Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 167 ... 405 406
Rahim Vlasblom
admin

'@Mooie_Mario Bennett werd 'daar 3e en niet Alexey... maar ik ben het met je eens dat Vermeulen een prima ronde heeft gereden en zeker potentie heeft om zich nog te ontwikkelen

Laatst gewijzigd
kelderfan

Die Peter Stetina lijkt mij ook wel een prima man om erbij te hebben, want hij zou Vermeulen goed kunnen bijstaan om stappen te maken naar een goede GC.

S. Morgenstern

Dat valt me ook altijd op als ik wielrennen kijk; er zijn eigenlijk best veel pima renners..

Mooie_Mario

'@rahimms, ik had het over Stetina, niet Vermeulen.
@Vlek, Toch raar dat altijd de goede, prima wielrenners prof worden.

Rahim Vlasblom
admin

'@Mooie_Mario even verkeerd gelezen, mijn excuses

aru123

stetina's contract loopt af volgens mij. Dus dat zou wel een ideale versterking zijn voor tlj. Goed voor de ontwikkeling van vermeulen, Hij kan een sterke knecht zijn in een van de grand tours en klassementen rijden in bijvoorbeeld de amgen tour.

Janjanssen98765

Wat moet tlj met iemand als Stetina?
Met het stoppen van IAM zijn er echt wel beter opties te halen.

S. Morgenstern

Soms zitten prima renners ook prima op hun plek. Stetina lijkt me zo'n renner.

TLJ is een ploeg die het niet moet hebben van het weglokken van dat soort renners.

gesink3101

naesen to help sep in the next years and maybe brandle, he´s a good ITT rider and lotto nl has the best ITT bike

ghostwriter

Als het LottoNL zou lukken om Clement en Naesen van IAM over te nemen doen ze zeker goede zaken. Ik denk dat Vanmarcke ook makkelijker te behouden zal zijn als Naesen er als knecht voor hem bij komt. Met Wynants, Wagner, Van Emden, Leezer, Van Asbroeck, Naesen, Teunissen en Roosen als mogelijke knechten voor de klassiekers zouden er weinig kopmannen beter ondersteund worden dan Vanmarcke.

Yeez

Naesen en andere renners van IAM worden genoemd, maar het gaat ook om het geld wat tlj kan neerleggen. Niet alleen sportief, maar ook financieel speelt een belangrijke rol.

tendam

Dat Bianchi presteert het toch keer op keer om qua kleuren de lelijkste fietsen van het peloton te produceren: deze is voor Kruijswijk. Volgens mij doen ze het er gewoon om, aandacht trekken door lelijkheid.

Wat betreft Kruijswijk: stel, hij wint de Giro, dan lijkt me toch dat hij volgend jaar de Tour voor een klassement moet proberen te gaan. Heeft hij nog nooit gedaan, en vorig jaar zag je al dat hij in de laatste week sterker was dan z'n kopman. Die jongen is gewoon geboren voor grote rondes, maakt niet uit waar.

S. Morgenstern

Dat is een logische stap inderdaad. Zit je echter wel met een voorjaar zonder koersen waar je echt iets van je dikst betaalde renner kunt verwachten. In principe geen probleem voor een ploeg die zich voor een erg belangrijk deel richt op grote rondes en voor wie de Tour de France met afstand de belangrijkste koers is. Je kunt hier echter wel alvast de opmerkingen 'het is gewoon zelfs nog slechter dan vorig jaar' invullen na een tegenvallende periode met WT koersen waar ze niemand hebben die er uit de voeten kan.

Kruijswijk was in 2012 trouwens een van de drie musketiers, de interviewtjes over de klassementsambities zijn vast nog wel terug te vinden. Net als de Giro een jaar later ging dat 'mislukte' avontuur gelukkig zonder hysterie bij pers en volgers weer de geschiedenisboeken in.

Laatst gewijzigd
Janjanssen98765

Die blik van Kruijswijk bij het aanschouwen van zijn fiets zegt alles :D

tdola

Eerst maar eens de laatste giro week afwachten. En wat zou het mooi zijn na een supergiro, dat kruijswijk ook een goede vuelta zou kunnen rijden (evt ook gesink goede vuelta).

Volgens mij was dat namelijk het doel van kruijswijk dit jaar, goed zijn in giro en vuelta (en daarom ook niet de tour). Het niet goed zijn in de tour na sterke giro van vorig jaar beviel hem niet zo, toch!?

