Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 140 ... 405 406
S. Morgenstern

Nee, dit was gewoon een matige beurt. Genoeg ruimte om iets op potten te zetten in die laatste drie kilometer. Misschien gedacht het in zijn eentje in het wiel van Kittel wel te redden of aan het wachten achterin om met zijn vieren zo laat mogelijk te komen. Beide zouden een verkeerde inschatting zijn geweest; eerste gaat zelden goed bij Hofland (en alternatief was voorhanden), tweede moest hoe dan ook voor de versnelling van Etixx (die je wist dat zou komen... ) aangezien je daarna moeilijk plaatsen wint en dan achterin gevangen zit op een kansloze positie.

Niet dat het recept voor succes voor het oprapen lag (check bijna alle andere buiten Etixx), maar beter dan dit had toch wel moeten lukken.

Borsje

'@vlek, eens met je analyse. Sowieso zaten de TLJrijders de laatste kilometers - even los van de door xistnc gesignaleerde actie - verspreid in het peloton en had je - althans ik - niet het idee dat Hofland het in zijn eentje ging rooien.

kelderfan

Er is ook geen vast recept voor de sprint of je moet een sterke ploeg mee hebben, zoals bij Etixx; maar in deze had Van Emden hem op sleeptouw moeten nemen, want als jezelf 't gat moet dichtrijden, dan is 't voor Hofland klaar. Hij deed gewoon niet meer mee aan de sprint en dat was niet alleen, omdat hij ingesloten zat; want hij liet zich gewoon uitbollen.

Alle renners zijn nu binnen en in 't laatste peloton zitten Van Winden en Lammertink; waarvan Lammertink in zijn leerproces zit, maar Van Winden laat ook niet zien, dat hij een versterking voor 't team is. Hij werd node bij de sprint gemist.

Laatst gewijzigd
Fanny

'@kelderfan
Ben het met je eens.
Als team in de laatste 2 km heb ik TLJ wat daarvan over was niet gezamenlijk zien rijden voor Hofland.
Van Emden had er in ieder geval tot het laatst bij moeten zitten want Jungels zat er wel namens Etixx. Het was bij TLJ meer iets van ieder voor zich.
Hofland vond het ook wel best terwijl hij en Kittel toch wel een van de betere sprinters in deze ronde moeten zijn.
Waarbij Kittel natuurlijk een betere ploeg om zich heen heeft.
Tevens had hij geluk dat het eerste gedeelte van de etappe bergop werd geschrapt.
Maar dat geldt misschien ook voor Hofland.
Hofland krijgt waarschijnlijk nog maar 1 kans en dat is in de laatste rit.
Maar wie is er dan nog van het team over om hem te helpen ?
Ik heb er niet veel geloof in. Maar ik laat mij verrassen.
Sowieso vreemd dat Hofland hier start met 2x tijdrit en 2x een bergetappe en slechts 1 relatief vlakke etappe (laatste).

Borsje

Dat Hofland hier start vind ik niet vreemd, wordt ie alleen maar beter van.

S. Morgenstern

Hofland als sprinter heb ik zelf altijd alleen echt zien zitten voor oplopende sprints en uitgedunde pelotons. Dat eerste bevestigt hij regelmatig, maar voor het tweede moest hij nog wat stappen zetten. Ik heb wel het idee dat het overleven dit seizoen een stuk is verbeterd, maar om een Degenkolb-sprinter (of Meersman voor de realisten onder ons) te worden moet hij als overlever nog steeds een stap zetten. Romandie rijden is vanuit dat perspectief helemaal niet verkeerd.

Kleinere koersen rijden zou voor zijn resultaten van nu wel beter zijn en waarschijnlijk wat druk weg kunnen nemen. Een toekomst als sprinter in WT-koersen met een minder sprintersveld (daar hebben we Meersman weer) is echter meer gebaad bij dit soort koersen.

Laatst gewijzigd
robotour

'@Borsje als Hofland zou blijft rijden zie ik niet hoe hij daar beter van wordt. Hij kan zich nog geen eens meer in dit deelnemersveld in de sprint mengen.
Er is duidelijk wat mis met Hofland.

ti-raleigh

Een sprinter lijkt me een soort spits. Scoort hij niet dan knaagt dat aan het zelfvertrouwen. Het lijkt me zaak voor Moreno dat hij weer leert wat scoren is.
Overigens heb ik gisteren nog heerlijk gebaad.

xistnc

Hofland op Rabosport.nl: "I made a mistake. I chose the right side instead of following Jos van Emden. I was blocked in and ended up in bad position. This was my first sprint in a while and it didn’t go automatically for me. I made the wrong choice and I’m really fed up with that."

Dat zal dan misschien die move zijn geweest waarvan ik de aanzet opmerkte, maar waarvan ik het resultaat niet kon vinden. Meestal is 'the right side' wel juist, maar deze keer was links kennelijk beter geweest.

Laatst gewijzigd
Borsje

Mee eens dat Hofland - na een een toch wel langdurig dipje - weer moet leren winnen maar nu even meedoen aan een pittig rondje van een week lijkt me ook niet verkeerd.

Fanny

Quote TLJ: Verkeerde beslissing

Hofland baalde zelf enorm van zijn twaalfde plaats. “Dit zijn mogelijkheden voor mij”, gaf hij aan. “Het was een lastige rit, er zijn niet veel topsprinters aanwezig en ik had de finale verkend. Ik maakte een fout. Ik koos de rechterkant in plaats van dat ik bij Jos van Emden bleef, raakte ingesloten en kwam helemaal niet goed uit. Dit was mijn eerste sprint sinds een paar weken en het ging niet automatisch. Daarin heb ik in een verkeerde beslissing genomen en daar baal ik heel erg van.”

