Wie was ik VII

1 2 ... 7 8 9 10
billi

dat is dan jammer :p

k zal verder moeten zoeken :o
voorlopig nog wat in het wildeweg

Rodney

Buschauffeur Johan Van Der Velde?

Jacco van Stierop

Ai, net als Sagan op weg naar de wereldtitel schiet Rodney even uit zijn pedaal!
Nee, niet goed.

billi

" na mijn carrière beloond. Daarom kan ik nu nog steeds doen wat ik het liefste doe "
Johan van der Velde :o
http://www.volkskrant.nl/archief/het-kwam-weer-goed-met-van-der-velde~a604124/
by the way, heb nog zo een miniatuur shirtje van hem (die vroeger in veel auto s hingen)

gokje: Marc Madiot

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Nee, ik ben niet Marc Madiot.

simplex

Wilfried Peeters?

Jacco van Stierop

Ik moet je teleurstellen @simplex.

Tip: een vazal ben je natuurlijk van iemand.

billi

Marino Alonso?

Jacco van Stierop

De gedachte erachter is goed, maar het antwoord is fout.

Edit: door einde zomertijd is de site wat van slag, bovenstaande is de reactie op het antwoord van @billi Marino Alonso

Laatst gewijzigd
Rodney

Garcia Acosta? Reed jaaaaaren voor manager Unzue als knecht voor Indurain, Zülle en Valverde. Kreeg van diezelfde manager een baan als ploegleider.

Jacco van Stierop

'@Rodney

zelfde verhaal, gedachte goed, antwoord fout. Ik ben geen ploegleider geworden en ik ben geen Spanjaard.

billi

Viatcheslav Ekimov?

dit antwoord is na Rodney ;)

Jacco van Stierop

Nee, ik deed zelden Ekimovjes.

Het is lastig als je de anekdote niet kent maar bedenk dat je maar van enkele lieden een echte, trouwe vazal kan zijn geweest.

Rodney

Dan ga ik voor Erwin Nijboer

Pédaleur de charme

Nijboer was inderdaad een trouwe vazal, maar kan qua erelijst niet in de schaduw staan van Bernaudeau. Laat ik een gokje wagen op Lubberding.

Jacco van Stierop

Nee, beiden zijn niet goed.
Ik voldoe nog net aan de hier geldende spelregels.

simplex

Gerrit Solleveld die een eigen rijwielhandel kon beginnen?

Rodney

Joseph Bruyère?

Jacco van Stierop

Als Raas dat voor de Sol zou hebben geregeld is dat in de verte iets soortgelijks, ja.
Bruyère heeft een grotere erelijst, maar er is wel een vette link.

Beiden niet goed, maar jullie komen dichterbij.

simplex

Jos Deschoenmaecker ?

Jacco van Stierop

Punt voor @Simplex!

Jos Deschoenmaecker (1947) was zeer talentvol maar offerde zich, vooral in de bergen, geheel op aan zijn meester Eddy Merckx in de periode 1971-1977. Toch wist hij zowel in de Vuelta (1973) als de Tour (1980) een etappezege te behalen.

Na zijn wielerloopbaan vond Deschoenmaecker emplooi in een laboratorium van een staalfabriek en raakte al zijn vingers van zijn rechterhand kwijt bij een bedrijfsongeval. Merckx heeft er toen persoonlijk voor gezorgd dat Campagnolo speciaal voor Deschoenmaecker een rem- en schakelsysteem ontwikkelde dat met één hand bediend kon worden. Zo konden ze hun tochtjes op de zondagmorgen voortzetten.

simplex

Met dank aan Rodney uiteraard. Had eerder niet bij de Faemas en Moltenis van leider Merckx gezocht.
Toen kwam het woord vazal ineens echt tot uiting.
Het hadden ook nog andere uit die ploeg kunnen zijn, maar erelijsten kwamen minder overeen en helaas al enkele gestorven. Bovendien was Jos D. voor mij het meest bekende Merckx ploeglid, hoewel ik weer niet bewust herinner dat hij zo getalenteerd was.
Keek die tijd nog weinig tv en wielrennen.

PS Kende het vervolgverhaal ook niet. Dank voor deze info.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Deschoenmaecker zelf deed er kond van aan tafel bij Mathijs van Nieuwkerk enkele jaren geleden; staat ook beschreven in het boek 'de mannen achter Merckx'.
http://wielersport.slogblog.nl/post/1/4026

simplex

9 Rodney
8 Jacco van Stierop
7 Pédaleur de charme
2 simplex
1 elrio
1 billi

2e matchpoint Rodney

Ik was een bescheiden renner afkomstig van het platteland.
Er waren behalve enkele viaducten in velden of wegen in mijn omgeving haast geen hoogtemeters te maken. Toch bracht deze omgeving drie bekende goede klimmers voort.
Mijn carrière was vrij kort en bescheiden van aard.
Ik werd een 100% knecht en behaalde zelf geen enkele overwinning in mijn profcarriëre.
Een naamgenot van mij heeft dit dan wel weer ver overtroffen.

Tutu888

Twan Poels?

1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.