Team LottoNL-Jumbo 2016

1 2 ... 175 ... 405 406
Wielerfan1987

'@Johnny,

Ik spreek jou graag volgend jaar na de Giro nog eens... ;-)

Moski

TLJ heeft tactisch gigantisch geblunderd.
Plugge staat op TV te vertellen dat een ontstnapper van TLJ niet geduld wordt.
Dit lijkt me echt bullshit. Alle kopmannen hadden hulp voorin, ALLE. Wat zou een knecht van TLJ nu niet geduld worden?
Overigens had die knecht daar voor spek en bonen mogen rijden.
Je weet dat Nibali gelijk de afdaling inknalt, juist om de andere in een benarde positie te dwingen.
Hij kan het verschil bergop al een aantal jaren niet meer maken. Je ziet het iedere ronde terugkomen.

TLJ had gewoon voorin moeten zitten. Al was het maar om met een volgauto niet vlak achter de koplopers te zitten maar vlak voor Kruijswijk!

ivo001

MEDICAL UPDATE @s_kruijswijk has a small rib fracture and is struggling with pains in his foot and side. New update, tomorrow morning.

StonedCamel

Addy Engels gaf overigens aan dat het de opdracht van Roglic was om mee te zitten maar dat dat niet gelukt was omdat het aan het begin zo gruwelijk hard ging. Op zich snap ik dat, al stuur je Tjallingii of 1 van de andere hardrijders mee dan blijft die ook niet weg tot voorbij de top van de Agnel als het koers is, dus moet of Roglic of Battaglin mee (of evt Tankink of Keizer maar die zijn bergop ook vrij matig), dat je Battaglin bij Kruijswijk laat is logisch omdat die tot dusver de sterkste klimmer was. Er was dus wel de intentie om mee te gaan, alleen niet de breedte om om beurten wat te kunnen proberen.

Hopen dat Kruijswijk fysiek nog op kan stappen en nog 1 dag alles uit de kast kan trekken om de Giro wat extra glans te geven. Hup Steven!

Hermannmg

Kan je koersen met een breuk in een van je ribben? Is dit bekend bij een van jullie?

robertowilco

Ja hij heeft een scheurtje in een rib en een pijnlijke voet, morgen vroeg wordt beslist of hij zal starten

xistnc

Al nieuws over Kruijswijk? ;)

Edit: zo'n breukje in een rib is nog wel te harden. Spareribs genoeg. Maar zodra het lichaam officieel in de herstelstand raakt, kom je in een rit als morgen energie tekort. Wordt een lastig verhaal... Kleine 7 minuten voorsprong op plek 6, dat zou moeten kunnen als hij überhaupt in staat is om op te stappen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Van Keizer had ik ook meer verwacht en zeker na zijn hoogtestage met Hofland. Daar en tegen hadden zij met Tankink en Tjallingii ook 2 mannen, die het echt goed hebben gedaan in deze Giro.
Maar ik denk ook, dat Kruijswijk bij de volgende afspraak een mannetje meer voor de bergen meekrijgt. Misschien omdat er sprake was van 2 nieuwe Amerikanen voor seizoen 2017 bij dit team, dat zij de huisgenoot van Vermeulen kunnen strikken, naast een jonge renner Powless/Costa/Owen.

Wielerfan1987

Afhankelijk van het scheurtje zou het mogelijk kunnen zijn om met een scheurtje in een rib te fietsen als het goed afgetaped is met van die medische tape, ik maak me meer zorgen over die voet....

Netraam

Morgen gaat niet de enige hindernis zijn, als die voet erger wordt (of die rib, of iets anders) dan wordt ook een vlakke sprintetappe in Turijn heel zwaar.

jerteg

Edit: niet meer van toepassing

Laatst gewijzigd
LutsenkoFan

Zag er erg slecht uit bij RTL late night...

Gys

Zag net de beelden van Kruijswijk die een trap afliep bij zijn hotel.. Dat wordt echt helemaal niks morgen hij kon amper lopen en hoe die zijn linker arm krampachtig tegen zijn bovenlichaam hield beloofde ook niet veel goeds. Godsamme wat kan sport toch ook hard zijn.

Nog geen woord van Kruijswijk erover wat er nou precies mis ging in die bocht (volgens mij) maar bij het herhaaldelijk bekijken van de beelden lijkt het wel alsof hij door de mist de bocht compleet verkeerd inschat?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lekker naar huis gaan, herstellen en je richten op de Vuelta...

mus van de maasstad

'@gys

hij zei na afloop dat hij gewoon een domme stuurfout maakt.

jerteg

LottoNL praat met Boom. Hij zou de vervanger moeten worden van Vanmarcke :(

robertowilco

Als LTJ met Boom gaan praten kun je er vanuit gaan dat vanmarcke de ploeg verlaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat TLJ bezig is met een plan B als plan A niet gaat lukken is natuurlijk logisch, maar het zegt verder helemaal niets.

robertowilco

Zo dichtbij en nou zo veraf, het zal voor altijd de geschiedenis ingaan als de van Kruijswijk, drie dagen voor Turijn, Maar voor mij blijft hij nou al de openbaring van het seizoen op wielergebied. Nou maar hopen dat hij de komende maanden hersteld en zich kan voorbereiden op de Vuelta wie weet, en dan met Gesink of misschien Kelderman als meesterknecht. Het is de sport altijd nog zo, niet de beste wint altijd.

