Voor klassement rijden is nooit een optie geweest, misschien voor een tijdelijke roze trui maar verder niks, de verwachtingen zijn alweer veel te hoog opgelopen zonder enige realiteit in acht te nemen.
Hopen dat de schade meevalt en dan gaan we nog wel wat moois kunnen verwachten want vanuit de top 5 was hij natuurlijk kansloos voor ontsnappingen en bijv de bergtrui.
Heel jammer van de val en het tijdverlies van Roglic. Niet zozeer voor het klassement op lange termijn, maar misschien had ie in de eerste week nog een gooi naar het roze kunnen doen.
Nu maar hopen dat geen van de mannen (serieus) geblesseerd is geraakt bij de val. Als die echt last heeft zou het een aardig gemis zijn voor Steven
Prima optreden so far van de ploeg. Tastbare prijs met de bergtrui, 2e, 4e en 7e plek en Kruijswijk staat er goed voor in het klassement en is de eerste dagen zonder problemen doorgekomen. Er zijn, helaas, toch al ploegen met serieuze problemen voor de kopman (Peraud, Geniez ea)
'@tendam
Ik hoop het van harte, maar juist omdat hij nog nooit iets heeft laten zien in het hooggebergte vind ik dat er de laatste dagen nogal met termen als klassementsrenner en klimmer gestrooid word.
Ik denk trouwens echt dat dit een geweldenaar is hoor, alleen eerder in het heuvelwerk of de iets kortere klimmen.
1e etappe: 2e, onder meer Roglic, Kruijswijk en Hofland die goed rijden. Jammer van de valpartij van Jos.
2e etappe: 4e, Hofland die vanuit 10e/11e positie sprint naar een 4e plek en wellicht had dat beter kunnen zijn. Positief was ook dat Kruijswijk goed alert was. Jammer dat Tjallingii de bergtrui niet pakte.
3e etappe: 7e, Hofland die ingesloten zat en nog veel over had, leek het. Kruijswijk zat weer goed voorin en reed alert. Ook pakte Tjallingii weer 40 punten voor de puntentrui en hij pakte de bergtrui. Alleen jammer van de valpartij van Roglic.
Conclusie: het gaat tot nu toe bijna perfect. 3 top 10 plekken en de bergtrui.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.