Sportpools Vuelta 2015

1 2 3 4 ... 11 12
Ab Normaal

'@King
Hahahahaha, ja dat was ik.
Waarom? Omdat iedereen altijd aangeeft dat ze in uitstekende vorm zijn, een perfecte voorbereiding hebben gehad, helemaal fit zijn, hier naar toe gewerkt hebben en zich nog nooit zo goed gevoeld hebben. Om vervolgens, als ze er doorheen zakken, altijd te zeggen dat ze toch niet helemaal fit er aan begonnen zijn en een lichte kou hebben opgelopen waardoor het volledig verklaarbaar is dat ze niet konden presteren.

Bovendien gaan er altijd zeker 6 voor het podium, 12 voor de top 5 en streven er 20 naar de top 10.
En het klinkt allemaal zóóóóó geloofwaardig.
Daarom heb ik al besloten dat ik die renners zoals eerder aangegeven zeker neem voor 19 punten.
Normaal neem ik Purito altijd, nu twijfel ik enorm na zijn teleurstellende koers. Voor Chavez en Henao is de Vuelta het grote doel en die zouden in theorie in staat moeten zijn om goed te kunnen presteren. Dat is allemaal niet gebaseerd op interviews. Maar dat zijn de enige punters die het voor mij lastig maken.

Ik knoei wel met nullers, behalve mijn SW. Daar twijfel ik geen seconde aan. Misschien dat ie niet presteert, maar die staat voor mij vast.
Verder valt voor van alles iets te zeggen. Ik wacht nog op de overige selecties, zoek nog naar die ene nulpunt sprinter die een heuvel kan verteren en de enige sprinter in zijn ploeg is.

Dup

Iemand toevallig een link waar je kan zien wie er WK gaan rijden?

elrio

'@Ab Normaal
Je zoekt een type Sagan, die niet uitstapt voor het WK en voor 0 punten. Als je hem vindt laat je het mij dan ook even weten ;).

Aan de serieuze kant ik heb mijn team ook bijna compleet. Op dit moment heb ik Reza als nulpuntssprinter, maar ik kan niet zeggen dat ik er helemaal blij mee ben (heb er wel een beter gevoel bij dan Drucker, kan niet precies uitleggen waarom). Ik hoop net als jij dat bijvoorbeeld Lampre nog met iets op de proppen komt, die hebben genoeg snelle mannen en ik zie het niet helemaal zitten in Richeze... Ook ben ik toch wel benieuwd wat Etixx hier gaat doen, de selectie tot nu toe is niet echt bijzonder, misschien een Meersman of zo...

Edit: zie net het team van Lampre :( niet iemand die voor mij Reza gaat vervangen...

Laatst gewijzigd
Noud89

Drucker, Reza en Barbero zijn de enige nulpunten sprinters die weinig concurrentie hebben op dat vlak in de ploeg, en nog een beetje een heuvel over kunnen.

Ab Normaal

Richeze de enige sprinter van Lampre. En heeft toch al eens een top Vuelta gereden. Hoe is het met zijn vorm? En hoe verteerd hij tegenwoordig een heuveltje?

Dup

Richeze heeft in de giro dit jaar 1 keer in de top 10 gereden en wel 6e. Niet best dus, maar uitrijden doet hij wel.

Ab Normaal

'@Dup
In de Giro was Modolo de sprinter van dienst voor Lampre en mocht Richeze lead out spelen.

gibbedefluppe

Richeze lijkt me echt in zwakke doen, Drücker daarentegen rijdt rond met vertrouwen én met goeie benen. Kan ook een harde wedstrijd aan.

Silent Hill

Ik zit in de knoop met Pozzovivo.
Automatisch kom je bij hem uit, maar een TTT met een zwakke ploeg en een vlakke TT, daar verliest hij al minuten. Als Valverde en Rodriguez gaan, moet hij ook passen. Dan schiet er enkel evt ritwinst over en een 7de - 8de plaats in het AK. Is dat 2 punten waard ?

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@SH
De TTT is 7,4 kilometer....

elrio

En zo slecht is Pozzovivo niet in tijdrijden in grote rondes, kijk maar eens naar zijn uitslagen in het verleden, het zal je verbazen.

Giro 2014, 9de en 5de (bergtijdrit)
Vuelta 2013, 3de
Giro 2013, 15de en 20ste

Dup

Ja pozzovivo twijfel ik ook de hele tijd over Martin pozzovivo of 2 1 punters ala dumoulin en chaves.

