Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 138 ... 405 406
Jacco van Stierop

'@Wielerfan1987

Het is bekend dat teams als BMC, Tinkoff en SKY veel meer te besteden hebben maar wat @tight zegt: Lotto-Soudal en FdJ zullen toch niet zoveel meer budget hebben?

kelderfan

'@iILan
Volgens mij was 't Boom en Vanmarcke <=> Nu Vanmarcke, Teunissen, Van Asbroeck;
Slagter <=> geen vervanger tot nu toe; maar Floris De Tier lijkt mij een mogelijkheid;
Mollema <=> Roglic?
Ten Dam <=> Bennett;
LLS <=> geen vervanger; Lindeman is een aanvaller, maar moet nu de kopmannen bijstaan;
Theo Bos <=> nu Groenewegen en Hofland;
Nordhaug <=> Battaglin;
Clement <=> nu Campenaerts {tijdrijder};
Goos <=> nu Koen Bouwman;
Tjallingii <=> Roosen.
En dan nog Steven Lammertink en Vermeulen voor de toekomst.

Laatst gewijzigd
Pieterboy

Mij lijkt het een goed idee voor lotto-jumbo om een keer wat kleinere sprinters koersen te gaan rijden met de sprinttrein. Dan heb je meteen ook meer overwinningen want daar wordt je toch op afgerekend.

Skedel

Ze rijden op dit moment met een van de grote favorieten rond in romandie..
Naast Kittel is Hofland de grootste die aanwezig is.

Netraam

'@Skedel
Dat ligt er maar net aan hoe lang ze eraan kunnen hangen, ik weet nog een "sprintetappe" in Romandië waar Wiggins 1 werd en Westra 2... (Waar LLS toen nog best ver kwam in het AK, tot die laatste tijdrit die een stuk steiler was dan ze kennelijk hadden verwacht bij Rabo toentertijd)

Fanny

TV Gelderland heeft een leuke reportage van de Gelderse renners gemaakt nav de verreden WT-koersen Waalse Pijl en de zeer zware Luik-Bastenaken-Luik.
Er zijn mooie interviews met Wilco Kelderman en de jonge 1e jaar Neoprof Bouwman.
Hieronder de 2 links:

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2108756/Koen-Bouwman-geniet-van-debuut-in-Waalse-Pijl

http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2108963/Koen-Bouwman-rijdt-eerste-Luik-Bastenaken-Luik-uit

Het valt mij op dat Bouwman in het eerste jaar al verscheidene zeer zware WT koersen heeft gereden.
Schijnbaar heeft de leiding van TLJ veel vertrouwen in hem.
Benieuwd wat hij binnenkort nog meer gaat rijden.
Daarentegen hebben de jonge renners Alexey Vermeulen en vooral Steven Lammertink toch wat minder zware wedstrijden gereden.
Twan Castelijns wordt nmm toch ook al best veel ingezet maar is dan ook al heel wat jaartjes ouder.
Hij gaat volgens mij ook voor het eerst de Giro de Italia rijden.

tendam

'@illan
Het lijkt me nogal wishful thinking om te denken dat het team nu meer potentie heeft dan toen... Vanmarcke, Kruijswijk en Kelderman reden ook al bij Blanco. Mollema was de grootste puntenpakker, Ten Dam de beste knecht bergop. Ik vind Kruijswijk erg goed, maar Slagter is natuurlijk meer een winnaar. Theo Bos kun je wel niks vinden, maar hij zorgde voor flink wat overwinningen per jaar. Daar kan voorlopig niemand bij die ploeg tegenop, al heeft Groenewegen wel de potentie.

Roglic kan inderdaad gaan verrassen, Lindeman won een Vuelta-rit, verder zie ik geen renners die er sindsdien zijn bijgekomen die echt uitslagen kunnen rijden in de WT.

Laatst gewijzigd
Netraam

'@illan @tendam
En met Renshaw en Brown hadden ze toen ook betere ondersteuning, hoewel beiden op fora ook regelmatig wel met de grond gelijk gemaakt werden.

iLLan

'@tendam, Kruijswijk en Kelderman reden er toen al wel, maar zijn toch wel doorgegroeid ondertussen, dus zouden het ondertussen wel vervangers moeten zijn van bijvoorbeeld Mollema. Kelderman valt dit jaar nogal tegen.

