Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 96 ... 405 406
kelderfan

Roglic lijkt mij een prima aanwinst en hij bevestigt dat in de laatste race Catalunya. Het is jammer dat hij zich liet verrassen in de finale. Maar een mooie 2e. plaats is niet weg.

S. Morgenstern

je zag ook, dat Teunissen heel boos leek, omdat de ploeg weer werd opgezadeld met de achtervolging, nadat een 4-tal renners kon ontsnappen.

Goed dat je hebt gekeken! Het moment dat Teunissen kwam aansluiten en boos zijn bidon weggooide was echter toch echt nog voor het kopwerk dat hij moest doen achter die ontsnapping. Of suggereer je dat Teunissen in de toekomst kan kijken? Dat zou het wel extra slordig maken om de eerste waaier te missen even daarvoor..

Klootje Kriekeljon

Als Sep zich toch eens een dag verstopt met goede benen...

Laatst gewijzigd
AndriesW

Er is vandaag in elk geval meegestreden! Het zag er wat knullig uit zoals Roglic zich liet verrassen. Alsof hij nog volop bezig was met voorop blijven in plaats van de etappezege. Gebrek aan ervaring zal het zijn. Hij wist zich allicht geen raad met de hoge snelheid die ze vanuit de afdaling meekregen, al klinkt dat erg vreemd gezien zijn sportverleden...

Vanmarcke geraakt in topvorm. Dit belooft voor volgende zondag... Hopelijk zit het wedstrijdverloop dan mee en kiest hij het ene juiste moment.
Wel goed dat hij op de tweede keer Kemmelberg zich niet verstopte en op de voorste rij begon, anders had hij de slag gemist. Knap hoe hij als enige nog de aansluiting wist te maken!

@vlek
Ik denk ook wel dat Gesink er niet helemaal gerust op is, want ik ben wel met je eens dat het voor het eerst is dat hij na een langere periode zonder tegenslag zo matig in vorm is. En men zag het blijkbaar niet aankomen.
Jouw twijfel over zijn verklaring vind ik dan zeker niet gek. Zelf houd ik er dus rekening mee dat hij al langere tijd structureel als sporter aan het veranderen is waardoor ik ontvankelijker ben voor zijn verklaring hierover.
Overigens is Gesink nu in absoluut gewicht één van de zwaarste klimmers/klassementsrenners. Hij lijkt nu meer op Hesjedal, qua postuur en langzamerhand ook qua prestaties: wisselvalliger maar wel bij vlagen een heel hoog niveau.

Laatst gewijzigd
Landa1901

lotto jumbo has to renove vanmarcke quickly because he is the best rider in the team, what do you think about sep future?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb vandaag niet veel koers gezien, mijn zoon had een paasvoetbaltoernooi. Maar dit is toch echt een prima dag voor TLJ. Natuurlijk zie je ze nog liever winnen, maar de ploeg had dit toch even nodig na alle kritiek weer de afgelopen dagen, niet dat die onterecht was... maar toch.

Jotto-Lumbo

Het lijkt net of TLJ mijn kritiek van afgelopen vrijdag had gelezen. Wat een beulwerk hebben Tjallingii, Tankink en Teunissen gedaan. Zo zie ik het graag. Nog wel wat tactische foutjes gemaakt in het begin en toen dat vijftal wegging maar ze hebben het geweldig opgelost. Hopelijk zijn ze iets scherper volgende week en dan ben ik benieuwd wat Vanmarcke kan als zijnaar krachten kan besparen in het begin van de koers. Enorm van TLJ genoten vandaag in ieder geval, mag ook gezegd worden.

Had nog wel graag gezien dat van Asbroeck in die chasing groep zou zitten. Heeft zich toch kunnen sparen en ik dacht dat hij best makkelijk mee ging. Als Vanmarcke nog gepakt zou worden had hij nog mee kunnen sprinten voor punten. En anders nog stoorwerk kunnen verrichten.

S. Morgenstern

Het lijkt net of TLJ mijn kritiek van afgelopen vrijdag had gelezen.

Onzin. Je kritiek was dat ze niet eens probeerde om Cancellara te volgen. En vandaag? Vandaag zaten ze weer met vier man in het peloton en probeerde alleen Vanmarcke om Cancellara te volgen. Ze hebben dus weer een prutkoers gereden of je kritiek sloeg nergens op.

