Sportpools Vuelta 2015

1 2 3 4 ... 11 12
Kingstown

'@ Sammy:

De laatste keer dat Roche fatsoenlijk heeft gescoord was in de Vuelta van 2013. Daarna was het kommer en kwel.
Met ook nog eens een Tour in de benen lijkt het me niet direct een puntenpakker te gaan worden.

Onbekende gebruiker

Laatste 4 Vuelta's die hij heeft gereden scoorde hij 111, 55, 54 en 211 punten van 2010 t/m 2013 resp. Allemaal nadat hij een Tour in de benen had. Maar je hebt gelijk dat ie de afgelopen anderhalf jaar weinig heeft gepresteerd in de grote rondes.

Onbekende gebruiker

Geland Ab? Ben benieuwd wat je allemaal hebt bedacht op het strand de afgelopen weken ;)

Ab Normaal

Ja, nu net geland. Kruip wel direct in bed, mag over 5 uurtjesal weer werken!

Kom er morgen op terug.

ezequiel

Momenteel heb ik Arroyo als kluns, hij heeft al zijn grote rondes tot nu toe uitgereden en zal al blij zijn als hij top 20 haalt in het AK.
Thomas vind ik een te groot risico om als kluns te nemen.
Roche staat ook in mijn voorlopige ploeg. Ik geloof niet dat Froome na de Tour ook in de Vuelta goed zal presteren, en ik verwacht dat renners als Nieve, Henao en Roche ook veel kansen zullen krijgen van Sky.

Kingstown

'@Tommytom:

Sbaragli heeft vorig jaar 2 keer top-10 gesprint en daarmee 17 punten behaald. Voor een kluns is dat geen drama. De vraag is of hij met een jaartje extra ervaring het nu beter gaat doen. Gezien zijn leeftijd en het sprintersveld niet geheel ondenkbaar.

Overigens moet ik zelf nog een driepunter dumpen. Aru, Rodriguez of Quintana. Eigenlijk wil ik ze alle 3 opstellen. :p
Neig lichtjes naar Quintana, maar het is een rotkeuze. Het alternatief is 2 keer een tweepunter weg doen, maar dan moet je ook 2 vervangers hebben wat ook niet ideaal is.

elrio

Ik ben benieuwd of Lampre nog met een sprinter op de proppen komt, die ploeg heeft toch heel veel snelle mannen in huis.

Ab Normaal

'@King
Wat verwacht je dan van Purito? Zou voor het AK gaan in de tour en heeft er echt niets van gebakken.
Denk je nu echt dat hij zijn 3 punten waar gaat maken?

Kingstown

'@Ab:

Als ik zijn Tour en Vuelta van vorig jaar naast elkaar leg, dan heb ik er wel vertrouwen in ja.

Destijds volgde ik dezelfde redenatie als jij nu en daarmee ging ik aardig de boot in. Het blijft de Vuelta met relatief aardig wat aankomsten die voor hem geschikt zijn en hij heeft zich itt tot vele anderen behoorlijk kunnen sparen in de Tour.

Overigens lees ik ook steeds vaker dat onze vriend Sagan wrs mee gaat doen.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

OK. Parcours bekeken en vind het lastiger dan anders. Volgens mij is het dit, correct me if I am wrong:
1. TTT
2. Te vroeg in de koers voor aanvallers, maar vind de laatste helling eigenlijk net te lang voor de punchers, of zouden de Gerransen mee kunnen als de Valverdes echt gas geven? Lastig in te schatten deze, maar laat ik maar gaan voor de punchers
3. Vlakke sprint
4. Voor aanvallers of sprinters die een bergje over kunnen
5. Vlakke sprint
6. Zie 2, al is deze iets korter, dus gok ik op punchers
7. AK mannen
8. Aanvallers of sprinters die een berg op kunnen
9. Er staat bergop finish 1e cat. maar als ik last km kijk vind ik het niet erg veel. Onduidelijk dus, maar als het echt 1e cat is, dan AK mannen
10. Aanvallers of sprinters die een berg op kunnen
11. Een killer, veel renners gaan buiten de tijd binnen komen dus. AK mannen
12. Aanvallers
13. Aanvallers
14. AK mannen
15. AK mannen
16. AK mannen
17. ITT
18. Aanvallers
19. Aanvallers of sprinters die een berg op kunnen
20. AK mannen
21. Vlakke sprint

Resumé kom ik op het volgende:
Vlakke sprint 3x
Punchers 2x
Aanvallers of sprinters die een berg op kunnen 4x
Aanvallers 3x
AK mannen 7x
TTT 1x
ITT 1x

Waarvan ik met name die etappes die voor de Aanvallers of sprinters die een berg op kunnen, erg moeilijk vind in te schatten.

Wat mijn gevoel dus direct zegt: Pelucchi zeker thuis laten, die komt geen berg over en zal in etappe 11 buiten de tijd binnen komen.
Aangezien Bouhanni en Degenkolb geen AK man in de ploeg hebben, verwacht ik dat die teams veel vluchters gaan proberen terug te halen waardoor het misschien wel op 7 sprints uit gaat draaien. In dat geval zijn die twee onmisbaar.
Ik had snel Drucker, maar weet eigenlijk nog niet hoe die een bergje verteert.