En ja, ik snap dat het wishful thinking is. Maar dat is hoe ik het zie. :)

kelderfan

'@ILLan
Alleen Kelderman valt tegen of is dat hoe jij dat ziet.;)
Wat mij betreft rijdt Gesink een tegenvallend voorseizoen; al zijn doelen zijn tot nu toe niet gehaald.

iLLan

'@kelderfan, dat is hoe ik het zie uiteindelijk, want ik verwacht meer van hem dan dit en misschien zijn er mensen die zeggen dat dit zijn niveau is ;)

Tjaa, Gesink... Tot nu toe ook geen geluk met het weer. En ik snap eerlijk gezegd niet waarom hij niet gewoon weer vol voor een TdF-klassement gaat. Ik denk echt dat zijn positie van vorig jaar geen uitschieter was. En zijn voorjaar is nog nooit echt fenomenaal geweest, ik wacht graag de rest van het jaar af.

kelderfan

'@iLLan
Bij de ene renner valt 't nu al tegen en bij de andere renner {Gesink} moet je maar geduld en zit 't weer niet mee of het komt goed.:)

Fanny

Wederom een leuke TV-reportage met een interview en nieuws van TLJ renner en 1e jaars Neoprof Bouwman na de WT koersen Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik.
Nu met de regionale TV-zender Regio8.
Hieronder de link.

https://youtu.be/LkeCvU3a2dw

Gaat nog mooie en voor hem interessante koersen rijden.
Benieuwd welke stappen deze nog jonge renner van TLJ gaat maken.
Denk dat de ploegleiding al wel veel vertrouwen in hem heeft.
Misschien dat hij in de komende tijd een keer voor zichzelf mag gaan rijden om te zien hoever hij dan kan komen.
We hebben hem nl al wel een paar keer vroeg in de aanval gezien in o.a Catalunya en de Waalse Pijl.

Wielerfan1987

Slecht nieuws met betrekking tot Victor Campenaerts, twijfel of hij de Giro wel zal halen gezien zijn verwondingen....
Maar wie zouden ze dan nu als vervanger moeten oproepen??

kelderfan

'@Wielerfan1987
Volgens TlJ site heeft hij een hersenschudding opgelopen en gebroken tanden. Dat wordt dan geen Giro voor Victor Campenaerts.
Als vervanger kan Roosen de Giro rijden. Die rijdt vooraf in Yorkshire als ik ´t goed heb en Hofland stond toch ook gepland voor de Giro.
Maar erger is, dat Kelderman voor de bergritteen nu helemaal op zichzelf is aangewezen. Keizer is goed bezig en heeft een hoogtestage gedaan. Maar hij is geen Goos.

kelderfan

'@Fanny bedankt voor de link wederom. Hij lijkt mij klaar voor zijn eerste grote ronde.

StonedCamel

'@kelderfan:
[s]Ten eerste rijdt Kruijswijk de Giro en niet Kelderman.
Ten tweede: gelukkig is Roglic er nog en ook Battaglin en Tankink zouden lang mee moeten kunnen, en zoals je zegt Keizer. Sowieso zijn dat allemaal renners die beter klimmen dan Campenaerts.[/s]

Edit: verkeerd begrepen.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@stoned,

Ik denk dat kelderfan het nu vooral had over het ontbreken van ondersteuning bergop in de ronde van Romandie.

Ik vraag mij af wie ze nu het best als vervanger op zouden kunnen roepen voor de Giro en ik ben benieuwd hoe de ploeg dit gaat invullen.

StonedCamel

'@Wielerfan:
Ah ja dat zal het wezen, verkeerd begrepen dus, alleen is Campenaerts toch niet echt een klimmer dus dat probleem zal wel meevallen.
Ik denk dat Roosen voor de Giro wel een goeie vervanger zou zijn, is ook aan een goed seizoen bezig. Anders van Winden, Wagner of Martens, veel meer smaken hebben ze niet denk ik.
Hoewel Martens wellicht ook wel in aanmerking komt voor de Tour en zich daar op mag richten.

xistnc

Dan lijken me de prestaties van Martens de afgelopen periode bij uitstek geschikt om hem in plaats van de Tour alsnog de Giro te laten rijden.

tendam

Lammerts maakt eind mei z'n keuze bekend voor Rio, dus misschien wil Gesink de Giro wel rijden om nog enigszins in the picture te komen ;)

Martens reed niet onverdienstelijk in de Tour vorig jaar, geen reden om hem niet weer mee te nemen, lijkt me.

Laatst gewijzigd
xistnc

Dat gaat niet lukken, Kelderfan heeft hem opgesteld in California in steun van Vermeulen.

kelderfan

'@xistnc
Gesink naar de ToC dat ligt 'm beter en dat vanwege de mogelijke switch van Bennett en Hofland naar de Giro. Trouwens Kruijswijk gaf aan, dat de combinatie Giro met de TdF te zwaar is en dat kun je Gesink toch niet aan doen. Maar goed Keizer laat weten, dat trainen op grote hoogte zijn vruchten lijkt af te werpen in zijn geval dus.

StonedCamel

'@kelderfan:
De meest onlogische keuze om Campenaerts te vervangen is toch wel Bennett, die zit net als voorbereiding op de ToC op hoogte in Boulder, Colorado. Dat betekent dat hij qua vorm in een opbouwfase zit en bovendien 7 uur jetlag eruit moet krijgen voor hij over 1,5e week aan een grote ronde .

Overigens lijkt me om de redenen die xistnc aangeeft Martens een prima keuze.

kelderfan

'@Stoned
Ik heb 't over de mogelijke switch en je hebt gelijk, dat Bennett reeds aan 't trainen is in Colorado. Maar @tendam heeft ook een punt t.a.v. Paul Martens.

1 2 ... 138 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.