Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 99 ... 405 406
tdb

Ik zie niet echt in waarom Vanmarcke naar Quickstep zou willen om daar een van de vele kopmannen/meesterknechten te worden.
Hij heeft het nu bij Lotto-Jumbo voor elkaar dat hij onbetwist kopman is. Daarnaast denk ik dat van Asbroeck en Teunissen zeker de potentie hebben om het niveau van Oss te gaan halen.
Vanmarcke zou denk ik alleen naar een andere ploeg gaan als hij ook daar weer onbetwist kopman zou kunnen worden.

Klootje Kriekeljon

Daar heb je een goed punt, Teunissen idd. flink wat potentieel. Met van Asbroeck kan het beide kanten op. Wynants zou je ook misschien wat meer van mogen verwachten. En Campenaerts? Als tijdrijder en Vlaming zou hij ook zijn functie kunnen hebben denk ik dan. Maar goed het is allemaal wel een beetje wishful thinking in vergelijking met topknechten bij andere ploegen.

In het rijtje zeer waardevolle knechten mocht van Emden ook wel genoemd worden trouwens.

wolfje

Ik blijf het niet selecteren van Van Emden een raar verhaal vinden. Vorig jaar geblesseerd tijdens voor de ronde en roubaix, maar het jaar daarvoor was hij de beste knecht van Sep. En vorig jaar na zijn blessure heeft hij ook veel moois laten zien. Ik had echt verwacht dat hij dit jaar echt de 2e man achter sep zou kunnen zijn. Ben erg benieuwd naar de reden achter zijn niet selecteren: niet goed uit de winter gekomen, blessures, focus op tijdritten of iets anders?

Roosen in de finale in de ronde of parijs-roubaix is wel erg optimistisch. Hij was zeer behoorlijk in de E3, maar dit is nog een stapje verder. Hij laat wel zien dat hij groeit in dit werk, meer dan ik had verwacht

Yeez

Om de keuze van wagner en roosen tov van emden en leezer te verklaren; ik denk dat wagner, maar vooral roosen beter zijn op de korte kleine kasseiklimmen in de ronde dan leezer en van emden. Die laatste 2 zouden dan weer wel geselecteerd kunnen/moeten worden voor parijs-roubaix, omdat ik denk dat zei meer kwaliteiten hebben voor het echte gestoempt over kasseien.

Komi

Volgens mij doet van Emden ook geen roubaix omdat die dan verslag doet van de wedstrijd in de bios. Blijkbaar hebben ze een ander plan met hem, of is die totaal niet vorm? En Leezer toch meestal ook een sterke knecht in Belgie, toch ook wel verrassend. Maar knap van Roosen dat die erbij zit, vind dat die een mooie koersinstelling heeft.

tendam

'@timocycling
Roubaix en de Ronde staan niet net onder de Tour. Roubaix is internationaal gezien de grootste eendagskoers, maar alsnog is het een verliesgevend gebeuren. Ik ben het wel met Hakkie eens: het is een kwestie van smaak, maar ik heb ook veel meer met de rittenkoersen. Een epische Girorit is in mijn ogen vele malen mooier dan het gestoemp over kasseien, waar je vooral moet zorgen niet lek te rijden.

Dat je Kelderman niet vindt voldoen is wel wat opportunistisch. Hij werd gewoon 7e in z'n tweede grote ronde, dat is nou niet bepaald slecht te noemen. Hij rijdt nu al een tijdje als een krant, maar ja... dat geldt wel voor meer LottoNL-renners.

Laatste man

En een aantal rijdt juist weer beter. Een beetje wat elke ploeg heeft.

Scotty

'@laatste man, zoals wie?

Jotto-Lumbo

Line-up: 43rd Volta Limburg Classic (1.1)
Eijsden - Eijsden (198.6k)

Twan Castelijns, Jos van Emden, Dylan Groenewegen, Moreno Hofland, Martijn Keizer, Steven Lammertink, Tom Leezer & Alexey Vermeulen

Twee overwinningen dit weekend!? Nee, zonder dollen, sterke selectie in Limburg. Zou een mooie generale zijn voor zondag.

