Arrieta

Pédaleur de charme

Sí señor. Punt elrio.

Gonzalez Arrieta behaalde zijn grootste successen 'in dienst van'. Eerst als knecht van Indurain, later als coach van zijn vrouw Joane Somarriba. Als ik me niet vergis kwam Arrieta (tevens de naam van een Baskisch dorpje) een tijd geleden ook voorbij in dit spelletje. Het ging toen over de beruchte knokpartij met Leonardo Sierra in de Vuelta.

elrio

Tutu888 2
elrio 2
anonymous 1
Pédaleur de charme 1

Dat klopt inderdaad dat Arrieta langs is gekomen, en als ik me goed herinner was ik degene die toen de vraag stelde (al was het antwoord toen Leonardo Sierra en niet Arrieta).

Nieuwe opgave:

Ik was niet een van de meest opvallende renners, maar het is mij toch gelukt om zowel in de Giro als de Tour de France een rit te winnen. In eigen land was er vooral aandacht voor twee veel bekendere tijdsgenoten. Ik heb 3x opgegeven in de Tour, eentje van deze opgaves is behoorlijk bekend. Na mijn carriere als wegwielrenner ben ik overgestapt naar een ander olympisch fietsnummer en ik heb ook meegedaan aan de olympische spelen.

Tutu888

Martin Earley?

elrio

Hmmm, misschien was ie te makkelijk. Puntje voor Tutu888.

Tutu888

Tutu888 3
elrio 2
anonymous 1
Pédaleur de charme 1

Mijn carriere als prof besloeg slechts zes seizoenen. Ik werd ontdekt door een ploegleider die ook jarenlang de mentor was van één van de allerbeste profs uit de periode die dit spelletje beslaat.
Mijn successen als renner zijn beperkt al won ik een rit in een grote ronde in een plaats die later ook het toneel was van de proloog in die ronde. Enkele jaren daarvoor had ik al een rit kunnen winnen ware het niet dat ik "geflikt" werd door een collega.

Pédaleur de charme

Gokje: Heddy Nieuwdorp?

Tutu888

Heddy Nieuwdorp is niet goed. Het aantal seizoenen prof klopt en de etappezege in een grote ronde ook maar de andere aanwijzingen slaan niet op Nieuwdorp.

Pédaleur de charme

Dat vermoeden had ik al, maar ik zag zo snel geen andere kandidaten. Bovendien paste de omschrijving 'toneel van de proloog' wel heel mooi bij Merida. De stad waar Nieuwdorp zijn Vuelta-etappe won, is beroemd om zijn Romeinse theater.

Laatst gewijzigd
Tutu888

En ik zie dat Merida nadien (in 1991) ook de proloog van de Ronde van Spanje had. Dat is toevallig.
Neemt niet weg dat er nog een aantal aanwijzingen in mijn opgave staan die naar de goede oplossing leiden.

Tutu888

Iemand al een idee of zijn er extra tips nodig?

Tutu888

Weer even bovenaan!

simplex

TdF Futuroscope
Jean de Gribaldy (Sean Kelly)
en in 1986 flikte Johan van der Velde
Joël Pelier!

Tutu888

Punt voor Simplex!

simplex

Tutu888 3
elrio 2
anonymous 1
Pédaleur de charme 1
simplex 1

Ondanks een mooie carrière ben ik veel minder bekend dan andere en grotere renners uit mijn tijd en land.
Ik was geen klassieke renner en reed meestal wat kleine maar nog liever vooral de grote rondes.
Grote rondes heb ik nooit gewonnen, dit heeft in ieder geval niet aan het aantal deelnames gelegen.
Ik heb mooie uitslagen gereden en van het totale aantal overwinningen behaalde ik de meeste in eigen land.
Helaas heb ik mijn grootste en mooiste overwinningen niet in eigen land kunnen behalen.

Laatst gewijzigd
simplex

Sorry dubbelpost.

Tutu888 3
elrio 2
anonymous 1
Pédaleur de charme 1
simplex 1

. Ondanks een mooie carrière ben ik veel minder bekend dan andere en grotere renners uit mijn tijd en land.
Ik was geen klassieke renner en reed meestal wat kleine maar nog liever vooral de grote rondes.
Grote rondes heb ik nooit gewonnen, dit heeft in ieder geval niet aan het aantal deelnames gelegen.
Ik heb mooie uitslagen gereden en van het totale aantal overwinningen behaalde ik de meeste in eigen land.
Helaas heb ik mijn grootste en mooiste overwinningen niet in eigen land kunnen behalen.

Laatst gewijzigd
Tutu888

Poeh, dat kunnen nog een hoop renners zijn volgens mij.
Ik gok op Guy Nulens

Behaalde zijn meeste zeges in eigen land maar zijn mooiste overwinningen zijn etappes in de Dauphiné en Tour de Suisse. En maar liefst 15 tour-deelnames.

simplex

Nee geen Guy Nulens. Hij fietste wel nagenoeg dezelfde jaren als de gezochte renner. Het kunnen met mijn omschrijving inderdaad een hoop renners zijn.
Grootste verschil is dat Nulens nooit etappes in de grote rondes heeft gewonnen.
Het aantal deelnames aan drie grote rondes van de gezochte renner overtreft ook zeker het aantal van Nulens.

Laatst gewijzigd
Tutu888

'@simplex
Die snap ik niet. Er zijn maar vier renners die meer dan de 15 Tour-deelnames van Guy Nulens halen. Eén daarvan is duidelijk een renner voor de klassiekers, een ander heeft grote rondes gewonnen en de twee resterenden fietsten in een ander tijdperk dan Nulens?

simplex

Tutu888 Sorry, het gaat over alle drie de grote rondes dus ik zal mijn "type"fout snel weghalen.
Het verschil over de 3 rondes tussen Nulens en gezochte is ongeveer bijna 10 (als ik snel en goed heb geteld)

Laatst gewijzigd
Pédaleur de charme

Chozas?

Aantal grote rondes klopt niet helemaal, rest beschrijving wel ongeveer.

simplex

Inderdaad lukte het me niet snel en foutloos eerder vanavond de aantallen juist te tellen ;)

Maar het is inderdaad Chozas, een echte ronderenner die 3 etappes in Giro won en 4 in Tour en spijtig genoeg geen enkele in Vuelta in eigen land.

Punt Pédaleur de charme !

Pédaleur de charme

Chozas claimt zelf zo veel kilometers te hebben gereden als prof dat hij 15x de wereld rond zou hebben kunnen fietsen. Sowieso een renner met veel mooie verhalen: in de Giro van 1990 en 1991 werd hij etappes lang achtervolgd door een travestiet die als een blok voor hem gevallen was.

Morgenavond een nieuwe opgave.

Laatst gewijzigd
simplex

Oei, dan loopt hij wel 13 keer op me voor ;)
Last van achtervolging op welk gebied dan ook heb ik zelden of nooit :p

1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.