Ab Normaal

Ik twijfel geen seconde over Pozzovio

Silent Hill

Ja, zijn TT-uitslagen zijn inderdaad beter dan je zou vermoeden, en die TTT is inderdaad niet zo lang.
Maar in vergelijking met Pozzo is (om een andere naam te noemen) Van Garderen wel in het voordeel met een sterke ploeg en een zeer goede TT. Dit jaar klimt hij echt wel goed. Reed een zeer attente Tour en is mogelijk gebrand op revanche ...
Ergens zou ik Tejay nooit nemen, maar als ik dan toch die punten van Pozzovivo ergens anders zou gebruiken, lijkt hij mij een prima optie.

Laatst gewijzigd
Silent Hill

Jij klinkt wel zeker, Ab. Ik denk er nog eens over na.

elrio

Voor mij was Pozzovivo ook een van de eerste renners om op te schrijven.

Lamme Frans

Ik neem Pozzo ook mee. Gaat voor top 5 en dat kan hij best eens halen.

DeTourwinjeinbed

Ik snap niet zo goed waarom jullie zo vol zijn van Pozzo. Respectievelijk 5,6 en 8e in zijn laatste 3 grote rondes. Bovendien reed hij daarbij maar enkele korte uitslagen. Ik acht Chaves en Henao samen in staat meer punten te halen dan pozzo en een nuller.

@Rechter K,
Ik twijfelde in eerste instantie meer aan Valverde, ik vind 4 punten echt wel heel veel. Desalniettemin gaat hij mn team wel halen. Purito ook, zoals t er nu uitziet. Perito is echt een mega gok volgens mij. Het is toch zijn ronde, een van zijn laatste kansen, en is volgens mij niet zo diep gegaan als de rest in de tour. Hij kon een dagje de druk van de ketel doen waar de rest, vol bleef koersen. Aan de andere kant had hij wel praatjes, en heeft bij Dan Moreno in zijn ploeg, die ik echt heel hoog heb zitten. Dat was de eerste naam ik noteerde. Ik ga deze ronde voor t eerst wat meer gokken. Na m'n giro heb ik alleen maar ereplaatsen gehaald, maar koop je ook niks voor. Ik sprak Danger net nog, die kwam zelf(echt waar) met het nibali klunsidee.

Ab Normaal

Pozzo heeft niet zoveel helpers nodig, die rijdt keurig mee met de overige favorieten. Niemand kijkt naar hem om een gat dicht te rijden en bij Ag2r hebben ze er altijd wel één die een tijd bij hem kan blijven.
De verschillen in de TTT zullen te verwaarlozen zijn, hij houdt het verlies bij de ITT binnen de perken en hij is okseltje fris.

Bovendien kan hij gebruik maken van het feit dat de Purito, Valverde, Quintana en Froome naar elkaar kijken en dus niet op zijn uitval reageren.

Nee, geen seconde. Al is het natuurlijk geen garantie voor succes.

DeTourwinjeinbed

Edit: ik keek verkeerd.

Hoe dan ook, Richeze even bekeken, maar de laatste 2 jaar staat hij droog qua overwinningen, de vuelta van 2013 was hij echter wel goed(2e,2e,3e,3e,5e), maar toen was zijn voorbereiding ook prima.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@DTwjib
Ferrari doet niet mee.

Pipi112

Heren kenners zou een team met slechts 3 sprinters kans maken op een hoge notering of zijn dat er echt te weinig voor deze Vuelta ?
De andere 12 zijn '' punchers'' en mannen met ambitie voor een hoge klassering.

Ab Normaal

Dat ligt er aan welke sprinters, maar ik denk dat dit niet te weinig hoeft te zijn. Sterker nog, ik denk dat 5 er zeker teveel zijn.

DeTourwinjeinbed

'@Pipi112,

Ondanks dat er best een aantal sprinterskansen zijn, denk ik dat het wel mogelijk is. Er steken slechts een paar sprinters bovenuit en wat daarachter komt is maar de vraag. Ik heb er zelf zo'n 4.

Laatst gewijzigd
Pipi112

Ik zat te denken aan : The Hulk, Big John en The Boxer. Omdat ik denk dat Caleb en Matteo te weinig kansen zullen krijgen deze editie. Dan kan ik beter een extra puncher en/of klassement renner nemen.

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.