Die knechten die vandaag hun beulswerk konden/moesten doen om een scheve situatie recht te zetten, zaten bijvoorbeeld afgelopen vrijdag na de Taaienberg ook in de positie om dat waar nodig te doen. Hun kopman zat toen echter (met Roosen) mee in de goede groep. Vraag maar eens aan Van Baarle hoe graag hij vrijdag de knechten van Vanmarcke had gehad. Dan had hij misschien nog wat aan zijn goede benen kunnen hebben.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Meer in algemener zin. Dat ze nu wel hun verantwoordelijkheid namen op het moment dat het moest. De motivatie en de overgave voor de kopman die ik mistte in de E3 waar ze op belangrijke momenten niet goed gepositioneerd zaten en daarna niks meer lieten zien. Het omgekeerde van vandaag.

mooiman

Ik zei tijdens de koers dat ze weer tekort kwamen. Fout gezien, goede ploegprestratie, wel jammer dat ze teveel moesten herstellen. Maar zag er uit als echte strijd.

S. Morgenstern

Vrijdag was ook een hele andere koers. Het belangrijkste moment voor die knechten is daar de beklimming van de Taaienberg, waar Vanmarcke vooraan moest zitten om mee te zijn. Roosen zat nu nog mee als bonus, waar je Tankink of Wynants normaal misschien in zijn plaats zou verwachten. Niet goed, niet slecht. Het belangrijkste was echter voor elkaar. Jij zag ze daarna in het peloton niets doen en niet meegaan met Cancellara (Tankink in vierde positie was niet goed genoeg), terwijl enkel Stybar daar in slaagde en verder iedereen werd gelost. Dat ze daarna niets meer deden is verder totaal niet relevant; hun kopman zat tenslotte reeds waar hij moest zitten en Van Baarle moest het lekker zelf uitzoeken.

Laatst gewijzigd
WieVis

Rijdt tlj ook de panne?

Yeez

Nee, rijden niet de panne. Wat ik niet echt snap.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jessevdalen je moet natuurlijk ook uitgenodigd worden. Er hebben veel WT-ploegen intresse in die koers. Dus of het geen willen of niet mogen is dat weten we niet.

Yeez

'@rahimns dat is zeker waar. De organisatie zal ook veel pro-continentale en lokale continentale ploegen de kans willen geven.

gardeyn

'@ jesse: ik dacht dat er bij wedstrijden onder w.t. altijd maar een beperkt aantal w.t.ploegen aan de start mag staan.

Hakkie2

Klopt, maximaal 70% van de ploegen mag WT zijn in een HC koers. Bij 23 teams hadden er dus 16 WT teams mogen rijden, er zijn er 11. Dat lijkt dus niet helemaal de reden. Ze hebben zich nu aan de 50% van een .1 koers gehouden.

Landa1901

what do you think about senechal,pedersen or thwaites to help sep vanmarcke next year?

kelderfan

Senechal and Mads Pedersen are welcome in my opinion, but then the team has to wait another year.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lijken me voor deze ploeg niet de meest voor de hand liggende namen.... eerst maar eens afwachten wie er blijft en wie er weg gaat.

Wielerfan1987

'@Rahimns

Ik hoop eerlijk gezegd dat de ploeg zoals die er nu staat qua samenstelling ook bij elkaar zal blijven.

Zowel voor de sprinttreintjes als de klassementstreintjes als voor de klassiekermannen is het goed als ze van elkaar weten wat ze aan elkaar hebben.
En bovendien denk ik dat er in de jongeren nog meer dan genoeg rek zit om behoorlijke stappen vooruit te zetten met deze groep.

Landa1901

'@rahims i think that vanmarcke,kelderman,gesink and kruiswijk are going to continue next year. What do you think?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Landa1901 I'am not sure about Sep, it will be 50/50 i think.

irriducibili

Het zal waarschijnlijk al lang eens besproken zijn, maar dat heb ik dan gemist of ik ben het vergeten. Maar als Tjalingi straks stopt medio mei. Wat wordt er dan met zijn plek in de ploeg gedaan?
En er valt dan toch een belangrijke pion weg uit de ploeg, bijv voor de voorjaarsklassiekers. Wie zou hem volgend seizoen kunnen opvolgen? Zou mooi zijn als ze een type Oss of Vandenberg kunnen halen: een renner die altijd op de afspraak is en waar je in dergelijke koersen altijd op kan rekenen en zich kapot rijdt als knecht.
Deze jongens zijn natuurlijk buitencategorie en onhaalbaar. Maar zo'n type missen ze wel een beetje nu wynants, blijkbaar dit seizoen, er ook minder lang bij kan blijven

Kilco Welderman

'@irriducibili

Volgens mij was in het in eerste instantie de bedoeling dat het halve seizoentje van Tjalingii samen met een herstelde Marc Goos een volledige renner zou zijn. Ook heb je natuurlijk veel meer aan Tjalingii in het voorjaar dan in het najaat dus lijkt het mij dat tlj een giede slag heeft geslagen. Overigens hoop ik eerder op een Mads Pedersen dan een Oss of Vandenberg, die zijn namelijk beide op hun retour in plaats van in de groei.

1 2 ... 96 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.