Moreno ga ik dus zeker niet nemen, te duur met 2 punten en ik zie niet in waarom Purito het hier zo goed gaat doen. Ging in de tour voor het AK, bakte er niets van.
Froome kan zomaar top worden, maar ook een flop, die neem ik dus niet. Nibali ook niet. Quintana en Valverde zeker wel, mijn SW weet ik ook al en verder ga ik denk ik voor de frissere gasten. Had eerst Gerrans er in staan voor 0 punten, maar twijfel nu. Weinig echte aankomsten voor hem, hij valt erg veel dit jaar en heeft nog nooit echt goed gepresteerd in een grote ronde. Aan de andere kant kan ie hier zomaar zijn seizoen goed maken.
Stiekem gaan er veel tweede garnituur sprinters mee. Eens kijken welke het beste een berg op kan. Suggesties?
Ik wil er geen punten aan besteden.

Kluns denk ik op dit moment Arroyo.
Hoorde ergens een gerucht dat Contador ook wou gaan rijden. Doet ie dat en hij krijgt 4 punten, wordt dat mijn kluns.

Nou, graag commentaar op mijn epistel.

Rechter K

Ik speel serieus met het idee om Nibali als kluns te nemen, aangezien ik een frisse Aru en misschien zelfs Landa hoger inschat momenteel. In dat geval heft Nibali aangegeven zich op te offeren.

Wat denken jullie hiervan?

@Ab Normaal: denk je niet dat Moreno op dit parcours in staat is om ca. 100 punten bij elkaar te fietsen (enkele aardige aankomsten voor hem + ca. top 8 klassering in het AK). Ik denk namelijk van wel en in dat geval is hij zijn 2 punten wel waard.

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@RechterK
Welke aankomsten dan buiten etappe 1 en 6?
Ik reken altijd met 40 punten per zwart punt. Bij 80 zou hij gerechtvaardigd zijn, maar ik denk dat er met dit parcours betere zijn. Bovendien heeft hij al lang niets gepresteerd in serieuze koersen met serieuze tegenstand. Alleen maar in kleinere rondes.

Oh, en Nibali is best riskant vind ik. Kwam juist in de derde week van de tour beter in vorm.
Zou goed uit kunnen pakken, maar ook slecht.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dank voor het overzicht Ab!

Ik verwacht niet veel punten van de nulpuntensprinters, maar Duque kan wel een beetje klimmen. Maar ik zou toch eerder Gerrans nemen.

@Rechter K: geen gek idee. Contador was (achteraf) ook een redelijke kluns geweest in de tour (78 punten gehaald) en die was absolute kopman.

Onbekende gebruiker

Kan me redelijk vinden in je verdeling, Ab in ieder geval vwb de etappes. De conclusies die je daaraan verbindt wat minder. Met name op de Katusha rijders.

Dani loopt uit zijn contract, liet een goede vorm zien in Burgos en moet zich echt in de kijker spelen. Akkoord, hij is minder dan twee, drie jaar geleden, maar wel altijd goed voor 100+ punten. Purito geldt eigenlijk hetzelfde voor alleen is hij ook in het absolute hooggebergte een baas, altijd goed voor 200+ punten en ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat ie minder is dan vorig jaar.

Vwb de sprinters kan ik redelijk meekomen in je verhaal. Pelucchi staat er bij mij zeker niet in, maar ik twijfel zelf ook over Bouhanni en Degenkolb. Bouhanni door zijn resultaten in sp. Wat haalde hij vorig jaar? 92 punten uit mij hoofd, stapt bijna altijd af, is gewoon een risico. Degenkolb kan zo maar weer een paar etappes winnen of 2e worden, als ie dat een keer of 6 doet is ie het natuurlijk waard. Nu Sagan op de startlijst staat kost dat de beide mannen natuurlijk punten. De 1-punters zijn allemaal van B kwaliteit, al heeft Stuyven natuurlijk 90 punten gescoord vorig jaar. Als Trek uitspreekt vol voor hem te rijden in de lastigere etappes dan staat hij er bij mij wel in. Sbaragli, Pelucchi, Rojas, Van Poppel, allemaal risico's. Kunnen 50+ scoren, maar welke van de 4? Dan liever een Richeze die niks kost.

De Tour toppers, met name Nibali en Froome staan bij mij dichter bij de kluns positie dan in het team. Groot risico, ik vind het gedurfd van die mannen die het doen. Voorlopig nog Thomas, die uiteindelijk maar 24 punten scoorde in de Tour en al sinds februari in vorm is.

