Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 98 ... 405 406
Timocycling

'@Landa; do you really think Phinney or Stuyven would come to LTJ? Don't think so to be honest :(.

@Netraam: Boom is niet goed genoeg en zal niet willen komen denk ik.
Lastige keuze, maar er moet ergens een goede te vinden zijn.

Johnny7

Het word gewoon tijd dat TLJ buitenlanders gaat aantrekken want de NL'se grootverdieners bakken er geen pepernoot van het is gewoon schandalig.

Scotty

Ik verwacht dat, mocht Etixx geen overwinningen behalen in de maand april, er daar ook een bak renners vrij komen.

Niet eens per se omdat Lefevre er van af wil, maar Trentin, Terpstra, Boonen, Stybar, Maes, Vermote, Van Keirsbulcke en Vandenbergh zullen toch wel een keer inzien dat met de komst van Gaviria en Wizniozki (en nog wat andere talenten) er voor hen nog minder plek is in de ploeg of om het kopmanschap.

Laatst gewijzigd
Landa1901

'@netraam i think that vanmarcke is happy in lotto nl and he wants to stay in the team more years

tendam

'@johnny7
Weet jij hun salarissen dan? Je zit nog een beetje in het oude Rabobank-verhaal, geloof ik. Niet dat ze voor een hongerloontje rijden, maar als bv. een Kelderman echt had willen cashen was hij wel naar Sky of BMC gegaan.

Chrys

Als Boom de komende tijd een paar degelijke uitslagen rijdt, denk ik dat hij liever bij Astana blijft. Lefevre schijnt hoogst ontevreden te zijn over Van Keirsbulck, dus die is misschien vrij voor volgend jaar. Niet dat ik daar heel enthousiast van zou worden, maar toch..

LutsenkoFan

'@landa, but you think that Lotto Jumbo does not want him anymore? It's their best classic rider at the moment, no reason to not give him a contract.

Laatste man

Johnny7 schreeuwt vooral.

Laatst gewijzigd
nafnikleb

Vanmarcke is een geweldige renner! Of hij nou wint of niet maakt hij altijd de koers. Het is een geweldige kerel om achter de microfoon te hebben, een krachtpatser vol passie! Hoop heel erg dat hij bij Lotto-Jumbo blijft. Dat lijkt mij ook helemaal niet zo'n slechte keuze als je bekijkt wat voor ondersteunende ploeg ze bieden in de voorjaarsklassiekers. Zijn toch altijd maar weinig ploegen sterker in het Vlaamse werk (sky, etixx, trek, katusha?). Ook als de taaie ouwe knechten als Tjallingi en Tankink op zijn, staan er weer goede jongeren klaar.

Timocycling

'@nafnikleb: wat dacht je van BMC en Lotto Soudal?

Dutch Cycling Fan

Ik hoop stiekem dat er door de garantstelling voor het budget voor de komende twee jaar (ik meen door de voormalig eigenaar van Brand Loyalty) wellicht nog iets meer geld vrij komt om een goede mede of schaduw kopman voor de voorjaarsklassiekers aan te trekken. Mede daarmee hoop ik dat Vanmarcke blijft. Een Daniel Oss of Trentin (die ook een wedstrijd kan afmaken) lijkt mij mooi. Beter nog vindt men een talent a la Peter Vakoc of Jay McCarthy die voor een mooie verrassing kan zorgen!

Klootje Kriekeljon

Ik denk dat het vooral aan Sep zelf ligt. Er zijn een paar sterkere ploegen met betere renners als ondersteuning waar hij het kopmanschap ook kan opeisen, beter dan TLJ. De renners die hem bijstaan bij TLJ zie ik niet bepaald als grote reden om er te blijven. Laten we eerlijk zijn, Sep hoort al een paar jaar duidelijk bij de 2-3 sterkste renners in de kasseienkoersen met misschien vorig jaar als dipje. Je moet niet gek opkijken als bijna alle ploegen hem graag zouden tekenen en dat er een paar ploegen denken dat met sterkere ondersteuning en verandering van zijn manier van koersen er heel goed gewonnen kan worden met hem. Sep is echt ijzersterk... bovendien, als Cancellara en Boonen afvallen zijn er weinig echt sterke renners die overblijven en ook nog eens vrijkomen komend seizoen. Houd er dus maar rekening mee dat er aanboden zullen komen en dat het helemaal aan Vanmarcke zelf ligt wat hij wil. Misschien is de keuze al lang gemaakt tussen blijven of weggaan en is het alleen nog de vraag waarheen en dus afwachten tot wat er aan ploegen gaat komen in de zomer. Niemand die het weet behalve in de ploeg.

Laatst gewijzigd
andres

Weten we al of Lotto doorgaat eigenlijk?
Dat moet toch eerst duidelijk worden lijkt me.

