Wie was ik VII

1 2 ... 7 8 9 10
Rodney

Lucien Didier?

Jacco van Stierop

Klasse Rodney!

De Luxemburger Lucien Didier (1950) is de schoonzoon van Jean “Bim” Diederich (1922-2012) en vader van Laurent Didier (1984) die bij Trek rijdt.

In alle 10 grote ronden die Didier reed won zijn kopman het AK: Hinault 8 x (4 x Tour, 2 x Giro, 2 x Vuelta) en Fignon 2x (Tour).

Weet het niet zeker maar zou wel eens een unicum kunnen zijn.

Rodney

Het moest haast wel een Luxemburger zijn ;)

7 Rodney
6 Pédaleur de charme
6 Jacco van Stierop
1 elrio
1 billi
1 simplex

Ik eindigde in twee van de drie grote rondes in de top 10, en won meerdere etappes in één van de drie grote rondes. Ik viel een keer net buiten het podium bij een monument.

Als manager zei ik ooit iets dat de volgende dag grote gevolgen had voor mijn ploeg.

Pédaleur de charme

Eric Boyer?

Rodney

Eric Boyer is goed. Zei na de positieve test van Vino in de Tour van 2007 dat heel Astana uit het wielrennen moest verdwijnen. De volgende dag werd zijn eigen renner Moreni betrapt, Codifis kon niets anders doen dan de ploeg terugtrekken.
Boyer won etappes in de Giro, en eindigde ooit 6e in de Giro en 5e in de Tour. Ook werd hij ooit 4e in de ronde van Lombardije.

Pédaleur de charme

7 Rodney
7 Pédaleur de charme
6 Jacco van Stierop
1 elrio
1 billi
1 simplex

Mijn achternaam is ook de naam van een dorpje, niet ver van mijn geboortestad. Mijn regio kun je gerust een klassieke wielerregio noemen. Ik won etappes in grote en kleine rondes, maar werd vooral bekend vanwege mijn prestaties in klassiekers. Daarin reed ik meerdere malen top-10 en stond ik 2x op het podium. Het lijkt alsof je aan het tweede deel van mijn achternaam al kunt horen in welke klassiekers ik het best uit de voeten kon.

Rodney

Moncassin

Pédaleur de charme

Ja hoor, Rodney demarreert weer. Kan er nog iemand in zijn wiel springen of is hij definitief vertrokken?

Moncassin, zijn naam lijkt te aarzelen tussen 'mont' en 'kasseien'. Maar hoewel hij werd geboren aan de voet van de Pyreneeën, waren de kasseien meer zijn terrein. Tweede in de RVV, vierde in Wevelgem en meerdere keren top-10 in PR.

Rodney

8 Rodney
7 Pédaleur de charme
6 Jacco van Stierop
1 elrio
1 billi
1 simplex

Ik reed twee van de drie grote rondes meerdere keren, in de derde ben ik nooit gestart. In beide grote rondes won ik etappes. Slechts één keer reed ik een grote ronde uit.
Na mijn carrière als renner bleef ik actief in de wielersport. Een aanrijding én problemen met justitie binnen één jaar zorgden nog jaren voor de nodige ophef.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Cees Priem?

Rodney

Cees Priem is het goede antwoord. Won etappes in de Vuelta en de Tour, maar reed slechts één keer een grote ronde uit.
In 1998 reed hij in de AGR Scott Sunderland van zijn fiets, waarna een lang juridisch conflict volgde.
Werd in de Tour van 1998 in de Franse gevangenis gezet omdat oa Blijlevens en Voskamp te laf waren om hun schuld toe te geven én aan te geven dat de in maart gevonden ampullen EPO buiten medeweten van Priem vanuit Spanje naar België gesmokkeld werden. Mocht ik Priem zijn zou ik ze nu alsnog een draai om de oren geven.