S. Morgenstern

Sterke selectie? Voor een middagje koers door Limburg is dit toch echt middelmaat. Ik denk dat er daar wel enkele sterkere selecties aan de start staan en ze het erg moeilijk zullen hebben een sprint van een grotere groep voor elkaar te krijgen.

Laatst gewijzigd
Laatste man

'@Scotty,
Teunissen, Roossen, Wagner, v. Asbroeck (stabieler).

Vanmarcke, Tjallingi, Keizer, Lindeman, Wynants (weer op niveau). Roglic en Groenewegen doen het ook goed (wellicht beter). Vooral de klim kopmannen vallen tegen. Alhoewel bij Kruijswijk daar nog wat weinig over te zeggen valt.

Volta Limburg is niet een denderende selectie. Een Martens/Lindeman maken zo'n selectie een stuk sterker.

Laatst gewijzigd
Gees

Van Emden zal zich wel op de Giro richten. Ben benieuwd wie de 9de man daar wordt. Teunissen, Van Asbroeck of toch Hofland?

Jotto-Lumbo

-

Laatst gewijzigd
nafnikleb

Vanmarcke vandaag in AD:
,,Ik heb na elk jaar een aantal voorstellen gedaan en dan is het aan de ploeg om te kijken of er budget voor is,'' aldus Vanmarcke. ,,Uiteindelijk is dat helaas steeds niet mogelijk gebleken. En ja, dat is eh... jammer.''
" "
Vanmarcke: ,,Iedere renner met ambities in een grote koers wil versterking. Hoe sterker je omringd bent, hoe sterker je zelf uit de verf kunt komen. Maar wat kan ik meer doen dan suggesties opperen? Ik kan moeilijk gaan vechten om mijn gelijk te krijgen.''
" "
Maar rijdt hij in 2017 nog wel voor Lotto-Jumbo nu zijn contract afloopt? ,,De steun rond me, dat is wel iets om over na te denken, bij nieuwe besprekingen,'' beseft Vanmarcke

Dat klinkt toch niet echt hoopvol. Selectief gequote overigens ;-).

Timocycling

Vrij vertaald: als hij er niet een of twee goede knechten bij krijgt is hij weg. Ik geef hem niet eens ongelijk, hij nadert zijn fysieke top en met betere ondersteuning in de diepe finale kan hij de ronde of Roubaix zomaar winnen.

Scotty

'@Timocycling, ja en nee. Sagan laat heel goed zien dat het ook in je eentje prima kan. Etixx laat zien dat met een ijzersterke ploeg ook niet hoeft te lukken.

On the other hand, met wat pech, onoplettendheid van Sep, kan je zomaar een ploegmaat nodig hebben.

kelderfan

Vanmarcke heeft natuurlijk gelijk, dat hij als kopman ook zijn wensen op tafel mag leggen, want Tjalllingii gaat weg. Bovendien zijn Tankink en Wynants ook een beetje over the hill. Dus een of twee jongens die goed zijn in 't Vlaamse werk moet toch geen probleem zijn. Met bijv. Naesen heb je een sterke renner, die de rol van Wynants kan overnemen.
Wat betreft de selectie Volta Classic had ik ook liever gezien, dat Kelderman hier zou starten, maar ja, die is in training. Vermeulen mag aan de bak, want hij staat ook op de rol voor Pays Vasco 4 - 9 april a.s.

Timocycling

'@Scotty: Sagan is dan ook een of twee klasses beter en heeft wel een renner als Gatto. Tevens hoeft Sagan vaak niet per se te rijden aangezien hij op zijn sprint kan vertrouwen. Vind die twee niet vergelijkbaar. Sep moet het hebben van tactisch vernuft, een keertje stiekem wegspringen. Als je dan een ploeggenoot erbij hebt die gaten kan dichtrijden op concurrenten of kan storen tijdens de achtervolging of beurtelings kan demarreren etc. sta je gewoon vele malen sterker.

Wielerfan1987

Sep is in elk geval wel reeel...

Als het geld er niet is om de door hem gewenste versterking aan te trekken kun je er niet veel aan doen.

Overigens is het geen exacte wetenschap.

Renner X bepaald zelf samen met zijn management wat zijn eisen zijn naar een nieuwe ploeg toe, de renner in kwestie kan natuurlijk zijn financiele eisen ook naar beneden bijstellen als er sportief gezien wel een mooi aanbod ligt.