Juni rust, juli/augustus hoogtestage en via paar koersen toewerken naar de vuelta?

tendam

'@vlek
Ja ok, maar zoals bekend was Kruijswijk toen al niet meer de Kruijswijk van een jaar daarvoor, door z'n liesproblemen.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Klopt, hierna de Vuelta was het plan. Het is echter wel wachten op de eerste voorspelling van Joris van den Berg die Kruijswijk nu ook een podium kandidaat voor de Tour vindt. Sowieso zal die rust in juni bij winst zwaar tegen gaan vallen; grote kans dat je daar richting de Vuelta nog rekening mee moet houden wat betreft de verwachtingen rond zijn presteren in die ronde.

S. Morgenstern

In de Giro van 2013 kreeg hij voor het eerst weer problemen aan de lies, de Tour de France van een jaar daarvoor ging het mis op dezelfde dag als het met alle Nederlanders (behalve Weening) mis ging. Hij had toen voor het slagveld rond Metz echter ook al een paar minuten verloren. Zeker in de Tour zal die eerste week de grootste uitdaging worden voor Kruijswijk.

tendam

'@vlek
Ik kan me herinneren dat hij toen ook een aantal keer in de ontsnapping zat en niet erg indrukwekkend reed. Volgens mij was hij toen al niet meer op z'n best.

Anyway, maakt ook niet uit verder, hij heeft inmiddels al twee keer getoond het niveau van de Tour zeker aan te kunnen. De oorlog in de eerste week zal niet zijn ding zijn, maar als hij zo gefocust is als in deze Giro is hij daar niet slechter in dan de andere Lotto-kopmannen.

Rahim Vlasblom
admin

Toch lijken de bergen in Italie hem beter te liggen dan die in Frankrijk... hoger en langere klimmen liggen hem beter volgens mij.

Chrys

Hé! @roelien in de nieuwsbrief haha

Maareh moet je niet terugkomen op je woorden?

Toch moeten we ook realistisch blijven. Ik verwacht meer overwinningen dan vorig jaar, maar een grote ronde winnen zit er niet in.

Roelien

Haha @chrys, je bent de eerste die het opvalt! Hier thuis hebben we er iig een hoop lol om gehad. Gelukkig doe ik het in poultjes ook vaak niet zo goed. Nu maar hopen dat ik ongelijk heb... 😂

Fanny

'@Ghostwriter
Quote: Als het LottoNL zou lukken om Clement en Naesen van IAM over te nemen doen ze zeker goede zaken.
Jij en een heleboel andere auteurs hier kunnen een heleboel andere renners noemen maar dan zul je tegen huidige renners moeten zeggen dat ze geen contract meer krijgen en dus moeten vertrekken.
Daarbij, zijn genoemde renners van IAM wel zoveel beter dan de huidige TLJ renners, zoja wat zijn dan wel de financiële eisen die denk ik wel een stukje hoger bij IAM liggen dan bij TLJ.
Volgens mij lag het budget van IAM ook een stukje hoger (rond de 13 miljoen).
@ JessevDalen
Helemaal juist geformuleerd mbt het halen van renners en de financiën.

S. Morgenstern

Volgens mij was hij toen al niet meer op z’n best.

Hij heeft zelf eens aangegeven dat hij in de Giro van 2013 voor het eerst weer last kreeg van die blessure. Het tegenvallende niveau in die ontsnappingen zal waarschijnlijk eerder aan die valpartij rond Metz te wijten zijn geweest.

De oorlog in de eerste week zal niet zijn ding zijn, maar als hij zo gefocust is als in deze Giro is hij daar niet slechter in dan de andere Lotto-kopmannen.

Hij heeft het deze Giro inderdaad meer dan getoond dat hij een chaotische eerste week goed door kan komen. Het is echter wel de eerste keer dat dit zo goed lukt, waar je bij een Gesink naar jaren vol koersen op deze wijze kan verwijzen. Die ervaring kan echter natuurlijk ook goed van pas komen in dienst van Kruijswijk.

LutsenkoFan

Ik vond de eerste week tamelijk rustig (qua valpartijen), bij de Tour zou er zeker al een valpartij van 20-30 man zijn geweest. Hier heb ik er een van nog geen 10 gezien en dat dan helemaal achterin. Dus kun je niet echt vergelijken met de Tour, al zijn ik en mijn vader er al jaren over uit dat Kruijswijk eigenlijk de beste is.

1 2 ... 167 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.