Jacco van Stierop

Mooie reportage daarover gezien zo'n 2 jaar geleden of zo.
Gaf prachtig aan in wat voor moeilijk parket een ploegleider zat in die dagen, en dan krijg je ook nog die hijgerige bolle van de NOS voor je neus met die zuigende vragen. Wat je zegt Rodney, hij zou ze een draai om de oren moeten geven maar hij is teveel gentleman. In het licht van hoe het er destijds aan toeging heeft hij zich uitermate waardig gedragen.

Laatst gewijzigd
Jacco van Stierop

Samen met een nauw familielid heb ik bijna 20 ritzeges behaald in grote ronden. Zowel in de Giro als de Tour als de Vuelta zijn wij succesvol geweest. Mijn verwant heeft zelfs nog een mooi record dat hij slechts met 2 andere renners deelt. Als eerbetoon aan hem is een velodroom naar hem vernoemd.

Jacco van Stierop

8 Rodney
7 Pédaleur de charme
7 Jacco van Stierop
1 elrio
1 billi
1 simplex

Rodney

Adriano Baffi

Jacco van Stierop

Punt voor @Rodney!

Adriano Baffi (1962) was een sterke maar ook zeer slimme Italiaanse sprinter en heeft een imposante erelijst bij elkaar gefietst. Behalve op de weg was hij, tot zijn 40e, ook actief op de baan als succesvol 6-daagse renner.

Zijn vader Pierino (1930-1985) had tevens een groots palmares. Samen met Petacchi (in 2003) en de Spanjaard Miguel Poblet (in 1956) is hij de enige geweest die etappes wist te winnen in alle 3 de grote ronden in één seizoen (in 1958). In Crema (Lombardije) draagt een wielerbaan zijn naam.

De zoon van Adriano, Piero (1990), lijkt vooralsnog minder succesvol. Hij doorliep de opleidingsploeg van Trek maar grote successen zijn vooralsnog uitgebleven.

Laatst gewijzigd
Rodney

9 Rodney
7 Pédaleur de charme
7 Jacco van Stierop
1 elrio
1 billi
1 simplex

Sagan kan nog wat leren van mij, ik grossierde in tweede plaatsen in mijn carrière, niet heel erg allemaal, want ik was toch een knecht. Zo werd ik in twee van de drie grote rondes tweede in het bergklassement. Kansloze lange ontsnappingen waren mijn handelsmerk, ik was de ultieme anti-held, en zo werd ik ook door het publiek omarmd. Toch stond ik ooit op het podium van een monument.
Mijn laatste grote ronde eindigde ik in stijl, als laatste. Slechts drie keer eindigde ik in die ronde bij de eerste honderd in een etappe.

billi

Pascal Poisson?

Jacco van Stierop

Weet nog niet wie het is maar heb nu al een zwak voor hem.

Rodney

Geen poisson. Ik won ook nooit een etappe in een grote ronde.

Jacco van Stierop

Michele Coppolillo?

Rodney

Die zocht ik. Volgens wikipedia maakten supporters zelfs spandoeken met "wij zijn allemaal Coppolillo". Charlie Hebro avant la letter.

Jacco van Stierop

9 Rodney
8 Jacco van Stierop
7 Pédaleur de charme
1 elrio
1 billi
1 simplex

Rodney spurt naar de finish.
Zal een laatste hobbel hem nog kunnen afhouden van winst?

Ik was een zeer trouwe vazal, heb daardoor mijn eigen ambities moeten doven. Maar ik deed het graag, nooit enig spijt gehad.
Die trouw werd na mijn carrière beloond. Daarom kan ik nu nog steeds doen wat ik het liefste doe.

Laatst gewijzigd
billi

Jean-René Bernaudeau?

Jacco van Stierop

Inderdaad, ook een zeer goede luitenant.
Ik heet echter anders.
Onze erelijsten doen niet veel aan elkaar onder.

1 2 ... 7 8 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.