Sportpools Vuelta 2015

1 2 ... 7 ... 11 12
Ab Normaal

Jazeker! Maar die heb ik je al doorgegeven.

gibbedefluppe

Als iemand nog twijfelt over iets, hierbij mijn prono voor de vuelta:

AK:
1 Quintana (Beste van de bende, werd beter en beter in de Tour en mits een goeie voorbereiding kan het voor hem niet misgaan.)
2 Aru (Lijkt de enige absolute kopman bij Astana, is nog fris na de niet-gereden Tour en kan me altijd bekoren.)
3 Froome (Moeilijk geval, als hij zich goed verzorgde na de tour, kan hij hier winnen, maar heeft net iets te veel criteriums gereden en te weinig ambitie uitgesproken.)
4 Valverde (Altijd goed in de Vuelta, maar leek me echt vermoeid na de Tour. Is sowieso de mindere dan ploegmaat Quintana)
5 Pozzovivo (Gun hem zeker een top 5, moet kunnen. Heeft zich goed kunnen voorbereiden en heeft niet al te veel gekoerst na zijn val in de Giro)
6 Rodriguez (Fantastische renner, is een zekerheid voor minstens 2 ritten, maar een beter AK zit er niet in denk ik.)
7 Nibali (kan voor hem een beetje alle kanten uit, kan zomaar op het podium, maar plek 7 lijkt me, na zijn Tour, toch geschikt voor hem.)
8 Majka (Eén van de beste klimmers van het pak, als hij een goede dag heeft. Zal er volgens mij sowieso wel eens doorzakken waardoor een echte top-top notering niet haalbaar is.)
9 Van Garderen (Het parcours met vaak korte steile klimmetjes is niet helemaal op zijn maat. Heeft wel het voordeel van een goeie ITT en TTT te kunnen voorleggen. Niet echt onder de indruk geweest van TJ in de laatste jaren in een grote ronde.)
10 Henao (Zou misschien hoger kunnen eindigen, maar kopman Froome zal toch voorrang krijgen.)

Renners als De Clercq, D.Martin, Landa ("te knecht"), Moreno en Chaves zie ik net buiten deze top 10 vallen.

Puntenklassement
Lijkt me iets te worden voor punchers zoals Valverde en Rodriguez. Een goeie Sagan lijkt ook niet kansloos, maar ik betwijfel of we die zullen zien.
Sprinters als Degenkolb en Bouhanni maken voor mij geen kans op de puntentrui.

Bergklassement
Zal wel naar een sterke vluchter gaan. Omdat er geen dubbele punten zijn op aankomsten boven lijken de kansen voor een klassementsman op 1 in het bergklassement net iets minder. Persoonlijk gok ik op Rolland. Als hij zijn ritjes kiest, kan hij potten breken.

Akkoord of niet?

Ab Normaal

Jawel, maar dat is geen hogere wiskunde. Die prono's lees je overal.

Lamme Frans

Wel prettig dat zo aan alle twijfels een einde wordt gemaakt. Had ik net nodig.

gibbedefluppe

'@ab normaal weet ik best ;) ik wou ze gewoon even in mijn persoonlijke volgorde gieten

Onbekende gebruiker

Haha, precies de reacties die ik zelf in de vingers had, de een cynisch, de ander wat vriendelijker. Prima prono gibbedefluppe, maar in alle redelijkheid vertel je hier natuurlijk niets nieuws. 'Kan me altijd bekoren' als reden bijvoorbeeld hoop ik in de prono van wielerflits niet tegen te komen ;)

Waar we het in ieder geval over eens zijn is dat het bij sommige renners alle kanten op kan. Om dan grond te geven aan je eigen verwachtingen is het behulpzaam om kleine of grote aanwijzingen die je ergens gelezen hebt of zelf hebt bedacht (bv door een interview met renner of ploegleider, een analyse van een wielerblog of onderzoek op basis van resultaten) te delen. Maar dank voor de moeite.

