'@Vlek, volgens mij gingen die drie musketiers inderdaad toen allemaal onderuit, en was dat het probleem.
In retrospect was die val in Metz natuurlijk het grote trauma-jaar van de Rabo-lichting. Het was de val waar de droom van het Rabo-wielerteam in een keer tegen de grond kwakte.
'n Veelbelovende selectie - Kruijswijk en Gesink leken een gouden toekomst te hebben - viel in een keer tegen de grond. En Tour-du-Jour elke dag op de buis stemming maken over een geblesseerde Gesink die zgn geen 'mentaliteit' zou hebben, en de Rabo-renners die 'gepamperd' zouden worden etc. (Ik kan me nog Koos Postema herinneren die zei: "Rabo, dat zijn slapjanussen. Wie ik pas echt een kei vind, dat is die Rob Ruijgh.") Als gevolg een sponsor die schrok van zoveel negativiteit in de pers en voor het eerst begon te twijfelen over het nut van het wielersponsorschap nu hun team een 'toxic' brand aan het worden was...
Roglic laat op zijn eigen site weten dat hij de TT inderdaad met de handrem erop gereden heeft om zo wat te kunnen herstellen van zijn valpartijen van afgelopen donderdag. Met de rustdag erbij hoop ik dat hij nog 6 dagen kan vlammen. En ik vond zijn tijdrit niet eens zo slecht.
Kruijswijk is altijd goed in mei. Ik zou bij winst of podium Giro dit jaar volgend jaar gewoon weer terugkomen.
@Kelderfan. Ja, er zijn meer mensen die Hofstede hoog hebben zitten. De clou was dat sommige renners extra tijd nodig hebben om tot een bepaald niveau te komen.
Wie er ook komen en gaan na dit jaar, er zal sowieso een Amerikaan bijkomen.
En voor nu: Steeeeevie, Steeeevie, Steeevie!
'@Gees
Het is wel duidelijk, dat sommige renners wat langer nodig hebben om mee te kunnen doen op WT/PCT-niveau; maar Lennard Hofstede was vorig jaar, dan wel in 't na-seizoen erg goed en had toen ook de overstap kunnen maken. Sam Oomen nam alle aandacht op zich, maar dat is ook begrijpelijk, omdat sommige jonge renners snel komen en dat zijn meestal de beste; zoals nu bij Powless en Costa.
Maar goed je hebt gelijk, nu maar eerst kijken hoe Steven Kruijswijk deze zware laatste week gaat doorkomen.
Dus Go, Go Kruijsie
Nogal logisch dat Kruijswijk en z'n management de Giro hebben afgewacht om een nieuw contract te tekenen... je kon vorig jaar al zien dat hij eigenlijk podiumkandidaat was. Als hij de Giro wint moet hij gewoon gaan cashen, als dat niet kan bij 'voor een dubbeltje op de eerste rij'-sponsor Lotto, dan maar ergens anders.
'@Fanny
LottoNL heeft nog maar 13 wielrenners onder contract staan voor 2017 dus is er genoeg mogelijkheid om een aantal nieuwe jongens aan te trekken en andere te laten gaan. Van LottoNL hebben Tjallingii, Tankink, Wagner, Van Emden, Kruijswijk, Van Winden, Vanmarcke, Battaglin, Bennett, Van Asbroeck, Kelderman, Hofland, Teunissen en Roosen nog geen contract voor volgend jaar. Tjallingii stopt ermee en Van Winden zou ik laten gaan als dat zou betekenen dat LottoNL iemand als Clement of Naesen aan kan trekken. Ik las dat Vanmarcke meer goede knechten wil hebben voor de klassiekers en dan zou de komst van Naesen erg belangrijk kunnen zijn. Als Vanmarcke zijn contract niet verlengt zou Naesen alsnog een bruikbare versterking zijn aangezien hij op termijn dan samen met iemand als Teunissen de kopman van LottoNL kan worden in de Vlaamse klassiekers en Parijs-Roubaix.
Met alle respect, maar bij Kruijswijk zal het niet gaan om een paar honderd euro per maand, eerder 150.000-300.000 per jaar.
Als Kruijswijk bij een grote ploeg tekent, kan hij de rest van z'n leven financieel onafhankelijk zijn. Ik neem aan dat dat bij jou niet het geval was.
