Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 14 ... 405 406
billi

'@Fanny, goed bezig, leuke bijdragen :)

ik zie verder ook niet heel veel informatie langs komen over de teambuilding op de diverse twitter accounts vd renners

kelderfan

'@Fanny
Ik heb mijn xis-tand erin gezet en 't werkte.;)
Wie was de ongelukkige? Ik dacht Zeeman!

Roelien

Erik Dekker weg bij Lotto-Jumbo. Had ik niet aan zien komen...

Fanny

"Trammelant", verkeerd inzicht, niet overweg kunnen met ander moderner beleid en begeleiding, de managers, andere ploegleiders of de renners ?????
Was volgens mij was hij dit seizoen niet veel aanwezig als de ploegleider TLJ bij de wat belangrijkere wedstrijden (eerder bij de onbelangrijke wedstrijden).
Was als renner altijd wel fanatiek, slim en had een winnaarsmentaliteit (waarschijnlijk beter dan de andere huidige ploegleiders).
Al weet ik ook dat het werk als renner anders is als ploegleider zijn.
Niet iedere goede renner is later ook een goede ploegleider. De meesten kennen echter wel de kneepjes van het vak.
Belangrijk voor pas beginnende profs.
Ik denk en vind het jammer is dat hij weggaat.
Of Engels hem goed kan vervangen is nog maar de vraag.

kelderfan

'@Fanny
Toch verkeerd gegokt. Het was kennelijk toch Dekker, die de afsprong heeft gemist.
Maar het gaat toch om het verschil van inzicht op 't sportieve vlak.;)

billi

en nu volop trainen in Girona ...
Is het met de hele ploeg om aan de conditie te werken of is het een deel van de ploeg die daar is? Gesink en Kruijswijk zijn daar zo ie zo actief.

kelderfan

Met Topsport Vlaanderen en Wanty-Groupe Gobert zijn er twee Belgische ploegen van de partij. LottoNL-Jumbo en Roompot vertegenwoordigen Nederland. 8 WorldTour-teams zullen er begin februari hun opwachting maken in de ronde van Qatar. Bron Etixx-Quick Step/Sporza/de Ronde van Qatar en PCS. Maar hoe zit dat met Oman?
En als ik 't goed heb begrepen, begint Battaglin met koersen in de Tour Down Under. bron TuttobiciWeb.it - Battaglin.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Er is de laatste tijd nogal wat commentaar te horen op de ploegleiding alsof ze niet professioneel zouden zijn. Hier laat Bennett[/url] een flink tegengeluid horen. Hij zegt dat hij dankzij de wetenschappelijke benadering, de aandacht voor eten en verandering van training flink is verbeterd. En dat terwijl hij toch ook al voor Cannondale en Radioshack gereden heeft.

Zorgwekkend is trouwens die steek waar hij het over heeft, dat blijkt al jaren te spelen en hij had er bijvoorbeeld afgelopen Vuelta flink last van.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Hakkie2
De malheur bij Bennett is zeker zorgwekkend voor hem zelf en ook voor het team, wat betreft de begeleiding van de kopmannen. Nu Goos nog niet is hersteld, lijkt de spoeling erg mager na het vertrek van Ten Dam. Hopelijk kunnen Bennett, Battaglin en Roglic zich laten zien in TDU, Qatar en Oman.

Hakkie2

Ik ben niet zo bang voor het wegblijven van resultaten in de TDU (ik geef toe, best een leuke koers) en vooral Qatar en Oman. In Qatar en Oman moet je niet rijden om resultaten te halen, maar om resultaten in belangrijke koersen voor te bereiden. Het is leuk als je daar eens wat wint of goed zichtbaar bent, maar ook prima als dat niet lukt. Want daar zijn die koersen niet voor. Het zijn vooral trainingen richting koersen als de Tirreno, Parijs-Nice en de voorjaarsklassiekers. Als je niet te zien bent in die koersen zijn successen in Oman en Qatar al lang vergeten. En andersom ook: als je wel goed rijdt in die koersen, is een gebrek aan zichtbaarheid in Qatar en Oman ook al lang vergeten.

