Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 97 ... 405 406
Landa1901

'@rahims if sep doesn´t continue which cyclist do you like to be his sustitute? and what more do you think about other transfers for 2017?

Landa1901

i think that pedersen, senechar or thwaites are better for the future tha oss or vandenbergh

kelderfan

'@Wielerfan1987
Wat het sprinttreintje van Groenewegen betreft lijkt mij de huidige samenstelling niet voldoende. Van Winden is al enige tijd niet beschikbaar en hij lijkt mij ook geen optimale lead-out. En als je bedenkt, dat Hofland graag Wagner bij zich heeft en dat Van Asbroeck en Teunissen een goed koppel lijken voor de voorjaars klassiekers blijft er niet veel over om in 't treintje te plaatsen. {Leezer, Van Emden, Lammertink}

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@irriducibili Tjallingii was vooral nog belangrijk voor het voorjaar tot en met de Giro, daarna zullen ze het voor dit jaar waarschijnlijk kunnen opvangen met stagaires. Marc Goos was en is geen optie, daarvan was al heel snel duidelijk dat hij ook dit jaar waarschijnlijk niet in actie gaat komen.

@Landa1901 I really don't know, beacause i don't know wich rider are contractfree after this season. A rider like Tiesj Benoot or Jasper Stuyven or Edward Theuns are good, but i think they are feeling good with there teams. So it will be difficult to find a good substitute for Sep.

@Kelderfan Groeneveld ??? Hoeveel man moet er in zo'n treintje. Je hebt ook nog Castelijns en Tankink.

kelderfan

'@rahimns
Ben je serieus met Tankink? Ja je hebt ook nog een Gesink e/o Kelderman!;)
"Hoeveel man" en wie denk jij dan van de huidige rennersbestand, die in aanmerking komen en nodig zijn voor een sprinttrein.
Als Vanmarcke vertrekt en dat is niet ondenkbaar nu Etixx weer gaat shoppen. Dan blijft er voor de klassiekers niet veel over met Van Asbroeck en Teunissen en het moet toch duidelijk zijn, dat na het vertrek van Lars Boom, het voor Vanmarcke een stuk lastiger is geworden om mee te kunnen doen in de finale.

Wielerfan1987

'@kelderfan,

Persoonlijk denk ik dat ze met Teunissen, van Asbroeck, Groenewegen en Hofland een aantal jongens hebben die subtop aan moeten kunnen en ook nog groei potentie hebben.

Bovendien moeten we niet de illusie hebben dat Sep uberhaupt te vervangen is mocht hij weggaan.

Renners van dat niveau en met zijn kwaliteiten zijn bijzonder schaars en eigenlijk alleen haalbaar voor de ploegen met het grote geld.

Het enige wat wij kunnen doen is hopen dat Sep zich thuis voelt bij de ploeg en zijn contract wil verlengen.

slice

Ik hoop van harte dat Sep blijft, wat een krachtpatser is dat! En inderdaad niet te vervangen. Doe je best Rahim;)

S. Morgenstern

Wat voer voor degene die willen speculeren over de selectie van Vlaanderen: voorlopige selectie Volta Limburg

Van Emden en Leezer zouden dan uit de selectie gereden zijn door Wagner en Roosen. Die laatste is vandaag ook mee met de verkenning. Het zou mij in ieder geval niets verbazen mocht dit het geval zijn. Van Emden rijdt na zijn afmelding voor het openingsweekend wat achter de feiten aan, Roosen heeft daartegenover net op het goede moment een hele sterke E3 heeft gereden en Wagner kan in de rol van Leezer ook uitstekend uit de voeten.

blijft er niet veel over om in ’t treintje te plaatsen

Sure... Als je voor iedere renner die in aanmerking zou kunnen komen een reden bedenkt waarom ze het voorselecteren voor het treintje van Groenewegen niet zouden overleven, dan blijft er inderdaad niet veel over.

Scotty

Wat is er met Wynants aan de hand eigenlijk? Hopen dat die nog wat vorm te pakken krijgt komende dagen, afgelopen 4 koersen was het niet veel soeps.

Jotto-Lumbo

Ik ben bang dat Sep volgend jaar Cancellara op gaat volgen bij Trek.

kelderfan

'@vlek
Roosen en Wagner voor Leezer en Van Emden lijkt mij niet verkeerd, want je hebt helemaal gelijk, dat Roosen een prima E3 heeft gereden. Eigenlijk jammer dat hij er bij GW niet bij was. Het voordeel van Roosen en Wagner is, dat zij wel mee kunnen tot in de finale.
Dus eigenlijk ben je 't wel met mij eens over dat sprinttreintje.
@Wielerfan1987
Dat Vanmarcke niet zomaar te vervangen is, ben ik met je eens. Teunissen, Van Asbroeck {eventueel Oliver Naesen, volgens mij een trainingsmaatje van Campenaerts; bovendien een sterke renner en bij meerdere koersen inzetbaar {Omloop 13e., PAR-NCE} en Groenewegen hebben zeker potentie om in ieder geval Sep bij te staan.

kelderfan

Wynants was nog goed in de Omloop en Le Samyn, maar daarna ziek?

achtpuntzes

ze zijn fan van de ploeg en ze blijven het maar over Groeneveld hebben. :p

Scotty

Het voordeel van Roosen en Wagner is, dat zij wel mee kunnen tot in de finale.

Yeah right.

