Wie was ik VI

1 2 3 4 ... 7 8
Pédaleur de charme

Tutu888 3
elrio 2
Pédaleur de charme 2
anonymous 1
simplex 1

Het is al bijna weer tijd voor de maand waarin ik als wegrenner het meest succesvol was, op een dag dat de wind flink in het nadeel blies. Het was niet mijn enige mooie overwinning dat jaar. Verder heb ik weinig aansprekende resultaten behaald in de grote wegwedstrijden. Ik voltooide slechts eenmaal een grote ronde. Toch ben ik een bekende in de wielerwereld, ook omdat ik er nog steeds actief ben.

Laatst gewijzigd
Tutu888

Peter Pieters?

Pédaleur de charme

Dat heb je weer snel geraden Tutu.

En dat terwijl ik Pieters wat te weinig credits geef. Behalve zijn vele successen op de baan, heeft hij toch ook op de weg aardig wat kleine(re) overwinningen behaald. Maar zijn mooiste overwinning was toch Parijs-Tours, in het jaar dat Pieters ook nationaal kampioen werd.

Tutu888

De clue met de wind in het nadeel deed mij dan ook direct denken aan die gedenkwaardige finale van Parijs-Tours '88 in het schemerdonker!

Morgen nieuwe opgave!

Tutu888

Tutu888 4
elrio 2
Pédaleur de charme 2
anonymous 1
simplex 1

Je mag mij gerust tot de grootste ronderenners van mijn land rekenen ook al heb ik mijn loopbaan maar één van de drie grote ronden gereden. Maar in die ronde is mijn erelijst dan ook behoorlijk indrukwekkend: van mijn zes deelnames eindigde ik 4 keer in de top-5!
Hierdoor is wel vergeten dat ik ook een prima renner in de klassiekers was. Vreemd genoeg was mijn enige belangrijke eendagszege in een koers die normaliter voor sprinters is.

Jacco van Stierop

Tommy Prim

Tutu888

Tommy Prim is correct. Punt voor Jacco van Stierop.

Jacco van Stierop

Is het nu mij gepermitteerd een opgave te maken? Kan dat voor het middaguur wel regelen denk ik.

Tutu888

Yes, de beurt is aan jou

Jacco van Stierop

Ik was een ‘gregario’, maar wel een hele goede ; veel vuil werk opgeknapt voor Beppe, Maurizio, Franco en ben zelfs nog een wagon geweest in de trein van mooie Mario.

Nee, veel gewonnen heb ik niet, maar toch: twee overwinningen in mijn thuisronde, ook nog eens in hetzelfde jaar, is niet zo heel slecht. En één van die twee overwinningen was wel heel bijzonder.
Het was de langste tijdrit ooit uitgetekend tot dan toe in deze etappe-koers. Het was de ronde waarin ‘il lucertola’ regeerde als een vorst, de anderen moesten zich tevreden stellen met wat kruimelwerk. Maar in die tijdrit beet hij in het stof. Het verschil was weliswaar niet groot, 6 seconden, maar mijn moment van glorie was er niet minder om.

Verder? Nog een klein wedstrijdje in Portugal en een mooie podiumplek in ‘La Primavera’.

Ik had een mooie vrouw, Stefania, en ik was dol op Tomasso, onze zoon. Maar het was niet genoeg. Na mijn carriere werd ik steeds zwijgzamer en ik was al geen groot prater. Op een bleke wintermiddag, enkele dagen na ‘capodanno’ nam ik de ultieme beslissing.

Laatst gewijzigd
Tutu888

Luca Gelfi?

Prachtig omschreven verhaal trouwens!

Jacco van Stierop

Oef, dat is snel!
Auguri!

Tutu888

Tutu888 5
elrio 2
Pédaleur de charme 2
anonymous 1
simplex 1
Jacco van Stierop 1

Ik sta bekend als één van de beste wielrenners aller tijden zonder dat ik ooit in een monument of grote ronde een rol van betekenis heb gespeeld. Sterker nog: ik heb slechts drie keer een grote ronde gereden zonder ooit de eerste 50 in het AK te halen. Wel won ik twee andere grote rittenwedstrijden en een belangrijke eendagswedstrijd.
Het bijzondere is dat mijn dochter in mijn voetsporen is getreden!

Jacco van Stierop

Сергей Николаевич Сухорученков

Sergei Soechoroetsjenkov

Laatst gewijzigd
Tutu888

Ik zou bijna dubbele punten toekennen aan Jacco van Stierop voor het antwoord in het Cyrillische schrift!
Soechoroetsjenkov is dus goed. Zijn dochter Olga Zabelinskaya won op de OS 2012 medailles en trad daarmee in de voetsporen van haar vader die dat in 1980 deed.

Jacco van Stierop

Nou, gaat lekker zo; mijn insteek hier is een top 10 plek!

Tocca a me. Komt-ie:

Ik kon dus echt hard rijden, en als ik zeg hard dan bedoel ik ook hard; ik heb zo’n intellectueel weleens horen zeggen dat de term ‘passista’ op mij van toepassing was . Stoom kwam soms bijna letterlijk uit mijn oren, dus vandaar die bijnaam.

Door de jaren heen wel een aardige palmares bij elkaar gestoempt dacht ik zo. Nee, niet in die grote rondes; deed ik wel aan mee –want thuiszitten kan ik niet goed- maar in die ééndagskoersen van naam. Het bos van Wallers, de Berendries, Madonna del Ghisallo, joh het maakte mij allemaal geen zak uit, als ik maar kon rammen.

9 podiumplaatsen in de klassiekers, waaronder een aantal zeges die op de vingers van één hand zijn te tellen, dan heb je het niet slecht gedaan, al zeg ik het zelf.

Laatst gewijzigd
Tutu888

Andrei Tchmil?

Jacco van Stierop

nee

billi

Vanderaerden?

Jacco van Stierop

Nee, ook niet.
Ik ben een paar jaar jonger.

Tutu888

Andrea Tafi?

Jacco van Stierop

Punt voor Tutu888!

'De locomotief', man, wat kon die beuken. 5 klassiekers in zijn tas.

Tutu888

Tutu888 6
elrio 2
Pédaleur de charme 2
Jacco van Stierop 2
anonymous 1
simplex 1

Hoewel mijn verdere erelijst totaal niet te vergelijken is met deze renners heb ik toch twee overeenkomsten met Alex Stieda en Sean Yates.

elrio

Hmm, dit kan natuurlijk van alles zijn:
Ik ga voor Steve Bauer, overeenkomsten reed in 1990 voor 7-eleven en heeft de gele trui gedragen...

Tutu888

'@elrio
Met zo weinig aanwijzigingen had ik er natuurlijk op kunnen wachten dat er een oplossing uit de koker zou komen die evengoed kan kloppen ;-)
Niettemin zit je al in de goede richting!
Extra tips dus: genoemde renners zijn nooit ploeggenoten van mij geweest. Op grond van mijn erelijst is één overeenkomst erg opvallend.

1 2 3 4 ... 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.