Yeez

Vind wynants dit jaar eigenlijk juist goed rijden. In het midden-oosten goed en in de e3 lek op een rot moment, die staat er wel in de ronde en roubaix.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik had ook niet de indruk dat Wynants dit jaar zoveel slechter rijdt dan de afgelopen jaren. Doet gewoon goed zijn werk voor de kopmannen.

tendam

'@klootje
Volgens mij waardeert Vanmarcke zijn knechten meer dan jij dat doet, types als Leezer en Tankink rijden zich helemaal leeg voor hem en hebben ook niet de behoefte of het niveau om hem van z'n troon te stoten. Dat moet je bij andere ploegen maar afwachten. Het enige voordeel dat hij elders zou kunnen hebben is tactisch: dat hij om beurten kan demarreren uit een groep met favorieten.

Klootje Kriekeljon

Maar waardering is natuurlijk wel iets anders en daar gaat dit niet om. Nogmaals, er gaan ploegen komen die waarschijnlijk een hoger salaris bieden maar ook een kwalitatief betere ondersteuning, allebei niet onbelangrijk. Niets ten nadele van Tankink en Leezer die op hun eigen manier zeker waardevol zijn, maar dat zijn geen jongens die er nog bij zitten als de echte schifting gevoerd is.
Het gaat niet om hoe zeer ik ze waardeer. Het gaat om het feit dat Sep als favoriet voor de winst al een paar jaar te vaak in situaties komt waar hij werk moet leveren, terwijl hij ideaal gezien zou moeten kunnen sparen voor een aanval of de sprint. En met meesterknechten, of als kopman naast een renner die nog wat moet rijpen voordat hij absoluut kopman wordt -zoals Benoot of Stuyven- gaat hij natuurlijk wel vaker in situaties komen waar het initiatief niet van hem hoeft te komen. Wat overigens idd. ook een nadeel voor hem kan zijn af en toe, mocht er iemand uit zijn ploeg voorop zijn zodat hij zelf niet meer kan of mag bijv.
Wat de doorslag gaat geven in zijn beslissing om wel of niet te blijven is iets waar we allebei alleen maar naar kunnen raden.

Het enige voordeel dat hij elders zou kunnen hebben is tactisch: dat hij om beurten kan demarreren uit een groep met favorieten.

Maar dat is nogal wat he. Daar worden koersen op beslist. Overigens ben ik het ook niet met je eens dat dat het enige voordeel is. Maar goed, zoals ik zeg ligt het helemaal aan wat hij zelf wil. Je zou best gelijk kunnen hebben, maar ik laat het liever open en stel alleen vast dat er zeker ploegen met een mooie aanbieding en sterke knechten gaan komen en dat het dan voor ieder renner heel aantrekkelijk is om te verkassen, niet?

Laatst gewijzigd
mooiman

Is het niet een beetje vroeg om over transfers etc. te praten? Is m.i. meer iets voor na de TdF.

Hakkie2

Inderdaad, of start anders een topic transfers 2017 op...

Timocycling

Zoals wel vaker merk ik, ben ik het volledig eens met klootje.
Met name het tactiek gedeelte.
Wanneer de echte schifting gemaakt is, zijn vaak 30-50 man over. Meestal zit daar alleen Vanmarcke bij. Als er nu een of twee mannetjes bij zouden zitten, zoals bijvoorbeeld Oss en Schär voor van Avermaet, dan sta je direct veel sterker. Je ploeggenoten kunnen -indien zeer sterk- aanvallen en mocht je als kopman een foutje maken, dan kunnen je ploeggenoten nog gaten dichtrijden.

Ik vrees dat Sep weg is indien er een flinke zak geld geboden wordt door Etixx of BMC of Trek. Het zou me niets verbazen, ik zou het jammer vinden dat mijn favoriete renner weggaat bij LTJ, maar hij verdient het wel.

kelderfan

'@Timocycling
Als er met zakken geld wordt gesmeten, dan is niet alleen Vanmarcke weg, maar ook mijn favoriete renner Kelderman zal dan niet te houden zijn. Dan hoop ik, dat @DCF gelijk krijgt.

Timocycling

'@kelderfan: Kelderman in de huidige vorm zou niet eens zo erg zijn :P. Vrees dat hij tekort komt als echte klassementsman...

Hakkie2

'@kelderfan: want iedereen is vatbaar voor grote zakken geld? Dat denk ik niet. Kelderman lijkt prima gelukkig bij het team, ik verwacht eigenlijk niet dat hij dat op geeft voor geld.

Vanmarcke zou ik trouwens niet echt missen in het team, maar dat komt wellicht omdat ik jet kasseigedeelte van het seizoen verreweg het minst belangrijk vind.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Jongens willen jullie kelderfan niet zo provoceren, hij vindt het namelijk helemaal niet zo leuk om willekeurige uitslaglijstjes uit te pluizen naar eventuele versterkingen voor komend seizoen.

Timocycling

'@Hakkie: hoe kun je het klassiekergedeelte onbelangrijk vinden? De RVV en Roubaix staan net onder de Tour qua populariteit.

1 2 ... 98 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.