Sportpools Vuelta 2015

« 1 2 3 4 ... 11 12
Poeksel

http://www.sportpools.net/nl/evenement/overzicht/vuelta-espana/2015

De Vuelta-pool van Sportpools is geopend. Nog geen flauw idee wie ik als kluns zou moeten nemen...

denise

Ik heb toch al 2 kandidaten als kluns : J.VDB en Navarro

Laatst gewijzigd
Kingstown

Ik zat al te wachten tot sammy dit topic zou openen, maar die zal z'n PB vast niet gelezen hebben. :p
Inb4 vraag om het wachtwoord (Lippuner)

Laatst gewijzigd
denise

Ik heb toch al 2 kandidaten als kluns : J.VDB en Navarro

paapke

Thomas heb ik nu als kluns. Het is maar de vraag of ie (uit)rijdt.

Petrolensky

Duarte, hopelijk raakt hij niet in vorm. Het lijkt erop van niet

Onbekende gebruiker

'@KT; verrek, ik zie het nu pas op jouw aangeven je pb. Ik heb er wel een paar keer aan gedacht, maar eigenlijk door de discussie met jou en Ab meen ik, Giro vorig jaar ofzo, dat de teams hier teveel op elkaar gingen lijken, sindsdien is er een beetje de klad in gekomen met het discussieren over SP teams. Onzin eigenlijk, dat vind ik zelf altijd het leukste onderdeel.

Hier dan vast een aanzetje;
Ik denk er over om de tourtoppers, op Valverde en Purito na, allemaal niet te nemen. Het lijkt mij veel te zwaar, zeker nu het zo kort op elkaar is. Alleen Quintana, omdat ie een punt goedkoper en jongere is, kan zijn punten waard zijn.

Ik heb ook Lamme Frans zijn standaard aangepast naar Sammy's standaard; 25 punten voor een plek, plus 50 per zwart punt.

Qua sprinters: bouhanni is een risico, rijdt nooit uit, vorig jaar 92 punten, ik twijfel. Degenkolb gaat hem waarschijnlijk wel waard zijn. De mannen daarachter worden wel aantrekkelijk met zo weinig toppers. Grootste vraag voor mij, rijdt Trek voor Stuyven of Danny? Stuyven vorig jaar 90 punten, das wel de moeite natuurlijk.

Verder zo veel toppers dat je echt moet kiezen. Pozzo, Majka, Landa, TJ, Dani, Dan, allemaal 2 punten (onder voorbehoud) en kunnen allemaal goed scoren natuurlijk. Wordt echt een gevoelsding.

Ab Normaal

Ha, mijn favoriete topic!
Zondagnacht terug van vakantie, dan ga ik volop mee doen!

Kingstown

'@Sammy: Die PB's zijn op dit forum niet echt duidelijk/handig aangegeven. ;)

Qua toppers uit de Tour heb ik op dit moment ook alle bekende namen uit de selectie gelaten. Twijfel nog een beetje over Quintana.
Heb het parcours eens bekeken en verwacht een hoop van Moreno. Zeker met zijn 2 punten. Bouhanni ga ik na zijn mislukte Tour ook absoluut opstellen. Lijkt me op papier veruit de sterkste sprinter te zijn. Zowel Stuyven als van Poppel heb ik weinig vertrouwen in.

Deze keer trouwens ook genoeg leuke nulpunters, hoewel ik momenteel een selectie heb die 26 punten waard is, dus er zal nog wat geschrapt moeten worden.

Onbekende gebruiker

Mooi dat je er bij bent Ab! Nu nog Lamme, Noud, SH, en nog een paar anderen van de stamgasten en dan is onze favoriete toog weer opgetuigd!

Lamme Frans

Gelijk een leutige bende hier :P Goed idee om het topic alvast te openen.

Sprinters: Degenkolb en Bouhanni springen er echt uit. Daarna komt een hele tijd niets. Dan het kaliber Stuyven, Van Poppel, Sbaragli, Pelucchi, Ventoso, Rojas, Boeckmans etc. Zeg het maar. Als je het mij vraagt zijn Degenkolb en Bouhanni een must. Er kan natuurlijk nog wel een boel veranderen in het deelnemersveld.