S. Morgenstern

Precies! Wagner is nooit zo'n renner geweest en zal binnen deze selectie de eerste zijn met de taak Vanmarcke uit de wind te zetten en Roosen nu al in de finale verwachten slaat ook nergens op. Hij zat afgelopen vrijdag op de Taaienberg goed geplaatst en zakte er daar niet uit, wat dan wel op potentie voor dit werk wijst, maar hem nog geen renner maakt die tot in de finale van Vlaanderen zijn waarde gaat hebben (vrijdag waren de Patersberg en de Kwaremont er in de laatste dertig minuten tenslotte ook teveel aan).

Wynants vind ik moeilijk inschatten momenteel. Hij lijkt inderdaad minder dan een maand geleden, maar dat is enkel op basis van Dwars door Vlaanderen waar hij zichzelf niet goed had gepositioneerd voor de Taaienberg en rond plek vijfendertig boven kwam. Verder vind ik het moeilijk in te schatten hoe hij er momenteel werkelijk voor staat.

Laatst gewijzigd
Klootje Kriekeljon

Landa1901, and one has to keep in mind that TLJ isnt Rabobank anymore. Not only budget-wise, but also the fact that TLJ probably isn't that appealing to the majority of the real quality riders anymore. Therefore I also think it's highly unlikely for someone like Tiesj Benoot or Jasper Stuyven to come to TLJ. These are cyclists that are on top of the shortlist of the bigger teams. Thwaites and Senechal though....I like your suggestion.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@8.6 Sorry foutje hersteld. Maar ja, sinds de schaatsploeg is toegevoegd, denk ik steeds aan Renate Groenewold. Vandaar de middenweg of groene"weg"

@Scotty Leezer en Van Emden zijn prima renners, maar ik zie hen niet vaak in 't laatste stuk voorkomen en dat kun je van Roosen niet zeggen na de E3.

Hermannmg

Ik hoop dat Vanmarcke blijft. Hij is nog altijd een van de beste voorjaarsmannen alleen komt het er nog niet altijd uit in overwinningen. Afgelopen zondag was hij beresterk en wordt 2e. Vanmarcke is de beste renner momenteel in de ploeg en bovendien zeer veelzijdig, iemand die in meerdere koersen echt van waarden kan zijn en niet alleen peltonvulling is. Geef hem het vertrouwen en een stel goede knechten en die overwinning is niet ver meer.

Timocycling

Keukeleire, van Baarle, Langeveld zijn type renners die dan gehaald moeten worden bij vertrek Sep.

Wielerfan1987

Van Baarle en Keukeleire lijken mij mooie aanwinsten, maar heeft Van Baarle zijn xontract bij Canondale niet met twee jaar verlengd??

Langeveld zou dat ook kunnen zijn, maar ik zie in hem eerlijk gezegd de laatste jaren niet echt meer de kopman.
Hij lijkt mij meer een type Wynants, gewoon een goede en degelijke voorjaarsman, maar dan toch meer in een schaduwrol of ondersteunende rol.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Ook Jens Keukeleire heeft een contract tot 2017. Ik zou Vanmarcke ook proberen te houden en in ieder geval dan nog een sterke knecht toevoegen voor dat werk.

Timocycling

Heb ook niet naar contractduur gekeken, puur naar potentiële goede renners. Hieronder schaar ik ook mannen als Oss en Trentin.

Scotty

Leezer en Van Emden zijn prima renners, maar ik zie hen niet vaak in ’t laatste stuk voorkomen en dat kun je van Roosen niet zeggen na de E3.

De E3 is 60 kilometer korter.

Fijn voor je dat je Leezer en Van Emden prima renners vind.

Hij lijkt mij meer een type Wynants, gewoon een goede en degelijke voorjaarsman, maar dan toch meer in een schaduwrol of ondersteunende rol.

2015 was nu niet bepaald goed en degelijk. Dit jaar lijkt het er ook nog niet echt op. Zoals ik zei, hopen dat het nog wat wordt, maar ook Wynants lijkt wat over z'n top. Langeveld zou wat dat betreft wel een goede opvolger van Wynants zijn inderdaad.

Landa1901

i like taylor phinney and stuvyen if sep doesn´t continue however i think that lotto jumbo is going to renove him

Netraam

Als je naar het budget en de demografie die LottoNL nastrijft kijkt, dan betekend dat dat je moet kijken naar nieuwe talenten die (nog) niet bij een andere ploeg hebben getekend. En dat zullen dan ofwel 'familiemensen' zijn die een gezellige ploeg op (te) hoog niveau hun carrière lang trouw blijven, of renners die misschien een niveau te hoog rijden.
In mijn opinie moet er ofwel geld bij (zeker als ze zowel klassiekers als klassementen willen blijven rijden) of de doelstelling (of dat de interne of externe is) naar beneden, meer niveau Lampre voor ze Cunego lieten gaan en Costa aantrokken. Sporadisch goede uitslagen en daarnaast vooral hopen dat niemand moeilijke vragen stelt.

Hieronder volgt keiharde speculatie:
En stel dat Vanmarcke vertrekt, zou het (opnieuw) aantrekken van Boom dan een optie zijn? De mogelijkheid om zijn eigen programma op de weg en in het veld dicht bij huis te combineren? Of zit daar misschien teveel oud zeer? Hoewel Boom ook niet meer de sterkste Nederlander is in de klassiekers schat ik hem haalbaarder in dan Terpstra...

EDIT: @landa1901
They'll try to renew with him, but there'll always be the chance another team (Astana, Etixx, Sky) makes him an offer that's just worth a lot more.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 97 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.