Dus waarschijnlijk heeft Van Emden niets fout gedaan. Daarvan akte.
Maar nogmaals Hofland vond het op een gegeven moment wel best en sprintte niet meer mee voor een plek in de top 10 c.q. podiumplaats 2 of 3.
Dat is een keuze, maar je wordt er niet beter van.

S. Morgenstern

Hofland vond het wel best toen hij zich in de laatste vijftig meter tussen de meedrijvers terug vond. Denk je echt dat hij er beter van wordt als hij nog even langs Zakarin steekt? Ik denk dat hij op dat moment nergens beter van wordt, niet van inhouden, niet van doorrijden. Mogelijkheden daartoe moet hij een paar kilometer eerder zoeken.

Van Emden volgen... Je zou denken dat hij daar goede herinneringen aan heeft en de keuze dan niet zo moeilijk is.

Laatst gewijzigd
robotour

Hofland, jongen laat maar, je bent gewoon niet goed genoeg momenteel en dan maakt het niet uit welke kant van de weg je kiest.

Netraam

Zo, wordt er even iemand totaal afgebrand. Hoewel ik hem niet als een regelmatige winnaar op WT niveau kan zien, als hij een paar ritjes mee pakt zal de kritiek hopelijk wat minder worden want dit verdient hij nou ook weer niet.

Loek de Rooij

Gelukkig heeft hij niet de mentaliteit van @robotour. Daarmee kom je namelijk nergens.

Klootje Kriekeljon

Vooral Hofland verdient dat niet.

Fanny

'@klootje kriekeljon
Wie wel ?

tendam

Ja, die opmerking begrijp ik ook niet helemaal. Hofland brengt niet bepaald wat je van hem mag verwachten, dat is gewoon zo. Natuurlijk wordt hij dan gelijk weer afgebrand, maar dat is nou eenmaal hoe het gaat in Nederland.

Pieterboy

Hofland moet gewoon kleinere koersen gaan rijden en winnen. En langzaam weer omhoog gaan. En het beste is denk ik om tlj te verlaten. En dat tlj dan Cobrelli haalt als vervanger

Poeksel

Zouden de fans in andere landen dat ook doen, of is het echt iets typisch Nederlands om je favorieten af te branden na een mindere prestatie?

Scotty

'@Poeksel, tendam ik denk dat het iets typisch Nederlands is. Nederlanders zijn namelijk hele vreemde wezens die over het algemeen totaal afwijkend gedrag vertonen t.o.v. andere Europeanen. Met name Nederlandse wielerfans zijn onredelijk kritisch. Waar je ziet dat Fransen, Italianen, Zweden en Duitsers nooit een kritisch woord over een renner verkondigen, het krediet bij renners uit deze landen oneindig lijkt te zijn, hebben Nederlandse wielrenners het uitermate zwaar. Op elke tegenvallende prestatie wordt dusdanig heftig en emotioneel gereageerd dat je je afvraagt waarom sommige jongens überhaupt nog op de fiets stappen.

Kom op zeg, dat er af en toe een puber een scheet dwars heeft zitten, dat afreageert op een Nederlandse wielrenner wil toch niet zeggen dat we collectief wielrenners afbranden? Dat velen hier op WF kritisch zijn, zowel positief als negatief, lijkt me ook niet onterecht, daarvoor dient dit forum, anders was het ook maar een saaie bedoeling.

Laatst gewijzigd
UrbanSteel

Die sprinttrein gaat het dus wederom niet worden . Afgelopen tijd speciaal getraind op en met de sprinttrein . Hofland zelf had de finale verkend en kiest dan de verkeerde kant van de weg , waarom kom je dan in Godsnaam verkennen ?
Dit jaar heeft Hofland slechts 4 keer top 10 gereden , 9e en 7e in Qatar , 2e in Oman en 9e in de Tirrenono Adriatico. Zijn laatste overwinning is van juni vorig jaar , staat dus als sprinter al bijna 11 maanden droog. Al met al kan ik dit niet goed vinden voor iemand die als een sprinter moet door gaan. Ik had veel kritiek op Theo Bos vroeger , maar die won dan toch wel zijn wedstrijden. Hofland heeft na Kuure Brussel Kuurne en Parijs Nice 2014 geen noemenswaardige prestaties meer neer gezet.

kelderfan

Hofland heeft een hoogte stage achter de rug, dus lijkt 't mij een goede zaak om hem ook de Giro te laten rijden; daar wordt hij sterker en beter door. Hij heeft met Battaglin een prima leermeester. Na de Giro kan hij weer de ZLM rijden en dan meedoen voor een goed resultaat.
@Pieterboy
Colbrelli is ook geen sprinter van dienst bij Bardiani; hij is net als Hofland en Van Asbroeck een man, die kan winnen in een selecte groep. Maar wat mij betreft, is hij een welkome versterking.
Hofland moet gewoon meer wedstrijden rijden, dan komt 't gevoel ook weer terug.

Gees

Het kachelt steeds verder achteruit bij TLJ. Doet me zeer als TLJ adept.

S. Morgenstern

Waarom zou je verkennen als je vervolgens de verkeerde kant van de weg kiest? Want dat peloton was mee op verkenning?

1 2 ... 140 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.