Het is wederom een opgave. Ik raad iedereen het topic aan dat AndriesW heeft gemaakt, met een historische analyse van de prestatie van renners die de Vuelta als tweede grote ronde rijden, ik zal zo even de link erbij posten. Bij deze

Laatst gewijzigd
Ab Normaal

'@Sammy
Heb ik gelezen.
Moreno was goed in Burgos maar wie reed daar nou echt als concurrentie? Uit contract, eens, maar mag toch bij Purito in het team blijven.
En in welke etappes zie je hem nu echt nog punten scoren behalve etappe 2 en 6? Bovendien weinig truipunten.

En ik weet de cijfers van Purito van vorig jaar, maar hij zou vol voor de tour gaan en zo goed was ie daar niet. Hoe verklaar je dat dan?

DeTourwinjeinbed

Yesssss! Een nieuw Vuelta sportpools forum!

@RechterK, als je het mij vraagt is Nibali een ideale kluns! Nou ben jij altijd al uitermate deskundig geweest in het kiezen van je kluns dus dat zal vast goedkomen.

Ik ga een heel zwikkie sprinters opstellen. Verwacht 5/6 sprintetappes.
Na vandaag weet ik ook zeker dat geen Lottojumbo renner op ga stellen. Wat een zaadteam.

Lamme Frans

Ik heb Sagan en Degenkolb genomen. De rest vul ik op met 0 punt sprinters. Dit is ten koste gegaan van Bouhanni.

nathancouw

Wie te nemen als sprinters die vaak top 10's gaan rijden? :)

Onbekende gebruiker

'@Nathan: er staan maar tien sprinters aan de start. Maar ik vind Degenkolb wel een goede, die gaat zeker een paar keer top 10 rijden 😜

@Ab, dat verklaar ik niet. Ik zeg alleen dat ie de afgelopen 4 jaar steeds de Vuelta als tweede grote ronde heeft gereden. En onafhankelijk van zijn prestaties in de eerste grote ronde in de Vuelta altijd zijn punten waard was.

Laatst gewijzigd
Kingstown

Het nadeel van Degenkolb is dat Giant met Mezgec nog een sprinter aan de start heeft staan en dat men om wat voor reden dan ook (desnoods voor bewezen diensten....) zomaar eens kan besluiten om in bepaalde etappes die kaart te gaan trekken.

Onbekende gebruiker

Is er aanleiding voor je om dat te denken Kingstown? Je zou hetzelfde natuurlijk kunnen zeggen van Soupe bij Cofidis, alhoewel ik direct toegeef dat ik Mezgec hoger heb zitten als sprinter. Zijn er echt lastige etappes waar Degenkolb niet mee zou kunnen en Mezgec wel?

Edit: ik zat namelijk juist te overwegen om Dani en Stuyven dus te wisselen voor Degenkolb en een nuller.
Edit2: persbericht Giant rept alleen over sprintsucces voor John[/url]
Ik gooi er gewoon nog een Edit overheen. Dit is wat Unzue heeft te zeggen over het rijden van de tour en vuelta: Despite Quintana and Valverde coming into this race after "successful seasons, having fulfilled their respective programmes with no setbacks," Unzué concedes that "there's always a sense of pressure on us, in every race - responsibility of doing well wherever we go. We always try to get to every key race in good condition, and both of them are excited about this Vuelta and had it on their calendars for many months." Unzué doesn't think that their intense efforts during the Tour might play a huge impact: "All contenders will get to this race in similar condition. Obviously, it's harder for those present at the Tour to reach top condition again with short recovery times, but the rest also rode the Giro and, in general, pretty much everyone, except for the 'galactic' 1989-90 generation -Landa, Aru, Nairo-, is mature enough to cope with a second GT so close to the first one. Again, the biggest difficulty remains staying motivated for such a challenge."

Laatst gewijzigd
Kingstown

Geen directe aanleiding en het persbericht lijkt erop dat ik er naast zit. Het is meer het idee wat ik van Giant heb dat ze elkaar veel gunnen en dat een Degenkolb niet te beroerd is om voor Mezgec te werken mocht de situatie zich ervoor lenen. Wanneer hij bijvoorbeeld al een etappe binnen heeft en geen kans meer maakt op de puntentrui bijvoorbeeld.

Ab Normaal

Ik heb het wk parcours eigenlijk nog niet gezien. Voor wat voor type renner is dat geschikt?
Ook belangrijk om te weten ivm uitstappers.

Maken Degenkolb en Bouhanni bijvoorbeeld kans daar

Rechter K

'@detourwinjeinbed: dank je voor het compliment :-) Ik neem aan dat je Nibali zelf als kluns neemt, aangezien je 'm als 'ideaal' ziet?

Twijfel zelf nog steeds of het wel noodzakelijk is om zoveel risico te nemen met mijn kluns, aangezien er ook vrij veel goede 1- en 0-punters zijn om je team mee aan te vullen. Zo kan ik een stuk of 7 renners voor het AK opstellen en alsnog een mooie selectie van sprinters toevoegen.

Lamme Frans

Zo jammer dat ze tegenwoordig altijd met een ploegentijdrit starten in de Vuelta. Vind een proloog veel gaver om te zien.

1 2 3 4 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.