Nullers: Zitten al een paar aardige tussen. Ik heb Gerrans en Drucker alvast er in gezet. Er zijn ook een zwik aardige jongeren, maar dat is altijd lastig kiezen.

Klassementsmannen/klimmers: Heel sterk deelnemersveld. Spanjaarden hebben altijd een streepje voor. Een man als Rodriguez is er in de Tour niet vol voor gegaan en is een puntenpakker pur sang. Een zekerheidje voor mij. Misschien geldt dat ook wel voor Dani Moreno. Een sterke tandem.
Astana is lastig in te schatten zoals eerder gezegd. Ik vond Landa wel heel sterk in de Giro. Hij heeft daarvan goed kunnen bijkomen. Waarschijnlijk kies ik hem ook wel. Nibali viel wat tegen in de Tour en heeft nog wel wat recht te zetten. Is wel duur voor 4 punten. Drie punten voor Aru lijkt me ook wat veel.
Movistar komt ook weer met Quintana en Valverde. Quintana is wel aantrekkelijk vanwege de jongere punten. Hij leek na het einde van de Tour ook beter te worden. Ik denk dat hij zeker nog niet is opgebrand. Valverde heeft er al een wat langer seizoen opzitten, maar staat wel garant voor een zwik punten. Vier punten is echter wel duur.
Froome zou zomaar de Vuelta kunnen winnen. Met twee tweede plaatsen heeft hij een goed trackrecord. Is hij zijn 4 punten waard?

Dan zijn er nog een boel andere top-10 kandidaten: Majka, Pozzovivo, Rolland, Betancur, TVG etc. Ik heb een gevoel dat Majka het wel goed gaat doen. Hij kan deze ronde voor eigen kans gaan.

Kluns: Op dit moment heb ik Thomas. Vind een 2 punten kluns meestal wel lekker.

Renners die ik vrijwel zeker neem: Quintana, Rodriguez, Landa, Majka, Degenkolb, Bouhanni, Gerrans en Drucker

Laatst gewijzigd
Onbekende gebruiker

Vind ik ook, je ziet het niet als je een bericht hebt dus moet het in je routine inslijten om je berichten te checken, maar er wordt dus niet veel gebruik van gemaakt om eerder genoemde redenen, catch 22.

On topic weer: Bouhanni sterker dan John? Waarom?

Stuyven verwacht je niets van? Vorig jaar 90 punten in een sterker deelnemersveld en dit jaar is ie sterker, rijdt iig betere uitslagen. Dat moet je me toch uitleggen.

Onbekende gebruiker

'@Lamme; Nibali en Aru hebben samen een persco gegeven waarin ze aangaven dat er geen animositeit tussenbeide is en dat ze voor elkaar zouden rijden. 'En dan is Landa er ook nog' zoiets.

Ik heb het idee dat Aru kopman is, Astana heeft ook aangegeven het toekomstige team om hem heen te bouwen,
Landa gaat volgend jaar weg maar de vraag is of ie zich aan de stalorders gaat houden ook gezien een interview waarin ie zich afvroeg of hij de Giro niet had kunnen winnen als ie niet bij Aru had hoeven blijven,
Nibali zie ik niet drie weken op topniveau koersen. Eerste week zal prima zijn, maar daarna, zeker die twee zware bergritten, ik denk dat ie dan in dienst gaat rijden.

Kingstown

'@Sammy:

Van Stuyven heb ik heel weinig gezien dit jaar. Heb er zelf heel weinig vertrouwen in.

Bouhanni is mss niet veel beter dan Degenkolb (hoewel ik hem iets sneller inschat als pure spurter), maar ik denk dat vooral zijn relatieve frisheid een pluspunt gaat zijn. Overigens heb ik Degenkolb ook in mijn voorlopige team staan. Daarnaast denk ik nog 2 andere spurters. Gezien het parcours lijken me 4 stuks wel voldoende.

Een Gerrans in (een beetje) vorm moet je bijna verplicht nemen met zijn nul punten, maar die ligt tegenwoordig wel heel vaak naast zijn fiets.

Ab Normaal

Leuk om dit allemaal al te lezen. Ik moet het parcours nog bestuderen. Nog geen idee hoeveel etappes er voor sprinters, punchers, aanvallers en klimmers er zijn!

