Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 100 ... 405 406
Gees

Laat TLJ eerst maar eens flink bidden dat De Lotto het contract gaat verlengen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees dat is geen probleem... financieel is het tot en met 2018 gewoon afgedicht. Anders verlengen ze bij de schaatsafdeling ook echt de contracten daar niet.

Netraam

Een vervanger van Freire is niet te betalen, ben ik bang, of Hofland moet die 2 a 3 stappen zetten naar de top.
Vanmarcke en Flecha lijken redelijk gelijkwaardig met de kanttekening dat Flecha wat groter won... Maar minder een echte dreiging was als hij weer eens veel te vroeg ten aanval trok.
Menchov was inderdaad zonder enig charisma, maar aan goede tijdrijders die top 10 kunnen rijden in een grote ronde hebben ze momenteel geen gebrek (Gesink, Kruijswijk, Kelderman, Roglic?... met de kanttekening kunnen). Alleen de topper ontbreekt, maar geef me alsjeblieft een belletje als Nibali, Froome, Contador, Aru, Quintana of gelijkwaardig betaalbaar wordt voor het huidige TLJ. Anders blijft het gokken op jonge talenten en investeren in de toekomst, blijven hopen dat er 1 opstaat.

Gees

Rahimns. Ik dacht te hebben gelezen dat de Lotto in april een beslissing neemt over verlenging omdat ze gaan fuseren met die andere loterij (pc?) en die ander al Roompot sponsort. Maar ik zou een gat in de lucht springen wanneer dat een formaliteit is.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees het gaat om financiële garantie en dat is er... of dat met de Lotto is dat zal binnenkort duidelijk worden.

Gees

Sorry, dat snap ik niet. De enige die voor de financiele garantie kan zorgen is toch hoofdsponsor de Lotto? Wie anders?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Gees denk aan brandloyalty

Gees

Dan moeten ze wel flink bijlappen, want zij zijn nu co sponsor voor een fractie vh bedrag die De Lotto sponsort. Enfin, we shall see

Tutu888

Natuurlijk moeten we blij zijn met de werkgelegenheid voor Nederlandse wielrenners die het geld van Lotto, Jumbo en Brandloyalty oplevert maar de realiteit is ook dat de begroting van TLJ tot de lagere van de WT behoort. Zo langzamerhand is er ook een sterkere ploeg samen te stellen van Nederlanders die bij buitenlandse ploegen rijden en waarvan het overgrote deel een Rabo verleden heeft.
Als de situatie financieel blijft zoals nu zie ik jongens als Van Marcke (gebrek aan steun in de finales) en Kelderman en Hofland (gebrek aan ontwikkeling) nog wel vertrekken.

Laatste man

Persoonlijk zou ik Slagter graag terugzien. Poels mag ook komen, maar lijkt me onmogelijk.

Wielerfan1987

Zelfs als ze er budget bij krijgen zullen er keuzes gemaakt moeten worden.

Stel Poels wordt dit jaar teleurgesteld door Sky voor wat betreft kopmanschap in wedstrijden en hij zou naar TLJ willen en kunnen komen.

Dan kun je met het aantrekken van Poels enige noemenswaardige versterking voor het Vlaamse werk al uitsluiten.
Wellicht zullen ze een gelijkwaardige vervanging voor Tjallingii kunnen halen die binnen het budget zal passen dan.
Maar dat lijkt me het maximale als je ook een man als Poels binnen haalt

Gees

Laten ze maar eens Van der Poel polsen.

Timocycling

Poels zou ipv Gesink/Kelder/Kruijs moeten komen dan.

Persoonlijk zie ik het liefst klassieker en sprintversterking.

Klootje Kriekeljon

@ klootje:
jij wil weer terug naar de tijd dat de Nederlanders moeten knechten voor een buitenlandse kopman?

Als dat de continuïteit van de ploeg verbetert dan zeg ik absoluut! Ze zouden willen dat ze een Freire hadden nu de juwelen redt in magere tijden. MSR winnen en daar een half seizoen op teren, even weg uit de hoek waar de klappen vallen met al die kritiek. LL. Sanchez en zelfs Flecha die zelden won, ik zou ze dolgraag terug in de ploeg zien, hoe onrealistisch ook. Zoals voorganger zegt, zou jij niet voor een sympathieke gast als Degenkolb supporteren of zoals Vanmarcke nu al? Menchov is dan wel heel erg een ander uiterste. Neem liever voorheen McEwen of Sorensen. Why not?

@Klootje Maar ik zie bij de meeste reacties ook alleen bij prestaties van Tom Dumoulin of nu Sam Oomen, wordt men daar bij van een goede prestatie van Barguil. Ik ben juist fan van TLJ vanwege het grote Nederlandse karakter en het overwegend Nederlands wielertalent wat er rond rijdt. Nu neem ik dan ook genoegen met wat minder overwinningen en geniet ik dan maar meer van die worden binnengehaald.

Ik begrijp jou heel goed Rahim, want eigenlijk zie ik dat liever ook. Ik ben ook een chauvinist en juich zelfs liever voor een NLer bij TLJ dan voor een NLer bij Etixx. Maar ik kan me toch haast niet voorstellen dat een sponsor daar jaren tevreden mee blijft.
Barguil is trouwens niet zo'n fijne gozer en ook nog eens Fransman, dat heeft er ongetwijfeld ook mee te maken. Wat ook nog steeds geldt is dat TLJ nog steeds de belangrijkste ploeg voor de meeste Nederlanders is. Moet jij eens kijken als Vanmarcke de Ronde zou winnen hoe er gereageerd wordt in TLJ topics door Nederlandse TLJ-liefhebbers.
Maar sowieso.. bij Giant kun je volgens mij nu alleen maar blij zijn om Dumoulin en Oomen, juist omdat ze eerst geoogst hebben met Kittel en Degenkolb. Dus ik denk dat het niet dom zou zijn om nu in te zetten op winnen, budget daarmee vergroten en zo straks ruimte krijgen om evt. je NLse visie in te vullen.

