Wie was ik VI

1 2 ... 5 6 7 8
Tutu888

Punt voor Jacco van Stierop!
Net zo sierlijk op de fiets als broer Marc maar als renner toch wat vergeten!

Jacco van Stierop

Tutu888 7
Jacco van Stierop 4
elrio 2
Pédaleur de charme 2
anonymous 1
simplex 1

Dit moet een makkie zijn.

(Ik °eb de spelregel goed doorgenomen en ik ben ver°eugd dat ik er nog net aan voldoe, tis wel op °et randje.)

“°eus, de zon zal weer gaan sc°ijnen, mijn jong”, fluisterde ik, 10 jaar nadat ik mijn baan als postbode °ad opgezegd, een kerel toe. En inderdaad ja, zijn ultieme poging, of °oe zal ik °et zeggen, zijn transformatie van aangesc°oten wild tot succesvol jager, besc°ouw ik nog steeds als één van de grootste successen waar ik een klein beetje aan °eb mogen bijdragen.

Tutu888

Jose de Cauwer?

Jacco van Stierop

Ik geef toe: het was een inkoppertje.

Punt voor Tutu888!

José reed tussen 1976 en 1979 als knecht voor de ploeg Post.
In 1989 was hij ploegleider van Greg Lemond, die, nadat hij was hersteld van een schot hagel in zijn achterste, voor de 2e maal de Tour op zijn naam schreef (met die 8 seconden).

José spreekt een prachtig h-loos Vlaams; los van de inhoud alleen al daarom een genot om naar hem te luisteren.

Tutu888

Tutu888 8
Jacco van Stierop 4
elrio 2
Pédaleur de charme 2
anonymous 1
simplex 1

Tien seizoenen lang was ik een brave "gregario" in het peloton. Ik reed zeven een keer een bepaalde grote ronde en haalde elke keer de eindstreep. Opvallend dat de enige grote ronde die ik daarnaast reed juist moet uitvallen. Mijn enige grote overwinning leverde helaas een boel gesprekstof op die niets met mijn prestatie te maken had.
Tot slot stond ik in het peloton niet bekend onder mijn eigenlijke voornaam.

Tutu888

Even naar boven.

Jacco van Stierop

Vooralsnog kan ik er weinig soep van koken. Ben wat huiverig om af te moeten dalen naar de donkerste krochten van de wielerhistorie.

Tutu888

Zoek het niet te ver van huis Jacco!

Jacco van Stierop

Moest even graven maar het opgewaaide stof uit 1985 zat nog ergens in mijn geheugen.

Henri "Toon" Manders.

Tutu888

Zeer juist! Punt voor Jacco van Stierop.

De bewuste zege was natuurlijk de touretappe naar Roubaix waarin hij kilometers lang in het wiel van Teun van Vliet bleef zitten op bevel van de ploegleiding om uiteindelijk de zege te pakken nadat van Vliet kramp kreeg.

Jacco van Stierop

Tutu888 8
Jacco van Stierop 5
elrio 2
Pédaleur de charme 2
anonymous 1
simplex 1

Hoewel ik in alle drie de grote rondes ben opgestapt heb ik mij in één daarvan in het bijzonder gemanifesteerd. Ik heb daar o.a. een prijs gepakt waarmee ik nu op een lijstje sta met iemand wiens achternaam voor mij een zeer speciale betekenis heeft.

billi

John Talen?

Jacco van Stierop

Nee, ik ben niet John Talen, sta niet op zo'n lijstje, hoewel dat vaak niet veel scheelde.

Ik zie wel een klein linkje.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Excuus en kleine correctie: behalve dat eerder genoemd linkje zie ik nog 2 linken (nr. 2 en 3) met John Talen, dus je kunt wel degelijk zijn en mijn naam aantreffen op een lijstje. We zijn in ieder geval elkaar meerdere malen tegengekomen aan de start van een koers.

Jacco van Stierop

een tip dan maar:

Zeker, het was een leuke Tour dit jaar; ik heb vooral genoten van één bepaalde renner in wie ik mezelf wel enigszins herken en daarom graag zie.

simplex

Jacques Hanegraaf?

Jacco van Stierop

Nee, maar interessant dat je zijn naam noemt.
Met hem sta ik wel op een lijstje, laten we dat link 4 noemen..

O ja, wat betreft mijn laatste post: in mijn tijd had je ook een veldrijder die wel iets van mij weg had.

Laatst gewijzigd
elrio

Rob Harmeling?

Jacco van Stierop

Nee, ik ben niet Rob Harmeling, wel eenzelfde link als bij John Talen (link 3).

Jacco van Stierop

Komaan, ik was geen kleine renner, hoor!

Volgende tip dan maar:

Mijn trots ging zo ver dat ik een bijzondere bepaling bedong bij het afsluiten van een contract met een bekende ploegleider.

Pédaleur de charme

Geen idee, zie door de hints het bos niet meer. Steven Rooks?

Jacco van Stierop

Nee, ik ben niet Steven Rooks, wel hetzelfde linkje (nr.1) als bij John Talen.

De hints die ik heb gegeven (de achternaam, de Tour2015-renner, de veldrijder en de bijzondere bepaling in het contract) verwijzen allemaal naar hetzelfde. Het is simpel zodra je weet wat dat is.

Met de opmerking dat ik geen klein renner was bedoel ik dat ik een aanzienlijke erelijst bij elkaar heb gefietst.

Overigens ben ik geen Nederlander.

simplex

edit was Nederlander

Gilbert Duclos-Lassalle?

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Helaas, ook 'Gibus' is het niet, ondanks de mooie erelijst.

Tutu888

Sean Kelly (wilde gok, zie de links echt niet)

1 2 ... 5 6 7 8

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.