Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 13 ... 405 406
tendam

Met Kruijswijk heb je toch een mooie kopman voor Giro en Vuelta? Die is niet minder dan Gesink of Kelderman. Gesink zou inderdaad nog kunnen dubbelen, van Kelderman mag je hopen dat hij een goede Tour rijdt waarna het najaar niet zoveel meer uitmaakt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De invulling van de Vuelta selectie zal natuurlijk ook afhangen hoe de tour verloopt. Laten we eerst maar eens afwachten hoe het voorjaar gaat. Veel slechter dan dit jaar kan al haast niet. Het mag nu wel eens een keertje allemaal meezitten.

wolfje

Dat snappen wij ook, maar het is gewoon leuk om een beetje te puzzelen en te brainstormen.

ghostwriter

Net als Wolfje zie ik Gesink (en Kelderman) zich liever richten op de eendaagse koersen in het najaar. Zoals de twee Canadese GPs en de Ronde van Lombardije. Ik denk dat het voor Kruijswijk mogelijk moet zijn om zowel in de Giro als de Vuelta een goed klassement te rijden. Als hij in beide een goede klimploeg met zich mee krijgt denk ik zelfs dat met een beetje geluk een podiumplaats dichtbij kan komen.

Spruch

De ploeg heeft duidelijk geïnvesteerd om de kopman voor de Giro en Vuelta beter te omringen, met Roglic, Bataglin en Campenaerts en wellicht ook al Bouwman. Meest logische is om Kruijswijk in beide rondes als kopman uit te spelen, al zou je er voor kunnen kiezen om Kelderman in een van beide rondes te laten rijden ipv de Tour.

Laatst gewijzigd
billi

Ik zou het wat de Vuelta betreft nog wat open laten, en wat meer gaan voor prestaties eerder in het seizoen, door blessures, ziekte etc kan het progamma van menig renner in de war worden gestuurd en dan is de vuelta een goede optie. Ook voor renners die zich profileren in 2016 en tegen die tijd nog fris en in vorm zijn.

S. Morgenstern

Het aantrekken van Roglic, Battaglin, Campenaerts, Bouwman en Vermeulen kun je inderdaad zien als een investering in de ondersteuning van de kopmannen voor de Giro, Vuelta en de kortere rondjes (en een aanvulling op Bennett, Lindeman en Goos). Dat zijn geen renners die voor de Tour veel meerwaarde hebben, waar ze dat in die andere koersen inderdaad wel kunnen hebben. Battaglin en mogelijk ook Roglic hebben daarbij getoond de kwaliteit te hebben om kans te maken op dagsucces in de Giro en Vuelta.

Ik weet niet of het daarmee meteen logisch is om Kruijswijk als kopman voor de Vuelta te zien. Ik heb het idee dat daarbij de veronderstelling is dat het logisch is om in iedere grote ronde met een kopman te starten. Daar valt echter over te discusseren. Ik kan me daarnaast voorstellen dat Kruijswijk naast het geloof in kansen op een heel mooi klassement in de Giro, ook geloofd in zijn mogelijkheden om een bergrit in de Tour te winnen. Mogelijk spreekt dat hem meer aan dan twee keer in het jaar voor het klassement te gaan. Onvervangbare waarde voor de ploeg heeft hij in beide gevallen, dus ik denk niet dat er vanuit dat perspectief een logische keuze bovenuit springt.

Ik zou het daarom ook niet vreemd vinden wanneer ze de Vuelta als eindexamen van 2016 zien voor Hofland, Groenwegen en de mannen die daar gedurende het jaar mee gewerkt hebben. En als ze dat serieus aan willen pakken is het misschien logischer om de selectie daarnaast af te maken met renners die in de overige ritten aanvallend kunnen rijden: Lindeman, Roglic, Battaglin (die de tweede helft van afgelopen seizoen trouwens ook de laatste man van Colbrelli was bij enkele goede uitslagen), Gesink, Bennett, Roosen, enz.

Laatst gewijzigd
tendam

'@vlek
Kruijswijk heeft dit jaar ook geprobeerd om een Tourrit te winnen, maar is daar eigenlijk nooit bij in de buurt geweest. Hij zal zich dus wellicht (terecht) realiseren dat er uit een Giro-Vuelta dubbel meer eer valt te behalen. In de Vuelta is een rit winnen waarschijnlijk ook nog eens het makkelijkst van de 3 grote rondes.

S. Morgenstern

Ik denk dat Kruijswijk in staat is een Tourrit te winnen en dat hij dat zelf ook zo in zal schatten. Ik denk dat Kruijswijk ook in staat is podium te rijden in Giro of Vuelta en dat hij dat zelf ook zo in zal schatten. Welke combinatie daarbij degene is waarmee de meeste eer valt te behalen weet ik niet. Ik sluit echter niet uit dat het rijden van een klassement in de Giro en het gaan voor een rit in de Tour de voorkeur zal genieten. Helemaal wanneer de Giro helemaal naar wens is verlopen. Ik wil niet te makkelijk meegaan in het naar voren schuiven van de Giro-Vuelta dubbel als de combinatie die de meest logische is en degene waar zonder twijfel de meeste eer aan te behalen valt. Wat mij betreft worden er daarbij wat dingen te makkelijk over het hoofd gezien.

