'@rahimns
Sorry, maar in die groep erachter hadden een Tankink en Battaglin gewoon mee moeten zijn. Roglic misschien ook, maar die is blijkbaar niet 100%. Stel, Kruijswijk was overkomen wat Chaves gebeurde (had zomaar gekund) dan had hij de Giro vandaag verloren. Of als hij een lekke band had gehad.
Je kunt moeilijk beweren dat die ploeg goed rijdt. Martijn Keizer is de enige die er langer bij bleef dan je van hem mocht verwachten.
Ik denk dat Chaves maar wat blij was met Plaza en Howson in de vallei. Dit was een etappe waar je in die eindeloze afdaling heel goed ploeggenoten kon gebruiken. Deze etappe liet echter ook goed zien dat het niet altijd je eigen knechten zijn die belangrijk werk verrichten. Wat dat betreft hoeft Kruijswijk met de huidige stand weinig angst te hebben voor tactische plannen van andere ploegen. Wil hij een rit winnen, dan is het zelfs te hopen dat Movistar of Astana er weer zo'n rit van maakt waarin iedereen geïsoleerd zit.
@ tendam; vandaag reden ze inderdaad niet goed. Je kunt echter moeilijk zeggen dat zijn knechten geen goede Giro rijden. Enkel van Keizer misschien, maar die reed vandaag dan weer wel goed.
'@rahimns
Wat had Nibali dan aan zijn knechten in de finale; in dit soort korte ritten {mogen er wat mij betreft meer zijn}zijn de kopmannen op zich zelf aangewezen in de finale en dat lijkt mij goed voor Kruijswijk.
En @vlek zegt over Chaves. Kruijswijk was echt heel goed vandaag; maar hij moest een hoop zelf oplossen en dat gaat een keer goed, maar er komen nog meer zware ritten.
@ghostwriter
Ja dat hoop ik eigenlijk ook, dat Bianchi in de bres springt, want met zo'n reclame...
@vlek
Kruijswijk had graag deze etappe willen winnen; alleen al voor zijn ploegmaten. Dus zolang Nibali, Valverde en Zakarin maar een mannetje mee hebben zit Kruijswijk goed, wat betreft aanvallen; maar bij een lekke band heeft hij 't nakijken. Want er gaat niemand wachten.
Astana zal nog een etappe willen winnen nu het klassement de verkeerde kant op gaat. Dat is echter juist geen voordeel voor de kansen van Kruijswijk om nog een rit te winnen, aangezien hun beste kansen vanuit een kopgroep gezocht moeten worden. Kruijswijk heeft er meer aan wanneer ze oorlog maken en de rit tussen de klassementsmannen uitgevochten wordt. Dat hij dan 'veel' zelf op moet lossen is ook niet nadelig; daar heeft hij juist zijn voordeel.
'@jerteg volgens mij is er ogenschijnlijk best veel onzekerheid over het budget van TLJ. Het lijkt er op dat De Lotto gaat verlengen maar volgens de geruchten tegen een behoorlijk lager budget (700/k lager) en Bianchi is ook nog niet zeker. Gezien de prestaties tot nu toe in 2016 en helemaal mocht Kruijswijk de Giro winnen hoop je als fan toch juist op verlengingen en extra budget. Moeilijk in te schatten wat er momenteel achter de schermen gaande is.
aha.... Bianchi misschien naar Nibali... vandaar dat eindeloze tweeten en instagrammen van de fietsen van tlj de afgelopen dagen. Misschien is het team toch niet helemaal gerust erover?
Zou slecht nieuws zijn - straks wint Voor het eerst in 36 jaar een Nederlander een grote ronde en zitten we ook voor het eerst in 36 jaar zonder Nederlands team in de hoogste divisie!
Laten we hopen dat Kruijswijk géén lekke band of problemen met de fiets krijgt in de twee zware bergetappes, want niemand van de ploeg kan hem dan direct nog helpen (bergop). Ook zullen de AK renners dan niet wachten.
Gelukkig zit de auto van TLJ wel op de 1e rij vanwege zijn rose trui in het AK.
Maar dan moet hij wel in de eerste groep zitten die dan meer dan 30 sec voorsprong hebben.
Bij minder moeten de auto's er tussenuit.
Voor het eten en drinken is er natuurlijk wel auto of motor van de organisatie.