@Ab: ik heb je pm ontvangen, ik probeer vanavond uitgebreid te reageren! En uiteraard ook naar Kingstown want die heb ik al veel te lang niet gesproken.
Edit: en de Lamme natuurlijk ook! Die hoort ook bij de Fantastic Four ;)

Laatst gewijzigd
sjappie

Waarom zou Aru nu beter zijn dan Landa? Op basis van wat? Als Landa de benen van de Giro heeft rijdt hij zo top 5. Zeker als Aru dat ook kan.

Ab Normaal

'@sjappie
Maar die heeft ie niet in de aanloop naar de Vuelta.
En bovendien vertrekt Landa, dus stalorders...

Lamme Frans

Bedankt voor de erkenning :P Ik vind wel dat de rest van de 'Fantastic Four' beter hun best doet om het te onderbouwen. Bij mij is het toch meer fingerspitzengefühl (misschien deel ik dat wel met onze vriend gibbedefluppe hier, what's in a name) dan dat ik jullie met keiharde feiten om de oren kan slaan. Ik gebruik vooral mijn eigen geheugen als bron. Wieleruitslagen uit het recente verleden gecombineerd met uitslagen uit de verschillende Vuelta edities. Van de renners waar ik weinig over weet google ik soms nog wat. En ik probeer het aantal interviews dat ik lees te beperken. ;-) Wat ik altijd jammer vind aan de Vuelta is dat het altijd wordt overschaduwd door het WK. Het is jammer dat een gedeelte van het peloton de Vuelta daarvoor misbruikt.

sjappie

'@Ab. Die vorm kan zeker nog groeien. En voor de Giro had hij dezelfde stalorders, namelijk knechten voor Aru...

Ab Normaal

'@sjappie
Nou, toen was zijn vorm wel een stuk beter en deden de heren Nibali (ook Astana), Froome, Quintana, Valverde en Purito niet mee.

sjappie

'@Ab. Dat is waar. Jij zou m dus niet pakken in een poule? Eerder Henao bv?

Ab Normaal

Ja

Gids05

Ab met hoeveel ritten kan bouhanni meedoen met sprinten en zou je dan martin en gerrans in je team nemen deze vuelta ik heb ook chaves en sammy of toch beter landa ??????

Ab Normaal

'@Gids05
Dat zal van het koersverloop afhangen uiteraard, maar ik denk zeker 5.
Martin is als altijd een gok. Ongeleid projectiel. Was erg matig in de tour maar presteert vaak goed in de Vuelta. Steile, korte klimmetjes ligt hem meestal wel. Kan dus van helemaal niks tot super worden. Is een pure gok. Gerrans had ik eerst, maar volgens Orica gaat hij de eerste week nog niet goed zijn, en daar liggen zijn meeste kansen. Misschien een rookgordijn van de ploeg?

Ik zou eerder voor Chavez en Sammy gaan dan Landa.

Noud89

Ik heb besloten Valverde niet te nemen.

Ab Normaal

Omdat?

Noud89

Dat weet ik ook niet helemaal, Rodriguez niet nemen lijkt logischer, maar ergens ooit moet Valverde toch een keer tegenvallen. En na een super zwaar seizoen en wederom een Quintana die mee doet zou dit wel eens het moment kunnen zijn dat hij die vier punten een keer niet gaat waar maken. ;)

mikkol

Ik kies voor een met minstens een zwarte punt.

Gids05

Ok ab zou je sagan nemen in deze vuelta of niet denk je dat hij mee gaat doen voor ritzeges of zal die afstappen

Rechter K

Meedoen voor ritzeges EN afstappen.

shyguy

'@ Noud ben je niet de enige die die filosofie hanteert, ik heb ook zo'n gevoel dat dit niet het Vuelta jaar van Valverde wordt en dat hij is opgebrand na zijn eerste podiumplaats ooit in de tour.

Ab Normaal

Valverde is nooit opgebrand en prepareert zich altijd prima :)

@Gids05
Eens met RechterK. Ik neem hem niet.

Kingstown

Heb mijn team ook zo goed als klaar. Enige afweging die ik nog moet maken is of ik voor een 4-punten kluns ga of dat ik een 3-punten renner verwijder en dan voor een (op papier) veiligere klunskeuze ga.

Ab Normaal

Ik ook.
En wie is bij jou die 3 punten renner?

1 2 ... 7 ... 11 12

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.