Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 15 ... 405 406
wolfje

'@Vlek
Als ze veel willen winnen moeten ze zich inderdaad gaan richten op kleinere koersen (oa vroeg in het seizoen), voor een paar renners die de rest van het jaar mogen knechten is dat best een leuk idee. Maar voor de rest gaat het mij vooral om de grotere wedstrijden. Liever kwaliteit dan kwantiteit om het maar even met een cliché uit te drukken. Een overwinning in pakweg Algarve of de Cadel Evans race is best leuk en ik zeg ook niet dat ze deze wedstrijden met zijn allen achterin het peloton moeten gaan rijden, maar je bent en blijft een worldtourploeg en dan zijn de genoemde races gewoon van secundair belang (of nog minder).

Trouwens, ik denk dat ze sowieso wel iets meer gaan winnen dan afgelopen seizoen. Soms zit er een minder goed seizoen tussen, dat zie je ook wel eens bij andere ploegen

kelderfan

'@wolfje
In het vorige seizoen lag 't accent ook bij hoogtestage en training en het bleek niet voldoende om een goed seizoen te draaien. Het was toch geen goed voorjaar 2015 te noemen. Dus volgens mij kun je beter ook wat extra koersen inbouwen i.v.m wedstrijdritme en als je zo'n voorbereidingskoers {v.b. TJS in de TdU} dan is , dat alleen al goed voor het moraal/zelfvertrouwen.

@IljoKeisseFan
Dat is goed bericht voor het team maar ook vooral voor Gesink.

S. Morgenstern

'@ wolfje; ben ik volledig met je eens. Uiteindelijk gaat het om de grotere koersen. Een goede aanloop en wat overwinningen kunnen daarbij echter geen kwaad en voor de sprinters en de knechten in die grotere koersen zou het positief kunnen werken als ze met leuke prestaties uit die voorbereidingskoersen komen.

Laatst gewijzigd
wolfje

'@Vlek
Een goede aanloop en wat overwinningen kunnen inderdaad een positief effect hebben, dus we zijn het grotendeels eens. Hooguit de grootte van dit effect waar we wat over van mening verschillen, maar dat blijft ook maar een inschatting van beide kanten

@Kelderfan
Nee, het voorjaar was inderdaad niet goed. Maar het is voor mij niet zeker dat dit ligt aan de hoeveelheid voorbereidingskoersen. Zo heeft de kopman in het voorjaar Vanmarcke in de jaren dat hij beter presteerde in de vlaamse klassiekers net zo veel wedstrijden gereden tot de E3 (2013: 15 wedstrijden, 2014: 14 wedstrijden, 2015: 15 wedstrijden). In zijn geval ligt het mindere voorjaar dus niet aan het wedstrijdritme. Misschien is hier de wens de vader van de gedachte.

kelderfan

'@wolfje
Het gaat in deze niet om Vanmarcke, die zijn voorbereidings rondje in de Algarve pleegt te doen. Hij had vooral pech met zijn materiaal.
Vorig seizoen ontbrak Qatar en Oman in het programma en normaal gesproken zijn deze "zandbak" rondjes voor Gesink, die denk ik daar heel blij mee zal zijn.
In mijn optiek zijn "voorbereidingsrondjes" zeker van belang. Als bijv. Kelderman en Hofland het goed doen in de Ruta , dan zijn zij ook goed in Parijs-Nice.
Ik opper alleen het nieuwe rondje Volta a la Comunitat Valenciana 2016, omdat 't rondje in de voorbereiding zou kunnen passen.

wolfje

'@Kelderfan,
Sorry, ik legde automatisch de link tussen voorjaar en voorjaarsklassiekers. Voor de rest worden we het niet eens

gardeyn

'@kelderfan: Gesink heeft in heel z'n carriere precies 2 keer de ronde van Oman gereden... dus zo 'normaal gesproken' is dat niet.

kelderfan

'@gardeyn
Dat klopt, maar Oman wordt toch pas sinds 2010 gereden en in 2011 was Gesink daar succesvol en in 2014 mocht hij 't nog eens proberen en werd toen toch mooi 5e. in de uitslag. Van de kopmannen heeft hij daar toch de beste uitslagen gereden en dan lijkt 't mij toch niet abnormaal, als hij daar weer gaat starten.
@wolfje
jammer.;)

S. Morgenstern

Oman, Ruta of Algarve... Ik weet niet of het voor Gesink veel verschil zal maken. En starten in een van die rondjes zou dus inderdaad niet abnormaal zijn. Laten we die kwalificatie maar voor Qatar reserveren..

kelderfan

'@vlek
Als je naar de resultaten kijkt, dan zou ik zeggen Oman en laat Kruijswijk maar kopman zijn in de Algarve. Want Kelderman en Hofland zouden zo maar de Ruta kunnen gaan rijden. Wat denk jij?
Dat rondje Qatar lijkt mij ook meer op zandhappen.;)
Maar iets anders:
Gesink kreeg vorig jaar De Weert als "ondersteunende renner" toegewezen en Kelderman kreeg Bennett als "ondersteunende renner" toegewezen {i.p.v. Goos}.
Nu zijn Roglic en Battaglin erbij gekomen. Dan rijst de vraag: Wie zullen Gesink en Kruijswijk nu als ondersteunende renner gaan bijstaan?
Want Goos is nog steeds niet terug!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het maakt mij niets uit. Kelderman naar Oman en Gesink naar de Algarve zou ook zomaar kunnen. Wanneer er meer bekend is over Parijs-Nice en Tirreno, dan valt daar misschien met goede redenen wat voor de een of de ander te zeggen. Ik zie echter weinig aanleiding om hetzelfde voor die voorbereidingskoersen te doen.