Zou wel ontzettend zonde zijn mocht Bianchi weg gaan bij Lotto Jumbo. Zeker nu de renners ingespeeld zijn op de tijdritfiets die misschien wel de beste is van het peloton. Hierin is ook veel werk gestoken. Mocht het gebeuren welke fietsenfabrikant is nog vrij die lotto jumbo zou willen sponseren?
Je mag toch van harte hopen dat de huidige sponsoren nu het zo fantastisch gaat geen afscheid zullen nemen en liefst gewoon wat extra budget erin steken...
En je zou verwachten dat er nu wel wat sponsoren op zullen staan om mee te liften op het succes. Het Nederlandse wielrennen zit enorm in de lift, er worden eindelijk succes geboekt en de sport lijkt de sympathie van het volk (de niet liefhebbers zoals wij) ook weer wat terug te winnen.
Trouwens wat dat betreft ergens jammer dat Jumbo ook Verstappen sponsort die nu ook enorm populair is.
Maar dit is zo'n fantastisch succes, je zou er toch per direct hele campagnes uitknallen!?
Ondanks de bescheiden aandacht wel voorpagina’s van de kranten, (sport)journaals en ook bijv rtl late night vnv. Laat staan als ie m wint, dan kan die een week lang op tv. Dat moet een enorme boost voor het budget kunnen opleveren, wat linea recta naar zijn nieuwe contract mag gaan.
Onbegrijpelijk trouwens dat er voor de tour zoveel meer aandacht is dan voor de giro. Tuurlijk; sentimenten, grootste koers, zomervakantie.. Maar dan 2 dagelijkse talkshows, live radio en tv, apart tourjournaal vergeleken met de marginale aandacht van nu.
En dat terwijl de giro zoveel mooier is....!
[Quote= irriducibilli]Onbegrijpelijk trouwens dat er voor de tour zoveel meer aandacht is dan voor de giro. Tuurlijk; sentimenten, grootste koers, zomervakantie.. Maar dan 2 dagelijkse talkshows, live radio en tv, apart tourjournaal vergeleken met de marginale aandacht van nu.[/quote]
Kip en ei verhaal. Is er zo weinig aandacht vanuit de media omdat het minder leeft of leeft het minder omdat er minder media aandacht is?
Er zijn trouwens aparte Girojournaals tijdens de uitzendingen van Roland Garros, begreep ik. Er is dus wel aandacht voor en zelfs niet wielerliefhebbers (die wel tennisfan zijn, dan) krijgen het mee. Misschien wel net zo goed voor de sport als een volledige live uitzending en een tourjournaal 's avonds, daar kijken toch alleen wielerfans naar.
Toch denk ik dat met de huidige berichtgeving de grootsheid van de prestatie van Kruijswijk niet op waarde wordt geschat.
Een grote ronde winnen (onder voorbehoud) in een mondiale sport als wielrennen, wat fysiek misschien wel de zwaarste 'grote' sport is, dat is echt hors categorie. Categorie olympisch goud, Champions League winnen, Grand Prix op je 18e.
Maargoed, als wielerliefhebbers genieten we er natuurlijk gewoon volop van, de rest weet niet wat ze missen :)
Zou het overigens jammer vinden als Kruijswijk vertrekt naar een andere ploeg. Financieel te begrijpen, maar dan heeft na een hoop talenten die het om verscheidene redenen niet haalden de ploeg eindelijk een GT-winnaar voortgebracht en dan vertrekt hij. Zou toch jammer zijn.
Het klopt wel dat er volgens mij veel te weinig aandacht voor is. Ik schat dit inderdaad vele malen hoger in dan de GP winst van Verstappen. Maar goed, van Verstappen heeft de NOS geloof ik geen meter uitgezonden omdat ze de rechten niet hebben (ook niet in een sportjournaal na de winst), er is ook geen samenvatting op de site te vinden. Hier is de NOS straks gewoon de laatste 3 dagen aanwezig en dat zijn natuurlijk ook gewoon de belangrijkste ritten.
En het is natuurlijk ook zo dat Kruijswijk straks meer vergelijkbaar is met Hesjedal dan met Contador, Nibali of Quintana als je naar de recente winnaars kijkt. Dus vergelijken met de Champions League gaat denk ik niet op. En met Olympisch Goud... Tja, wel beter dan goud bij het boogschieten, paardrijden of boksen, maar minder dan Olympisch Goud bij een atletiek onderdeel wat mij betreft.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.