Tuurlijk kijken "normale" mensen veel meer naar secundaire arbeidsvoorwaarden, doorgroeimogelijkheden, het bedrijf en de collega's.
Bij een wielrenner ligt dat toch iets anders denk ik. Ik doelde trouwens ook meer op wielrenners/topsporters.
'@Scotty: ik zou als ook als renner met name kijken naar rol binnen het team, risico dat je bij één keer 'falen' wordt vervangen door de next big thing en collega's waar je 200 dagen per jaar mee op stap bent. Allemaal belangrijker dan geld en allemaal dingen waarbij TLJ er best eens heel goed uit kan komen bij Kruijswijk.
'@Hakkie2, alsof een trainingskamp met Gesink of Kelderman zo gezellig is.
Je kan het ook omdraaien he, zou Kruijswijk bij een andere ploeg, met een sterker team en betere/andere begeleiding niet nog meer kans hebben op succes? Als echte topsporter kijk je denk ik eerder hier naar. Niet de angst om te falen.
Maar goed, het ligt natuurlijk erg aan de persoon, heeft Kruijswijk veel behoefte aan vertrouwen en zoekt hij graag z'n eigen weg en krijgt hij die ruimte, etc. Ik zou het persoonlijk niet weten. Ik weet wel dat als de omstandigheden gelijk zijn, iedereen kiest voor meer geld. En de omstandigheden moeten wel heel erg in het nadeel zijn, wil je "nee" zeggen tegen een paar ton.
'@scotty
Ik weet niet precies wat je bedoelt, maar Kruijswijk is goed bevriend met Gesink. Al jaren. Komen veel bij elkaar over de vloer in Girona, en trainen veel samen.
Maar dat lijkt me niet de beslissende factor om al dan niet voor een andere ploeg te kiezen. Stel, Astana komt met anderhalf miljoen ofzo (want Nibali vertrekt) dan zou ik het wel weten, Kruijswijk zijnde. Dan heeft hij ook nog eens een ploeg die hem kan ondersteunen.
Betere begeleiding lijkt me onzin. Hallo, die gast staat nu aan de leiding in de Giro met 3 minuten voorsprong. Met betere begeleiding had hij 6 minuten gehad?
Wanneer Vino met anderhalf miljoen voor de deur staat, dan zou ik het ook wel weten. Die deur zou ik altijd dichtgooien. En knechten als Fuglsang en Kangert zouden ook niet mijn voorkeur hebben boven een van mijn beste vrienden die kwalitatief niet voor ze onder doet (Gesink in het geval van Kruijswijk).
Ik zie hem eerder naar een ploeg met DeJongh gaan, wanneer die met een heel goed bod zouden komen of Trek wanneer ze voor hem hetzelfde willen betalen als voor Nibali. Anders misschien BMC of Etixx? Ik denk alleen niet dat die eerste ploeg nog een kopman voor de Tour kunnen halen en die tweede ploeg is ook niet echt ingericht op de klassementen.
Wat een mooie rit weer van Kruijswijk; hij lijkt steeds beter te worden. Zijn team kan 't helaas niet bijbenen; allemaal mooi in de bus. Misschien mag Kruijswijk nu ook wat eisen stellen t.a.v. zijn ondersteuning. Bij een lekke band had zitten balen als een rode stekker.
Steven de Jongh zal wel met Contador meegaan, maar wie zal hij dan moeten vervangen bij TLJ?
'@Kelderfan Alleen Nibaili had nog 1 mannetje bij zich... verder waren alle knechten er op de eerste klim al vanaf... het had niet uitgemaakt wie hij bij zich had gehad. Kijk naar Battaglin die wordt nog 41e ... dat zou normaal een prima plek zijn voor een knecht. Alleen ging het vandaag zou ongelofelijk hard, hier kon geen knecht bij helpen.
'@stijlah
Serieus? Laat mij raden je hebt helemaal niet gekeken dus. Tankink een slechte dag? Bij de 1e. beklimming had hij alleen nog Battaglin bij zich en die reed in 't laatste wiel.
@rahimns
Dan heb je ook gezien, dat Zakarin er nog een mannetje bij had zitten. In die korte etappes gaat 't normaal gesproken ook erg hard. Die korte etappes zijn ook veel leuker om te volgen; er gebeurde van alles; maar hoofdzaak was, dat Niballi al zijn sterke mannen had opgesoupeerd.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.