Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 153 ... 405 406
Yeez

Keizer liet het denk ik ook wel lopen nadat hij in de bus zat, dan is het natuurlijk uithobbelen.

Chrys

Roglic:
First stage after Sunday crash, 200k in Italy, very long, hard and painful stage;I am happy that I’ve come to the finish. I hope that slowly, step by step it will get better, everything on my body hurts, and I’m turning blue like Papa Smurf! Anyway; there is no way I’m giving up! Tomorrow 233k!

S. Morgenstern

Battaglin had in deze niet al te zware 2e etappe gewoon in het 1e peloton bij Kruiswijk moeten zitten.

Battaglin bij die eerste groep inschatten slaat wat mij betreft nergens op; hij kan daartussen op een hele goede dag mogelijk standhouden, maar een renner die 'gewoon' bij de beste klimmers in de groep eindigt is hij absoluut niet.

en vooral Roglic hem woensdag lang bij kunnen staan in de etappe met aankomst boven op een berg.

Roglic is hard onderuit gegaan afgelopen zondag en was vandaag een van de eerste die moest lossen. Die gaat deze week eerst nog moeten herstellen voor je mogelijk weer iets van hem kunt verwachten.

Laatst gewijzigd
nickdt

Hahahaha. Blauw als Papa Smurf. Mooi verwoord.

kelderfan

Tankink lijkt nog niet versleten. Na die laatste klim toch nog op een kleine 2 min. binnenkomen is niet verkeerd. Hopelijk krijgt Keizer zijn goede benen ook weer terug. Hij heeft toch ook die hoogtestage met Kruijswijk gedaan.

Yeez

'@kelderfan als je eenmaal in de bus zit ga je toch niet harder, ook al kun je. Dus gewoon rustig uitbollen en morgen weer een nieuwe dag. bovendien deed keizer daarvoor ook al een hoop werk voor de klimmen.

irriducibili

Prima dat renners die op zo'n laatste klim vlak voor de finish moeten lossen volledig laten uitbollen. Hun werk zat erop en er volgt nog een lange giro. Kan je nog beter sparen en rustig aan doen dan koste wat kost in de 2e of 3e groep eindigen.

Baal wel van het bericht van Roglic, al duurt het gelukkig nog even voordat zijn echte werk eraan komt. Vaak kunnen renners na een dag of 2 a 4 wel weer voldoende hersteld zijn.
Prachtige finale gezien vandaag en nog steeds een uitstekende giro voor TLJ tot nu toe! Benieuwd hoe ver Kruijswijk kan komen als die niet op een vervelende of onnodige manier tijd verliest

Retro Lex

Een groot compliment voor TLJ vandaag

kelderfan

'@jessevdalen
Van dat uitbollen wordt een renner beter.;) Castelijns zegt 't tenminste zoals 't is. Op 15 km van 't einde ging 't lichtje uit en heb ik mij laten uitbollen.

Yeez

'@kelderfan daarom! Als iemand als keizer op een bepaald moment niet mee kan door een versnelling dan gaat op "dat" moment het licht uit. Dan is het daarna rustig uitrijden. Dat heeft niks met vorm te maksn

Gees

Als je vindt dat Battaglin teleurstelt kan je je mss afvragen waarom hij zo'n zwaar voorjaar heeft gereden en geen trainingsstage met Kruijswijk en co heeft genoten?

Gees

'Battaglin bij die eerste groep inschatten slaat wat mij betreft nergens op; hij kan daartussen op een hele goede dag mogelijk standhouden, maar een renner die ‘gewoon’ bij de beste klimmers in de groep eindigt is hij absoluut niet.'

Frappant genoeg zat Colbrelli wel in de 1ste groep

S. Morgenstern

Dat er in zo'n groep klimmers een renner zit voor wie dat misschien niet 'gewoon' is, verandert niets aan het optreden van Battaglin.

Laatst gewijzigd
Gees

Volgens mij werd Colbrelli ook laatste van die eerste groep. Ik ben tevree over Battaglin so far. Hopelijk gaat de val van Roglic niet ten kosten van zijn vrijheid afentoe aan te vallen

Fanny

'@Gees
Ben het niet met je eens, maar dat kan toch.
Er zaten ook PCT renners en mindere renners (klimmers) bij de eerste groep van "beste klimmers" en gezien het voorjaar en de daar bijbehorende voorbereiding op de Giro had Battaglin erbij moeten zijn in de eerste groep.
Hij had ook nog genoeg energie over voor een hele harde (lange) sprint.
In een vlakke etappe komt hij tekort op de echte sprinters dus had het nmm deze overgangsetappe moeten zijn.
Waar zou hij anders dan wel de kansen hebben. Misschien vandaag met een kleine berg erin ?
In ieder geval niet in het hooggebergte.