Focus je nou niet te veel op de zichtbaarheid in voorbereidingskoersen. En trouwens ook niet op de breedte van het team.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Hakkie2
In mijn optiek is juist een goede start een prima uitgangspunt voor koersen als Tirreno en Parijs-Nice. Juist Oman, Ruta del Sol en de Ronde van de Algarve zijn prima voorbereidingskoersen. Ik vind 't heel verstandig, dat het team de Cadel Evans Great Ocean Road Race heeft toegevoegd. Juist als zij daar scoren geeft dat volgens mij het nodige zelfvertrouwen, wat in het voorjaarsseizoen 2015 ontbrak. Ik denk nog aan TJS in TDU 2013.
Juist in die tijd moet je naast de trainingsstages ook een aantal voorbereidingskoersen opnemen in je programma. Wat mij betreft zou bijv. Kruijswijk met een aantal klassiekerrijders {Martens, Vanmarcke, Van Asbroeck en Teunissen} naast de Algarve ook de nieuwe ronde de Volta a la Comunitat Valenciana 2016 moeten gaan rijden
"En wat de breedte van het team betreft". Ik ben nog steeds van mening, dat juist de te kleine selectie voor de problemen heeft gezorgd.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de discussie over het aantal renners kan nu toch serieus niet weer te sprake zijn. Ze hebben 28 op papier, en in de praktijk 27 renners voor komend jaar. Dat is toch meer dan genoeg normaal gesproken. Dat is meer dan lampre, Lotto en Orrica. En net zoveel als bijvoorbeeld Movistar. Hier moet je toch gewoon een goed seizoen mee kunnen rijden.

@Hakkie2 inderdaad goed om eens van een renner als Bennett te horen, die al bij andere ploegen heeft gereden dat het bij Lotto-Jumbo nog zo slecht niet is geregeld.

kelderfan

'@rahimns
In de discussie met @Hakkie2 gaat het toch niet om een uitbreiding van het aantal renners. En voor de duidelijkheid Lampre is nog bezig met de contracten. Van Orica begrijp ik 't niet; maar Movistar heeft gekozen voor dure jongens en die club moet je niet gaan vergelijken met TLJ; die heeft gekozen voor het opleiden van jonge renners.
Je hebt toch wel gelezen, dat Bennett nog met een probleem zit en hopelijk wordt dat probleem snel verholpen. Met zoveel pijn kun je misschien niet eens aan 't seizoen beginnen.
Quote: bron Nelson Live; George is optimistic that he will continue to improve next season, especially if he can “figure out” what’s causing a painful, reoccurring stitch that is making his life hell.“I had explorative surgery at the end of the season but they still don’t know why it’s happening. It comes on during high intensity riding and it can be so bad I get light-headed from the pain – it’s frustrating, but when I figure it out I’ll be a new rider.”
Off topic:
Koentje wordt gefeliciteerd met zijn verjaardag door Plugge; maar hoe zit dat met Dennis?

S. Morgenstern

Wat mij betreft zou bijv. Kruijswijk met een aantal klassiekerrijders {Martens, Vanmarcke, Van Asbroeck en Teunissen} naast de Algarve ook de nieuwe ronde de Volta a la Comunitat Valenciana 2016 moeten gaan rijden.

Of een koers in Frankrijk in dezelfde week, of juist wel een trainingsstage met het kleine groepje dat beschikbaar zal zijn? Het blijft ook voor 2016 natuurlijk weer heel makkelijk om allerlei koersen te noemen die gereden moeten (!) worden en daarbij eventuele problemen rond de invulling op te lossen door wat namen van renners te noemen die een versterking zouden kunnen zijn.

Volgens mij moet je echter (in de werkelijkheid) bij dat soort overwegingen rekening houden met je totale (reële) selectie en je volledige programma. Binnen die mogelijkheden moet je dan proberen de meest effectieve samenstelling te bereiken. Ik betwijfel of dat betekent dat alle renners reeds begin februari aan hun seizoen moeten beginnen: als ze met een deel van de renners iets langer in Australië blijven en met een groep naar het Midden Oosten gaan, dan weet ik helemaal niet of het noodzakelijk zo is dat ze ook nog begin februari met een selectie naar Spanje moeten (!?) om daar een voorbereidingskoers te rijden. Goed mogelijk dat het verstandig is om een deel van je renners een paar weken later aan het seizoen te laten beginnen en de wedstrijdkalender niet van februari tot oktober helemaal vol te stouwen met koersen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Je hebt toch wel gelezen, dat Bennett nog met een probleem zit en hopelijk wordt dat probleem snel verholpen. Met zoveel pijn kun je misschien niet eens aan ’t seizoen beginnen.

Bennett heeft zijn hele carrière al last van die steken. Ik weet niet wat je punt überhaupt was geweest, maar doorfietsen met die klachten doet hij dus al jaren.

Hakkie2

Klopt, Bennett heeft al zijn hele carrière last van steken. Dat is dus geen belemmering voor het fietsen op het huidige niveau. Maar het lijkt wel zijn groei te beperken (aan de andere, optimistische kant: er is dus een enorme groei te verwachten als ze het probleem weten te verhelpen). Maar voor ondersteuning van Gesink, Kelderman en Kruijswijk lijkt het zeker geen probleem.