De 'ondersteunende renners' van de selectie kun je zelf toch ook wel aanwijzen?

Fanny

Team Lotto Jumbo gaat vandaag vanaf Eindhoven onderweg voor een eerste trainingsweek in de omgeving van Girona (Sant Feliu de Guixols).
Is iedereen (met name de wielrenners, staf enz) deze week aan boord ???
Maw is Iedereen fit en zijn er geen blessures opgetreden tijdens de afgelopen rustperiode ???
Ik denk overigens dat Bennett er niet is omdat hij zich in Australië zich aan het voorbereiden is voor de Tour Down Under en wegens teveel aan vlieguren voor deze ene week voorbereiding op het nieuwe seizoen.

jvh93

Volgens mij heeft keizer de vlucht ook gemist. Hij stuurde een tweet naar tjallingi met daarin: wacht op ons!

billi

“I think next year will be a lot of drinking from a fire hose,” Vermeulen told Cyclingnews. “It's going to be a very big learning experience. I don't really know my schedule so I don't have any performance goals yet. But I think one of the biggest goals is to find myself a niche in that peloton.”

zie verder:
http://www.cyclingquotes.com/news/young_american_looking_to_find_his_place_in_the_peloton/#56HSF3KoEl1U60Eb.97

jvh93

mooi artikel, deze jongen weet duidelijk nog niet wat hij kan en waar zijn grenzen liggen. Hoop dat hij ons kan verassen komend seizoen of in ieder geval lang meekan in de bergen om tijdens mooie koersen de kopmannen zo goed mogelijk bij te staan.

tendam

'@fanny
Ik denk niet dat Bennett zich in Australië voorbereidt op de TDU. Hij woont namelijk in Nieuw-Zeeland ;) Vermeulen zal ook wel afwezig zijn.

Yeez

Bennett zit in nieuw-zeeland, vermeulen ergens in de VS 2,5 week aan het trainen en vanmarcke is nog afwezig omdat die nog niet helemaal herstelt is van zijn polsblessure (duurt nog zo'n 2 weken voordat dat helemaal weg is) voor derest is iedereen erbij, al weet ik niet hoe het met goos is. Misschien weet @rahimns dat?

Yeez

Dus ook campenaerts, battaglin, roglic, groenewegen, bouwman en castelijns zijn er bij (waren er ook al met de team-building). Wagner en groenewegen zijn ook helemaal herstelt en kunnen al geruime tijd voluit trainen. Geen belemmeringen voor volgend seizoen dus (voor alle renners).

Fanny

'@jessevdalen
Wie heeft er behalve Keizer NOG MEER de vlucht vanmorgen gemist in Eindhoven ???
Trouwens geen best begin van de Trainingsweekvoorbereiding !
Daar zal de staf niet blij mee zijn.
Als het maar niet gebeurt bij de bv de start van een etappe.
Voordeel: Wel lekker uitgeslapen om trainingsweek mee te beginnen !

Netraam

Nou, daar is maar 1 oplossing voor: Naar dat trainingskamp fietsen :P

wolfje

Hoe weten jullie zo zeker dat hij de vlucht inderdaad gemist heeft, halen jullie dat uit die ene tweet?

Yeez

Ik denk dat het een grapje van keizer was maar goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij was het ook maar een grapje van Keizer... denk niet dat er iemand is achter gebleven.

Fanny

Volgens strava rustig begonnen met een trainingsritje vanmiddag van ongeveer 35 km om de benen te strekken.
Dit na zeer vroeg opstaan en vertrek vanmorgen in Eindhoven.
Dat wordt deze week nog wel anders.

Ongetwijfeld zullen ook door de staf de te rijden koersen voor 2016 met de individuele renners worden doorgesproken.

Wie iemand al wie er eind januari 2016 zal gaan koersen in de Tour Down Under en de Cadel Great Ocean Race ???
En wie in februari in Quatar en Oman ???

Bennet lijkt mij een zekerheid voor Australië.
Battaglin denkt in een Italiaans interview dat hij in Australië gaat rijden maar hij weet het nog niet 100% zeker.
De rest weet het denk ik (volgens mij) nog niet, althans ik heb het nog nergens gelezen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee, het programma is van de renners nog niet bekend gemaakt, dus daar zullen we even op moeten wachten.

1 2 ... 15 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.