S. Morgenstern

Welke prestaties in het voorjaar maken dan dat jij hem gewoon bij die eerste groep verwacht?

kelderfan

'@rahimns
Lol "Robert Gesink toch mee naar Californie" volgens PCS dan.

Yeez

'@kelderfan @rahimns lijkt me ook logisch, california, dan hoogtestage in de vs van 3 weken voordat je naar tds en de tour gaat

Fanny

'@vlek
Ter voorbereiding op de Giro heeft hij toch al grote zware koersen gereden zoals Ruta del Sol, TA, MS,Ronde van Baskenland, Wp en LBL.
En ik neem aan dat hij vooral is aangenomen voor de Giro (als Italiaan en als etappewinnaar).
Maar we zullen zien waar hij in deze Giro eindigt en dan bedoel ik top 10 plaatsen en hoger in een etappe.
Overigens is mij nog steeds niet duidelijk waarom hij slechts een 1 jarig contract heeft.
Misschien moet hij TLJ dit jaar overtuigen en dan met name in de Giro.
Of zou het te maken hebben met zijn salariseisen.
Sponsor Bianchi zal ook geëist hebben een Italiaan in dienst te nemen en misschien heeft TLJ daardoor toen aangegeven hem eerst voor 1 jaar te bekijken.

S. Morgenstern

Dat hij een sereius programma heeft gereden maakt hem toch geen 'zekerheidje' voor zo'n eerste groepje? Ik begrijp je redenatie niet helemaal. Volgens mij zou je eerst naar vergelijkbare prestaties moeten kunnen verwijzen, voor je kunt stellen dat hij er gewoon bij had moeten zitten.

StonedCamel

'@jesse/kelderfan:
Interessant. Gesink zat sinds vrijdag op Tenerife en heeft maandag zijn laatste rit gereden.
Ik vind het vreemd dat hij dan via Tenerife naar de VS gaat, lijken me alleen maar onnodige reiskms.
Wellicht een last minute beslissing.

kelderfan

'@jessevdalen
Lijkt en leek mij ook beter, maar @rahimns was duidelijk {gaat niet gebeuren}.
Gesink toch met Ten Dam op hoogtestage in de USA, maar wie gaan er nog meer mee op die hoogtestage?

Maar uitbollen gebeurt dus bij renners, waar 't licht uitvalt, zoals bij een jongeling als Castelijns. Maar Keizer en Hofland zijn met Kruijswijk op hoogtestage geweest en dan mag je toch verwachten, dat Keizer als knecht van de Grote Rondes wat langer mee kan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan PCS kan er zoveel opzetten als ze willen. Toevallig heb ik Robert vorige week nog persoonlijk gesproken en hij gaat op hoogtestage op Tenerife en daarna naar Zwitserland. Absoluut niet naar Californië. Bennett en Vermeulen mogen daar proberen een klassement te rijden en verder gaan ze met een sprinttrein voor Dylan.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Keizer had inderdaad wat langer moeten kunnen volgen in het peloton. Je kunt echter niet verwachten dat je drie weken negen renners zonder mindere dagen kunt gaan volgen. Daarnaast is de rol van Keizer anders met de aanwezigheid van Tankink en Battaglin. Dit jaar zal hij eerder moeten werken dan vorig jaar en moet je dus niet gek opkijken wanneer hij in latere groepjes binnen zal komen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het gaat ook verder nergens over... of Keizer nu op 2 minuten of op 6 minuten binnenkomt dat maakt toch geen bal uit. Als hij daarvoor gewoon zijn werk heeft gedaan en Kruijswijk goed heeft afgezet dan is het toch prima. Dus zou je precies moeten weten wat de afspraken waren om te kunnen oordelen of hij gisteren een slechte dag had. Als je het verslag leest was de ploegleiding en ook Kruijswijk zeer tevreden over het werk van de ploeg dus ik maak me hier tenminste totaal niet druk om.

1 2 ... 153 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.