Fanny

'@Jerteg
Zoals ik al eerder heb aangegeven heeft Vanmarcke teveel eisen (eigen trainer en eigen mensen om zich heen) en zal ook duurder zijn geworden qua salariseisen mbt de prestaties in RVV en PR dit jaar.
Hij is nmm sowieso te duur voor die paar 1 daagse (kasseien)koersen in het voorjaar.
Boom is natuurlijk te duur qua salaris dat hij verdient bij Astana.
Hij zal bij TLJ beslist moeten inleveren en er dan bij TLJ vol voor moeten gaan in de voorjaarskoersen en misschien in het veldrijden.
En juist bij dat, er vol voor gaan, heb ik mijn twijfels.
Ook zal hij waarschijnlijk niet teveel willen inleveren.
Ik zou op zoek gaan naar iemand anders.
Een jonge renner, liefst een Nederlander of Belg, die nog kan doorgroeien en dus voor het budget van TLJ niet te duur is.

robertowilco

Vers van de pers Kruijswijk gaat starten

Hermannmg

YES FORZA STEVIE! wat een kanjer, mijn respect voor Steven en Lotto jumbo is deze giro zo enorm gestegen! Hoe dan ook heb ik de mooiste giro ooit gezien met steven en Tom!

veld

Volledig eens met Fanny. Boom is altijd te duur voor die drie of vier (weliswaar heel mooie ) wedstrijden waarin hij nog een rol van betekenis kan spelen.Als TLJ zou ik nu al mijn centen zetten op het behouden van Kelderman, Kruiswijk en voor de Vanmarckewedstrijden voor het overgangsseizoen 2017 het doen met vooral Teunissen/Roosen en misschien Van Asbroeck.De opgespaarde Boomgelden dan in 2018 gebruiken om Van Baarle te halen. Is voor die twee klassiekers nu al minstens zo goed als Boom en bovendien zeer goed te gebruiken als knecht en ploegentijdritrijder in een grote ronde.Als Vanmarcke inderdaad vertrekt vind ik het helemaal onbegrijpelijk dat Wijnants is verlengd.

Fanny

'@Veld
Volledig mee eens.
Van Baarle absoluut halen indien Vanmarcke vertrekt.
Nederlands en nog jonge renner die volgens mij goed kan presteren in dezelfde ritten die Vanmarcke rijdt.
Veel goedkoper en het hele jaar bruikbaar.
Heeft helaas wel een contract t/m 2017 bij Cannondale.
Maar kan misschien nog in overleg met van Baarle en Cannondale afgekocht worden voor 2017.
Wat betreft Wijnants (34) vindt ik inderdaad onbegrijpelijk zeker gezien zijn leeftijd (in 2018 dan 36 jaar).
Zal dan wel zijn laatste profcontract zijn.

Dan klasbak Steven Kruiswijk.
Ik vind het van grote klasse van hem dat hij het gaat proberen !!!
Ik hoop wel dat het zijn eigen keuze is en dus niet gepusht is door TLJ vanwege de WT punten of door zijn teammaten.
Ik heb er wel gemengde gevoelens bij want hij kan er volledig doorheen zakken en misschien nog meer schade oplopen (zowel lichamelijk als geestelijk).
Ik hoop dan ook dat het hem vandaag erg goed afgaat en dat hij in ieder geval een podiumplaats pakt want dat heeft hij wel verdiend.
Velen in het peloton zullen hem vandaag (geestelijk) steunen. Zeker de NL en de Belgen.
Nibali mag van mij er vandaag volledig doorheen zakken door zijn onsportiviteit door niet de naam Kruijswijk te noemen in de etappe van gisteren.
Was alleen maar bezig hoe goed hij gisteren wel niet was (een paar dagen geleden riep hij wel anders). Nee, heeft voor mij afgedaan.
Zonder die val had hij nooit die rit gepakt.
Indien Kruijswijk geen 1e wordt maar wel een podiumplaats dan hoop ik dat Chaves de winnaar van de Giro wordt met Kruijswijk en Valverde verder op het podium.

Wielerfan1987

Ik gun het de heren aasgieren ehm, 'winnaars' van gisteren allebei niet.

Hoogst onsportief gedrag om vol gas te geven als de leiderstrui ten val komt (ongeacht of het zijn eigen fout is of niet)
Daarnaast reden er geen andere directe concurrenten voor hen uit dus ook dat was geen reden om vol gas te geven.

De feiten zijn simpel, ze wisten allebei dondersgoed dat Steven ze op de pijnbank zou leggen op die laatste beklimming en ze zagen hun kans schoon toen ze merkten dat hij gevallen was.
Ik hoop daarom dat vandaag de man waarvoor ik anders nooit zal juichen die gasten de das om doet, laat Movistar hen maar een poetsch bakken en dat Valverde met 5 minuten voor op Nibali en Chaves over de streep komt.

1 2 ... 175 ... 405 406

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.