Moet wel zeggen wat de sponsors willen daar kan ik alleen maar naar raden, geen idee. Als die echt volledig content zijn met ereplaatsen in klassementen is het natuurlijk prima. Toch gaat daar dan wel heel weinig ambitie van uit. En, hoe groot acht jij de kans dat Gesink en Kruiswijk hun kunststukje van vorig jaar zullen herhalen? Ik zie dat zelf voorlopig nog als (prachtige) uitschieters. Wat als dat dit seizoen uitblijft?
Ik heb niet het idee dat Lotto en Jumbo zoals het er nu voor staat uitschijnen dat ze voor jaren te gaan onvoorwaardelijk deze ploeg zullen blijven financieren. Maar ik heb aan de andere kant ook niet het idee dat dit 2 sponsors zijn die de buitenlandse markten aan willen boren. Dus je zou best gelijk kunnen hebben Rahim. En toch kan ik dat moeilijk geloven.

Laatst gewijzigd
gesink3101

I want pedersen and thwaittes for clássics and looij for sprint, and the renovation of vanmarcke and the three nederlands

Hakkie2

'@Gees: de steenrijke eigenaar van BrandLoyalty staat volgens mij persoonlijk garant.

@klootje: jij kunt dat misschien moeilijk geloven, maar ik kan me weer helemaal niet geloven dat De Lotto of Jumbo miljoenen willen steken in een buitenlander. Dat verdienen ze nooit terug. Echt waar, zelfs al win je met een sympathieke Duitser, dan nog is een ereplaats van een Nederlander aansprekender voor het Nederlandse publiek. Kijk naar Bau/Lau, Gesink, Dumoulin, Kruijswijk en vroeger Boogerd. En hoeveel meer aandacht die hebben gekregen dan Leipheimer en Menchov.

Met buitenlandse kopmannen rijden is voor 100% Nederlandse sponsors gewoon totaal niet rendabel. Ik denk dat dat nog wel eens negatieve reclame zou kunnen zijn: "jullie laten onze Gesink knechten, dat willen we niet!"

Ideaal voor mij zou zijn Vanmarcke weg en kijken of Sinkeldam als nieuwe klassiekerkopman wil komen, die kan namelijk ook nog belangrijk zijn voor de sprinttrein. En dan van het geld wat daarmee over blijft (Sinkeldam moet goedkoper zijn dan Vanmarcke) kijken of je toch voor Poels of Slagter kunt gaan.

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

'@ hakkie2:
die staat garant voor de schaatsploeg, niet voor de wielerploeg.

Klootje Kriekeljon

Hakkie2, stel jij hebt gelijk. Dan heb je toch alsnog winst nodig alleen al voor de sfeer in de ploeg? Dan zouden die NLse renners daar alleen maar baat van hebben. En ook, nog steeds heb je dan toch uitslagen nodig die je kunt overleggen naar datzelfde publiek en sponsor? Is de teneur nu zo positief over TLJ bij het publiek dan, als dat volledig zou kloppen? Het is toch niet alleen maar wel of niet buitenlander in de ploeg want sponsor en publiek. Welnee, topsport is streven naar het hoogste. En in topsport moet je altijd proberen winst te boeken, wat niet per se een overwinning betekent. Moet het dan echt alleen maar van de huidige NLse talenten gaan komen bij TLJ? Nou dat is wel heul erg optimistisch, vooral als je alleen al ziet dat de echte NLse talenten niet bij TLJ zitten.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@8.6: Volgens mij is het voortbestaan van de wielerploeg ook gegarandeerd[/url].

Hakkie2

'@klootje: je kunt voor ritzeges best buitenlanders halen. Maar Gesink, Kruijswijk en Kelderman laten knechten voor een buitenlandse kopman lijkt me geen optie voor deze ploeg.

En vooral De Lotto zal volgens mij vooral streven naar het hoogste voor het Nederlandse wielrennen. Zie ook opmerkingen rondom de Vuelta en in dienst rijden van Dumoulin.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

renners voor de Ronde van het Baskenland:

Gesink, Kelderman, Battaglin, Bennett, Bouwman, Campenaerts, Martens en Lindeman

Volgens mij rijdt Kelderman nu Baskenland extra vanwege het ziek uitvallen in Catalonië.. zou het moeten terugkijken, maar deze stond eerst niet op zijn programma.

edit: idd hij heeft de plek ingenomen van Vermeulen, die aanvankelijk deze koers zou rijden.

Laatst gewijzigd
Chrys

Vind het perspraatje niet bepaald hoopgevend, wel realistisch overigens. Er zijn twijfels rond Gesink en Kelderman, dus daarom mogen Martens en Battaglin sprinten en Lindeman en Bouwman hun gang gaan. Ben benieuwd of ze hier potten kunnen breken.

Yeez

Verwacht dat gesink wel een stap heeft gezet, maar naar de absolute top wordt afwachten. Over kelderman is de ploegleiding niet zeker qua conditie, dus dat wordt afwachten. Lindeman liet in catalonië al zien goed in vorm te zijn, terwijl martens, battaglin en vooral bennett ook een heel aardig niveau laten zien. Bouman zou hier dan vrij kunnen koersen.

Klootje Kriekeljon

Leuk idee Hakkie2, Sinkeldam halen en overige budget van vertrekkende Vanmarcke proberen in Slagter of Poels te steken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Slagter gaat lastig worden aangezien die nog een contract heeft tot en met 2017 bij Cannondale

1 2 ... 100 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.