En overigens moeten de door Sep gewenste namen ook nog zelf maar willen.

Misschien moet Sep zelf wat meer lobbyen bij de betreffende renners....??

Klootje Kriekeljon

Nou dat ligt volledig in lijn met waar ik bang voor was.. verre van vanzelfsprekend dat die blijft. Opvallend weinig waardering in dit verhaal voor Tankink en Leezer ook.

Als TLJ slim is zijn ze nu al hard aan het nadenken over het scenario waarbij Vanmarcke vertrekt bij de ploeg. Dat scenario kan trouwens zomaar een 'blessing in disguise' worden, want er zal toch echt eens gekozen moeten worden waar ze volledig voor gaan bij die ploeg die gewoon niet veel middelen meer heeft. Juist daarom. Lijkt mij verstandiger dan maar inzetten op mannen die naar alle waarschijnlijkheid de subtop nooit zullen ontspringen. Jammer maar helaas. Zoals Thijs Zonneveld ook maar weer eens zei: in het huidige wielrennen moet je een echt wapen hebben. Iets wat zelfs Vanmarcke eigenlijk niet heeft. Zet nou eens in op een veelwinnaar, schijt aan of ie Nederlands is of niet. Dan kun je over een paar jaar eens gaan bekijken welke kant je op wilt, maar dan met mogelijkheden en ruimer budget. Eigenlijk precies wat Giant gedaan heeft. Want volgens mij is de logische volgorde eerder: prijzen pakken -> meer budget -> ruimte hebben voor aankopen -> keuzes kunnen maken.
Of ze moeten bij de sponsors helemaal gek zijn van plek 5 t/m 10 met Nederlanders, maar dat lijkt me sterk.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

'@klootje: ik hoop dat ze dan een voorbeeld nemen aan AG2r. Volledig inzetten op klimmen. En op Nederlanders, want de sponsors worden 100% zeker blijer van een 8e plek van Kruijswijk in de Giro dan van winst van Menchov in de Giro.

achtpuntzes

'@ klootje:
jij wil weer terug naar de tijd dat de Nederlanders moeten knechten voor een buitenlandse kopman?

Timocycling

'@8.6: wordt nu ook gedaan met Vanmarcke toch? :P

Scotty

En op Nederlanders, want de sponsors worden 100% zeker blijer van een 8e plek van Kruijswijk in de Giro dan van winst van Menchov in de Giro.

I really, really, really doubt that very, very, very much.

Goed, in de casus Menchov heb je wellicht gelijk. Maar hij was misschien wel de meest charismaloze wielrenner ooit. Daar werden zelfs de Russen niet blij van.

Maar ik kan me niet voorstellen dat de winst van een populaire niet-Nederlandse renner die een beetje leuk meedoet met het team, de Nederlandse pers te woord staat en nog wat te vertellen heeft (ik noem een Freire of Flecha, Vanmarcke, topstuk, van de selectie is trouwens ook geen Nederlander..)), dat de sponsor daar minder blij van wordt, dan de 8e plek van onze ook niet al te charismatische vriend uit Nuenen. Of de 7de plek in de Giro van de Bever.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Klootje Maar ik zie bij de meeste reacties ook alleen bij prestaties van Tom Dumoulin of nu Sam Oomen, wordt men daar bij van een goede prestatie van Barguil. Ik ben juist fan van TLJ vanwege het grote Nederlandse karakter en het overwegend Nederlands wielertalent wat er rond rijdt. Nu neem ik dan ook genoegen met wat minder overwinningen en geniet ik dan maar meer van die worden binnengehaald. Natuurlijk was ik blij met de Giro-overwinning van Mentsjov maar het deed me toch meer om Mollema goed te zien presteren in de tour. Jij denkt dat het de sponsoren gaat om overwinningen alleen.... de prestatie van Robert vorig jaar in de tour was net zo belangrijk, juist omdat het een Nederlander was die het goed deed. Net zoals Steven in de Giro... er is meer dan overwinningen alleen.

@Scotty Dat ligt dan ook weer aan de sponsor, Rabobank had belangen in Rusland en was natuurlijk blij met Menchov daar, voor de huidige sponsoren zal de prestaties van Gesink en Kruijswijk weer aansprekender zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 99 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.