Kingstown

'@Ab:

Er zijn heel weinig echte bergetappes en echte sprintetappes zijn er ook niet veel. Hangt een beetje ervan af hoe je telt, maar een heuveltje op 10-15 kilometer voor de finish is in mijn woordenboek niet een typische sprintersetappe, hoewel de sterkste sprinters het wrs moeiteloos kunnen verteren, maar dan is het wachten wie er nog over is om de boel te organiseren en eventuele vluchters terug te halen.

Het zijn wat mij betreft vooral jongens als Moreno, Rodriguez, Valverde, Gerrans e.d. die behoorlijk kunnen gaan scoren. Meer dan gebruikelijk iig. Mede daarom ben ik ook erg terughoudend met de "grote namen".

Laatst gewijzigd
shyguy

De eerste keuzes zijn gemaakt, voorlopig geen 4 punters geselecteerd maar wel alle 3 punters.
Grootste twijfel is de kluns, Thomas heeft een lichtelijke voorkeur na de pittige tour.

Tommytom

'@shyguy

Veel mensen noemen Thomas als kluns. Maar op de BBC website heb ik gelezen dat hij direct na de Tour al als kopman voor de Vuelta was aangewezen. Nu Froome meedoet is er een rol als schaduw-kopman voor hem. Hij wist dus al vroeg dat de Vuelta zijn volgende doel was, en heeft daar langer naar toe kunnen werken. Best een risico lijkt me om als kluns te selecteren. Maar ja, zonder risico's ga je het spel ook niet winnen.

In de poule zitten wel echt veel leuke renners met 0 punten. Wat te denken van L.L. Sanchez of Frank Schleck? Zijn nulpunten maar konden wel eens gaan verrassen.

shyguy

'@ Tommy

Dat nieuws had ik niet mee gekregen, de keus is ook of Thomas of 0 punter.
LLS lijkt mij idd ook een hele interessante optie, die heb ik er ook bij staan.
Andere 0 punters die ik mogelijk opneem; Gerrans, Drucker, Barbero, Richeze.
Ook Cancellara en Dumoulin kunnen wel eens verassen.

Tommytom

'@shyguy

Andere opties voor kluns zijn wat mij betreft Sbaragli (zal hij echt top-10 sprinten?) en Betancur (al denk ik niet dat hij mee gaat doen). Allebei 1 punt.

Onbekende gebruiker

'@Tommy; ff gechecked: "Thomas had been tipped as a potential leader for Team Sky if Froome decided not to race." Let wel, op BBC Wales Sport. Bron Ook zegt Magnus Backstadt ergens dat Geraint het wel een keer zou verdienen om kopman te zijn.

Be that as it may; Thomas is al sinds de Algarve in februari in vorm en zakte de laatste week er flink doorheen. 4 weken rust en dan presteren in dit deelnemersveld? Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

Dacht dat Henao begin dit jaar al aangegeven was als kopman voor Sky in de Vuelta

Onbekende gebruiker

Klopt Ab, en toen was er dat dingetje over mogelijke doping. Paar maanden aan de kant gestaan, tel daarbij op het goede presteren van Thomas en je hebt de discussie die we nu hebben.

Maar goed, wat mij betreft is Henao nog altijd speerpunt. Ook Roche vindt ik een mooie optie als nuller, heeft een hoop punten gescoord eerder, ook als secondant bij Tinkoff.

Onbekende gebruiker

Daniel Martin staat er op, twee punten helaas. Wat verwachten jullie? Heeft ie teveel inspanningen gedaan in de Tour? Twijfel tussen hem en Majka, Dan omdat ie goed is op de muurtjes, van Majka verwacht ik dat ie wat hoger in het klassement kan eindigen.

Edit, ik kan ook Valverde en Stuyven (Lees 1-puntensprinter) eruit halen voor Degenkolb en Dan. Valverde haalt alleen altijd wel 250 punten dus dat is speculeren op falen van El Imbatido...

Laatst gewijzigd
shyguy

Ik verwacht wel het nodige van Majka en ondanks dat Valverde vrijwel altijd veel punten scoort zegt mijn gevoel dat dat na zijn eerste podiumplaats in de Tour een groter jasje heeft uitgedaan als anders.

Schat ze qua prestaties net andersom om als de tour.
Valverde die 2 of 3 etappes kiest en verder knecht voor Quintana en Majka ls serieuze podiumkandidaat.

« 1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.