In de Vuelta is een rit winnen waarschijnlijk ook nog eens het makkelijkst van de 3 grote rondes.

Klopt. Weet niet welke invloed dat precies zal hebben op de overwegingen. Kruijswijk zie ik in de Vuelta eerder voor het klassement gaan. Een rit winnen zou dan ook helemaal niet onwaarschijnlijk zijn, maar een kans op het podium lijkt me bij het kiezen voor de Vuelta de belangrijkste factor. Het gegeven dat een rit winnen in de Vuelta het minst moeilijk is, lijkt me echter ook een van de redenen om bijvoorbeeld voor een focus op de sprinters te kiezen.

Laatst gewijzigd
Hakkie2

Ik kan me voorstellen dat Lotto-Jumbo Kruijswijk gewoon het liefst in de Tour ziet, na een Giro. Van de Tour hangt toch eigenlijk alles af. En als Gesink en Kelderman dan onverhoopt uit- of tegenvallen, is het lekker om zo goed mogelijke renners te hebben om voor succes te gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lotto-Jumbo is een samenwerking begonnen met de Landmacht

De 2 gaan kennis op het gebied van voeding, training en coaching met elkaar delen. De samenwerking is afgetrapt met een 3 daagse teambuilding.

Laatst gewijzigd
billi

3 daagse teambuilding

zal wel een survival tocht worden met minimale middelen ;)

maar wel een positieve zaak :)

Laatst gewijzigd
Fanny

Volgens Robert Gesink loodzware dag met o.a. putdekselsjouwen !?!?!
Inderdaad survival met minimale middelen haha.

billi

:o zolang het maar bovengronds is ;)

billi

Paul Martens
"For 2016, I just want to improve my level a few steps. Tp do that, I just have to stay on the bike. Then things will work out again."

http://www.cyclingquotes.com/news/martens_in_2016_i_have_to_stay_on_my_bike/#K0YHgm4du3K2TE0f.97

jerteg

Kruijswijk, als hij in topvorm is, kan best een rit winnen in de Tour. Hij rijdt er in de vlucht waarschijnlijk bijna iedereen uit zijn wiel. Hij was klimmend in de tweede en derde week gelijk aan Aru, Landa en Contador, toch?

WieVis

Giro: Kruijswijk, Van Emden, Battaglin, Roglic, Keizer, Tjallingi, Wagner, Theunisen en Groenewegen
Tour: Gesink, Kelderman, Leezer, Vanmarcke, Lindeman, Benett, Martens, Hofland en Tankink
Vuelta: Kruijswijk, Campenearts, Van Asbroeck, Goos, Bouwman, Roosen, Van Winden, Castelijns en Keizer

Dit lijken mij zeer uitgebalanceerde ploegen

tendam

'@jerteg
Maar dan moet hij zich echt op de Tour focussen. Je hebt hem toch gezien dit jaar in de Tour? Pas halverwege kwam hij er doorheen, maar toen was hij alsnog in verschillende vluchtgroepen hoogstens de op 4 na beste klimmer.

Fanny

Zouden er nog gewonden zijn gevallen bij Team Lotto-Jumbo.nl tijdens de zware teambuilding 3 daagse van de rode baretten ?
Ik hoop van niet want dat zou dan een domper zijn in de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

tdb

'@ Fanny, ik neem aan dat de rode baretten wel ervaring hebben met mensen tot het uiterste te drijven zonder daarbij allerlei blessures op te lopen. Op strava zag ik dat ze vandaag met de hele club zijn gaan mountainbiken bij de posbank. Dat zou ze wel moeten liggen...

jerteg

'@tendam, daarom zeg ik ook in topvorm ;)

tendam

'@fanny
Er zullen geen schotwonden zijn, aangezien het leger een tekort aan kogels heeft ;)

Je doet er wat cynisch over, maar ja, als arme ploeg moet je roeien met de riemen die je hebt. Dan is zo'n teambuilding bij het leger niet eens zo gek, deden ze bij Blanco ook.

Fanny

Heb van horen zeggen dat bij het op 20m hoogte springen in een touw (!) helaas voor 1 man het mis ging.
Het touwtje knapte!!!
Gelukkig bleek hij ook nog een veiligheidstouw om het middel te hebben waardoor er waarschijnlijk niets ernstigs is gebeurd.
Of de rest van het Team Lotto Jumbo daarna nog gesprongen heeft weet ik niet.
Filmpje over het springen naar het touw is te zien op Facebook Team Lotto Jumbo.

xistnc

Fanny, ben jij per ongeluk familie van Kelderfanny?

Fanny

'@xistnc
Ben per ongeluk géén familie van de Kellyfamilie (haha), eh ik bedoel van Kelderfan of zoals jij zegt Kelderfanny.
Misschien ben jij wel per ongeluk familie van Kelderfan(ny) zonder dat je het weet!
Ik ben (familie) fan van het hele Team van Lotto Jumbo.
Misschien weet Kelderfan(ny) wat er precies is gebeurd met het knappen van het touw.
Of er toch misschien nog lichtgewonden gevallen zijn en of het team daarna nog verder is gegaan met het springen.

1 2 ... 13 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.