'@xistnc weet jij waarom Van Emden naar de Giro gaat en niet naar de Tour? Ik krijg wel een beetje het idee dat de Giro selectie misschien sterker is dan wat ze sturen naar de Tour in juli.
Martens rijdt wel een heel belabberd voorjaar is inderdaad een optie voor Giro.
We hebben het trouwens altijd over de mannen Kelderman en Gesink die te kort komen in de klassementen tot op heden dit wielerjaar. Ik ben wel benieuwd waarom bijv Kruijswijk alleen in grote rondes goed is. In het wekelijkse werk zie je die jongen nooit terwijl hij ook als kopman wordt gezien binnen de ploeg. En een kopman die alleen presteert in grote ronde is wat mij betreft wel wat mager.
'@wielerfan: Campenaerts bevestigt het hier zelf, al weten ze nog niet of het de oorzaak van de val of een gevolg van de val is. Als het de oorzaak is heeft hij een groter probleem: in Nederland mag je na een epileptische aanval in principe een jaar de weg niet op. Niet met de auto, maar ook niet met de fiets.
In een peloton lijkt me iemand die misschien een epileptische aanval kan krijgen helemaal gevaarlijk, dat lijkt me dan misschien wel einde carrière.
'@Hakkie2
Kan heel goed, wij moeten ook nog zien hoe het verder gaat. Maar je kan er van uit gaan dat als het echt een epileptische aanval was, zijn seizoen zo goed als voorbij is.
(Waarbij ik de opmerking moet maken dat die persoon in mijn omgeving wel met de fiets de weg op mag, voor zover wij begrepen hebben)
'@ede# Over waarom Kruijswijk alleen in grote rondes goed is, stond in het AD na de Giro een interessant stuk. Samenvattend: In het begin van de ronde trapt hij zo'n 375 watt op beklimmingen van minstens 20 minuten. Hiermee wordt hij dan pak hem beet dertigste. Dit vermogen kan hij zowat nog steeds leveren in de derde week. Maar daarmee eindigt hij dan bij de beste 5.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.