Maar goed, ik vond het vooral vermeldenswaardig dat Lotto-Jumbo het volgens een renner met ervaring bij 2 andere ploegen blijkbaar erg professioneel aan pakt. Eens een ander signaal wat je niet zo vaak hoort (met volgens mij dezelfde reden als dat reviews van producten/diensten vaak negatief zijn: mensen met klachten zoeken sneller de media).

kelderfan

'@Hakkie2
In zijn verhaal is nergens te lezen, dat hij zijn hele carrière al last van steken heeft. Hij heeft zich na afloop van het seizoen laten onderzoeken en het probleem is nog niet opgelost.
Maar ik vind 't juist heel goed, dat je verwijst naar dit verhaal. Het is goed om te lezen, dat hij de aanpak bij Lotto-Jumbo professioneel noemt.
@vlek
Quote: "Of een koers in Frankrijk in dezelfde week, of juist wel een trainingsstage met het kleine groepje dat beschikbaar zal zijn? Het blijft ook voor 2016 natuurlijk weer heel makkelijk om allerlei koersen te noemen die gereden moeten (!) worden en daarbij eventuele problemen rond de invulling op te lossen door wat namen van renners te noemen die een versterking zouden kunnen zijn."
Wat bedoel je hiermee?;)
Ik noem een nieuwe koers, die ook door Etixx wordt gereden en die in het plaatje met de huidige bezetting zou passen. Ik vind 't ook een goede zaak, dat TLJ de Cadel Evans Great Ocean Road Race gaat rijden en dan begin jij over namen van renners, die een versterking zouden kunnen zijn. Ik volg je niet.

kelderfan

'@rahimns
Leuk, dat je meteen actie hebt ondernomen. Helemaal te gek is, dat Gesink de felicitaties heeft gedaan.
Quote: ,LottoNLJumbo Cycling ‏@LottoJumbo_road · 1 u1 uur geleden

"Hip, hip hurray! Happy birthday @DennisvanWinden and @Koentje108." #SamenWinnen in 2016 @RGUpdate

tendam

'@kelderfan
George Bennett houdt een blog bij. Daarin had je kunnen lezen dat hij die steken al z'n hele carriere heeft.

Hakkie2

'@kelderfan: Hier een bericht dat hij hier in 2011 al last van had. Hij is er dus prof mee geworden.

S. Morgenstern

Ik noem een nieuwe koers, die ook door Etixx wordt gereden en die in het plaatje met de huidige bezetting zou passen.

Welke koersen rijdt Etixx verder nog in die weken? Het antwoord zou mogelijk een van de aanleidingen kunnen zijn om aan de stelligheid van het tweede deel van de zin te twijfelen.

Ik vind ’t ook een goede zaak, dat TLJ de Cadel Evans Great Ocean Road Race gaat rijden

Ja, maar dat zul je dus op moeten tellen bij de dingen die je daarnaast een goede zaak zou vinden en dan moet je misschien tot de conclusie komen dat die optelsom van alle mogelijkheden niet noodzakelijk de meest reële uitkomst geeft.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan huh... ik heb niets gedaan hoor, zou niet weten waar je het over hebt.

wolfje

Volgens mij komt het accent bij de voorbereiding steeds meer te liggen op training en hoogtestage en steeds minder bij wedstrijdritme, zeker bij de toppers. Anyway, uit het verhaal van Bennett blijkt dat Lotto Jumbo de wetenschappelijke aanpak goed in de vingers heeft en ik neem aan dat ze zelf wel weten wat per renner de juiste verhouding is tussen rust, training en koersen. Voor ons blijft dat giswerk. Ik ben het wel met Hakkie eens dat de koersen voor Parijs-Nice eigenlijk allemaal voorbereidingskoersen zijn waarbij resultaat leuk is, maar niet echt heel belangrijk.

Edit: alle koersen voor de omloop en Kuurne

Laatst gewijzigd
IljoKeisseFan

En inderdaad: LottoJumbo zal ook in Oman starten.

S. Morgenstern

Als ze meer willen winnen dan dit jaar het geval was, dan zullen toch een aantal renners de voorbereidingskoersen in het begin van het seizoen heel serieus moeten nemen. Wat dat betreft zal het voor die renners waarschijnlijk ook niet verkeerd zijn om wat vroeger wedstrijdritme op te doen. Dat wil echter niet zeggen dat dit voor de hele selectie het geval zal zijn.

1 2 ... 14 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.